Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 640 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

Project objectives envisage reconstruction and implementation of EE measures, which shall reduce costs and facilitate the exploitation of the building.Through the investment the unique architectural monument shall provide a safe and modern environment for exhibiting and promoting the cultural and historical heritage, which is managed by the museum, attracting more tourists with an interest in the Renaissance.It is planned the systems for technical security, video surveillance and fire alarm to be renovated corresponding to the modern regulatory requirements. Tourism ensures the commercialization of natural and cultural heritage and can be a source of sustainable livelihood and boosting incomes, balancing economic goals with environmental and social risks, expanding the territorial and social distribution of the benefits of cultutal development.Worldwide, the cultural and historical heritage is developing in three directions: expanding the shift from tangible to intangible culture and from elite to mass; the examination of the cultural-historical sites in their environment;the inclusion of cultural and historical heritage in modern life and its active socialization.These are the applicable areas for the site as part of the policy for cultural development and construction of an integrated cultural and touristic product in VT Municipality. Cultural heritage is an economic resource that is a prerequisite for economic processes and valorization.The investment is focused on restoration and preservation of cultural and historical values emphasizing on the relationship between historical culture, local traditions and modern interventions. The realisation of an integrated product is related to the conservation, restoration and display of values ​​with a focus on the relationship between historical monuments, local traditions and modern,contemporary intervention through territorial complexity; interaction between cultural, historical, archaeological and natural resources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организиране и провеждане на търгове за възлагане на обществени поръчки съгласно ЗОП.: Дейността включва всички процедури по организацията, провеждането и възлагането на обществени поръчки от страна на Община Велико Търново за изпълнението на настоящия проект.До 3 месеца от подписване на ДБФП екипът за изпълнение на проекта ще подготви и обяви всички процедури за избор на изпълнители на обществените поръчки, групирани въз основа на вида на процедурата и времето за изпълнението в периода на проекта в т.ч.: 1. Избор на изпълнител СМР за обект "Реконструкция и обновяване на Музей "Възраждане и Учредително събрание"; 2. Избор на изпълнител по упражняване на авторски надзор"; 3. Избор на изпълнител по упражняване на строителен надзор; 4. Избор на изпълнители по Информация и комуникация по обособени позиции; 5. Избор за изпълнител по извършване на независим финансов одит. 0.00 0.00
Организация и управление на проекта: Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа, който ще бъде сформиран от общински служители с квалификация, експертен опит и професионална квалификация, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности, както следва: Ръководител проект, Счетоводител проект, експерт "Инвеститорски контрол" , експерт "Тръжни процедури", Координатор. На Ръководителя на проекта е приложена автобиография в Раздел 12 на настоящото проектно предложение. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР ; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; 3. Участие в провеждането на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 4. Финансово управление на проекта: вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план-графика на проекта; - документални проверки (междинни и при извършване на плащане) за качество, за достоверност и допустимост; Членовете на екипа ще осъществяват административното, техническо и финансово управление на проекта, съгласно Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020. Екипът за управление на проекта ще бъде вътрешен за организацията, като отпада необходимостта от провеждане на процедура по ЗОП . Екипът ще бъде определен със Заповед на Кмета на общината, като екипа ще включващ експерти с необходимата квалификация и компетентности, съгласно действащия СФУК в община В.Търново. Задълженията на отделните членове екип проект ще бъдат регламентирани в актуализиране на длъжностните характеристики на същите с вменяване на задължения в рамките на продължителността на проектните дейности. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 5 "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходът за възнаграждения на екипа за организация и управление на проекта се явява собствено участие на Кандидата, съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР-Север. Стойността в размер на общо 21 500.00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , бюджетен ред 53.1 "Разходи за дейности, финансирани със собствени средства на Кандидата, вкл. ДДС" . 0.00 0.00
