Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The overall objective of the project proposal is aimed at improving cross-border cooperation between the Medical University - Sofia, Faculty of Public Health (PBH) and the University of Milan by transferring and introducing three innovative practices in the labor market; health; equal opportunities and working conditions, and to build specific skills for partnership and development of administrative capacity of the partners in these areas.
The main activities (MA) of the project are aimed at the:
MA1: Improving active involvement and better employability by adapting and piloting of innovative practices in the field of socially and work-related diseases in children and adults at risk. CH1 will be achieved by the results of the Activity 1 (A1).
MA2: Implementation of three innovative practices in the FPH related to training and prevention of socially and work-related diseases. MA2 will be achieved through the results of A2.
MA3: Increasing the capacity of partner medical universities in Sofia and Milan, by sharing innovative practices for working with specific vulnerable groups of children and adults at risk aimed at employees of health care providers. MA3 will be implemented in stages through A1, A2 and A3.
MA4: Improving the active involvement and better employability of eligible target groups of IP 8 by transferring innovative practice - Integrated national information and education campaign to promote health literacy of children and adults at risk and the promotion of healthy lifestyles and work. MA4 will be achieved through the implementation of A1-4.
MA5: Evaluation and dissemination of results of the transferred three innovative practices resulting from the partnership between the FPH and the University of Milan. MA5 will be achieved through the implementation of A5 and A6.
The project objectives are fully consistent with the purpose of the procedure and is in line with the objectives of OP Human Resources Development 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Адаптиране и пилотно прилагане на иновативни практики в сферата на социалнозначимите и свързаните с труда заболявания при уязвими групи деца и възрастни в риск.: Дейността е насочена към идентифициране, адаптиране и пилотно прилагане на иновативни модели за превенция на социалнозначими и свързани с труда заболявания сред уязвими групи деца и възрастни в риск, подробно описани в т.11. В рамките на тази дейност Факултетът по обществено здраве (ФОЗ), съвместно с партньорския екип от Университета на Милано, ще идентифицира и трансферира 3 иновативни практики, насочени към подобряване пригодността за заетост и активното включване на допустими и ясно дефинирани целеви групи деца и възрастни в риск. Етап 1. Проучване/идентифициране на иновативните практики. 1-вата иновативна практика е обучителен курс за превенция и управление на социалнозначими и свързани с труда заболявания на деца и възрастни в риск. В този курс ще се обучават служители на доставчици на здравни услуги (с фокус върху здравни мениджъри, управители и директори на болнични заведения и др.). Иновативността на обучението за мениджъри и ръководители на здравни заведения във ФОЗ обхваща и трите направления / критерии, определени в настоящата процедура, като необходими за наличие на „иновативна практика“. Курсът ще бъде ориентиран към процеси – ще представя нови подходи и методи за превенция и управление на социалнозначимите и свързаните с труда заболявания, както на ниво здравни заведения, така и на ниво бъдещи политики в сферата на здравеопазването. Иновативността на обучителния курс е ориентирана и към цели, тъй като ще бъде насочена към мениджъри и ръководни кадри в доставчици на здравни услуги, какъвто фокус не съществува към момента в обучителните програми на МУ – София. Учебната програма на курса ще акцентира върху най-рисковите групи, свързани с този тип заболявания – деца и възрастни в риск на възраст 16-25 г. (млади работници) и възрастни в риск (възрастни работници над 54 г.). След внедряването му по Дейност 2 обучението ще се провежда в присъствена и в дистанционна форма, като за целта съществуващата във ФОЗ система за дистанционно обучение ще бъде надградена и разширена с нов модул. 2-рата иновативна практика е обучителен курс за превенция на социалнозначими и свързани с труда заболявания за деца и възрастни в риск, насочен към лекари специалисти, които участват в провеждане на предварителните и периодичните профилактични медицински прегледи в доставчици на здравни услуги. Към момента тази проблематика влиза в академичната учебна програма на специализантите по трудова медицина и магистрите по трудова медицина и работоспособност във ФОЗ. Практикуващите лекари, които вече са завършили висшето си образование и са придобили различни специалности, обаче, не са обхванати системно от такъв курс. Иновативността на обучението по превенция за лекари специалисти е налице по отношение и на трите направления / критерии за наличие на „иновативна практика“. И това обучение ще се провежда в 2 форми. 