Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at improving energy efficiency in four buildings located in the municipal center Devin.
1.	Residential building in Devin, located at 1 Yavor Str. – apartment building built in 1970. A multifamily residential building with a massive monolithic structure. At present the building falls into energy Class G. After the implementation of the energy saving measures it will achieve energy class C.
2.	Residential building in Devin, located at 13 Tsvetan Zangov Str. – military apartment building built in 1965. It is multifamily residential building with a massive monolithic structure. At present the building falls into energy Class G. After the implementation of the energy saving measures it will achieve energy class C.
3.	Residential building in Devin, located at 47 Vasil Levski Str. – apartment building in 1974. It is a nine – storey high multifamily residential building with monolithic structure. At present the building falls into energy Class E. After the implementation of the energy saving measures it will achieve energy class C.
4.	Residential building in Devin, located at 20 Rodopi Str. – a massive military apartment building consisting of three residential units and a single – storey body. It was built in 1977 and has a monolithic structure. At present the building falls into energy Class E. After the implementation of the energy saving measures it will achieve energy class B.
The energy renovation activities planned for the upper – mentioned residential buildings will improve their operational characteristics, which will help extend the life of these buildings. They will also reduce their maintenance casts and create better living conditions for the residents in these buildings, thus encouraging people to remain living in small settlements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността включва извършване на управление на проекта, което ще се извърши от избрана по реда на ЗОП външна фирма-изпълнител. Тази дейност е от изключително важно значение за гарантиране на оптимално и компетентно изпълнение на дейностите по проекта и постигане на планираните очаквани резултати. 29 950.00 33 843.50
Информация и публичност: Целта на дейността е популяризиране приноса на ЕС и ЕФРР, както и на самия проект и постигнатите от изпълнението му резултати. За изпълнение на дейността се предвиждат следните мерки: 1. Организиране и провеждане на 2 пресконференции: 1 встъпителна, на която ще бъдат представени целите и планираните дейности по проекта, както и 1 заключителна - на която ще бъдат представени постигнатите резултати от изпълнението на дейностите по проекта. 2. Ще бъдат разработени и публикувани материали в регионалния печат, радиоизлъчвания и публикации на интернет-страницата на община Девин. 3. Ще бъдат разработени, издадени и разпространени общо 500 бр. информационни брошури и 100 бр. презентационни материали /папки, химикали и презентация/. 4. Ще бъдат изработени и монтирани 4 бр. информационни табели на местата на обектите на интервенция /4-те жилищни блока/. Информационните материали ще бъдат разпространявани през целия период на изпълнение на проекта. 5. Изработване и монтиране на билборд с големи размери след приключване на проекта. 6. Организиране и провеждане на официална церемония "Първа копка" 9 990.20 11 868.24
Разработване на документация за разработване на тръжни процедури: За изпълнение на предвидените в проекта дейности е необходимо провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнител на съответната дейност. Дейността ще бъде изпълнена от служители на Общинска администрация - Девин. Тази дейност е много важна с оглед своевременната подготовка на тръжна документация, законосъобразен и в изискуемия срок избор на изпълнители. Ще бъдат разработени документи за провеждане на следните 6 бр. процедури по ЗОП: - избор на изпълнител за управление на проекта - чрез пряко договаряне; - избор на изпълнител за осигуряване на публичност и визуализация - чрез пряко договаряне; - избор на изпълнител за извършване на одит по проекта - чрез пряко договаряне; - избор на изпълнител за инженеринг на обектите - чрез публично състезание; - избор на изпълнител за извършване оценка на съответствието на проектите - чрез пряко договаряне; - избор на изпълнител за строителния надзор - чрез публично състезание. 0.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградите. Проектиране и авторски надзор: 1. Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С". 2. Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки). 3. Изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. Предвид на това, че е предвидено възлагане на инженеринг /проектиране, заедно с авторски надзор и строителство/ - тази дейност ще се изпълни от фирмата, която ще извърши СМР. Дейностите, които ще бъдат изпълнявани ще включват: - изработване на технически/работен проект за обекта - упражняване на авторски надзор: вписване на забележки и констатации в заповедната книга на обекта; присъствие при съставяне, както и подписване на протоколите и актовете по Наредба №3/31.07.2003 г.; обсъждане и промяна на конструктивните решения - при нужда; изготвяне на ревизирани чертежи/проекти - при нужда; изменение на проектни части по време на работа - при нужда; посещение на всички съоръжения при всеки дефект или повреда, които ще изискват намесата на строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от лицето, упражняващо авторския надзор. 1 812 061.66 2 351 759.00
Упражняване на строителен надзор: Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на СМР в обектите и въвеждането на ремонтираните 4 жилищни сгради в експлоатация. Фирмата-изпълнител ще бъде избрана по реда на ЗОП. Изпълнението на дейността ще включва упражняване на строителен надзор, съгласно чл. 168 от ЗУТ в следния обхват: - Откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за строежа. - Изготвяне и заверяване на заповедната книга на строежа в тридневен срок от съставянето на протокола за откриване на строителна площадка. Уведомяване писмено в 7-дневен срок от заверката на заповедната книга община, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол. - Следене за безопасност и здравословни и безопасни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него - Съставяне на актове и протоколи по Наредба №3 от 31.07.2003 г. - следене за качеството на вложените материали, както и количеството и качеството на извършените СМР. - изготвянето на окончателен доклад и паспорт на обекта. 29 270.00 32 730.84
Оценка на съответствието на проектите: Оценката на съответствието на проекта ще бъде извършена от специалисти на избраната фирма-изпълнител, които ще прегледат представения проект и и с подписите си ще гарантират, че проекта отговаря на нормативните изисквания. След преглеждане на проекта и при изготвянето на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти специалистите от фирмата-изпълнител ще дадат своите становища по всички необходими части, включително по части пожарна безопасност и хигиена. Ще бъде проверено количеството и качеството на представената проектна документация. Фирмата ще изготви Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, който ще бъде внесен в община Девин заедно със проектите по всички части, за да може да бъдат одобрени проектите от Главният архитект и да им бъде издадено Разрешение за строеж. 6 910.00 8 291.99
Въвеждане на обекта в експлоатация: За изпълнението на тази дейност е необходимо представяне в община Девин на пълния набор от документи от фирмата, упражнявала строителен надзор, а именно: копия от проектите; копия от сертификати за качество, декларации за съответствие и др. Предвидените разходи за тази дейност са предимно от административен характер и включват съгласувания и издаване на положителни становища от експлоатационни дружества и различни институции, а необходимостта от извършване на дейността е законово обусловена. 4 000.00 0.00
Одит на проекта: Това е една от задължителните дейности по проекта, която ще бъде извършена от лицензиран експерт счетоводител в последния месец от изпълнение на проекта, т.е. след приключване на всички проектни дейности и извършване на разплащане към всички изпълнители. Докладът за извършения одит ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта. Дейността е необходима с оглед осигуряване на прозрачност при изпълнение на проекта и усвояване на средства от Европейския съюз. 10 000.00 10 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).