Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project envisages major renovation/reconstruction, implementation of measures for energy efficiency and renovation of the material and technical basis of 1 site of the social infrastructure /Crisis center for children at risk "Faith, Hope and Love"/ according to investment project with construction permission. 
The site is included in the IPGVR of Sofia City, investment priority "Social Infrastructure", and falls into C1-Northwest Zone of predominantly social nature /C1-02-12/. The same is positioned in Nadezda District, 30 Svoboda Str. 

There are 2 social services for children with sustainable funding, provided as state-delegated activities - Crisis center with priority for children affected by violence and Center for children on the street. Due to the social specificity and for safety reasons, it is foreseen that the placement of children in the services will be temporarily suspended for the duration of the project until the completion of its renovation and modernization, and the material and technical base. If suitable free buildings are found, the services will be moved to them for the duration of the project.

The renewal and modernization of this site of social infrastructure and the relevant materialamp;technical basis within provided will improve the conditions for providing quality social services for children from vulnerable groups in Sofia Municipality.

The improved site of social infrastructure and material conditions are a prerequisite for access to the social services provided in the site, namely: temporary accommodation for children victims of violence, trafficking or other forms of exploitation, and work with children from the street, achieving the maximum reach of children and young people, and preventing discrimination based on faith, gender or ethnicity. This will provide preconditions for a lasting positive impact on the target groups and for improving their social inclusion opportunities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Д1 - Основен ремонт/реконструкция и внедряване на мерки за енергийна ефективност по проекта: Обектът от социалната инфраструктура КЦДР „Вяра, надежда и любов“, подлежащ на осн.ремонт/реконструкция и прилагане на мерки за енерг. ефект-ст, в съотв-е с работен проект и разрешително за строеж по реда на ЗУТ (презавер. 2018 г.), е сграда публична общинска собственост, АОС №1957/18.09.2012. Сградата е своб. стояща в парцела, на 2 етажа със сутерен и представлява строеж V категория - жилищни сгради с ниско застрояване. Същата се състои от сутерен, в който са обособени обслужващите помещения: перално, сушилно и абонатна станция. Входът на сградата е без ветробран. През него се влиза в коридор с вертикална комуникация-стълбище към 2 етаж. Помещенията, които се намират на 1 етаж са: коридор с фоайе и стълбище за втория етаж, охрана, разливна, преддверие и столова, преддверие и занималня, кабинети-учебен и по психомоторика, канцеларии за служителите, санитарни възли и умивални за децата и за служителите. На 2 ет. се намират следните помещения: спалня момичета, спалня момчета, учебна зала и кабинет за психолог, кабинет за социален работник, лекарски кабинет, санитарен възел и душове за момчета, санитарен възел и душове за момичета, санитарен възел за персонала, складове за инвентар. Състоянието на сградата към момента не удовлетворява напълно изискванията на чл. 169 от ЗУТ по отнош. съществените изисквания за безопасна експлоатация; хигиена, опазване здравето и живота на хората; икономия на енергия и топлосъхранение; безопасност при пожар. Ремонтните работи предвиждат: Съгл. предписаните енергоспестяващи мероприятия: подмяна на дървена слепена дограма с нова от PVC профили и стъклопакет; полагане на външна топлоизолация по стени с топлоизолационна система. В обема е вкл. и полагане на топлинна изолация по страници на прозорци и врати – външно, както и вътрешна топлоизолация по стени на сутерени с топлоизолационна система. За осигуряване на изискванията на Наредба № Iз-1971 от 2009 г. за стр.-техн. правила и норми за осигур. на безопасност при пожар на МВР и МРРБ, се предвижда: частична подмяна на вратите по пътя на 1-странна евакуация в сутерена с метални врати с граница на пожароустойчивост ЕI 60; Подмяна на вратите на помещения от категория Ф5 с нови метални плътни врати с граница на пожароуст-ст ЕI 60. За осигуряване на изискв. на НАРЕДБА №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съотв. с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хората с увреждания, се предвижда: монтаж на вертикална платформа за хора с увреждания на северната фасада на сградата; комплексна доставка на платформа с три спирки и височина на последната спирка 4.07 м; изгражд. на санит. възли за хора с увреждания на 1 и 2 ет. на сградата, оборудвани