3-та иновативна практика, която ще бъде адаптирана, пилотно апробирана и внедрена във ФОЗ е Интегрирана национална информационно-образователна кампания за повишаване на здравната грамотност на целевите групи деца и възрастни в риск и промоция на здравословен начин на живот и работа. Кампанията предвижда реализирането на комплекс от интегрирани мерки с цел подобряването пригодността за заетост на деца и възрастни в риск. От предходни съвместни проекти с МА е налице информация, че Университета на Милано развива и трите иновативни практики за по-ограничен кръг от целеви групи. ФОЗ възнамерява да адаптира и разшири моделите / практиките, като насочи основното внимание в тях към превенция на изключително ранимите в България целеви групи - деца и възрастни работници в риск (16-25 г.) и възрастни работници над 54 г. Етап 1 ще включва проучване/идентифициране и анализ на 3-те практики от страна на партньорските университети. Етап 2. Прототипиране и пилотиране на 2-та обучителни курса. Етап 3. Прототипиране и пилотиране на Интегрирана национална информационно-образователна кампания. 85 385.28 70 946.65
Внедряване / трансфериране на иновативни практики в сферата на социалнозначимите и свързаните с труда заболявания при уязвими групи деца и възрастни в риск.: Етап 1. Оценка на пилотните издания на 3-те иновативни практики. След приключване на пилотните обучителни курсове и на пилотното издание на кампанията, екипите от експерти от двата университета ще трансферират / въведат иновативните практики в учебната програма на ФОЗ. На ниво процеси иновативността на трите практики е свързана с обвързването на социалнозначимите и на свързаните с труда заболявания. Ето защо, първият въпрос, който следва да бъде решен преди внедряване на практиките е свързан с баланса на темите за социалнозначимите заболявания и на тези, свързани с труда в обучителните програми и в кампанията на ФОЗ. За първи път в медицински университет в България ще бъдат предложени обучителни курсове, обединяващи социалнозначимите и на свързаните с труда заболявания. Тези модели / практики са използвани в Университета на Милано и имат доказан принос към по-доброто разбиране на проблематиката, тъй като рисковите фактори за двете групи заболявания понякога са сходни, а въздействието им върху здравето започва още от ранна детска възраст. От гледна точка на учебното съдържание, на този етап е важно да бъде постигнат оптимален баланс на темите в програмите и прецизирането им, в съответствие с потребностите на целевите групи обучаеми. Етап 2. Разработване на модул за дистанционно обучение и публикуване на учебните материали. Етап 3. Провеждане на информационна кампания за промотиране на новите обучителни курсове и набиране на участници. Етап 4. Внедряване на 2-те обучения в учебната програма на ФОЗ - присъствено и дистанционно. Етап 5. Подготовка за внедряване на Интегрираната кампания. Обединяването на социалнозначимите и свързаните с труда заболявания в рамките на една Интегрирана информационно-образователна кампания е иновативна практика на ниво процес, основана на изцяло нов подход. Съществуващата към момента практика по провеждане на информационно-образователни кампании в сферата на здравеопазването в България показва, че в рамките на една кампания обикновено се извеждат едно или група социалнозначими заболявания: Проект на МЗ “СПРИ и се прегледай”, финансиран по ОПРЧР 2007-2013 г., за провеждане на Национална кампания за ранна диагностика на онкологични заболявания; Проект на МЗ „Информирани и здрави“ по ОПРЧР 2007-2013 г., насочен към превенцията на употребата на психотропни вещества, тютюнопушенето и др. Други проведени до момента проекти и кампании за превенция имат ограничен регионален обхват – Проект “Подобряване на сексуалното и репродуктивното здраве на младите хора в България” - инициатива на МОН, МЗ и Фонда на ООН, проведен в рамките на 4 области в България. Друг подход при провеждане на национални кампании досега е изборът само на една конкретна целева група, към която са насочени мерките, напр. Проектът на МЗ по Програма ФАР “Подобряване на състоянието и интеграция на малцинствени групи в неравностойно положение със специален фокус върху ромите”. Иновативността на Интегрираната кампания по проекта се обосновава и на ниво цели, тъй като включва интегрирани информационно-образователни мерки, насочени приоритетно към 2 целеви групи, допустими по ИП 8: деца и възрастни в риск на възраст 16-25 г. (млади работници); възрастни в риск (възрастни работници над 54 г.). Изборът на 2-те целеви групи е подробно и изчерпателно обоснован в т. 5 от Формуляра. Тук може да се акцентира основно върху ключовите критерии, взети пред вид при избора на 2-те целеви групи: ясно дефинирани потребности на ФОЗ от адаптиране и внедряване на иновативни практики, обхващащи конкретните целеви групи; съответствие на избора на целевите групи с национални стратегически политики и документи, както и с рамкови и стратегически документи на ниво ЕС. Етап 6. Провеждане на кампанията. Ще бъдат проведени общо 300 прегледа на представители на целевите групи със закупените по проекта 3 апарата - Клинико химичен анализатор със основни параметри липиден профил и глюкоза; 12-канален ЕКГ и авторефрактометър. 52 604.20 37 844.08
