Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

There is a project in Vratsa’s investment program that is about an intervention on multi-family residential buildings. There will be two project proposals in its frame, that will include at least five subjects (buildings) of the intervention. The project activities are aimed at the renewal of multi-family residential buildings and the implementing of the energy efficiency measures that will assure better conditions of living for the citizens living in multi-family residential buildings and higher quality of the living environment. The planned project activities will contribute to the national goal of increasing the energy efficiency and to be more specific – achieving 25% higher energy efficiency by 2020 and decreasing the greenhouse gas emissions in the atmosphere. The project will also contribute in achieving the national benchmark for saved energy in 2020 linked with the economy over the basic energy consumption and the basic energy consumption.
A team from the municipal administration started working on consulting, supporting and collecting proposals from OA (owner associations) for inquiries of interest and financial support   (IIFS). This required the creation of Rules for valuation of the received IIFS’. The rules are conformed with the Procedure guide for preparation and implementation of energy efficiency project in multi-family residential buildings on Priority Axis 1: Sustainable and Integrated Urban Development of the Operational Programme Regions in Growth 2014 – 2020. The work on the collecting and the valuation of the IIFS’ will be completed in the period between February and June, 2016. Identified 15 multifamily buildings complying with the guidelines and rules for evaluation of Vratsa Municipality, which included herein are 7 of them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители и провеждане на процедурите: Дейността включва създаване на тръжни досиета, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнител и подписване на договор. При подготовката на дейността екипа на проекта ще разработи задания за инженеринг, доставки и услуги. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат със определените подизпълнители ще бъдат подписани съответните договори. Дейността ще даде възможност за стартиране на строителните дейности, при спазване на изискванията на програмата и законодателството. Необходимо е изготвяне на документи за провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на следните дейности: 1) Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); 2) Изпълнител за упражняване на строителен надзор; 3) Избор на изпълнител за публичност и визуализация; 4) Избор на изпълнител за извършване на одит на проекта; 0.00 0.00
Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); : На изпълнителя се предоставят резултатите от техническото и енергийното обследване; Дейността включва изготвяне на технически/работни проекти по реда на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти (обн., ДВ, бр. 51 от 5 юни 2001 г.) за основен ремонт на описаните 7 сгради. а) В работните проекти, за всички изброени тук обекти, трябва да бъдат заложени следните основни принципи: - оптимизиране с оглед снижаване разходите по строителството и поддръжката на сградата; - използване на високотехнологични решения в архитектурно-строителната част и инсталациите; - еднозначност на проектните решения; - съобразяване с правилата и нормите за проектиране, както и с всички действащи в момента законови и подзаконови; нормативни документи в България. б) Проектите следва да включват: * всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“; * всички СМР предписани в техническото обследване, когато не са пряко свързани с изпълнението на задължителните мерки за енергийна ефективност, за сгради с минимум 60% енергийни спестявания. в) Работните проекти да отговарят на изискванията на Закона за устройство на територията, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания и друга свързана подзаконова нормативна уредба. Изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност се извършва в съответствие предписанията в енергийното обследване за градите: - изпълнение на всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление “С”; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б “Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти”, т.2 “Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки”); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; Всички многофамилни жилищни сгради, включени в този проект, отговарят на изискването за спестена енергия минимум 60 %. Дейностите са съгласно изискванията на ЗУТ и започват след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи за всеки конкретен обект, за който е необходим. Разрешение за строеж се издава от съответната общинска администрация и при представяне на техническа документация с оценено съответствие от външния изпълнител (ако е приложимо). Участниците в строителството и взаимоотношенията между тях по проекта се определят от изискванията на раздел втори, част трета от ЗУТ и от указанията, дадени в тези указания за изпълнение. Строителят изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за всеки обект/група от обекти в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. 1 324 649.65 1 546 487.78
