Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

This project proposal aims at creating attractive urban environment in the town of Dobrich through investments in key territories, which is a necessary condition for the improvement of quality of life and ecological environment of the region. This project proposal is a part of a Program for Implementation of the Integrated Plan for Urban Development and Regeneration of Dobrich, targeted at gradual, balanced and lasting resolving of important community issues of economic, ecological and social character. Subject to action are streets included in two priority areas, which are identified with respect to the needs of the citizens and the options for funding given by priority axis 1 of the Operational Program Regions in Growth 2014-2020. The scheduled actions include reconstruction and rehabilitation of streets, sidewalks, playgrounds and free areas a zone with dominant social character and a zone of public functions, which is very significant for the community. The project proposal is part of general integrated approach regarding all the elements of the investment program, which envisages renovation and development of multifunctional spaces for recreation, sports and games in the central part of the town and Balik residential area with free access for all the citizens and guests of the town. The project will have positive impact on the overall community of Dobrich as it suggests coordinated implementation of important local policies for solving problems, associated with modernization and reconstruction of significant public places. The envisaged actions are interconnected and they will benefit synergy and long-lasting development of the targeted area providing access for disabled people, security, ecology and quality of life in Dobrich. The results of the project will have positive effect on the living and working environment in Dobrich.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
СМР ПО РЕКОНСТРУКЦИЯ И БЛАГОУСТРОЯВАНЕ НА ГРАДСКАТА СРЕДА В ДОБРИЧ: Дейността включва рехабилитация и реконструкция на улична мрежа и тротоари, създаване на условия за игри и спорт на деца, младежи и техните родители, подобряване на безопасността, решения за благоустрояване и озеленяване на междублокови и вътрешно квартални пространства, кътове за отдих, подмяна на настилки при транспортни връзки и паркинги, подмяна на парково обзавеждане, включително осветителни тела, осигуряване на достъпна среда -- подобряване на физическите елементи на градската среда в две приоритетни зони от ИПГВР Зона с преобладаващ социален характер и Зона с публични функции с висока обществена значимости в община град Добрич с обекти: Зона с преобладаващ социален характер -- жилищен квартал Балик-Йовково --- ул. Теменуга (Подобект: Кв. 53 – благоустрояване, озеленяване, възстановяване на комб. детски площадки, Подобект Кв. 54 – благоустрояване, озеленяване, възстановяване на комб. детски площадки, Подобект Кв. 44 благоустрояване, озеленяване и реконструкция на комб. детска и спортна площадки); --- ул. Детелина (от ул. Тракия до ул. Роза) Зона с публични функции с висока обществена значимости -- Централна градска част --- ул. Св. Св. Кирил и Методий (от бул. Добричка епопея до паркинг на хотел България) Подобект: УПИ III, кв. 50 по плана на ЦГЧ на град Добрич - Благоустрояване, озеленяване и изграждане на нова комб. детска площадка; Подобект: УПИ VI (УПИ II по предходен план), кв. 51 по плана на ЦГЧ на град Добрич -- Озеленяване и изграждане на нова комб. детска площадка, тенис маса и фитнес уреди; --- ул. Георги Кирков (от ул. цар Петър до бул. 25-ти Септември) --- ул. Максим Горки (от ул. Независимост до бул. 3-ти Март) --- ул. Стоян Михайловски (от ул. Любен Каравелов до ул. Максим Горки); Предвидените СМР дейности имат за цел да осигурят подобряване на състоянието на уличната мрежа, прилежащи тротоари и зони за паркиране, повишаване на конфорта на пътуване и подобряване на пропускателната възможност на възлова пътна инфраструктура, подобряване на безопасността. За предвидените строително-монтажни работи има пълна проектна готовност - изготвени инвестиционни проекти и влезли в сила разрешения за строеж --- №60 от 28. 04. 2014г.; №63/28. 04. 2014 г. и заповеди за презаверяване, съответно №ОП-32#3/26.03.2018 за презаверяване на РС удължен срок за започване на строителствотодо 26.03.2023г., №ОП-34#3/26.03.2018 за презаверяване на РС удължен срок за започване на строителствотодо 26.03.2023г., №ОП-31#3/26.03.2018 за презаверяване на РС удължен срок за започване на строителствотодо 26.03.2023г. Ремонтните дейности обхващат две основни групи дейности: рехабилитация и реконструкция на уличната мрежа и тротоари: *** фрезоване на асвалтовите пластове до постигане на проектно ниво на основата и полагане на два пласта асфалтобетон; *** цялостна подмяна на бордюри и прилежащи тротоари, като всички тротоари са предвидени с настилки от унипаваж, като всички пешеходни пресичания са с понижени пресичания и съобразени с изискванията за достъпна среда; *** мероприятия по осигуряване на отводняване на настилката; *** организация на движението - пътни знаци и маркировка; възстановяване и благоустрояване на зони за обществен отдих: *** подобряване на условията при пешеходните връзки в междублокови и вътрешно квартални пространства посредством подмяна на настилки, изграждане на нови пешеходни връзки, чрез използване на различни видове уни паваж; *** подмяна на настилки при транспортни връзки и паркинги, чрез преасфалтиране и поставяне на бетонови елементи на тревна фуга; *** подмяна на парково обзавеждане и оборудване - подмяна на осветителни тела, поставяне на пейки, кошчета, паркинг за велосипеди, съоръжения за игра и спорт на открито, специализирани огради, ударопоглъщаща настилка, осигуряване на достъпна и безопасна среда за хора в неравностойно положение и други; *** озеленяване -- залесяване, затревяване, както и фитосанитарно почистване на прорасла растителност. 5 327 914.75 5 452 847.99