Повишаване на капацитета на партньорските университети и заинтересованите страни по отношение на внедрените иновативни практики. : Тази дейност ще бъде реализирана на 2 етапа, в рамките на които ще бъдат проведени 2 форума за повишаване капацитета по отношение на внедрените инов. практики – една 3-дневна работна дискусия в България, София и една 1-дневна кръгла маса със заинт. страни в България. Етап 1. Целите на работната дискусия с участието на партньорското висше учебно заведение в Милано са насочени към: изследователски анализ на постигнатите резултати от внедряването на 3-те иновативни практики във ФОЗ и - евентуално - въвеждане на корективни мерки. Експертите от Университета в Милано ще вземат участие в дискусиите на форума чрез видеоконферентна връзка Индикативната програма на работната дискусия предвижда през първите 2 дни да бъдат проведени 8 модула, разглеждащи различни аспекти на 2-та обуч. курса, а през 3-я ден - 4 модула върху резултатите от иновативната кампания. Основни участници в дискусията ще бъдат 5-членния екип от страна на ФОЗ (представители на екипа по проекта и на експертния екип) и он-лайн участието на 2-членен екип от страна на Университета в Милано, като допълнително ще бъдат поканени преподаватели и изследователи от итал. учебно заведение, както и представители на заинт. страни от Италия. По време на раб. дискусия екипът от експерти от ФОЗ ще представи анализ на резултатите от внедрените две инов. обучения в МА-София, включващ: анализ на постигнатите резултати, въз основа на попълнени тестове от участниците; анализ на обратни връзки за удовлетвореност на участниците в обученията; анализ на обратни връзки от преподавателите в курсовете; изведени препоръки, и др. Ще бъдат очертани общи тенденции в прилагането на тези обучения между 2-та университета; ще бъдат обсъдени силните страни и "тесните" места на учебните програми; ще бъдат дискутирани институционалните мерки, които университетите следва да осигурят, за да гарантират устойчивото продължаване на прилагането на обуч. курсове в своите програми, както и възможностите за използване на интерактивни и иновативни методи и подходи за разработване на надграждащо учебно съдържание и др. В рамките на 3-я ден на раб. дискусия експертните екипи ще анализират резултатите от проведената Интегрирана инф-образователна кампания за повишаване на здравната грамотност на целев. групи деца и възрастни в риск и промоция на здравосл. начин на живот и работа в Б-я. Ще бъдат дискутирани различни научно-изсл. въпроси, свързани с измерването, мониторинга и отчитането на ефективността на кампанията; с работата със заинт. страни, както и с резулт. от скрининговите изследвания. Дискусиите ще имат за цел да бъдат изведени добри практики от опита на партньорите в провеждането на сходни кампании, както и относно условията, необходими за сформиране на устойчиви мрежи от партньорства за въздействие на ниво политики в сферите на здравеопазването, образованието, соц. дейности и др. Етап 2. В рамките на тази дейност, във ФОЗ ще бъде организирана еднодневна кръгла маса - дискусия със заинт. страни. Форумът ще бъде проведен в София, като на него ще бъдат поканени както институциите и организациите, взели участие в Интегрираната нац. кампания, така и представители на други заинт. страни, работещи в сферите на превенцията на социалнозначими заболявания (мед. университети, пациентски организации на рискови групи деца и възрастни в риск и др.) и свързаните с труда заболявания. Осн. въпроси, които ще бъдат дискутирани на кръглата маса ще бъдат свързани с резултатите от проведената кампания; представяне на добрите практики и данни от проведени сходни кампании в Италия; теми, свързани с мобилизиране на организационните, човешки и комуникационни ресурси, необходими за провеждане на нови издания на кампанията на регулярен принцип. По време на срещата ще бъдат разгледани и потенциални „тесни“ места, свързани с прилагането на инов. практика в Б-я. Експерти от Университета в Милано ще вземат участие в дискусиите на форума чрез видеоконферентна връзка. Отделните панели на дискусията ще бъдат модерирани от експерти от ФОЗ. 7 390.60 6 550.60
