Дейност "Разходи за организация и управление (в т.ч. възнаграждения и командировъчни пари)": Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на общината ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта, който да може изцяло да се фокусира върху ефективната организация, координация и управление на проекта. Екипът за изпълнение на проекта ще бъде сформиран със Заповед на Кмета на общината след одобрение на проектното предложение, с цел осъществяване управлението на проекта в съответствие с изискванията на процедурата за предоставяне на всички относими нормативни актове и ръководства на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020 г.".
Екипът за управление на проекта ще включва:
-ръководител на проекта;
-счетоводител (финансист) на проекта;
-експерт по обществени поръчки/юрист на проекта;
-координатор на проекта
-експерт Инвеститорски контрол
-технически сътрудник по проекта.
Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. |
98 800.00
|
70 670.85
|
Дейност "Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор)": Тази дейност обхваща три поддейности – изготвяне на работен проект (проектиране), изпълнение на строителни и монтажни работи (СМР) и осъществяване на авторски надзор по време на строителството.
Във връзка с дейностите по проектирането, Изпълнителят трябва да изготви пълна проекта документация във всички части съгласно условията на договора за изпълнение, техническото задание за изпълнение на СМР, ЗУТ, Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на ЕО, включително специфичните изисквания в областта на опазване на околната среда и водите. Изискванията за качество от страна на Възложителя ще бъдат съгласно изискванията на действащите в Република България нормативни документи и техническото задание за проектиране. С работния проект следва да се изяснят конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на всички видове строителни и монтажни работи на обекта, които осигуряват съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл.169 от ЗУТ. Между отделните части на проекта следва да има съответствие и съгласуваност. След представяне от изпълнителя и получаване на одобрение от Възложителя на идейната концепция за изпълнение на обекта, Изпълнителят започва проектирането в техническа фаза при спазване на всички получени изисквания и указания от страна на Възложителя и компетентните органи и експлоатационни дружества. Проектите следва да бъдат придружени с подробни количествено-стойности сметки по приложимите части, към които да се приложат анализи за ценообразуване на СМР.
Строителните и монтажни работи следва да бъдат изпълнени съгласно условията на договора за изпълнение, изготвените, съгласувани и одобрени по обекти технически инвестиционни проекти, ведно с приложените към тях подробни количествено-стойностни сметки и анализи на единичните цени. Изпълнителят трябва да спазва всички законови и подзаконови изисквания на нормативните актове, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на Европейската общност, регламентиращи този вид дейност и определящи необходимото ниво на качество, както и да предложи гаранции за постигането му. Качеството на извършените строителни работи обхваща качество на използваните строителни материали и контрол и качеството на изпълнението на отделните видове работи. Техническото изпълнение на строителните дейности трябва да бъде извършено в съответствие с изискванията на българските нормативи. Изпълнителят на СМР трябва да се придържа стриктно към проектната документация, в т.ч. КСС и описаните в нея материали.
Авторският надзор ще бъде осъществяван от проектантските екипи, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ или оправомощени от тях правоспособни лица, съгласно Закона за КАБ и КИИП и Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Авторският надзор се упражнява от проектанта, като предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното изпълнение на инвестиционния проект са задължителни за останалите участници в строителството. Целта на надзора е да се съблюдават процесите на извършване на СМР, да гарантира спазването на параметрите на работните проекти, както и да дава указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализиране на проектите. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект. |
3 892 100.00
|
4 587 733.37
|
Дейност "Разходи, свързани с оценка на съответствието инвестиционните проекти": Дейността предвижда изготвянето на комплексен доклад за всяка обособена позиция, където се прави заключение, дали съответния инвестиционен проект отговаря на съществените изисквания към строежите съгласно чл.169 от ЗУТ. |
12 000.00
|
5 760.00
|
Дейност "Разходи за строителен надзор": Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя. |
102 000.00
|
32 712.00
|
Дейност "Разходи, свързани с въвеждането на обектите в експлоатация": Разходи, необходими при изпълнение на дейностите по проекта, за въвеждане на обекта в експлоатация. По време на изпълнението на строително-монтажните дейности по проекта може да възникне необходимост от извършване на разходи, необходими за въвеждането на обекта в експлоатация (издаване на Разрешение за ползване). След подписване на Акт 15 (Констативен акт за установяване годността на строежа) и Окончателен доклад по чл. 168 от ЗУТ се окомплектова цялата строителна документация. |
7 500.00
|
3 000.00
|
Дейност "Разходи за техническо обследване на обектите и съставяне на технически паспорти": Предмет на настоящата дейност е съставяне на технически паспорти и извършване на конструктивно обследване в съответствие с Наредба №5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите и чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ за всички обекти по отделните обособени позиции. За съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж / сграда ще се извърши обследване за установяване на техническите му характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 – 3 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/. |
25 662.00
|
32 334.12
|
Дейност "Разходи за закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане за горепосочените сгради/ помещения, като част от цялостното им обновяване и модернизация" : Дейността предвижда да бъдат доставени и монтирани оборудване, съоръжения и обзавеждане според нуждите на училищата по отделните обособени позиции, което ще спомогне за повишаване на качеството на живот на хората чрез подобряване на състоянието и степента на изграденост на общинската образователна, културна и спортна инфраструктура съгласно Специфична цел 1.2.1. на ИПГВР и ще позволи предоставянето на съвременни условия и модерни методи за обучение, ще подобри качеството на образованието като фактор за подготовката на конкурентноспособна и адаптивна работна сила. В голяма част материално-техническата база на училищата е морално и физически остаряла, което налага обновяване на оборудването и обзавеждането в съответствие със съвременните изисквания, създаващи безопасна и комфортна образователна среда за повишаване качеството на придобитите знания и умения.
