Учредяване на местно партньорство - МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа: Дейността включва формирането и учредяването на местно партньорство - МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа. Публично-частното партньорство следва да ангажира и мобилизира ефективно допълнителни ресурси за развитие на целевата територия. Партньорството включва представители на местните власти, рибарски, аквакултурни, изразяващи местната идентичност на територията общности. Партньорството ще е съставено от представители на публичните и частните местни социално-икономически интереси, в които вземането на решения не е контролирано от нито една от групите, представляващи конкретните заинтересовани страни.
Ще бъдат организирани и проведени две еднодневни работни/информационни срещи до 10 участника във връзка с процеса на формиране на МИРГ.
Ще бъде изготвен Устав на МИРГ. МИРГ ще бъде учредена и регистрирана по реда на ЗЮЛНЦ като сдружение за осъществяване на обществена дейност. В процеса на формиране и учредяване на МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа ще бъдат взети предвид приложимите разпоредби на чл.31-чл.34 от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година, националното законодателство, програмни документи и указания на УО на ПМДРА. |
304.00
|
304.00
|
Обучение на местни лидери и заинтересовани страни: Местните лидери на територията на МИРГ са хората, от които останалите търсят съвет и уверение, че са на прав път и насока във всекидневните си задачи. Тяхното лидерство е функция от познания и житейски опит. Хората в общността ги търсят за съвет, защото разчитат, че те имат познанията, които им липсват. Познавайки добре ролята и значението на МИРГ и Стратегията за ВОМР местните лидери могат да бъдат изключително полезни не само местните общности, но и за самата МИРГ, като бъдат активна страна в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР.
Подготовката на Стратегията за ВОМР изисква съгласувани усилия на местното население, представителите на публичните и частните местни социално-икономически интереси и изразяващи местната идентичност на територията общности и организации на територията на МИРГ, включваща общините Тунджа и Стралджа. Заинтересованите местни общности и целеви групи следва да бъдат с добър капацитет за реакция на търсените промени в развитието на територията чрез разработване на Стратегия за ВОМР. Това е важна предпоставка за качественото протичане на процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР.
Дейността включва провеждането на 2 еднодневни обучения (по едно за всяка от общините, включени в партньорството) , всяко едно с минимум 10 участници - местни лидери и заинтересовани страни. Обученията ще бъдат насочени към придобиване на знания и умения от местни лидери и заинтересовани страни, свързани с стратегическото планиране на местното развитие чрез подготовката на Стратегията за ВОМР. Специално внимание ще бъде отделено на основните принципи и подхода за въвличане на заинтересованите страни в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР, анализа на нуждите на територията и очакваните въздействия и на основните изисквания към Стратегията за ВОМР, както и друг аспекти, свързани с подготовката на Стратегията за ВОМР, включително приложимата нормативна база. |
1 192.00
|
1 192.00
|
Проучвания и анализи на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа:
1. Социално икономически профил, SWOT и PEST анализ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа
2.Проучване, идентифициране и анализ на потребностите на основните групи заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на Стратегията за ВОМР : За целите на подготовката на Стратегията за ВОМР ще бъдат проведени два броя проучвания и анализи на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа с с различна тематична насоченост и обхват. Проучванията и свързаните с тях анализи на резултатите ще бъдат насочени не само към съществуващото състояние на развитието, проблемите и нуждите, но и ще включват и аспирациите, ангажиментите , намеренията на рибарските общности, местните власти, организациите, неформалните лидери и други заинтересовани в развитието на територията страни. Ще бъдат идентифицирани и анализирани наличните и потенциални ресурси в подкрепа устойчивото развитие на територията на МИРГ. Събраните и оценени данни от извършените проучвания и анализи ще дадат количествена и качествена оценка на параметрите на съществуващото състояние и тенденциите за развитие ще бъдат предпоставка да бъдат изведени и описани основните нужди и потенциала за развитие на територията на МИРГ, към които да бъдат насочени реални интервенции по Стратегията за ВОМР, решаващи конкретни нужди и проблеми с възможности за финансиране от Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури (ЕФМДРА) чрез ПМДРА 2021-2027.