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на иновативните елементи / практики, внедрени по проекта.: Етап 1. Избор на външен изпълнител за извършване на оценката на постигнатите резултати. Изборът на външен изпълнител ще .................. Етап 2. Провеждане на оценката. Оценката на постигнатите резултати от внедряването на трите иновативни практики във ФОЗ ще има за цел да проследи логическата връзка между заложените резултати и индикатори във Формуляра за кандидатстване и тяхното реално изпълнение. Съгласно изискванията на процедурата, оценката е задължителна дейност по проекта и ще трябва да проследи реализацията на иновативните практики по следните параметри: 1. Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевите групи. Като минимум външната оценка на този параметър ще включва: - анализ на внедрените в програмата на ФОЗ 3 иновативни практики; - анализ на адаптираните елементи в 3-те иновативни практики, направени с цел специфичните потребности на младите и възрастните работници, както и на служителите в доставчици на здравни услуги, в качеството им на обучаеми в 2-те иновативни програми; - анализ на степента на удовлетвореност на потребностите на целевите групи и др. 2. Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта. Избраният външен изпълнител ще включи в оценката по този параметър, като минимум следните елементи: - логическа матрица за оценка на постигнатите резултати по всяка проектна дейност спрямо заложените цели; - добавена стойност на въведените иновативни практики към дейността на ФОЗ; - специфики и "тесни" места при реализацията на проектните дейности; - препоръки за преодоляване на трудностите и предизвикателствата при последващото, следпроектно провеждане на обученията и кампанията и др. 3. Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Като минимум оценката по този параметър ще включва: - разработване на механизъм за оценка на ефективността и ефикасността разходите спрямо проектните цели, дейности и постигнатите резултати; - разработване на показатели за оценка на ефективността и ефикасността на разходите; - изводи и препоръки за последваща оптимизация на разходите при реализация на внедрените практики във ФОЗ и др. Финалният вариант на оценката по всички посочени параметри ще бъде оформен в Доклад. Етап 3. Провеждане на работна среща между екипа на външния изпълнител, провел оценката, и екипите на висшето учебно заведение по проекта. Целта на срещата е, в режим на открит диалог и конструктивен дух, да бъдат обсъдени изводите и препоръките от Доклада по оценката на постигнатите резултати по отношение на приложимостта на иновативните практики. 3 480.00 6 560.00
Дейности за разпространение на постигнатите резултати по проекта.: Трите соц. иновации/иновативни практики, които ще бъдат въведени по проекта от ФОЗ, ще допринесат за постигане общите цели на настоящата процедура–подобряване пазара на труда и качеството на работните места; повишаване възможностите на уязвими групи за соц. включване и борба с бедността, здравеопазване, равни възможности и недискриминация, както и за подобряване условията на труд и изграждането на адм. капацитет в тези сфери. Инов. практики, които ще бъдат въведени във висшето медицинско учебно заведение в София ще допринесат за постигане и на целите на ИП 8 – активно включване с оглед насърчаване равните възможности и активното участие и по-добрата пригодност за заетост. Етап 1. Логистика и подготовка на межд. конференция. С цел разпространение на постигнатите резултати от внедряването на трите иновативни практики във ФОЗ, ще бъде проведена межд. конф. в рамките на конгрес с межд. участие в София. Очакваният брой на участници в нея е над 200 - включително представители на Световната здравна организация, межд. организации по трудова и превантивна медицина, представители на чуждестранни университети, които провеждат обучения на лекари и работещи и разработват здравно-промотивни програми. Конф. ще бъде излъчвана онлайн на електр. платформа за международно достъпни форуми, за което ще бъде платено от бюджета на проекта. По този начин във форума ще могат да участват представители от транснационални партньори на МА-София, които ще получат достъп до проектните теми и резултати. Програмата на конф. ще включва като минимум: 1. представяне на проучените добри практики и резултатите от експертния анализ, разработен в рамките на Дейност 1, както и модерирана дискусия върху общите за България и Италия тенденции в нивото, структурата и разпространението на социалнозначими и свързаните с труда заболявания сред младите работници и работниците над 54 годишна възраст; 2. представяне на двете внедрени обучителни програми в учебната програма на ФОЗ - обхват и тематично съдържание, целеви групи; разработени учебни материали; постигнати