Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

As a result of the planned intervention a municipal building with capacity of fifteen persons will be reconstructed and rennovated, ready to accommodate new social service - shelter for homeless people and families. A necessity which is identified in the Municipal Startegy for Social Service Develpment 2016-2020 and in the Regional Strategy for Social Service Develpment 2016-2020 will be satisfied. The implementaion of the project will provide the missing premises to shelter people with no housing option. The most vulnurable individuals and families will be eligible for the the social service - they will be provided with food and conditions to keep personal hygiene, they may get aditional consulting to overcome difficulties and to reintegrate.
The target group consists of marginalised people, including roma people, from Dobrich municipality and Dobrich district at risk of poverty and social exclusion.
The aim of the project will be achieved by the following activities: designer's work,  based on the conclusions and recommendations put down in the technical inspection and certification report and the energy efficiency audit of the building;  building works are going to be commissioned along with construction supervision.  Author’s supervision will also take place. Appropriate furniture and equipment will be supplied and installed. A team of experts for project administration and organization is going to be appointed. Their main responsibility is going to be duly and on time implementation of project activities. Information and publicity measures are going to take place in line with the Information and Publicity Guidelines for Operations financed by Regions in Growth 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ПУБЛИЧНОСТ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Основната цел на тази дейност е да осигури публичност, информация и в максимална степен качествено и в срок реализиране и отчитане на предвидените проектни дейности. След подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, в съответствие с АДБФП, и нормативните изисквания със заповед на кмета ще бъде определен екип за управление, в която ще бъдат посочени неговите ангажименти. Дейността ще продължи 24 месеца и ще обхваща целия процес на планиране, организиране, координиране, публичност, контрол и отчитане на проектните дейности и индикатори. Екипът, неговите компетенции и експертиза ще бъдат съобразени със спецификата на мероприятията, попадащи в обхвата на проектните дейности. В екипа са включени следните позиции: 1- Ръководител на екипа 1 - Финансов експерт 1 - Координатор 1 - Експерт "тръжни процедудри" Задълженията и отговорностите на всеки от членовете на екипа са описани подробно в раздел 9 на проектното предложение. Екипът за управление ще организира, координира, реализира, контролира и отчете изпълнението на дейностите, ще съблюдава напредъка и изразходваните ресурси, ще следи за постигане на резултатите, проектните индикатори и ще изпълнява мерките за информация и комуникация. В съответствие с правилата на единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020г. е предвидено всички действия свързани с информиране на общността, по време на реализиране на проекта да бъдат аносирани и отразени по подходящ начин. Предвидените действия по информация, комуникация и публичност ще включват: Информиране на широката общественост -- в рамките на два дни от подписване на договора за БФП на официалния уеб-сайт на община град Добрич в рубрика ПРОЕКТИ/Програмен период 2014-2020 ще бъде създадена секция с наименованието и номера на проекта. В рубриката за проекта ще бъде поместена публикация, която ще съдържа подробна информация за одобрения за финансиране проект (неговите цели, дейности резултати, обща стойност, размера на европейското и национално финансиране и други). Ще бъде организирано едно публично събитие. Всички документи, изготвени в процеса на изпълнение на проекта, ще отговарят на визуалната идентификация посочена в Единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020. За да бъде информирана общността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъдат изработени и разпространени на подходящо място в община Добрич 10 плаката, които ще популяризират финансовата подкрепа на ЕС чрез ЕФРР и националния бюджет. На подходящо място върху закупеното оборудване, предназначено за постоянно инсталиране във връзка с изпълнението на проекта, екипът ще изготви и постави необходимия брой стикери с подходяща визуална идентификация съобразена с Единния наръчник. Провеждането на 1 публично събитие, изготвянето на плакати с информация за проекта и стикерите за оборудването са ангажимент на екипа по проекта, а необходимите за това материали и техника ще бъдат обезпечени от бенефициента. Чрез дейността ще бъде постигната съгласуваност с общите цели на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020, по отношение на популяризиране на ролята на ЕС и осигуряване на максимална прозрачност в процеса на изпълнение и управление на дейностите по проекта, както изграждане и поддържане на високо обществено доверие към процесите по изпълнение и управление на проекти. 9 348.00 9 333.40
