Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 130 дървета
English

Програма: Програма за морско дело, рибарство и аквакултури 2021-2027 г.

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е за изграждане на капацитет и подготвителни действия в подкрепа на създаването на МИРГ , разработването и бъдещото изпълнение на стратегия за Водено от общностите местно развитие на територията на рибарски район, включващ общините Тунджа и Стралджа.  Обхванатата  територия е кохерентна и с непрекъснати граници. В хода на изпълнението му в целевата  вътрешна рибарска територия ще бъде учредена Местна инициативна рибарска  група (МИРГ).  За рибарската  територия ще бъде разработена Стратегия за ВОМР, с която ще се кандидатства за финансиране със средства от  Европейския фонд за морско  дело, рибарство   и  аквакултури (ЕФМДРА)    чрез  ПМДРА 2021-2027.
Проектът включва дейности  по извършване на проучвания и анализи на целевата територия на проекта , необходими за подготовката на Стратегията за ВОМР, популяризирането на процеса на разработване на стратегията за ВОМР  сред местните общности, насърчаване на включването на местното население, представителите на публичните и частните местни социално-икономически интереси и изразяващи местната идентичност на територията общности и организации  в разработването и бъдещото прилагане на стратегията за ВОМР, придобиване на умения и създаване  на капацитет за функционирането  на МИРГ  (обучения на местни лидери и заинтересовани страни)  , подготовката и прилагането на стратегия за ВОМР ,  координация на изпълнението на подготвителните дейности. Ще бъде осигурена чрез подходящи дейности и  широка публичност и информираност на процеса на създаване на МИРГ и подготовка на Стратегията за ВОМР.
Проектът е съобразен с принципите на  хоризонталните  политики на ЕС , на подхода  ВОМР и Регламент (ЕС) 2021/1060.
Чрез реализацията му се търси оптимална добавена стойност за територията  и положително въздействие върху цялата местна общност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Учредяване на местно партньорство - МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа: Дейността включва формирането и учредяването на местно партньорство - МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа. Публично-частното партньорство следва да ангажира и мобилизира ефективно допълнителни ресурси за развитие на целевата територия. Партньорството включва представители на местните власти, рибарски, аквакултурни, изразяващи местната идентичност на територията общности. Партньорството ще е съставено от представители на публичните и частните местни социално-икономически интереси, в които вземането на решения не е контролирано от нито една от групите, представляващи конкретните заинтересовани страни. Ще бъдат организирани и проведени две еднодневни работни/информационни срещи до 10 участника във връзка с процеса на формиране на МИРГ. Ще бъде изготвен Устав на МИРГ. МИРГ ще бъде учредена и регистрирана по реда на ЗЮЛНЦ като сдружение за осъществяване на обществена дейност. В процеса на формиране и учредяване на МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа ще бъдат взети предвид приложимите разпоредби на чл.31-чл.34 от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година, националното законодателство, програмни документи и указания на УО на ПМДРА. 304.00 304.00
Обучение на местни лидери и заинтересовани страни: Местните лидери на територията на МИРГ са хората, от които останалите търсят съвет и уверение, че са на прав път и насока във всекидневните си задачи. Тяхното лидерство е функция от познания и житейски опит. Хората в общността ги търсят за съвет, защото разчитат, че те имат познанията, които им липсват. Познавайки добре ролята и значението на МИРГ и Стратегията за ВОМР местните лидери могат да бъдат изключително полезни не само местните общности, но и за самата МИРГ, като бъдат активна страна в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР. Подготовката на Стратегията за ВОМР изисква съгласувани усилия на местното население, представителите на публичните и частните местни социално-икономически интереси и изразяващи местната идентичност на територията общности и организации на територията на МИРГ, включваща общините Тунджа и Стралджа. Заинтересованите местни общности и целеви групи следва да бъдат с добър капацитет за реакция на търсените промени в развитието на територията чрез разработване на Стратегия за ВОМР. Това е важна предпоставка за качественото протичане на процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР. Дейността включва провеждането на 2 еднодневни обучения (по едно за всяка от общините, включени в партньорството) , всяко едно с минимум 10 участници - местни лидери и заинтересовани страни. Обученията ще бъдат насочени към придобиване на знания и умения от местни лидери и заинтересовани страни, свързани с стратегическото планиране на местното развитие чрез подготовката на Стратегията за ВОМР. Специално внимание ще бъде отделено на основните принципи и подхода за въвличане на заинтересованите страни в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР, анализа на нуждите на територията и очакваните въздействия и на основните изисквания към Стратегията за ВОМР, както и друг аспекти, свързани с подготовката на Стратегията за ВОМР, включително приложимата нормативна база. 1 192.00 1 192.00
