Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени четири процедури за избор на:
1. Изпълнител на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) за въвеждане на мерките за ЕЕ в сградата на РСПБЗН – гр. Ботевград
2. Изпълнител за изпълнение на оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществуващите изисквания на строежите, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация
3. Избор на изпълнител на мерки по информация и публичност по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от държавната инфраструктура на гр. Ботевград“
4. Избор на одитор по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от държавната инфраструктура на гр. Ботевград“
Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Юристът на Община Ботевград определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът на Община Ботевград ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът на Община Ботевград ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Ботевград сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за обект: „Въвеждане на мерките за ЕЕ в сградата на РСПБЗН–гр. Ботевград”: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект за сградата ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за енергийна ефективност и технически паспорт на сградата. Работните проекти ще включват следните проектни части: части „Архитектура” и „Конструкции”, „ВиК”, „Електрическа”, „ТОВК”; „Енергийна ефективност”, „Пожарна безопасност”, „План по безопасност и здраве”, „План за управление на строителните отпадъци”, „Сметна документация”. Частта енергийна ефективност на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инвестиционния проект във фаза работен проект от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. Работният инвестиционен проект ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж.
Авторският надзор ще се извърши от лицето, резработило работния проект. То има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. По време на ремонта на сградата предписанията на проектанта за точното спазване на изработения от него работен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Авторският надзор ще се извърши от лицето, резработило работния проект. То има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството.
Сградата на РСПБЗН – гр. Ботевград е държавна собственост, съгласно АДС № 932/10.03.1975 г. Тя е изградена изцяло от стоманобетон. Сградата е с обща разгъната площ 1306.66 м2. Построена е през 1974 г. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване.
В настоящата дейност ще бъдат изпълнени:
- изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“;
- изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т. 2 „Необходими мерки за поддържане на безопасна експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложни мерки“);
- изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване;
- изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хората с увреждания.
Разходите за дейности, които не са свързани с конструктивното възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в техническото обследване (Технически паспорт) на сградата ще бъдат финансирани със собствени средства на бенефициента.
|
274 398.60
|
324 122.38
|
Оценка на съответствието на инвестиционния проект, упражняване на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: Упражняването на строителен надзор съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ е задължителен за строежите от първа до четвърта категория (обекта на интервенция е първа категория съгл. чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „в“ от ЗУТ).
Строителен надзор: По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 168, ал. 1 от ЗУТ, лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за законосъобразно започване на строежа; осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 Г. ЗА СЪСТАВЯНЕ НА АКТОВЕ И ПРОТОКОЛИ ПО ВРЕМЕ НА СТРОИТЕЛСТВОТО. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно изискванията на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ след приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. След приключване на строително-монтажните работи изготвя окончателен доклад до възложителя.
Инвеститорският контрол се извършва с цел защита на интересите на Възложителя. Инвеститорският контрол гарантирана максимална ефективност и законосъобразност на разходите за строителство. Инвеститорския контрол ще се осъществи от експерти на Бенифициента. Контролира количеството на изразходваните материали, механизация и услуги в обектите на интервенция в рамките на проекта; Установява количествата на извършените СМР и приема и одобрява актовете за извършените СМР в съответствие с договора и приетата количествено-стойностна сметка. Организира предаването и въвеждането в експлоатация на обекта. След завършване на строежа се изготвя екзекутивна документация, която се заверява от възложителя, водещия проектант, технически контрол за част „Конструктивна“ и от лицето, извършило строителния надзор. Предаването на екзекутивната документация на възложителя се удостоверява с печат на общината.
Технически паспорт на сградата се изготвя от лицето, което упражнява строителен надзор Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация |
14 719.93
|
15 225.00
|
Управление на проекта: Управлението на проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от държавната инфраструктура на гр. Ботевград“ ще се извършва от екип по проекта, воден от Ръководител проект и счетоводител при Община Ботевград. Ръководителят на проекта, ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове от екипа по проекта. Ръководителят ще бъде подпомаган от счетоводител, служител на общината (технически и финансов персонал), който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата. Екипът на общината ще изготвя задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”.
Екипът по проекта при необходимост ще организира регулярни срещи с избраните изпълнители по проекта и ще извършва посещения на място на строителния обект. Екипът ще контролира дейността на избраните изпълнители и регулярно ще информира ръководството на общината за напредъка по изпълнението на проекта.