СМР ПО РЕКОНСТРУКЦИЯ НА СГРАДА ПРИЮТ ЗА БЕЗДОМНИ ЛИЦА И СЕМЕЙСТВА: СМР дейностите ще бъдат изпълнени съобразно одобрения инвестиционен проект (съгласуван с НИНКН) и издаденото разрешение за строеж и включват цялостна реконструкция на сградата. За обекта е издадено удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство, че е деклариран със списък от 1971 г. на НИПК и съгласно чл. 59, ал. 4 от ЗКН от 2009 г. притежава статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност. Преди подаването на проектното предложение беше възложено и извършено архитектурно заснемане, техническо и енергийно обследване и разработване на инвестиционен проект за сградата. Изготвена е оценка на съответствието по част енергийна ефективност и комплексен доклад. Цялата документация е предадена за съгласуване в НИНКН, съгласно изискванията на Закона за културното наследство за съгласуване на проекти за обекти с подобен статут. Основната цел на работния проект е да се преустрои сградата за новата й функция - приют за бездомни лица и семейства, като при това се усилва конструкцията. Към сградата няма прилежащо дворно пространство.Инвестиционният проект предвижда цялостна подмяна на междуетажните подови конструкции с нови стоманобетонни и изпълнение на вертикални елементи, които да поемат основната част от теглото на плочите и товарите върху тях. Предвижда се запазване на всички външни зидове, някои от вътрешните стени и вътрешната стоманобетонна стълба до нивото на втория етаж. Съществуващата външна стълба също се запазва. Третият подпокривен етаж се преустройва в пълноценен такъв и се оформя в етаж за персонала. С цел осигуряване на достъпна среда за хора със затруднено придвижване съществуващия северен вход на сградата се оборудва с платформа за инвалидни колички. За повишаване на енергийната ефективност се предвижда енергоспестяващо осветление, нова дограма, топлоизолация отвътре, като се запазват декоративните елементи по фасадата. Предвидени са СМР, свързани с реконструкция на отоплителната система и осигуряването на топла вода. Ще се изгради парно отопление на комбиниран котел - дърва и дървесен чипс. За да отговаря сградата на всички съвременни норми, се предвиждат редица строителни дейности по ВиК и ел. системите, ремонт на санитарни възли, включително за хора с увреждания. Ще се изгради видеонаблюдение в общите части на сградата и кабелна мрежа за интернет, както и мълниезащита. 437 294.21 452 439.59
ДОСТАВКА И МОНТАЖ НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ: Основната цел на дейността е да бъдe осигуренo и инсталиранo необходимoтo оборудване и обзавеждане за разкриване на социалната услуга "приют", което ще гарантира функционирането на подходяща и ефективна услуга. След цялостното обновяване, реконструкция и преустройство на сградата за нейното нормалното функциониране е предвидено да бъде доставено обзавеждане за седем спални помещения, склад, общи помещения/дневна и коридор, офис на персонал, санитарни помещения и кухня/трапезария. То ще обезпечи цялостната модернизация на съответната институция и условията за предоставяне на качествена услуга за уязвимите групи. 26 133.20 27 653.02
ОДИТ НА ПРОЕКТА: В рамките на дейността ще бъде осъществен независим финансов одит от регистриран одитор за удостоверяване и оценка на действително направените от бенефициента разходи. Одиторът ще формира констатации относно целесъобразността и ефективността на изразходваните финансови ресурси. Изготвеният доклад за фактически констатации ще генерира потвърждения, че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Изпълнителят ще извърши проверка на всички декларирани разходи, дали те са действително извършени и допустими, в съответствие с Договора за БФП и приложимото национално и европейското законодателство; първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; всички документи на база, на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; счетоводната система и осчетоводявания; всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила; счетоводната система е в компютъризирана форма и отговаря на изискванията за сигурност и надеждност. 2 500.00 2 400.00
НАДЗОР ПО ВРЕМЕ НА СМР: Дейността включва упражняване на строителен и авторски надзор по време на СМР. Тя ще бъде изпълнявана по време на осъществяването на СМР по реконструкция, в съответствие с нормативната уредба в областта на изпълнението и контрола на строителството. Независимият строителен надзор ще бъде избран по правилата на ЗОП с участието на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство, съгласно чл. 166, ал. 8 от ЗУТ. Законно избраният изпълнител ще стартира дейността си с откриване на строителна площадка и ще продължи до приключване на СМР с изготвяне на окончателен доклад, оформяне на пълна строителна документация за предаване на Възложителя и въвеждането на обекта в експлоатация. СН ще осигури на възложителя община град Добрич законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. Консултантът ще отговаря за: – контрола по законосъобразното започване и реализиране на СМР; – изготвянето на пълна строителна документация по смисъла на чл. 168 и чл. 170 от ЗУТ; – качественото изпълнението на СМР съобразно одобрените инвестиционни проекти; – изискването на необходимите декларации за съответствие на вложените материали; – спазването на изискванията за ЗБУТ в строителния процес; – финализирането на СМР дейностите ще бъде документирано съгласно чл. 177, ал. 3 от ЗУТ с удостоверение за въвеждане в експлоатация на строеж от IV ; След приключване на строително-ремонтните работи строителният надзор ще изготви - окончателен доклад за строежа, необходимите актове и протоколи за установяване на обстоятелствата при подготовката, започването, изпълнението и приключване на строителството; необходимите документи за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация. Авторският надзор ще бъде избран по правилата на ЗОП с участието на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство, в съответствие с нормативната уредба в областта на проектиране и изпълнение на строителството. По време на СМР ще бъде упражняван и авторски надзор по всички части съгласно чл. 162 от ЗУТ с цел точното спазване на инвестиционните проекти. Изпълнителят посредством експерт/и - правоспособни лица, автори на проектната документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора с Възложителя. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Основната цел на дейността е да бъде осигурена подходяща социална инфраструктура, за настаняване на маргинализирани/уязвими и необлагодетелствани групи от населението чрез преустройване на сградата по ул.”Хан Кардам”№13 (идентификатор 72624.623.4417.2 УПИ III, кв. 101 по ПУП-ПРЗ на ЦГЧ) в Зона с публични функции и висока обществена значимости в град Добрич за новата функция - приют за бездомни лица и семейства. 5 888.00 6 156.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).