Упражняване на строителен надзор на обектите: По време на изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор за всеки обект/група от обекти упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от Закона. Осъществяване на контрол за съответствие на проектирането и изпълнението на обектите с условията на съответните договори и действащите нормативни актове; Осъществяване на контрол за спазване на българското законодателство в областта на строителството и на безопасността на труда, както и по отношение на докладите и молбите за разрешителни, които също следва да бъдат изготвяни в съответствие с действащите нормативни актове; Изготвяне на ежедневни, ежеседмични и месечни системи за докладване на изпълнението на договорите по проекта. Изготвяне и изпълнение на система за осигуряване на качество на съоръжения и материали, използвани по време на строителството, съвместно с изпълнителите, където е необходимо; Изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо; Разпореждане и одобряване ползването на други еквивалентни, или по-високи стандарти, спрямо стандартите, записани в договора, при обоснована необходимост, в съответствие с офертите на изпълнителите по проекта и с предварително писмено съгласие на Възложителя; • Контрол на планове за временна организация на движението в съответствие с българско законодателство; • Одобрение на всички методи и средства за повдигане; • Изискване на образци от материали и документация за съответствие на влаганите материали по всички части на договора, когато е приложимо в рамките на договора, по преценка на Строителния мениджър. При всички случаи на обективна невъзможност да се доставят позиции от офертата на строителите, се задължава да получи информация от строителите и да получи писмено одобрение от Възложителя, което не може да нарушава конкурентните условия на обществената поръчка; Съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора; Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. 11 990.00 11 990.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите и проекта: Мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, осъщесвяван от: 1) от външен изпълнител за изпълнение на строителен надзор; 2) от Ръководител проект/ЕУП чрез разписване на съответните документи и доклади за подкрепа на СС в процеса; 3) от СС чрез упълномощен представител със съответните технически познания за изпълнение на инвеститорски контрол; 4) от техническите експерти чрез проверки на място съгласно предвиденото в Системата за финансово управление и контрол. Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ; взаимен контрол между партньорите в проекта, взаимна информираност, координация и взаимопомощ в действията. Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта. Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. Ще се оценяват на първоначален етап при избор на изпълнители: предложена цена, срокове за изпълнение на дейността, гаранции за качествено изпълнение на услугите, неустойки за неизпълнение на договора, начини на плащане, технически характеристики /където е приложимо/ на предлаганите услуги. След провеждане на процедура за избор на доставчици и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии: • Придържане и точно спазване на предмета на договора; • Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите; • Спазване на договорената цена за изпълнение на услугите и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители; • Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда; • Следене на спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства; • Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др. По отношение на счетоводното и данъчно законодателство от счетоводителя по проекта се извършва анализ и оценка на законосъобразността и счетоводното отчитане на разходите в следните направления: регулярни проверки на извършените разходи по проекта съобразно българските и международните счетоводни стандарти и специфичните изисквания, свързани с финансирането; проверка на законосъобразността на съставяне на разходно-оправдателните документи; проверка на законосъобразността и целесъобразността на извършване на разходите; проверка на верността и точността на счетоводното отчитане на приходите и разходите по проекта; проверка на достоверността на съставяните финансови отчети за изпълнение на проекта; проверка на достоверността на представяне на паричните потоци по проекта и промените в тях. Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление. Предвидените процедури и методология за вътрешен мониторинг са неразделна част от изградената в общината система за финансово управление и контрол. Предвидените процедури и критерии за контрол включват участието на всички членове на екипа, партньори и други заинтересовани страни, което спомага процесът на самооценка. 12 000.00 11 929.23
Публичност и визуализация на проекта: Настоящият проект ще бъде съпроводен с адекватна публичност на финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), Съгласно Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Комисията на европейските общности и изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020", подходящи комуникационни средства и достъпни за обществеността медии. Дейността включва провеждането на пресконференции, съобщения в радио и медии, банери, билбордове, брошури, рекламен филм за популяризиране изпълнението на проекта.  организиране и провеждане на 2 пресконференции, чрез които обществеността да се запознае с целите на проекта, графика на планираните дейности и очакваните резултати; на пресконференциите ще бъдат поканени всички журналисти от местните и регионални медии;  подготвяне на 2 пресинформации и разпространението й в местни и регионални вестници;  подготвяне на 2 радио-анонса и излъчването му в ефира на 1 радиостанция;  изработване на брошури за проекта - 50 бр.;  изготвяне на банер – той ще се използва при провеждането на пресконференции и на други публични мероприятия;  Изработване на билбордове по време на строителството и постоянни обяснителни табели - 7 бр. + 7бр.;  публикуване на информация за проекта на Интернет страницата на Община Враца (www.vratza.bg).  изработване на рекламен филм за изпълнението на проекта, постигнатите резултати и обновените многофамилни жилищни сгради; Дейностите са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях се цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята на ЕС, на Европейския фонд за регионално развитие и на българската държава, усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. 7 860.00 9 432.00
Одит на проекта: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените проектни разходи на проект. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. 5 000.00 5 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).