Организация и управление и публичност на проекта : В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за публичност и информация и съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с който да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит. Проектният екип ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Структура за наблюдение и докладване съгласно клаузите на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, за упражняването на постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми - изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, за информирането на широката общественост за проекта.
През целия период на реализиране на проект „Енергийно обновяване на многофамилна жилищна сграда, гр. Кюстендил, кв. Запад, бл.96“ ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Плана за възстановяване и устойчивост. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: целевите групи и преките бенефициенти по проекта; широката общественост; разпространителите на информация.
Изпълнението ще съответства на всички принципи, свързани с осигуряването на информация и публичност при реализирането на проекти, а именно:
- Равнопоставеност
- Навременност
- Адаптивност
- Прозрачност и Партньорство
Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение.
Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност:
- Електронни медии;
- Печатни медии;
- Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали;
- Външна реклама - постоянни обяснителни табели.
Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информация и комуникация, предвидени в Условията за изпълнение.
|
11 003.00
|
0.00
|
Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.
: Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерт от администрацията, член на екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки.
Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Дейността включва подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за:
1) Изпълнение на дейности за публичност и визуализация;
2) Изпълнение на инженеринг – изготвяне на инвестиционен проект за нуждите на обновяването, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на СМР за обект - многофамилна жилищна сграда гр. Кюстендил, кв. Запад, бл.96.
3) Консултантски услуги по реда на чл. 166, ал.1 от ЗУТ – извършване на оценка на съответствието на инвестиционният проект и упражняване на строителен надзор;
4)Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР;
Решението за възлагане на обществените поръчки и обосноваването на необходимостта от провеждането им се взима от ръководителя на екипа по проекта съвместно с юриста по проекта.
|
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг – изготвяне на инвестиционен проект за нуждите на обновяването, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на СМР за обект - многофамилна жилищна сграда гр. Кюстендил, кв. Запад, бл.96: Настоящата дейност включва в себе си три поддейности:
1. Изготвяне на инвестиционен проект;
2. Авторски надзор;
3. Изпълнение на дейности по СМР за обект - многофамилна жилищна сграда гр. Кюстендил, кв. Запад, бл.96
Първата част на обществената поръчка ще включва изработване на инвестиционен проект във фаза Технически проект в обем и съдържание съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Изработеният инвестиционен проект ще съдържа всички проектни части, необходими за издаване на Разрешение за строеж за обекта.
Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в работния проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на участниците в строителния процес. Основните задължения на авторския надзор са:
- Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството.
- Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството;
- Извършване на експертни дейности и консултации.
- Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност.
Изпълнението на строително - монтажните дейности ще бъда в съответствие с изготвения инвестиционен проект и действащото законодателство в Република България. Обхватът на предвидените строително - монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на инвестиционния проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба.
|
620 723.44
|
0.00
|
Консултантски услуги по реда на чл. 166, ал.1 от ЗУТ – извършване на оценка на съответствието на инвестиционният проект и упражняване на строителен надзор : Изпълнението на дейностите ще се извърши съгласно изискванията на чл. 166 от ЗУТ, чийто обхват ще бъде, както следва:
- оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект със съществените изисквания по ЗУТ;
- отговорност за законосъобразно започване на строежа;
- отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ;
- отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството;
- в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2;
- отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания;
- отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството;
- отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
- отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи;
- отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. |
13 580.45
|
0.00
|
Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство и въвеждане на многофамилна жилищна сграда, гр. Кюстендил, кв. Запад, бл.96 в експлоатация
: Закона за устройство на територията (ЗУТ) урежда обществените отношения, свързани с устройството на територията, инвестиционното проектиране и строителството в Република България, и определя ограниченията върху собствеността за устройствени цели. Издаването на отделните актове в строителния процес е също съгласно ЗУТ, като изискванията към тях са различни в зависимост от категорията на обекта. Съвременното жилищно строителство най-често попада в т.нар. четвърта и пета категория строежи.
Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) или упълномощено от него лице издава разрешение за ползване на строежите въз основа на: окончателен доклад, съставен от лицето, упражняващо строителен надзор, за строежите от първа, втора и трета категория и протокол обр. 16 за установяване годността за ползване на строежа, съставен от Държавна приемателна комисия (ДПК) с предложение за издаване на разрешение за ползване.
Жилищните сгради от първа до трета категория попадат в разрешителен режим и след Акт 15 за тях се издава Протокол за установяване на годността за ползване на строежа /Акт 16/ и Разрешение за ползване.
