Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 575 TREES
Български

Programme: Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation

Planning region: All

Description

The project proposal Stage At The End of Town has been developed in full compliance with the objectives of the EEA FM 2014-2021 to establish broad cooperation between organizations from donor countries and Bulgaria to reduce economic and social disparities in Europe. Perceiving culture as a driver for local and regional development, organizations from Bulgaria and Iceland come together, focusing on the development of international cultural cooperation and promoting diversity in culture and arts, through the development of audiences and the involvement of people in different cultural, educational and information activities. The foreseen activities include implementation of various artistic and creative events, festivals, performances and initiatives, in order to attract and engage new audiences, which will revitalize peripheral spaces and inspire life in smaller settlements, incl.
1. A plan for attracting audiences and training of expert personnel of Drama- Puppet Theater "Ivan Dimov" and ARCD, thus ensuring sustainable development of  audiences and widening the spectrum of people participating in the cultural events of the theater;
2. Student Theater Festival "P.S. Theater, I love you! ”- an unique event in the field of theater arts;
3. Stage Artist - Forum and exchange of experience for cultural operators and visual artists from Bulgaria and Iceland;
4. ART- shop - training in cultural entrepreneurship;
5. Rock Zone 29 on the road or the rehearsal tour, during which a new musical production will be created featuring the main characters of young people, aged under 29, with interests in art.
Project organization and management activities are also envisaged, as well as information and communication measures aimed at informing the general public and stakeholders about project development, as well as creating a product related to project characteristics, sustainability and results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителния резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Функциите на членовете на екипа за управление ще включват следните задължения: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, дейностите по подготовка и възлагане на обществени поръчки, координация на дейностите по проекта. Дейността включва следните задачи: - сформиране на съвместен екип по проекта; - утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението и разходването на средствата; - организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение; - поддържане на постоянна комуникация с Оператора на Програмата, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на Оператора; - управление и наблюдение на експертите и въшните изпълнители като биват използвани общи техники за скрининг като: редовни срещи, посещения на място, задържане на плащания при незадоволителна работа или забавяне във времето; - приключване на проекта и архивиране. 36 857.81 32 955.43
Публичност и информация: Настоящата дейност има за цел да запознае обществото с реалните промени в живота на хората, които постигаме благодарение на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021, популяризираме възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които постигаме, работейки заедно за по-зелена, по-конкурентна и по- приобщаваща Европа. С предвидените за изпълнение мерки ще се постигне повишаване на обществената информираност, привличане на обществения интерес, насърчаване към участие в проектните дейности, разясняване на възможностите и ползите от проекта, осигуряване на прозрачност и откритост при неговото изпълнение. Фокусът ще попада върху предоставянето на информация, свързана с характерните черти на проекта, неговата устойчивост и резултати. Целта е да се принесе информацията до обществеността и заинтересованите групи, посредством използването на многостранен подход като по този начин шансът за успех ще бъде оптимизиран. При подготовката и изпълнението на комуникационните мерки е изключително важно да бъде отчетена степента на информираност на отделните заинтересовани страни. Базовите фактори, въздействащи на решенията, които ще бъдат прилагани обхващат: използване на позитивно "говорене" и лесно разбираеми посланията; обръщане към хората в тяхната местна среда, като се използват предпочитаните от тях медии, местни канали за информация и разбираем език; търсене на активна обратна връзка от целевите групи; изграждане и затвърждаване на разпознаевомостта на екипа; наблюдение и оценка на информационните и комуникационни дейности с цел проверка на техната ефективност, ефикасност и релевантност. Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с критериите, разписани в Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014- 2021 и с тези, заложени в Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Всички информационни и комуникационни материали, свързани с НФМ ще бъдат изготвени следвайки изискванията, описани в Ръководството за комуникация и дизайн, съгласно описаните подробно техническите изисквания за използването на логата, информационните табели, плакатите, публикациите, присъствието в интернет пространството и аудиовизуалните материали. В рамките на дейността ще се създаде 1 обща двуезична уебстраница страница на проекта, 2 пресконференции - встъпителна и заключителна, 3 мащабни събития с концерти за широката общественост, където ще се предоставят печатни информационни материали с информация за проектните цели, участниците, дейностите, резултатите и източниците на финансиране. 7 385.10 7 305.64
План за привличане на публики и обучение за персонала: Основната цел на настоящата дейност е чрез провеждане на изследване на навиците, търсенето и поведението на аудиторията, взаимодействието с нея и въвеждането на успешни маркетингови и мениджмънт инструменти в работата на културните организации, да се предизвика дългосрочен ангажимент на целевата аудитория и разработените културни продукти. В тази връзка в рамките на дейността се предвижда разработване на план за събиране и привличане на публики, както и обучение на експертния персонал на ДКТ "Иван Димов" и Сдружение "АРСР" с оглед на повишаване на професионалните им компетентности и умения, като по този начин се гарантира устойчивото развитие на публики и разширяване на спектъра хора, участващи в културните събития на театъра. С цел разработването и прилагането на успешен план за развитие на аудитория и привличане на нови публики за дейността на ДКТ "Иван Димов", ще бъдат засегнати следните основни компоненти: - Изучаване на аудиторията, в т.ч. набиране и анализ на количествени и качествени данни за вече привлечени и потенциални публики; - Разработване на иновативни механизми за привличане на нови аудитории и повишаване на качеството на работата на културните организации чрез прилагането на разнообразни мениджърски и маркетинг инструменти; - Разработване на механизми за работа с публики на база различни показатели- пол, възраст, етнос, образование, др.; - Развиване на интерактивна комуникация с публиките и приобщаването им към дейността на организацията; - Популяризиране на културните продукти и услуги, предмет на настоящото проектно предложение; - Разработване на методи и механизми за мониторинг на публики, чрез които да се отчетат тенденциите и изменения на аудиторията във времето; - Провеждане на обучение за привличане на нови публики, включващо теоретични и практически занимания за персонала на ДКТ "Иван Димов" и членовете на партниращата организация "Алианс за регионално сътрудничество и развитие" с оглед повишаване на професионалните им компетентности и умения във връзка с организацията и провеждането на проявите на изкуство и култура, както и предвид привличането на публика на заловените в проекта събития. В обучението, което ще се проведе в град Хасково ще бъде включен и гост-лектор на FRUMLITIR EHF с необходимите компетентности. Обучението ще обхване следните теми: 1) прилагане на политики за привличане на нови публики; 2) придобиване на умения за прилагане на творчески подходи за привличане на нови публики; 3) въвеждане на иновативни и интерактивни методи в процеса за привличане на публики; 4) иновативност в процеса на съвместната работа на различните специалисти и създаването на общ продукт. 12 027.76 11 965.42
П.П. Театър, обичам те!: Дейността е свързана със създаването, организацията и провеждането на нови събития за култура и изкуство в сферата на театралните изкуства и предвижда реализацията на първия по рода си Студентски театрален фестивал „П.П. Театър, обичам те!“, насочен изцяло към младата аудитория в град Хасково в рамките на 7 дни през месец май. В рамките на фестивала ще се проведат пърформанси и представления на открито, театрални работилници и срещи за кариерно ориентиране. Да вземат участие във фестивала ще бъдат поканени всички завършващи класове от ВУЗ-овете, които имат специалността „актьорско майсторство“, специалността „актьорско майсторство за куклен театър “на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ , както и по-малките класове които също имат готови представления. А именно НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, Театрален колеж „Любен Гройс“, Нов български университет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ и Югозападен университет „Неофит Рилски“. Спектаклите ще са с вход свободен срещу предварително заявени покани