Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

Project "Major reconstruction of the central pedestrian zone" is included in the indicative list of major projects approved under Priority Axis 1 - "Sustainable and Integrated Urban Development" Operational Program "Regions in Growth", BG16RFOP001-1.010 - "Implementation of integrated plans urban regeneration and development 2014-2020 Vidin. " The project is within the Zone of public functions with high public importance of IPURD of Vidin.
The renovation of the central pedestrian zone along which are concentrated buildings with important administrative and public functions is crucial for improving the appearance of the urban territory.
Target groups: local residents of Vidin town guests of the town of Vidin.
Objectives: Improving the urban environment; Improving the quality of life; Increasing the urban attractiveness.
Expected results: the project will improve the quality of life and will increase the overall attractiveness of the city for tourists, which will support tourism activities and services.
The project includes three objects of intervention: 
STAGE I  Regulated land plot - RLP (UPI) LVIII195 pedestrian zone; RLP LXI1090 pedestrian zone; RLP LXI202 pedestrian zone; LXII1089 pedestrian zone; RLP LVII1087 pedestrian zone; RLP LV243 administrative building; RLP LVI1086 pedestrian zone; RLP LIII244 pedestrian zone and RLP LIV1085 pedestrian zone from kv. 371, complex „Central part of the city“ ; 
STAGE II RLP LII194 square, monument and fountain; RLP XLIX185 pedestrian zone; RLP XLVI184 pedestrian zone and planting; RLP XLVII279 pedestrian zone and RLP XLVIII262 pedestrian zone from kv. 371, complex „Central part of the city“; 
STAGE III RLP XLII166 pedestrian zone; RLP XLIII168 pedestrian zone; RLP XLIV1083 pedestrian zone; RLP LXXII166 landscaping and public service; RLP XLI107 pedestrian zone and public service from kv. 371, complex „Central part of the city“.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : От страна на община Видин ще бъдат назначени двама общински служители на длъжностите ръководител и счетоводител на проекта (Екипа), чиято основна дейност ще бъде оперативното управление на проекта. Това включва, без да се ограничава до: • цялостно административно, финансово и техническо изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП); • координация между страните в изпълнението на ДБФП; • процедури по възлагане на обществени поръчки – контролира подготовката и провеждането на процедури за обществени поръчки; • контролира съответствието на изпълняваните проектни дейности съгласно ДБФП; • администриране на ДБФП – отчитане, докладване, съблюдаване на договорните задължения, осъществяване на мерки за публичност и визуализация, архивиране на проектно досие, следене за нередности, мониторинг и контрол; • финансово управление и осчетоводяване; • съблюдаване на напредъка по проекта – текущ и периодичен мониторинг; • приемане на изпълнението на проектни дейности, възложени на външни изпълнители. Предвижда се избор на външен изпълнител по ЗОП, който да подпомогне Екипа на община Видин: Задължения: - Разработва и/или актуализира и прилага правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проекта; - Разработва 5 броя документации по ЗОП във връзка с изпълнението на проекта, участва с експерти в комисиите за оценка на офертите, подпомага Възложителя в процеса на на възлагане; - Осигурява протичането на изпълнението на проекта в съответствие с указанията на Договарящия орган и препоръките на УО на ОПРР и следи за цялостното спазване на всички нормативни актове и документи по ОПРР; - Осигурява стриктното изпълнение и недопускане на отклонения от ДБФП; - Участва в предварителната верификация на финансови документи, представени от изпълнителите на договори преди извършване на плащанията, в т.ч. извършва проверки на място на всеки подобект, преглед на всяко искане за плащане от изпълнителите на договорите, проверки дали разходите са допустими и реално извършени; - Изготвя доклади от проверки на място на изпълнението на договорите, сключени в рамките на проекта; - Осъществява контрол относно изготвянето на актовете и протоколите по време на строителството, както и на всяка друга документация, необходима за оформяне и окомплектоване на договорното досие; - При необходимост информира своевременно Кмета на Община Видин при закъснение в изпълнението на проектните дейности; - Попълва техническия и финансов отчет в ИСУН; - Изготвя месечни справки, доклади за напредък и окончателен доклад за изпълнение на проекта, като идентифицира евентуални несъответствия и проблеми и предлага корективни действия за преодоляване; - Подготвя и подава документи за верификация на плащанията и изготвя исканията за възстановяване на средства по проекта; - Планира, следи и отчита паричните потоци по проекта съгласно графиците/начините на плащания, заложени в ДБФП и в договорите с изпълнителите; - Участва в срещи между представители на бенефициента и външните изпълнители; - Подпомага бенефициента при одити и проверки на място, осъществявани от Договарящия орган, МРРБ и др. - Актуализира/Разработва детайлна система за финансово управление и контрол (СФУК) на дейностите по проекта - Координира и съблюдава напредъка на изпълнение на проекта, посредством контрол и анализ на времевите графици по отделните дейности по проекта; - Осъществява периодични срещи с членовете на Екипа за обсъждане на напредъка по изпълнение на проекта и евентуални проблеми, свързани с извършване на услугите, доставките и строителството. Подготвя експертни становища за преодоляване и решаване на възникналите проблеми; - Осъществява редовни срещи с екипите на другите избрани изпълнители по реализиране на проекта; - Извършва административно-логистична дейност (подготвяне на необходимите документи, съдействие в кореспонденцията между изпълнителите на дейностите по проекта и Възложителя, в кореспонденцията с компетентните органи и др.) 216 014.40 211 754.96