НАДЗОР ПО ВРЕМЕ НА СМР: Дейността включва упражняване на строителен и авторски надзор по време на СМР на обектите на интервенция. Тя ще бъде изпълнявана повреме на осъществяването на строително-ремонтните работи на обектите, в съответствие с нормативната уредба в областта на регионалното развитие, устройство на територията, геодезия, картография и кадастър, проектиране, изпълнение и контрол на строителството. Независимият строителен надзор ще бъде избран по правилата на ЗОП и ще стартира дейността си непосредствено преди започване на строително-ремонтните работи и ще продължи до приключване на СМР с изготвяне на окончателни доклади, оформяне на пълна строителна документация за предаване на Възложителя и въвеждането на обектите в експлоатация. СН ще изпълнява своите ангажименти в съответствие с нормативната уредба по изпълнение и контрол на строителството. Консултанта ще контролира качеството и количеството на строително-ремонтните дейности и влаганите материали. Той ще изготви необходимите актовете в съответствие с действащото законодателство. Предвидения строителен надзор ще гарантира качественото изпълнение на проектните дейности и оформяне на необходимата строителна документация. Строителният надзор следи и отговаря за: – контрола по законосъобразното започване и реализиране на СМР; – изготвянето на пълна строителна документация по смисъла на чл. 168 от ЗУТ; – съставянето на всички актове, съгласно действащите нормативи; – качественото изпълнението на СМР съобразно одобрените инвестиционни проекти; – изискването на необходимите декларации за съответствие на вложените материали; – спазването на изискванията за ЗБУТ в строителния процес; – годността на получаване на разрешителното за ползване на обекта; – съгласуване на двустранните протоколи за приемане на СМР и др. След приключване на строително-ремонтните работи строителният надзор ще изготви - окончателен доклад за строежа, необходимите актове и протоколи за установяване на обстоятелствата при подготовката, започването, изпълнението и приключване на строителството; необходимите документи за издаване на разрешение за ползване на обновените обекти или съответно удостоверение за въвеждане в експлоатация. В съответствие с нормативната уредба в областта на проектиране, и изпълнение на строителството. По време на СМР ще бъде упражняван и авторски надзор с цел точното спазване на инвестиционните проекти. Изпълнителят посредством експерт/и - правоспособни лица, автори на проектната документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора с Възложителя. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 17 999.00 21 598.80
ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: Основната цел на тази дейност е популяризиране на дейностите по проекта при спазване на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Дейностите по информация, комуникация и публичност ще обхванат периода на изпълнение на целия проект и ще включват: Организиране и провеждане на 3 публични събития/официални церемонии съответно при ефективния старт на проекта, при откриване на строителна площадка ("първа копка") и при откриване на обектите/отчитане на проекта. В съответствие с правилата на единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020г. е предвидено събитията предварително да бъдат аносирани по подходящ начин и след събитията отразени чрез разпространяване на прессъобщение/я в регионална печатна/интернет медия. На публичните събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество, целевите групи, медиите и други. Информацията за публичното събитие ще бъде изпратена и на УО и на Областен информационен център-Добрич. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана и на интернет-страницата на бенефициента. За популяризиране на дейностите в хода на проекта ще бъдат направени поне 2 публикации в медии и на Интернет страницата на община Добрич http://www.dobrich.org/ . За да бъде информирана общността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъдат изработени и разпространени на подходящо място в община Добрич 10 плаката, който ще популяризират финансовата подкрепа на Европейския съюз. По време на дейностите по изпълнение на СМР ще бъдат изработени и поставени 2 билборда , а след приключване на СМР 1 постоянна обяснителна табела на видно място, достъпно за широката общественост. Всички документи, генерирани в процеса на изпълнение на проекта ще отговарят на визуалната идентификация посочена в единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020. Чрез дейността ще бъде постигната съгласуваност с общите цели на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020, по отношение на популяризиране на ролята на ЕС и осигуряване на максимална прозрачност в процеса на изпълнение и управление на дейностите по проекта, както изграждане и поддържане на високо обществено доверие към процесите по изпълнение и управление на проекти. 5 942.00 7 130.40