резултати, както и модерирана дискусия, в която ще бъдат поканени да вземат участие и представители на обучените лекари, здравни мениджъри и др.; 3. представяне на Интегрираната национална информационно-образователна кампания - резултати от скрининг изследванията в целевите региони; дискусия с представители на мрежата от заинтересовани страни относно по-нататъшните мерки за превенция на здравословния начин на живот и др.; 4. в спец. панел експертите от Университета на Милано ще представят своя опит в соц. иновации, както и своите впечатления от работата в проектните дейности. Етап 2. Провеждане на межд. конф. в рамките на конгрес с межд. участие. За целта ще бъде наета достатъчно голяма зала в София, подходяща за подобен вид форуми. Ще бъде осигурен симултанен превод за чужд. участници от Италия. Като гости на конф. ще бъдат поканени представители министерства и местни власти; на двете целеви групи деца и възрастни в риск, участвали в националната кампания; работодатели и синдикални организации; мрежови професионални организации като Български лекарски съюз, Съюз на българските мед. специалисти, научни дружества и пациентски орг., работещи в сферите на социалнозначимите и свързаните с труда заболявания и др. Организационно и логистично межд. конф. ще има за цел да създаде устойчива мрежова платформа от партньорски организации и заинтересовани страни, които да продължат прилагането на иновативните продукти, внедрени по проекта и след неговото приключване. Предвижда се конф. да получи широко медийно отразяване, като инф. за нейното провеждане и резултатите от нея бъдат огласени в редица публично достъпни медии, специализирани издания и интернет базирани инф. канали. За целите на по-широкото популяризиране на проекта, специално разработен и визуализиран информ. материал за дейностите и резултатите от него ще бъде публикуван и на интернет сайтовете и периодичните издания на партньорите и заинтересованите страни. 27 845.00 20 901.10
Дейности за организация и управление на проекта.: Етап 1. Осигуряване на висока професионална експертиза и наличие на богат проектен опит на членовете на екипа по проекта на фазата на разработване на проектното предложение. Подробни данни относно квалификацията, професионалната експертиза и опита по проекти на всеки от членовете за организация и управление на АДБФП, са приложени в т.9 на Формуляра. Тук ще бъдат изведени само ключовите критерии, въз основа на които беше сформиран екипа от страна на ФОЗ: - наличие на академична и изследователска експертиза в сферите на социалнозначимите и свързаните с труда заболявания; - опит като национален/ни консултант/и в някои от целевите сектори на проекта; - продължителен преподавателски опит в целевите сектори на проекта; - продължителен академичен опит в разработването на обучителни програми и материали; - наличие на административен опит, свързан с въвеждане на нови обучителни програми във Факултета по обществено здраве; - членство в национални и международни организации, разработващи и разпространяващи иновативни модели / практики в целевите сектори на проекта и др. Този комплексен критериален подход гарантира изборът на надежден и високоефективен екип за управление на проекта. Етап 2. Разработване на Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта. Непосредствено след подписване на договора с Управляващия орган (УО), екипът по проекта ще разработи Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта, която ще включва: - Механизъм за проследяване на заложените индикатори за изпълнение и за резултат от проектните дейности. - Оценка на риска по заложените дейности. - Алгоритъм и разпределение на отговорностите по дейностите, свързани с провеждане на тръжни процедури по ЗОП. - Осигуряване на канали за непрекъсната пряка и обратна връзка с екипа на чуждестранния партньор, с представители на целевите групи по проекта и със заинтересованите страни. - Разпределение на отговорностите между отделните членове на екипа. - Предотвратяване на риска от налагане на финансови корекции чрез детайлно запознаване и спазване с Ръководството за бенефициенти по изпълнение на договори по конкретната схема и осъществяване на непрекъсната комуникация с УО. - ad hoc механизми за предотвратяване на възникнали трудности/ забавяния в процеса на изпълнение на проектните дейности и др. Всички оперативни, функционални и комуникационни връзки, отговорности и процедури за взаимодействие между различните страни на изпълнението на АДБФП ще бъдат изчерпателно и подробно описани във вътрешен методически Наръчник за управление на проекта. В Наръчника ще бъдат импортирани всички изисквания на Ръководството за бенефициента по конкретната схема; ще бъдат описани каналите за комуникация; отговорните лица за отделните дейности и етапи. По този начин ще бъде оптимизиран процеса