за резервиране на място. Всяко от представленията ще се стриймва в реално време. Част от фестивала ще се проведе на открита сцена извън центъра на града в местността Ямача, където досега не са се провеждали културни или творчески събития. За целта ще се закупи оборудвана мобилна външна сцена и 200 сгъваеми стола. За всички участници ще се организира уъркшоп, в който ще им се постави за задача да представят 30- минутен стрийт-пърформанс в градско обществено пространство като се стараят да привлекат възможно най-многобройни зрители. Пърформансите ще бъдат записани и публикувани в социалните мрежи и страницата на проекта. Като гости на фестивала ще бъдат поканени директори и представители на театри и културни институти, включително от провинцията, които биха имали интерес да видят всички завършващи студенти с цел да бъдат назначени и да имат реализация в професията. По време на фестивала ще се организират срещи за кариерно ориентиране между младежите от Хасково и преподавателите на гостуващите ВУЗ, които ще дадат информация от първо лице за кандидатстването, подготовката, учебния процес и възможностите за реализация в сферата на сценичните изкуства. Участниците във фестивала (за 7 представления) ще бъдат следните: - Актьори – 7 класа по 15 човека от общо 5 ВУЗ-а (Актьорските класове в НАТФИЗ са по два всяка година плюс кукления клас) = 105 човека; - Технически екипи – 1 Осветител, 1 Озвучител, 3 Сценични работници, 1 Режисьор, 1 Сценограф, 1 Директор на учебен театър или ръководен кадър от ВУЗ-а, 2 Шофьори, 1 Помощник режисьор, общо по 11 човека за 7 спектакъла = 77 човека; - Директори на театри и представители на културни институти - 25 човека; - Организацията и провеждането на фестивала ще се възложат съгласно нормативните изисквания като изпълнителят трябва да предостави екип от 1 Артистичен директор, 1 Организатор и медиатор на срещи за кариерно ориентиране, 2 лектори за театрални работилници; 2 Фотографи за заснемане на спектаклите и пърформансите; осигуряване на онлайн стриймване на представленията; 2 Сценични работници за обслужване, монтаж и демонтаж на открита сцена. В обхвата на поръчката ще се предвидят изработка и разпространение на рекламни материали - покани, флаери, афиши, рол-банери, трансперанти и уеб-банери, удостоверение за представянето на участниците във фестивала. За обезпечаване на програмата с фестивалните събития на откритата сцена на края на града изпълнителят трябва да осигури и необходимата осветителна и озвучителна техника. В рамките на проекта ще се реализират две фестивални издания - едно през 2021 година и едно през 2022 година. 225 010.14 192 171.38
Художник на сцената - Форум и обмен на опит за културни оператори и визуални артисти : Форумът ще се организира в Рейкявик, Исландия и ще има за цел да се покажат съвременните тенденции във визуалните изкуства (мултимедия, светлини, костюм, грим, декор, графика, анимация и пр.) и приложението им при реализиране на различни форми сценични изкуства и културни събития - концерти, постановки, презентации и пр. Предвидени са да презентират дейността си и добри практики на исландски творци с опит в културни проекти. Идеята на събитието е да се подчертае добавената стойност от взаимодействието на различни изкуства при създаването на културни продукти. Затова за да обменят опит и идеи ще се съберат на едно място творци и визуални артисти (художници, фотографи, аниматори и пр.) с представители на културни институти - артистични директори на театри, опери и пр. Като част от дейността с включените лекции ще се подготвят уебинари, които ще се предоставят за разпространение в YouTube-канала и платформата за обмен на знания в сайта на проекта за да достигнат до широк кръг аудитория. 34 112.81 28 766.59
АРТ-шоп - обучение по културно предприемачество: Дейността е свързана с обучения по културно предприемачество и ще се реализира в два етапа. Първият етап е свързан с обучение за 5 обучители от България, които ще участват в 3-дневен тренинг в Рейкявик, Исландия. Предвидено е в дейността да се включат лектори и модератори от Исландия. В рамките на обучението ще се развият теми като: Защо да инвестираме в култура и изкуство; Икономика на културата в Европа; Развитие на креативни промишлени клъстери, творчески инкубатори и цифровизацията на културното съдържание; Откриване на пазарни ниши с по-висока стойност в отдалечени региони; Създаване на успешни партньорства и участия в мрежи за реализиране на културни инициативи; Работа с медиите и социалните мрежи; Маркетинг и реклама; Специфики в съставянето на успешен бизнес план за развитие на културно предприемачество. Във втория етап преминалите обучението участници ще бъдат включени като обучители в предоставянето на 3-дневно обучение (12 часа теория/12 часа практически упражнения) за 5 групи с 9 стартиращи културни предприемачи в България. Като част от дейността с включените лекции ще се подготвят уебинари, които ще се предоставят за разпространение в YouTube-канала и платформата за обмен на знания в сайта на проекта за да достигнат до широк кръг аудитория. 35 482.89 29 826.10