съгласно изиск. на Наредба №4; с цел осигуряване на достъпен маршрут в сградата, в проекта се предвижда отваряне на нова врата и разширяване на пет съществуващи врати, до достигане на светла шир. 90 см. Предвиждат се и следните видове работи, свързани с подобряване функционирането на сградата: след подмяна на ВиК инсталацията, съществуващата настилка от теракота и облицовка по стени от фаянс се демонтират и изпълняват нови; След подмяна на електроинсталацията на сградата - частична прешпакловка по стени и тавани и боядисване с латекс; Събаряне на компрометирани входни външни стълбища и изграждането им отново по конструктивен проект; Полагане на нова настилка по входните външни стълбища от мразоустойчив гранитогрес; подмяна парапети на входни външни стълбища с нови метални парапети с вис. 90 см от кота готов под; Демонтаж на компроментирани стоманобетонови перголи; Демонтаж по конструктивен проект на 2 тераси, оформяне на наклони с циментова замазка по оставащите стрехи и полагане на 2 пласта мушама от модифициран битум; Монтаж на подпрозоречни алуминиеви первази по фасадата на сградата; Подмяна на всички водосточни тръби, олуци и ламаринени обшивки по покрива; подмяна на изгнили дървени врати в сутерена с нови плътни алуминиеви без прекъснат термомост. 500 438.05 586 529.39
Д2 - Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане : За осигуряването на качествени социални услуги от резидентен тип е необходима и модерна материално-техническа база. За целта след приключване на строително-монтажните работи ще се извърши доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за включения в обхвата на проекта обект - Кризисен център за деца в риск „Вяра, надежда и любов“. За извършването на доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане има изготвени и приложени към настоящото проектно предложение детайлни Технически спецификации включително остойностяване /индикативна таблица/. Оборудването и обзавеждането е предназначено за спални, трапезария, кабинети, канцеларии, дневни стаи, мокро помещение (неизчерпателно описание), както следва: Дивани, фотьойли, табуретки, етажерки, модулни маси, столове, стенни етажерки, шкафове, вкл. и медицински шкаф, часовници, портманто, нощни шкафчета и шкафчета за обувки, легла, завивки, възглавници, гардероби, ученическа дъска, заседателна маса, платнени щори, посетителски столове, телевизори, климатици, компютърни конфигурации, мултимедиен проектор, мултифункционално устройство, пералня със сушилня, микровълнова фурна, моторен храсторез и др. 56 099.17 64 818.61
Д3 - Строителен Надзор : Предвижда се избор на изпълнител за дейностите по независим строителен надзор на обект от социалната инфраструктура на Столична община - Кризисен център за деца в риск „Вяра, надежда и любов“ - лицензирана фирма (консултант) съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория. Изпълнителят ще бъде избран след провеждането на процедура, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки, за надзор по време на строителството или ще бъде извършено „инхаус“ възлагане по реда на чл.14, ал.1, т.5 от ЗОП на „Софинвест” ЕООД. С избрания изпълнител ще се сключи договор за услуга за предвидените в чл. 168 от ЗУТ дейности, а именно: - законосъобразно започване на строежа; - пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - контрол на изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годност на строежа за въвеждане в експлоатация и др. Предписанията и заповедите на лицата, упражняващи строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи лицата, упражняващи строителен надзор ще изготвят окончателни доклади до възложителя. 25 000.00 0.00
Д4 - Авторски надзор : Съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството, се определят чрез договор между възложителя и проектанта. С цел да се гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на архитектурните, технологични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация, авторският надзор ще бъде извършван от проектантите на съответния обект или упълномощени от тях представители с ППП по съответната част. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект за обект Кризисен център за деца в риск „Вяра, надежда и любов“, се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. При необходимост ще се извършва авторска намеса за определени практически решения на обекта, както и в случаи, при които се налага препроектиране на определени елементи или изготвяне на допълнителни детайли. След приключване на строително-монтажните работи лицата, упражняващи авторски надзор, ще изготвят окончателен доклад до възложителя. 25 000.00 0.00