на управление на АДБФП. Етап 3. Осигуряване на непрекъснат оперативен мониторинг (наблюдение и контрол) за целия период на изпълнение на АДБФП. С разработените Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта и Наръчник за управление на проекта, екипът от ФОЗ ще гарантира своевременното изпълнение на заложените дейности и бюджетни разходи по следните ключови параметри: - напредък по изпълнението на АДБФП; - спазване на правилата и процедурите във връзка с изпълнението на АДБФП; - изпълнение на констатациите/препоръките (ако е приложимо), направени в резултат от проверки на междинни отчети и проверки на място; - спазване на техническите и физическите аспекти (по отношение на извършените услуги и доставки) по проектните дейности и тяхното съответствие със заложеното в АДБФ; - мониторинг върху потенциални рискови обстоятелства, даващи основание за съмнение за нередност; - спазването на всички изисквания за водене и съхраняване на документацията по АДБФП; - осигуряване на необходимата публичност и визуализация на финансирането по линия на ЕСФ и националния бюджет. 17 811.23 0.00
Дейности за информация и комуникация. : Дейността цели да осигури публичност и информираност на участниците в проекта, целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати в изпълнение на дейностите по проекта, финансирани от Европейския социален фонд (ЕСФ). Дейностите, свързани с информация и комуникация ще се изпълняват през целия период на проекта. Съгласно Условията за кандидатстване по процедурата дейността е задължителна и изисква от кандидата да подготви, реализира и отчете комплекс от информационни инициативи чрез различни форми – събития, публикации, материали и др., насочени към популяризиране на целите, дейностите и очакваните резултати от проекта. Чрез тези инициативи ще се информира обществеността за приноса от ЕС и в частност от ОП РЧР 2014-2020 г. Дейността ще бъде изпълнявана при спазване на изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съгласно Наръчника, при изпълнението на дейността изрично следва да бъде указано съфинансирането от фондовете на ЕС по проекта чрез емблемата на ЕС, както и с общото лого за програмен период 2014 – 2020 г. Наръчникът посочва ясно и видовете задължителни параметри съобразно всяка мярка. Предвидените мерки за популяризиране приноса от Общността включват: Мярка 1. Откриваща пресконференция за представяне на проекта. Мярка 2. Изготвяне и разпространение на информационни брошури за популяризиране на дейностите по проекта. Мярка 3. Информационни табели за оповестяване на проекта. Мярка 4. Публикации в национални медии, различни от тези, които ще бъдат публикувани за целите на другите дейности по проекта. Всяка от публикациите ще съдържа информация спрямо достигнатия етап от изпълнението, като първата ще анонсира откриващата пресконференция, а последната ще отрази постигнатите резултати от проекта и ще анонсира заключителната пресконференция. Мярка 5. Заключителна пресконференция за представяне на постигнатите резултатите от проекта. Всички документи, свързани с изпълнението на проекта, които са насочени към обществеността и/или към участниците в самия проект, ще съдържат информация за съфинансирането, получено от ОПРЧР, както и горецитирани емблема и лого. На интернет страниците на ФОЗ и на МА-София ще бъде публикувана периодично информация за проекта, целите, резултатите и финансовия принос на ЕС. Дистанционният модул, разработен по проекта, за провеждане на дистанционните курсове във ФОЗ, също ще съдържа всички необходими реквизити. Всички печатни материали (обучителни материали, покани, присъствени списъци, листовки, публикациите) ще съдържат: емблемата на ЕС; упоменаването на „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия орган; общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОПРЧР; наименованието на проекта; адреса на Единния информационен портал. За публикациите в допълнение ще бъде добавено и наименованието на бенефициента. Стикерите ще съдържат: емблемата на ЕС; упоменаването на „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия орган; общото лого за програмен период 2014-2020 г, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. За всяка от предвидените инициативи, МА-София ще осигури съхранение и наличие на доказателствен материал, който да служи при отчитането на дейността и/или при проверки на място от компетентни органи. За спазване на изискванията, посочени в Единния наръчник, същият ще бъде задължително приложение към договорите с външни изпълнители и тяхно задължение за спазването на техническите параметри, като Кандидатът ще осъществява контрол върху извършената от тях работа и съответствие със задължителните реквизити, графични изисквания и др., посочени в Наръчника. 1 407.24 1 914.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).