Останалите жилищни сгради попадащи от четвърта до шеста категория са само с регистриращ режим и след Акт 15 за тях се издава единствено Удостоверение за регистриране и въвеждане в експлоатация.
Категорията в която попада всяка конкретна сграда е описана в издаденото Разрешение за строеж. |
1 894.95
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: За целите на отчитането на постигнатите резултати, след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура.
Енергийната ефективност е средство за повишаване качеството на енергийните услуги при приемлива цена за обществото и възможност за намаляване на енергопотреблението чрез внедряване на конкретни мерки за икономия на енергия. Тази политика, като съставна част от енергийната политика на Република България, се базира на националните цели и е в хармония с изискванията на европейските директиви и пазарни механизми. Намаляването на енергийните разходи, дефинирането на мерки за повишаване на енергийната ефективност и постигането на висока степен при опазването на околната среда са основни приоритети за организирането на даден енергиен одит (енергийно обследване), уреден в законовите и подзаконови нормативни актове ( Закон за енергетиката; Закон за енергийната ефективност; Закон за малките и средни предприятия; Закон за устройство на територията; Наредба за енергийните характеристики на обектите; Наредба за сертифициране на сгради за енергийна ефективност; Наредба за обследване за енергийна ефективност; Наредба за обстоятелствата и реда за вписване на лицата, извършващи сертифициране на сгради и обследване за енергийна ефективност, и получаване на информация; Наредба за топлосъхранение и икономия на енергия в сгради; Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти).
Понятието за енергийна ефективност е свързано не само с икономия, но и с извличане на максимална полза от всяка единица енергия, чрез използването на съответните модерни технологии за задоволяване на ежедневните нужди от потребление. Тя е най-лесният и ефективен начин за намаляване на енергийната консумация и същевременно предотвратява замърсяването на околната среда. Енергийната ефективност може да се представи като измерител за разумното използване на енергията, което представлява функция от повишаване на ефекта от дейностите, свързани с потребление на енергия, при същевременно намаляване на разходите за това без загубата на енергиен комфорт. Повишаването на енергийната ефективност е един от основните инструменти, които водят до постигането на заложените цели на държавната политика в областта на икономиката и енергетиката не само на национално ниво, но и на местно. Прилагането на успешна политика по енергийна ефективност води до повишаване качеството на енергийните услуги при приемлива цена за обществото и възможност за намаляване на енергопотреблението, чрез внедряване на конкретни мерки за икономия на енергията. Тенденцията за третиране на енергията като елемент на местната политика и планиране от страна на местните власти е условие за рационалното използване на енергията на местно ниво. Изпълнението на проекта и дейности за повишаване на енергийната ефективност имат за цел политиката по енергийна ефективност да се превърне в приоритетна на територията на община Кюстендил, като по този начин се повишат икономическия растеж и жизнения стандарт на населението и се подпомогне опазването на околната среда. |
3 158.24
|
0.00
|
Извършване на обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с изискванията по член 169, ал. 1 (т. 1-5) и ал. 2 от ЗУТ и технически паспорт на сградата, архитектурно заснемане и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на сградата: Енергийното обследването има най-общо за цел да:
Установи текущото потребление на енергия (към момента), вкл. измерване и изчисляване на енергийните характеристики
Определи какви са възможностите потреблението да се намали
Разработи и препоръча мерки за повишаване на енергийната ефективност, вкл. оценка на ползите и разходите, спестените емисии CO2 и анализ на възможностите за използване на енергия от възобновяеми източници
Всяко обследване изисква събирането на информация за сградата и нейното използване, използваната енергия и документи и архитектурни планове, които трябва да се предоставят на обследващата фирма.
Сертификатът позволява сградата да бъде освободена от данък ако са изпълнени съответните изискванията на Закона за определен период от време.
С Наредба N 5 на МРРБ, се урежда редът за изготвяне и регистриране на техническите паспорти на строежите. Такъв документ не се прави само за сгради, които са с допълващо застрояване, незаконни или такива, които нямат градоустройствен статут. Техническият паспорт съдържа данни за строежа, за основните му характеристики, мерките за поддържане, срокове за извършване на ремонти, както указания и инструкции за безопасна експлоатация. Техническият паспорт се изготвя от консултант за строежите от първа до четвърта категория или от технически ръководител за строежите от пета категория. |
12 000.00
|
12 000.00
|