Д5 - Дейности за информация и комуникация : Описание За осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., се предвижда използването на следните комуникационни инструменти: Публични събития: 2 Пресконференции - 1 пресконференция по повод стартирането на проекта и 1 пресконференция при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. На пресконференциите за начало и край на проекта ще бъдат поканени заинтересовани страни, представители на институциите и медиите. Ще се наблегне на обществената значимост на проекта и на резултатите и ефектите от неговото изпълнение. Те ще дадат възможност на медиите да научат и разпространят информация сред широката общественост, за подобрената среда в обектите от социалната инфраструктура, осигурения комфорт за всички потребители и не на последно място за икономиите, които те носят на данъкоплатците, чрез реализирането на енергоспестяващи мерки. Всяко за 30 участници. Кафе и вода/кетъринг, информационни материали, прессъобщение, ел. покани Официални церемонии: В процеса на изпълнение на строително-монтажните работи ще се проведат общо 2 Официални церемонии (1 при започване на ремонтните дейности тип “Първа копка” и 1 за откриване на готовите обекти, реализирани в рамките на проекта). На двата вида събития ще бъдат поканени представители на ръководството на Столична община, изпълнители на строително-монтажни работи, деца и родители от целевите групи и медии и др. За първа копка - 20 участника, за откриване - 30 участника. Информационни материали, прес-съобщение, ел. покани Пояснителни табели: 1 информационна табела за СМР на обекта (1,5х1м); 1 постоянна пояснителна табела за ремонтирания/реконструиран обект - 80х50 см, метална/друга твърда непрозрачна основа; пълноцветен печат; доставка 1 пояснителна табела за административния офис по проекта - табела формат А4, ламинирана. Банер: 1 бр. информационен банер - 2 кв.м. (1х2м), 4+0 (от винил или друг подходящ материал, с вертикална стойка за окачване). Печатни информационни материали: Дипляна - изготвяне и отпечатване на дипляна с информация за извършените по проекта ремонт/модернизация и приложени енергийно ефективни мерки в обекта от социалната инфраструктура - Кризисен център за деца в риск „Вяра, надежда и любов“; Формат А4, хартия 170 гр. Двустранен хром мат, пълноцветен печат двустранно, с 2 бига, сгъната на 3 тираж – 300 бр. Информационни стикери - изготвени и отпечатани информационни стикери за оборудване и обзавеждане по проекта, размери 6х3 см, самозалепваща хартия/фолио. Заедно с това, на интернет страницата на Столична община ще бъде публикувана информация за проекта. Относно рекламно-информационните материали: да включва изработка и доставка, където е приложимо. Всички мероприятия и рекламно-информационни материали, както и провеждането на публични събития и официални церемонии ще бъдат в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 5 385.00 0.00
Д6 - Oдит на проекта: Одитът представлява съвкупност от проверки и констатации описани по долу: Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие при избора на бенефициента на изпълнителите на отделните дейности по проекта спрямо изискванията на приложимите нормативни актове в тази сфера (Закона за обществените поръчки и други приложими актове). Ако за възлагането на дейности на изпълнители не е приложим ЗОП, одиторът трябва да направи констатация дали начинът на възлагане е такъв, че да гарантира пазарна стойност на доставката/услугата/строителството. Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие доколко разходите по проекта са допустими съгласно изискванията на приложимите регламенти на ЕС, ПМС № 62/2007, детайлните правила за допустимост на разходите по съответната Оперативна програма, както и съгласно други актове, определящи допустимостта на разходите. За допустимите разходи одиторът проверява дали те действително са платени и дали възложените дейности, за които бенефициентът е платил (услугата/доставката/строителството) са действително извършени. Одиторът проверява и формира констатация дали всички документи, на база на които е отчетен съответният разход, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за този разход. Одиторът проверява дали включените в Искането за плащане разходи са регистрирани и отчетени в счетоводната система на бенефициента. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът е документирал надлежно изпълнението на дейностите по проекта. Одиторът проверява и формира констатация дали документите са класирани, систематизирани и се съхраняват в съответствие с правилата на програмата. При изпълнението на междинни проверки по ангажимента за договорени процедури констатации се правят за дейностите и разходите, включени в съответното междинно искане за плащане, а при изпълнение на окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури се прави констатация на документирането на дейностите по проекта като цяло. Одиторът проверява и формира констатация дали в проверяваното искане за плащане са включени разходи, които са относими към отчетния период