Ще бъде изготвен обстоен социално-икономически териториален профил с актуална информация , SWOT и PEST анализ на територията на МИРГ
Ще бъде извършено проучване, идентифициране и подробно описание и анализ на потребностите на основните групи заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на Стратегията за ВОМР. |
7 818.00
|
7 818.00
|
Изготвяне на Стратегия за ВОМР: Дейността включва извършване на експертна работа - външни услуги, свързани с подготовка на стратегията в рамките на планирани 50 човекодни.
Експертната дейност, свързана с подготовката на Стратегията за ВОМР ще включва следните посочени и не само тях ангажименти, които ще бъдат възложени с техническото задание към договора/ите за услуга:
-Формулиране на Стратегическа рамка на Стратегията за Водено от общностите местно развитие и определяне на йерархията на целите на Стратегията за ВОМР;
- Разработване на база проучванията и анализите на територията , след консултации с местните общности и съгласно указанията на УО на интервенции, вкл. за сътрудничество в Стратегията за ВОМР, подкрепени от Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури (ЕФМДРА) чрез ПМДРА 2021-2027.
- Формулиране и описание на нови подходи, методи и средства (иновативни характеристики) в Стратегията за ВОМР;
- Разработване на система/рамка за мониторинг и оценка на Стратегията за ВОМР;
- Отразяване на коментари, мнения и предложения след проведени консултации със заинтересовани страни и обществени обсъждания на Стратегията за ВОМР: преценка за допустимост и съотносимост към формулираните приоритети и цели на Стратегията за ВОМР;
- Оценка на съответствие на Стратегията за ВОМР с хоризонталните политики на ЕС
- Други, произтичащи от Насоките за кандидатстване и указанията на УО.
Стратегията за ВОМР следва да насърчи нови инвестиции в местните рибарски общности, като добави стойност към местния улов, диверсифициране извън сектора на рибарството и аквакултурите и насърчаване на социалното благосъстояние и културно наследство. Освен решаване на социални въпроси е необходимо да се насочи вниманието към решаване на проблеми свързани с околната среда и въвеждане на иновации на територията на МИРГ. |
0.00
|
0.00
|
Координация на изпълнението на подготвителните дейности: За координацията на изпълнението на подготвителните дейности кандидатът Община „Тунджа" предвижда назначаването на граждански договор на координатор, отговарящ за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на координатора ще са свързани с оперативното организиране и изпълнение на дейностите по проекта при спазване на клаузите на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и условията за изпълнение на проекта , упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности - както по отношение на графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Координаторът ще контролира и координира дейността на наетите външни експерти и изпълнители., ще контролира разходването на средствата съобразно одобрения бюджет на проекта;
Ще е в контакт с партньорите, включени в партньорското споразумение и ще докладва за напредъка на проекта, вкл. за възникнали трудности и ще предлага решения за тяхното преодоляване. В задълженията на координатора е изготвянето и подаването на технически и финансов отчет на проекта и искане за плащане.
Освен разходите за координатор, свързани с тази дейност са и разходите за командировки, съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г) - на координатора, представители партньорите и външните експерти по проекта. |
3 360.00
|
2 600.00
|
Популяризиране на процеса на разработване на стратегия на ВОМР, с цел осигуряване на публичност и информираност: Дейностите, свързани с публичността и информирането при подготовката на Стратегията за ВОМР са с важно значение за отправяне на послания към местните общности за тяхната роля в процеса на разработване на Стратегията за ВОМР. Добрите връзки с медиите и ефективното им използване са в основата на публичността. Публичността е “средство за привличане на обществения интерес или поддръжка”, а медията е “канал за комуникация”. Връзките с медиите са едни от най-важните канали за популяризиране и информиране. С оглед на това в рамките на дейността се предвижда да бъде публикувана информация за проекта в регионални медии - 6 броя публикации и 20 минути излъчвания.
Непосредствения контакт с местните общности по отношение на тяхното информиране за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР се създава по време на провеждане на директни работни/информационни срещи. Предвижда се организирането и провеждането на 4 броя еднодневни работни срещи ( по две на територията на всяка от общините, включени в партньорството) за най-малко 10 участници за информиране на местната общност за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР.
Ще бъде организирана и проведена една информационна конференция за най-малко 50 участника за обществено обсъждане на Стратегията за ВОМР. |
4 870.00
|
4 870.00
|