Проучвания и анализи на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа: 1. Социално икономически профил, SWOT и PEST анализ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа 2.Проучване, идентифициране и анализ на потребностите на основните групи заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на Стратегията за ВОМР : За целите на подготовката на Стратегията за ВОМР ще бъдат проведени два броя проучвания и анализи на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа с с различна тематична насоченост и обхват. Проучванията и свързаните с тях анализи на резултатите ще бъдат насочени не само към съществуващото състояние на развитието, проблемите и нуждите, но и ще включват и аспирациите, ангажиментите , намеренията на рибарските общности, местните власти, организациите, неформалните лидери и други заинтересовани в развитието на територията страни. Ще бъдат идентифицирани и анализирани наличните и потенциални ресурси в подкрепа устойчивото развитие на територията на МИРГ. Събраните и оценени данни от извършените проучвания и анализи ще дадат количествена и качествена оценка на параметрите на съществуващото състояние и тенденциите за развитие ще бъдат предпоставка да бъдат изведени и описани основните нужди и потенциала за развитие на територията на МИРГ, към които да бъдат насочени реални интервенции по Стратегията за ВОМР, решаващи конкретни нужди и проблеми с възможности за финансиране от Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури (ЕФМДРА) чрез ПМДРА 2021-2027. Ще бъде изготвен обстоен социално-икономически териториален профил с актуална информация , SWOT и PEST анализ на територията на МИРГ Ще бъде извършено проучване, идентифициране и подробно описание и анализ на потребностите на основните групи заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на Стратегията за ВОМР. 7 818.00 7 818.00
Изготвяне на Стратегия за ВОМР: Дейността включва извършване на експертна работа - външни услуги, свързани с подготовка на стратегията в рамките на планирани 50 човекодни. Експертната дейност, свързана с подготовката на Стратегията за ВОМР ще включва следните посочени и не само тях ангажименти, които ще бъдат възложени с техническото задание към договора/ите за услуга: -Формулиране на Стратегическа рамка на Стратегията за Водено от общностите местно развитие и определяне на йерархията на целите на Стратегията за ВОМР; - Разработване на база проучванията и анализите на територията , след консултации с местните общности и съгласно указанията на УО на интервенции, вкл. за сътрудничество в Стратегията за ВОМР, подкрепени от Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури (ЕФМДРА) чрез ПМДРА 2021-2027. - Формулиране и описание на нови подходи, методи и средства (иновативни характеристики) в Стратегията за ВОМР; - Разработване на система/рамка за мониторинг и оценка на Стратегията за ВОМР; - Отразяване на коментари, мнения и предложения след проведени консултации със заинтересовани страни и обществени обсъждания на Стратегията за ВОМР: преценка за допустимост и съотносимост към формулираните приоритети и цели на Стратегията за ВОМР; - Оценка на съответствие на Стратегията за ВОМР с хоризонталните политики на ЕС - Други, произтичащи от Насоките за кандидатстване и указанията на УО. Стратегията за ВОМР следва да насърчи нови инвестиции в местните рибарски общности, като добави стойност към местния улов, диверсифициране извън сектора на рибарството и аквакултурите и насърчаване на социалното благосъстояние и културно наследство. Освен решаване на социални въпроси е необходимо да се насочи вниманието към решаване на проблеми свързани с околната среда и въвеждане на иновации на територията на МИРГ. 0.00 0.00
Координация на изпълнението на подготвителните дейности: За координацията на изпълнението на подготвителните дейности кандидатът Община „Тунджа" предвижда назначаването на граждански договор на координатор, отговарящ за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на координатора ще са свързани с оперативното организиране и изпълнение на дейностите по проекта при спазване на клаузите на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и условията за изпълнение на проекта , упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности - както по отношение на графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Координаторът ще контролира и координира дейността на наетите външни експерти и изпълнители., ще контролира разходването на средствата съобразно одобрения бюджет на проекта; Ще е в контакт с партньорите, включени в партньорското споразумение и ще докладва за напредъка на проекта, вкл. за възникнали трудности и ще предлага решения за тяхното преодоляване. В задълженията на координатора е изготвянето и подаването на технически и финансов отчет на проекта и искане за плащане. Освен разходите за координатор, свързани с тази дейност са и разходите за командировки, съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г) - на координатора, представители партньорите и външните експерти по проекта. 3 360.00 2 600.00
Популяризиране на процеса на разработване на стратегия на ВОМР, с цел осигуряване на публичност и информираност: Дейностите, свързани с публичността и информирането при подготовката на Стратегията за ВОМР са с важно значение за отправяне на послания към местните общности за тяхната роля в процеса на разработване на Стратегията за ВОМР. Добрите връзки с медиите и ефективното им използване са в основата на публичността. Публичността е “средство за привличане на обществения интерес или поддръжка”, а медията е “канал за комуникация”. Връзките с медиите са едни от най-важните канали за популяризиране и информиране. С оглед на това в рамките на дейността се предвижда да бъде публикувана информация за проекта в регионални медии - 6 броя публикации и 20 минути излъчвания. Непосредствения контакт с местните общности по отношение на тяхното информиране за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР се създава по време на провеждане на директни работни/информационни срещи. Предвижда се организирането и провеждането на 4 броя еднодневни работни срещи ( по две на територията на всяка от общините, включени в партньорството) за най-малко 10 участници за информиране на местната общност за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР. Ще бъде организирана и проведена една информационна конференция за най-малко 50 участника за обществено обсъждане на Стратегията за ВОМР. 4 870.00 4 870.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.