За всеки обект на интервенция в настоящото проектно предложение е направено предварително проучване. Базирайки се на събраната информация са изготвени технически спецификации за отделните училища в съответствие с конкретните им нужди за постигането на оптимална работна и учебна среда. |
866 400.00
|
691 351.04
|
Дейност "Разходи за публичност и визуализация": Тази дейност е свързана с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и публичност на всеки проект, финансиран със средства от европейските структурни фондове, намерили отражение в съответните български и европейски нормативни актове. Дейността е изцяло съобразена и с изискванията на УО на ОПРР. Тя гарантира популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица, заинтересовани страни, органи на държавната власт, обществеността и медиите. Реализацията на тази дейност ще повиши информираността на всички заинтересовани страни относно значението на настоящия проект, както и относно възможността за финансиране на полезни проекти в рамките на ОПРР. |
15 838.00
|
19 005.60
|
Дейност "Разходи за одит": Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. За изпълнение на тази дейност след сключване на договора за безвъзмездна помощ, Община Димитровград, в качеството си на бенефициент, ще сключи договор за извършване на одит на проекта с лицензиран одитор, който ще бъде подробно запознат с договора за безвъзмездна помощ, приложенията към него и всички изисквания на Договарящия орган. Общината ще съгласува с Одитора счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, ще уточни всички изисквания относно попълването на първичните счетоводни документи и ще му предостави достъп до счетоводната документация. На етапа на подготовка на искане за окончателно плащане одиторът ще провери дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора за безвъзмездна помощ и ще изготви доклад за одит по проекта, който ще бъде приложен към искането за окончателно плащане. Предвижда се дейността да се осъществява текущо, като в последния месец от изпълнението на проекта ще се изготви финалния доклад за фактически констатации.Основната задача на Одитора включва осигуряване на качествена услуга за своевременна и независима оценка на разходването на бюджетните средства по проекта. Одиторът ще следи за законосъобразността на съответните обществени поръчки; ще проверява дали дейностите по проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление и по-конкретно дали средствата са изразходени икономично, ефективно и ефикасно. Икономичността се изразява в използването на ресурсите, необходими за осъществяване на проекта навременно, в подходящи количества и с подходящо качество и на най-добрата възможна цена. Ефикасността се изразява в най-доброто съотношение между използваните ресурси и постигнатия резултат. Принципът на ефективността се изразява в постигането на поставените цели и резултати. С оглед постигане на увереност, че операциите се изпълняват съгласно изискванията, одиторът следва да оцени системата за вътрешен контрол на бенефициента в контекста на изпълняваните одиторски процедури. Одиторът следва да прецени доколко всички извършени към момента на одита разходи, свързани с изпълнението на проекта, са допустими съгласно изискванията на регламентите на ЕС и ПМС № 62/2007, ПМС № 245/2007, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. За допустимите разходи одиторът следва да провери дали те действително са извършени. Извършва се и проверка за установяване на съответствието между отчитането от страна на Бенефициента на разходи по дейности, залегнали в одобреното проектно предложение, и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващият орган. Извършва се и проверка относно съответствие между декларираните в разходооправдателните документи разходи и дейностите, залегнали в одобрения проект. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават (съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване, и тези, посочени в счетоводните записи и разходооправдателни документи). Одиторът следва да направи проверка дали бенефициентът разполага с необходимите системи и организация, за да поддържа адекватна одитна пътека. За адекватна следва да се счита одитна пътека, която дава възможност за проследяване на всеки разход през детайлния счетоводен запис до първичния документ, пораждащ основание за съответния счетоводен запис, както и до съпътстващите го документи, в контекста на които са извършени разходите (одобрение на помощта и финансирането; документация, свързана с обществените поръчки; доклади за напредъка; доклади от верификации; доклади от проведени одити и пр.). |
22 000.00
|
3 459.87
|