ОДИТ НА ПРОЕКТА: В рамките на дейността ще бъде осъществен независим финансов одит от регистриран/лицензиран изпълнител за удостоверяване и оценка на действително направените от бенефициента разходи. Одитът ще гарантира целесъобразното разходване на всички разходи по предоставената безвъзмездна финансова помощ. Дейността стартира със сключване на договор със законово избрания изпълнител, който ще извършва проверка на всички декларирани към съответното искане за плащане разходи дали са действително извършени и допустими, в съответствие с административния Договор за БФП и приложимото национално и европейско законодателство относно допустимост на разходите; първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; всички документи на база, на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; счетоводната система и осчетоводявания; всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила; счетоводните системи отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. За всяко искане за плащане по проекта, когато е приложимо, одиторът ще провери дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на БФП, и ще изготви доклад за фактически констатации (съгласно Приложение 11.11 Образец на доклада за фактически констатации). Докладът за фактически констатации, към искането за окончателно плащане, ще обхваща всички разходи, които не са обхванати от предходни доклади за заверка на разходи (в съответствие с Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020). 3 000.00 3 600.00
УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Дейността ще продължи през целия период на договора за БФП с цел да бъде осигурено ефективно изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. Екипът за управление ще организира, координира, реализира и контролира изпълнението на дейностите, ще отчита напредъка на проекта и изразходваните ресурси и ще следи за постигане на резултатите и проектните индикатори. Дейността е планирана и обвързана със спецификата, последователността и продължителността на всяка от предвидените в проекта дейности. С подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, съобразно Постановление на МС № 189 от 28.07.2016 г. със Заповед на кмета ще бъде сформиран екип за управление, разпределени ангажиментите на всеки от избраните експерти, които ще участват в него. Разходите за управление на проекта са необходими за осигуряване на ефективното и качествено изпълнение. В екипа са включени позиции, които ще гарантират качественото реализиране проектните дейности: 1- Ръководител на екипа 1 - Финансов експерт 1- Eксперт обществени поръчки 3 - Експерти Инвеститорски контрол СМР (пътна и благоустрояване) 1 - Координатор Задълженията и отговорностите на всеки от членовете на екипа са описани в раздел 9 на проектното предложение. По време на реализиране на дейността ще бъде спазвана утвърдената Система за финансово управление и контрол (СФУК) и вътрешните правила на община Добрич с цел покриване на изискванията на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, правилата на ОПРР и приложимата нормативна уредба. Дейностите по организация и управление ще се изпълняват в съответствие с Договора за БФП, общите условия към него, Методическите указания за изпълнение, Регламент (EС) №1303/2013 на Европейския парламент и ПМС № 189 от 28.07.2016 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от ЕФРР, ЕСФ, КФ и от ЕФМДР за финансовата рамка 2014-2020. В рамките на тази дейност ще се проведат процедурите за избор на изпълнители в съответствие със ЗОП и приложимото законодателство. Ще бъдат осъществявани текущо документална проверка, наблюдение и контрол на всички дейности и сключените договори с изпълнители. При изпълнението на мерките за информация и комуникация, предприети от община град Добрич изрично ще се указва съфинансирането от ЕСИФ. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва, финансиращата го ОПРР и че се осъществява с подкрепата на ЕФРР. Дейностите по представяне на проекта пред широката общественост --- Организиране и провеждане на 3 публични събития/официални церемонии (встъпителна пресконференция, официална церемония „първа копка“ при ефективния старт на СМР дейностите и официална церемония при откриване на обектите/отчитане на проекта) публикуване на информация на интернет-страницата на бенефициента за проекта, изработване на плакати А3, подготовка на информация, анонси и пресматериали за хода на проектните дейности ще бъдат подготвени и осъществени от екипа по проекта. За качественото изпълнение на проектните дейности и постигане в цялост на проектните резултати е необходима специфична експертиза, която обхваща квалификация, познания и опит в различни области. По тази причина след сключване на договора за БФП експерта обществени поръчки заедно с ръководителя, координатора и експертите инвеститорски контрол ще изготви пълна документация за провеждане на обществени поръчки, ще подготви и сключи съответните договори. При подготовката и провеждането на тръжните процедури ще се съблюдават принципите на равнопоставеност, прозрачност и недискриминация. 63 720.00 63 697.65

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).