Екипът по проекта ще изготвя междинен технически отчет и междинен финансов отчет на базата на реално извършените и платени от разходи и при необходимост ще изготвя и искане за възстановяване на средства за междинни плащания до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013.
Екипът по проекта ще изготви и окончателен технически отчет и финансов отчет по проекта до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. |
5 668.86
|
4 517.13
|
Изпълнение на дейности за информация и публичност по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от държавната инфраструктура на гр. Ботевград“: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Бенефициентът е без подходящо оборудване и умения за производство на тези материали. По тази причина ще бъде ангажиран външен изпълнител, избран съгласно изискванията на ЗОП, за предпечатна подготовка, дизайн и печат. При всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично трябва да се указва, че финансирането е от фондовете на Европейския съюз чрез поставяне на емблемата на ЕС, упоменаване на фонда по проекта, както и общото лого на програмен период 2014-2020 г. През време на осъществяване на проекта община Ботевград ще информира обществеността за получената от фонда покрепа, като в сайта на общината задължително включва информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС. Информационната кампания ще се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития ще бъдат проведени задължителните начална пресконференция (1бр.), и заключителна пресконференция (1 бр.) - по 20 участника на всяка. На откриването и приключването на проекта ще бъдат поканени представители на местната власт, началника на РСПБЗН, работещи в РСПБЗН, общественици, медии. На подходящо място при откриването следва да бъде поставен информационен банер/транспарант с информация по проекта. В интернет сайта на Общината ще има и секция „За проекта“, където регулярно ще се качва информация за хода на проекта. Интернет страницата ще е полезна като място за справка и информационно средство, както и за тези, които ще присъстват на събитията, така и за медиите и всички заинтересовани страни; информационни материали - поставяне и демонтаж на временни табели (1 бр.) на строителните площадки за времето, през което се извършва тяхната реконструкцията; Изработване и монтаж на постоянни табели (1 бр.) – не по-късно от 3 месеца след приключване на проекта община Ботевград поставя билборд на видимо за обществеността място. Като информация на билборда се посочва наименованието и основното предназначение на проекта. Всички предприети мерки по отношение на информация и публичност следва да са в съответствие с Единния наръчник на бенефициета за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. |
2 575.00
|
2 962.20
|
Изпълнение на независим финансов одит на проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от държавната инфраструктура на гр. Ботевград“: Съгласно изискванията на програмата Община Ботевград ще наеме външен експерт счетоводител за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Одиторът изготвя Доклад за фактически констатации по примерен образец на програмата. Докладът включва минимум следното съдържание:
1. Дата на издаване на доклада.
2. Пореден номер на доклада.
3. Номер на искане за плащане, за което се отнася докладът.
4. Оперативна програма, по която се финансира проектът.
5. Наименование на проверявания проект.
6. Източници и размер на финансиране на проекта.
7. Период, в който е извършена окончателната проверка.
8. Одитор/одиторски екип, извършил ангажимента. Общо описание на:
9. Целите на ангажимента.
10. Обхват, цели и обекти на проверката.
11. Таблица с всички констатации и препоръки във връзка с тях, групирани по същественост.
12. Подробна рекапитулация на отчетените допустими разходи по проекта и исканата от бенефициента сума.
13. Сключен договор за услуга № ....от г. след проведена процедура за избор на изпълнител (посочва се вида на процедурата и нейния предмет) или Годишен план на Звеното за вътрешен одит/Заповед за възлагане от ръководителя на организацията.
14. Цитиране на стандартите, по които е извършен ангажиментът.
15. Подробно описание на изпълнените процедури във връзка със зададения обхват на проверката в Таблица 1 от настоящата Инструкция.
16. Списък с основните прегледани документи.
17. Таблично приложение с проверяваните разходи, съдържащо най-малкото описание на разхода, сума, допустимост на разхода (допустим/недопустим).
18. Потвърждение от одитора, че с извършените от него процедури е покрил зададения обхват на одитната проверка.
19. Описание на установените пропуски и направените препоръки за тях, както и направения коментар от страна на ръководството на проекта/бенефициента и предприетите действия за тяхната реализация (посочват се изпратените вътрешни писма, ако има такива, до ръководството на проекта/бенефициента с направени констатации за слабости, пропуски и грешки и респ. препоръки за отстраняване и подобрение).
20. Описание на слабости с финансово влияние, установени от одитора при предходни проверки по ангажимента за договорени процедури по проекта, които не са били отстранени.
21. Друга релевантна информация (по преценка на одитора) |
2 500.00
|
1 800.00
|