Рок-зона 29 на път или турнето на репетиционната: Създаване на нова музикална постановка от професионалисти за непрофесионалисти с участието на младежи на възраст до 29 години с интереси в сферата на изкуството. Музикалната постановка допринася за развитието на дейността на АРСР по отношение на оказваната подкрепа за развитието на млади таланти и поощряването на децата и младежите да се занимават с изкуство. Сдружението успешно реализира проект за създаване на репетиционно студио, в което да се срещат и да създават собствени рок-групи като ежегодно се провежда фестивал за младежки рок. Техните истории ще стоят в основата на бъдещия музикален спектакъл, техните отношения със сблъсъците на характери и разочарованията, очакванията и желанието да продължат да бъдат рок-банда и заедно да преследват мечтите си. Действието ще се развива в Зоната на репетиционната, а главни герои ще бъдат младежите от рок-бандите. На база изготвения сценарии, на професионален композитор ще се възложи да създаде музиката и аранжиментът, да направи записи на новата музика и да участва в подготовката на постановката. Отделно ще се подготви сценографията и съответните реквизити свързани със костюми и декори, ще се ангажират от режисьор, осветител, озвучител, и сценични работници. Създаването, организацията, премиерното и гостуващото представяне ще се възложат съгласно нормативните изисквания като изпълнителят трябва да осигури професионален екип - професионалисти (композитор, аранжор, режисьор, сценограф, музикални педагози, хореограф, озвучител, осветител, сценични работници и пр.) за реализацията на спектакъла като предвиди всичко необходимо за обезпечаване на представлението, включително да осигури и необходимата осветителна и озвучителна техника. В обхвата на поръчката ще се предвидят изработка и разпространение на рекламни материали - покани, флаери, афиши, удостоверения за участие в продукцията. Участниците в музикалния театър в състав от 30 младежи (непрофесионалисти) ще бъдат подбрани с кастинг. Подготовката им ще продължи 9 месеца (от м.октомври до м.юни). В процеса на създаване на младежкия музикален спектакъл ще бъде включен ментор с необходимия професионален опит и компетентности от Исландския партньор, който ще проведе 3-дневни консултации с подбрания екип. Планират се 5 представления на новата продукция като премиерата ще бъде в град Хасково (община Хасково, област Хасково), след което ще се осигури турне на представлението в град Димитровград (община Димитровград, област Хасково), в град Ивайловград (община Ивайловград, област Хасково), село Минерални бани (Община Минерални бани, област Хасково) и в читалището на село Татарево (община Първомай, област Пловдив). 39 078.24 39 674.22
Екип за реализация на проекта: С цел успешната реализация на планираните събития и дейности, се предвижда и сформиране на екип от външни експерти, притежаващи определени компетенции- знания, умения, поведение и не на последно място, мотивация за професионалното и успешно изпълнение на поетите ангажименти. Ясно дефинираните задължения и отговорности на отделните членове от екипа за изпълнение на проекта, както и високото ниво на компетентност са от изключително значение за постигане на целите и очакваните крайни резултати в рамките на определения срок. В рамките на проекта се предвижда превличането на следната експертиза: 1) по Дейност 3: План за привличане на публики и обучение за персонала: - 1 гост-лектор (Исландия) в 4-дневно обучение за привличане на публики - 1 преводач от и на английски език в 4-дневно обучение за привличане на публики 2) по Дейност 4: П.П. Театър, обичам те!: - 4 ментори от Исландия 3) по Дейност 5: Художник на сцената - Форум и обмен на опит за културни оператори и визуални артисти: - 2 модератори на форума и уебинарите - 3 лектори на форума - 1 преводач от и на английски език в 3-дневен форум 4) по Дейност 6: АРТ-шоп - обучение по културно предприемачество: - 2 модератори от Исландия на семинара за обучители и уебинарите - 3 лектори в тренинга за обучители; - 1 преводач от и на английски език в 3-дневен тренинг за обучители - 5 лектори в 3-дневно обучение по културно предприемачество 5) по Дейност 7: Рок-зона 29 на път или турнето на репетиционната - 1 ментор (Исландия) в 3-дневни консултации - 1 преводач от и на английски език в провеждане на консултации с ментор от Исландия 0.00 160.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).