Изпълнение на строително- монтажни работи на обект "Реконструкция и обновяване на Музей "Възраждане и Учредително събрание".: Музей „Възраждане и учредително събрание“ се намира в поземлен имот с идентификатор 10447.511.477.1 по КПП на гр. Велико Търново /кв. 309 по плана на града/. Документи за собственост – Акт за държавна собственост № 702/14.07.1951 г. и Удостоверение за търпимост № 1353/29.09.2005 г. на община Велико Търново, Акт за публична общинска собственост № 6152/15.02.2016г/. Сградата на Музея се намира в северната част на пл. Съединение № 1, гр. Велико Търново. Сградата е обявена за паметник на културата с местно значение. Обектът има пълна степен на проектна готовност - разработен и одобрен инвестиционен проект във фаза работен проект; Технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ , сметна документация, Обследване на енергийната ефективност и сертифициране на сгради, придружено от валиден сертификат; оценка на част "Енергийна ефективност" по чл.142, ал.11 от ЗУТ N 216/06.10.2015 , становище на органите на РСПАБ рег. N 204-041-1759/12.10.2015 г., предварителни договори с експлоатационните дружества, специални разрешителни. Изготвен е Комплексен доклад за оценка съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите. Издадено е разрешение за строеж № 188/ 22.06.2022 г. от Главния архитект на Община Велико Търново. Предвидените СМР са разписни в изготвения и одобрен Инвестиционен проект. Общата стойност на разходите за СМР е в размер на 2 050 379, 05 лв. без ДДС и се финансира чрез БФП (ЕС и НФ) и с финансов инструмент (ФИ) от ФГР-Север, посочени в бюджетни редове, както следват: * Стойността на БФП е с общ размер на 1 708 649,21 , от което ЕС: 1 452 351,83; НФ: 256 297,38 без ДДС, отразена в Раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР , 4. Разходи за строителни и монтажни работи ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим) бюджетен ред 4.1. Извършване на СМР; * Стойността на ФИ в размер на 549 474, 65 лв. без ДДС - финансирана със средства от финансов инструмент, отразена в Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54.1. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС. Обществената поръчка е обявена с Решение № F179155/ 10.12.2021 г. на Кмета на Община Велико Търново отново при начин на възлагане – Договаряне без предварително обявление, с предмет: „Изпълнение на строително-монтажни работи на обект „Реконструкция и обновяване на Музей „Възраждане и Учредително събрание“, град Велико Търново“, уникален номер на поръчката: 00073-2021-0096 и прогнозна стойност 2 273 617,19 лв. без ДДС. Информацията е налична на Интернет адрес: https://app.eop.bg/today/178261. Договорът № BGRFOP001-1.009-0006-C01-S-01 с избрания изпълнител: „Геоплан Кънстракшън“ ЕООД е сключен на 23.05.2022 г. съгласно Решение № D12808260/ 11.03.2022 г. на стойност 2 258 123,86 без ДДС и 2 709 748,63 с ДДС. С участниците са проведени консултации, при което оферентът -„Геоплан Кънстракшън“ ЕООД е направил предложение за намаляване на цената чрез намаляване процента на печалбата от 10% на 9,4 %, което редуцира крайната цена от 2 270 566,91 на 2 258 123,86 лв. Издаден е Протокол 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа от 26.09.2022 г. С писма №№ 5300-1104-17/06.10.2021 г. и 5300-20866-22/01.12.2022 г., изпълнителят -„Геоплан Кънстракшън“ ЕООД е изразил намерение и съгласие за индексиране на разходите по договора от 23.05.2022 г. в резултат на инфлацията, обезпечаваща увеличение на стойностите на договора с изпълнители на СМР с 15% от първоначалната стойност с ДДС. На 07.12.2022 год., с писмо Изх. № 539 на Финансовия посредник – „Регионален фонд за градско развитие“ АД, София /РФГР/, е получено становище за разпределение на финансовия ресурс с включена инфлационна надбавка. С Решение № 1179/ 22.12.2022 г. Великотърновския общински съвет дава съгласие да се осигури допълнителен финансов ресурс в размер на 98 905,44 лева. 1 964 946.59 2 332 888.78
Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор по проекта ще бъде осъществен по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на работния инвестиционен проект, както и да дава указания по време на изпълнението. Ще се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, за да се гарантира спазването на параметрите на работния инвестиционен проект, както и да се дават указания по време на изпълнението. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект, съгласно чл. 162 от ЗУТ . Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 5 "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходът за авторски надзор се явява собствено участие на Кандидата, съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР-Север. Стойността в размер на 30 000.00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , бюджетен ред 53.1 "Разходи за дейности, финансирани със собствени средства на Кандидата, вкл. ДДС" . 0.00 0.00
Упражняванe на строителен надзор.: Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на целия процес по извършване на СМР. Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР. Наред с това ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР на обектите на интервенция, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на обекта и договорените за изпълнение СМР, което включва задължително ежедневно присъствие на обектите на интервенция по време на строителството на отговорните членове от екипа на избраната фирма-изпълнител. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обекта по договорени цени, съгласно сключения договор за строителство. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 5 "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за строителен надзор ще се финансират чрез финансов инструмент от ФГР-Север. Стойността в размер на 54 000.00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС" . Община Велико Търново не е обявила процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП 0.00 0.00