Строителен надзор съгласно чл.168 от ЗУТ на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Дейността „строителен надзор” включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор ще се състои от следните дейности: извършва оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражнява строителен надзор; извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (доп. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г., предишна т. 2, изм. - ДВ, бр. 101 от 2015 г.) може да изпълнява прединвестиционни проучвания, подготовка на проектантския процес и координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството, както и други дейности - предмет на договора за строително.монтажни работи (СМР) . Строителният надзор носи отговорност за: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. 7. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. 8. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. 9. Носи отговорност за щети, които са нанесли на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. 502 480.00 458 942.40
Публичност и визуализация на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Дейностите за информация и комуникация (публичност и визуализация) ще се извършат в съответствие с чл. 6 от Общите условия към финансираните по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на Европейския Съюз за реализацията на проекта се предвижда целева пресконференция, конференция по повод стартирането на проекта и официална церемония "първа копка", както и закриваща конференция след приключване на дейностите по проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. В допълнение тази дейност включва и други мерки с публичен и информационен характер - временни и постоянни билбордове, постоянна обяснителна табела, плакати, банери, брошури, тефтери, чадъри, химикали, флаш памети. 109 516.00 111 164.16
Авторски надзор на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Осъществяването на авторски надзор на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин" включва следните под дейности: Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството ще се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Авторският надзор по всички части е задължителен. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 на ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор по време на строителството. Водещ проектант е лицето - автор на водещата проектна част на инвестиционния проект, определен от възложителя. Водещият проектант е отговорен и задължен за взаимното съгласуване и координация на всички части на инвестиционния проект. 80 545.60 80 496.00
Строителни и монтажни работи по проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Строителните и монтажни работи по проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин" ще обхванат следните етапи съгласно одобрените работни проекти, технически спецификации, количествено-стойностни сметки и строителни разрешителни: ЕТАП I УПИ LVIII195 за пешеходна зона; УПИ LXI1090 за пешеходна зона; УПИ LXI202 за пешеходна зона; LXII1089 за пешеходна зона; УПИ LVII1087 за пешеходна зона; УПИ LV243 за адм. сграда; УПИ LVI1086 за пешеходна зона; УПИ LIII244 за пешеходна зона и УПИ LIV1085 за пешеходна зона от кв. 371, к-с „Централна градска част“; ЕТАП II УПИ LII194 за площад, паметник и фонтан; УПИ XLIX185 за пешеходна зона; УПИ XLVI184 за пешеходна зона и озеленяване; УПИ XLVII279 за пешеходна зона и УПИ XLVIII262 за пешеходна зона от кв. 371, к-с „Централна градска част“ ; ЕТАП III УПИ XLII166 за пешеходна зона; УПИ XLIII168 за пешеходна зона; УПИ XLIV1083 за пешеходна зона; УПИ LXXII166 за озеленяване и общ. обслужване; УПИ XLI107 за пешеходна зона и общ. обслужване от кв. 371, к-с „Централна градска част“. Техническата реализация ще се осъществи в същата последователност в която са описани в работните проекти и номерация. В рамките на обекта на интервенция община Видин се придържа към указанията дадени в писмо с изх. № 99-00-6-433/18.04.2016 г. на УО на ОПРР до община Видин стр. 2 т. 4. и ще изгради ВиК инфраструктурите обслужващи обекта на интервенция съгласно одобрените работни проекти и КСС. Извън гореописаните СМР дейности, община Видин за собствена сметка ще реализира и изграждане (СМР) на уличен водопровод извън обекта на интервенция, необходима за изпълнението на проекта. Това включва изграждане на подземна ВиК инфраструктура (уличен водопровод), който довежда питейни води и свързва подземната ВиК мрежа на обекта на интервенция с останалата част от подземната ВиК мрежа на града, която се намира извън обекта на интервенция, но е технически неразривно свързана и необходима за реализация на проекта. Тази допълнителна недопустима, но необходима за реализацията на проекта дейност ще гарантира устойчивостта на проекта като гарантира в средносрочен план от минимум 5 години, че няма да бъдат необходими каквито и да било строителни намеси в уличния водопровод. 10 927 403.36 11 270 346.07
Одит на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Съгласно насоките за кандидатстване одитът на проекта е задължителна дейност. Одитът на проекта следва да бъде с ясно дефиниран по отношение на целите и обхвата. Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът трябва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по ОПРР, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни. Одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред. Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 49 106.00 4 680.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).