на ИП, както и са допустими за включване в него в случаите, когато такива разходи са извършени извън този период. Одиторът проверява и формира констатация дали искането за плащане отговаря на актуалния към момента на подаването му формат и ако не – дали съдържа като минимум необходимата съгласно формата информация (напр. номер, вид, период, наименование и номер на съответния проект, наименование на бенефициента, банкова сметка, банков код, фонд на ЕС и др.), както и дали тази информация е коректна. Одиторът проверява и формира констатация дали сумите по исканията за плащане са в размер, допустим за междинно/окончателно плащане и отговарят на условията в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и дали съотношението между националното и европейското съфинансиране е спазено и съответните закръгления са коректно направени. Одиторът извършва аритметична проверка (преизчисление) за съответствие и равенство на разходите, включени в искането за плащане. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът поддържа специално обособена аналитичност в счетоводната си система за изпълнявания проект. При изпълнение на дейността одиторът ще съблюдава спазването на изискванията на действащото законодателство и в частност на: 1) Закона за независимия финансов одит; 2) Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор; 3) Закона за счетоводството; 4) Закона за обществените поръчки; 5) Международните одиторски стандарти 6) Регламент (ЕО) 1083/2006 за определяне на общи разпоредби на Европейския регионален фонд, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд; 7) Регламент (ЕО) 1828/2006 за изпълнение на Регламент (ЕО) 1083/2006 и Регламент (ЕО) 1080/2006; 8) Други приложими национални и европейски нормативни документи. 6 300.00 0.00
Д7 - Организация и управление на проекта: Описание В тази дейност се включва създаването на екип по проекта, цялостното му управление, изготвяне на отчети, контролиране работата на подизпълнителите, изготвяне на справки за свършената работа от всеки член на екипа, подготовка и предаване на междинни и финални доклади, приемане на извършената работа от изпълнителите на дейностите. Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта; - Ефективно използване на ресурсите; - Постигане на ефективна координация и комуникация с УО на ОПРР, контролиращите институции, свързани с дейностите изпълнявани в рамките на проекта, както и с подизпълнителите; - Осигуряването на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряването на добра отчетност и контрол върху изпълнението; - Спазване на изискванията на нормативната база за управлението и изпълнението на инфраструктурни проекти, финансирани със средства на ЕС; Назначеният със заповед на Кмета екип по управление на проекта ще изпълнява следните дейности, свързани с управлението и организацията на проекта във всичките му фази – подготовка, изпълнение, контрол, отчитане, приключване: - осъществява управлението и контрола на дейностите по проекта; - осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; - анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи, подпомага кмета на общината като бенефициент в осъществяването на връзката с УО на програмата; - подготовя първичните отчетни документи за напредъка; - осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на УО и МРРБ при провежданите мониторинги; - осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; - съдейства при реализация на дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; - изготвя междинния и финалния технически отчет на проекта, изготвя досие с копия на всички разходооправдателни документи и попълнени форми за отчет; - осъществява подготовката на документацията по проекта и осъществява на практика кореспонденцията по проекта с УО, МРРБ и институциите. - организира срещи с избраните изпълнители; - осъществява предварителни проверки; подпомага контрола на финансовите операции при реализацията на проекта; - осъществява помощ при управлението и контрола на финансовите потоци; - съдейства при представянето на документите и резултатите от проекта и самия проект пред финансовите органи и УО при финансов мониторинг; - подпомага с всички средства и данни изготвянето на отчети, вкл. финалния финансов отчет на проекта и др. Всички действия на екипа за управление на проекта трябва да са изцяло съобразени с всички ръководства, насоки, указания на Управляващия орган, кмета на общината и ръководителя на проекта. Чрез екипа на проекта, бенефициентът ще изпълнява указанията на УО, ще комуникира с него и ще може ефективно да изпълни, контролира и отчете дейностите по проекта. Назначен екип на проекта, разписани документи и форми на отчет, осъществени процедури на мониторинг, верификация и отчет на дейностите и документите. Реализиран проект. 12 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).