Извършване на независим финансов одит.: Съгласно Насоките за кандидатстване по обявената процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Предвид това в рамките на настоящото проектно предложение се предвижда одитът да се извършва по ясно дефинирани стандарти. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти следва да бъде съобразен с обхвата на ангажимента. Наред с това одитът на настоящия проект следва да бъде извършен от експерти с необходимата квалификация. Общата компетентност на екипа/одитора, който ще извършва одита, следва да е достатъчна за качествено изпълнение на одиторските процедури. Заложените от Община Велико Търново високи изисквания към екипа/одитора ще гарантира в максимална степен компетентното изпълнение на ангажимента и постигането на търсения резултат. В тази връзка се предвижда да се поставят условия, свързани с притежаването от страна на членовете на екипа, извършващ одит на проекта, на доказана професионална квалификация в областта на одита. Наличието на съответен национален или международен сертификат в областта на одита е достатъчна предпоставка за наличието на необходимата квалификация. В обхвата на проверката одиторът задължително извършва проверка за съответствие относно законосъобразност на процедурите за възлагане на обществени поръчки, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива. Този последващ контрол се осъществява за спазването на приложимите нормативни актове по отношение на всички процедури, свързани с възлагането на всички видове дейности по проекта. Като минимум одиторът е задължен да извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в настоящия проект, както и всички документи по ОПРР 2014-2020 г., като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. В обхвата на проверката по ангажимента за договорени процедури не следва да бъдат включвани проверката за законосъобразност на процедурата за избор на одитор по проекта и разходите за възнаграждението му. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 5 "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходът за одит се явява собствено участие на Кандидата, съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР-Север. Стойността в размер на 7 920,00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , бюджетен ред 53.1 "Разходи за дейности, финансирани със собствени средства на Кандидата, вкл. ДДС" . Община Велико Търново не е обявила процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП. 0.00 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация.: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обектите в експлоатация да представи за всеки един от тях окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежа, строително разрешение /акт за узаконяване, протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива, акт обр. 14 за приемане на конструкцията, констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите, удостоверение по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 5 "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа.Разходът за въвеждане обекта в експлоатация се явява собствено участие на Кандидата, съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР-Север. Стойността в размер на общо 3 000,00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , бюджетен ред 53.1 "Разходи за дейности, финансирани със собствени средства на Кандидата, вкл. ДДС" . 0.00 0.00
Информация и комуникация : Дейността ще стартира непосредствено след подписване на ДБФП. Целта е да се информира цялата общественост за ползите и резултатите от изпълнението на проекта. Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване, проектът предвижда мерки за информация и комуникация с цел повишаване на прозрачността при изпълнение на проекта, финансиран по ОПРР 2014-2020 г., както и повишаване информираността на широката общественост и медиите. При всички мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността ще включва следните поддейности: * Изработка, доставка и монтаж на билборд - 1 брой с минимален размер 4 Х 3 м., с текстова и визуална информация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , които се предвижда да бъде поставен на/ или в близост до строителната площадка. Билбордът се отстранява не по-късно от три месеца след приключване на СМР по проекта и се заменя с постоянна обяснителна табела. * Изработка, доставка и монтаж на постоянна обяснителна табела - 1 бр. с минимален размер 50 Х 70 см., с текстова и визуална информация съгласно Единния наръчник на бенефициента , монтажът на табелата ще бъде извършен в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билборда.Материал – олекотена PVC плоскост за монтаж при външни условия с апликация от ламинирано PVC фолио с УВ защита в пълноцветен печат; Монтаж –на външната фасада на интервенирания обект/сградата. * Изработка и доставка на банер с калъф и стойка - 1 бр., с минимални размери: 200 см. х 60 см. * Изработка и доставка на дипляни /печатни информационни материали - 200 бр, размер А4 (две сгъвки), пълноцветен печат; * Изработка и доставка на промоционални материали - 200 бр. * Организиране и провеждане на информационни събития/публични събития - общо 2 бр.: начална и финална пресконференцииПубличните събития ще бъдат анонсирани чрез публикувана на интернет-страницата на община Велико Търново информация, непосредствено преди и след събитията. * Организиране и провеждане на официални церемонии - общо 2 бр. : 1 бр. официална церемония "Първа копка", организирана и проведена преди стартиране на СМР, след съставяне на протоколите за откриване на строителната площадка, определяне на строителна линия и ниво на строежите; 1 бр. официална церемония "Откриване на обекта", организирана и проведена след реализиране на инвестиционната дейност по проекта; Официалните церемонии ще бъдат анонсирани чрез публикувана на интернет-страницата на община Велико Търново информация, непосредствено преди и след събитията. *Публикуване и актуализиране на информацията за проекта на уеб-страницата на Община Велико Търново за целия период на изпълнение на проекта с цел осведомяване на масовата общественост за постигнатия напредък. Всички печатни информационни материали, промоционални материали, публични събития и официални церемонии предварително ще бъдат съгласувани с Възложителя, както и ще бъдат изготвени и организирани съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 5 "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа.Разходът за комуникация и информация се явява собствено участие на Кандидата, съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР-Север. Стойността в размер на 6 000.00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , бюджетен ред 53.1 "Разходи за дейности, финансирани със собствени средства на Кандидата, вкл. ДДС" . Община Велико Търново не е обявила процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).