Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

Zapaden Park is one of the largest parks in Sofia with citywide significance. It is surrounded by the following residential districts: Gevgeliyski, Zapaden Park, Zaharna fabrika, Sveta Troitsa, Ilinden, Razsadnika, Krasna polyana, Lyulin 10 (and the other 9 microregions). Significant transport arteries lead to it - the boulevards Slivnitsa and Tsaritsa Yoanna.
The territory encompasses around 53 ha net area up to the bordering communications and around 60 ha including the communications and adjoining part of the contact territories. It has the following borders:
•	to the northeast - Slivnitsa Blvd. 
•	to the southeast - the Sofia-Pernik railway line
•	southwest -  Tsaritsa Yoanna Blvd.
•	northwest – Suhodolska River.
The objective of the project is to restore the park through reconstruction activities and landscaping in its representative part while at the same time preserving its authentic look. This includes construction works for alley renovation, replacement of park furniture, construction of new playgrounds, reconstruction, replacement and construction of elements of the technical infrastructure, replacement of park lighting and installation of video monitoring, irrigation systems. Thus the site is divided into eleven sub-sites according to their character and looks: Alpineum and pond; Dry fountain at the main alley and its adjoining area; Main entrance and its adjoining area; Rosarium; Flower Exhibition; Green school; Children's Playground; Picnic area; Dog walk area; Dog playground.
In addition to these the project envisages restoration and reconstruction of other park elements – the alley network along the two main axes and the secondary alleys; restoration of the vegetation in poor phytosanitary condition; removal or securing the unregulated entrances to the park along with others.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Строително-монтажни работи и доставка на парково обзавеждане: Техническият проект предвижда изпълнението на единадесет подобекта: 01_Алпинеум и езеро - реконструкция, включваща реновиране на пещерата, езерото и другите водни елементи. Съществуващата стоманобетонна конструкция на дъното на езерото се запазва, като се предвижда нова изравнителна замазка, хидроизолация, защитна замазка и довършителни слоеве. Съществуващите пешеходни мостчета към момента се намират в незадоволително състояние и ще бъдат заменени с нови. За обслужване на водните елементи се предвижда изграждане на вкопано в терена техническо помещение със стоманобетонна конструкция. 02_Сух фонтан - Съществуващото стоманобетонно корито се заменя със зелена тревна площ. Диаметрално противоположно спрямо тревната площ се разполагат два нови фонтана от типа „сух фонтан“. За правилното функциониране на фонатана се изграждат два стоманобетонни резервоара, разположени непосредствено под дюзите, както и техническо помещение. 03_Главeн вход на парка - цялостна рекострукция на главния вход от бул. „Сливница“, чрез изграждане на нова стоманобетонна конструкция, зелена стена, продължена с ажурна ограда, оформена с кашпи и места за сядане. 04_Розариум и 05_Цветна изложба - Покритието на площите около съоръжението е естествена затревена земна основа. За съществуващата растителност се предвижда оформяне, санитарни резитби и допълването й с подходящи за региона дървета и храсти съгласно ландшафтен проект. За цялата площ в обхвата на съоръжението се предвижда почистване на терена и изкореняване на плевели и храсти. 06_Зелено училище - ще се изгради подиум /сцена/ с елипсовидна овална форма, пред която са разположени терасовидно места за сядане. По задната страна на подиума ще бъде изградена рампа с ширина 120 см и наклон от 5%. При входа към зеленото училище ще бъдат монтирани информационни табели с информация и инструкции за ползване на съоръженията. 07 _ Детска площадка - площадката е разделена на три зони, условно наречени: зона за теренна игра; зона за игра на земя и зона за игра във височина. Изборът на атракциони е обоснован от играта на различна височина и с различна степен на трудност и вариативност, със съоръжения провокиращи физическа активност. 08_Пикник кът Зоната за организиране на пикник се разполага в югоизточната част на парк в близост до главната алея. Предвижда се изграждане на ортогонални полета от филцова настилка, върху които да се поставят дървени комбинирани маси с пейки. Към зоната за пикник е предвиден и кът за барбекю, оформен чрез парково съоръжение за приготвяне на скара. Четвъртата страна е оформена като умивалник и осигурява течаща вода. До масите се поставят типови кошчета за отпадъци, а при подхода към зоната от парковата алея се ситуира информационна табела, описваща режима за използване на къта за пикник. 09 и 10_Разходка на кучета и Площадка за кучета в близост до влаковата линия. В нея са разположени 12 съоръжения, подредени по определен ред, така че да се създаде маршрут за последователното им преминаване от обучаваното животно. Паркова мебел и осветление Предвижда се изцяло ново парково обзавеждане, разработено специално за проекта и включващо: пейки, перголи, кошчета за боклук, чешми, велосипедни стойки, табели, кашпи, антипарк елементи. Пейките са разположени основно по алеите, зоните на детските площадки и на естествено засенчени места по контура на зелените площи. По дължината на второстепенната главна алея са разположени и интерактивни инсталации/елементи, привличащи вниманието на млади и стари и насърчаваща физическото взаимодействие и играта със светлината, сенките, цветовете, формите и т.н. Такива елементи са: игра на сенки, кривите огледала, райрано огледало, огледало тип „преоделей гравитацията”, оптична илюзия. 8 395 118.90 9 460 260.36
Строителен надзор: Дейността включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно следят за правилното и точно изпълнение на работите, посочени в техническите описания към договорите с Възложителя и техническия проект, спазването на правилата по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества и качеството на използваните материали, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, както и за дефекти, появили се по време на гаранционния срок. При установяване на нередности и некачествени работи същите се констатират своевременно в заповедната книга на строежа и следва да се отстранят. 294 246.67 0.00
Публичност и визуализация: Дейностите по осигуряване на публичност и визуализация ще се изпълняват съгласно указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС чрез поставяне на: • Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК • Упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта • Общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност 62 855.00 62 822.00
Финансов одит: Финансовият одит е съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, въз основа на които се изразява независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Одитът включва изпълнението най-малко на следните дейности: - всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 7 642.00 0.00
Организация и управление: За изпълнение на проекта за възстановяване на Западен парк ще бъде създадено Звено за управление на проекта (ЗУП), пряко подчинено на заместник-кмета по екология към Столична община. ЗУП ще се състои от 7 члена, от 1 ръководител, 1 юрист, 1 финансист, 1 координатор и 3 технически лица. ЗУП ще осъществява цялостната координация на проекта, ще подготвя сертификати, ще проверява исканията за плащане, ще участва в комисиите за избор на изпълнители по отделните обществени поръчки, ще дава указания на отделните изпълнители. Координаторът ще отговоря и за прилагане на мерките за публичност на проекта. Докладите на ЗУП ще бъдат одобрявани от заместник кмета по екология към СО. 135 200.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП.: Дейността по подготовка и извършване на тръжни процедури за избор на изпълнители произтича от задълженията на Бенефициента по ЗОП. При избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност да бъдат подготвени необходимите тръжни процедури и след това да бъдат възложени договори за извършване на дейностите по строителство, доставка на техника за поддръжка, строителен надзор, публичност и визуализация, финансов одит. Дейността ще се изпълнява от експерт "Обществени поръчки", който ще е част от екипа за управление на проекта. 0.00 0.00
Авторски надзор: Упражняване на авторски надзор по време на строителството на обект "Възстановяване на Западен парк - представителна част, гр. София". Осъществяването на авторски надзор от проектантите включва следните дейности: - Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта. - Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта. - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта. - Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи. - Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация. - Изработване на допълнителни чертежи на детайли - Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. - Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи - Осъществяване на инвеститорски контрол. 28 100.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).