Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

This project aims to provide support to the Roma population in Bulgaria. The citizens of this group of Bulgarian society will receive relevant information about the rights and obligations related to their legal migration in the EU/EEA countries, and will enhance their knowledge on asylum and migration issues such as trafficking in human beings, the sale of false registrations addresses, labor exploitation and other challenges related to the migration to the EU/EEA that put the Roma population in a vulnerable position and under an increased risk of abuse.
The following project activities will be implemented by IOM Bulgaria:
•	Development of a comprehensive analysis/assessment of the situation of the Roma population with regard to migration issues in order to better target the topics to be covered in the project activities;
•	Organization of awareness raising campaigns among Roma communities on the legal aspects, rights and responsibilities of asylum seekers and undocumented migrants in Bulgaria;
•	Organization of information sessions, discussions, workshops, seminars and other events meant to raise the awareness of legal issues related to employment in Europe and the European Economic Area, the risk of and protections against exploitation, including the risk of  trafficking for the purpose of labor exploitation, residence conditions and work in the European Union and the European Economic Area, access to social and health services in the European Union and the European Economic Area.
•	Project management;
•	Information and publicity.
Foreseen are 36 information sessions, discussions, workshops, seminars and other awareness-raising activities. As a result, 3 Roma communities will be reached by the information campaigns, information sessions, discussions and other events held, and up to 700 Bulgarian citizens of Roma origin will receive information on the project topics;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Дейността ще доведе до изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите правила на НФМ 2014-2021 и националното законодателство. В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация , наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта. Дейностите по управление на проекта ще гарантират: - съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на екпертите от екипа на проекта и подизпълнителите; - спазване на времевия график; - изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност; - своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване; - изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите; - спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности правила на НФМ 2014-2021 и националното законодателство; - правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите, подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети и др; Стойността на разходите за дейността обхваща средствата по бюджетен ред 1.1 за възнаграждение на ръководител на проекта и счетоводител на проекта 85 266.25 33 583.81
Разработване на задълбочен анализ/оценка на ситуацията на ромското население и по-конкретно по отношение на въпросите, свързани с миграцията и по-успешното справяне с проблемите в областта: Непознаването на институционалното устройство на българската държава, наказателното и наказателно-процесуалното право, административно-наказателните процедури относими към въпросите на убежище и миграция, водят до съществени рискове от административни нарушения или криминални деяния при извършване на дейности, свързани с лицата, търсещи убежище и мигрантите. Особено значими са тези рискове сред ромската общност в България, която се характеризира с по-ниско образователно ниво, по-ниска правна култура, по-висока безработица, липса или ниски доходи спрямо средните за страната. Това са все фактори, които в съвкупността си, създават сегрегирани и маргинализирани махали, изложени на крайна бедност, дискриминация, ограничен достъп до услуги, липса на сигурност и висока престъпност, стимулиращи предприемането на високорискови начинания и закононарушения. Настоящата дейност, а именно извършване на оценка на запознатостта на ромското население с въпросите в сферата на миграцията, ще осигури информация за познанията по теми, свързани с търсещите убежище и мигранти в България. Оценката на ситуацията ще се базира на срещи, разговори и интервюта на терен в ромски общности относно знанията и нагласите на изследваните лица при контакти с мигранти в България и легална миграция в страни от ЕС и ЕИП. Екипът от експерти на МОМ, работещи по проекта, ще подкрепи избрания подизпълнител(и) при подготовката на изследването: подготовка и пилотиране на методология и въпросник, обучение на интервюисти-ресурсни лица в общността, вкл. запознаване с терминология и общ понятиен апарат на миграционна тематика, теренната работа, както и при анализа и обобщението на резултатите от изследването. На базата на изготвения анализ ще се идентифицират най-подходящите мерки за адресиране на идентифицираните проблеми с оглед повишаване на осведомеността на целевата група в областта на миграцията и убежището. Анализът също така ще очертае съществуващото ниво на познания относно правата и задълженията на българските граждани при миграция в други страни от ЕС и ЕИП с оглед набелязване впоследствие на теми, по които е необходимо да се повиши нивото на познание сред представителите на целевата група относно техните права и задължения в други държави от ЕС и ЕИП, включително но не само във връзка с право на труд, престой, достъп до здравни услуги, достъп до образование, административно правни услуги, санкции при нарушения за законодателството и т.н. Стойността на разходите за дейността обхваща средствата по бюджетен ред 7.1 за Извършване на интервюта на терен в ромските общности и осигуряване на данни и разработване на цялостен анализ / оценка на положението на ромското население по отношение на въпросите, свързани с миграцията. Посочената стойност е предвидена в поръчка "Извършване на интервюта на терен в ромските общности за осигуряване на данни и разработване на цялостен анализ / оценка на ситуацията на ромското население по отношение на въпросите, свързани с миграцията" от раздел 10 "План за външно възлагане" 39 116.00 170 662.08
Организиране на кампании за повишаване на осведомеността сред ромските общности по правните аспекти, права и отговорности на търсещите убежище и на миграните без документи в България: С изпълнението на тази дейност ще се постигне подобряване на информираността на представители на ромската общност в България относно правата и задълженията на граждани на трети страни, които пребивават незаконно в Република България или са лица, търсещи убежище както и рисковете от извършване на нарушения на законодателството, при оказване на нерегламентирани действия в полза или спрямо такива граждани на трети страни. Информирането на представители на ромските общности по тематики, свързани с проблемите на убежището и миграцията ще бъде основната услуга, която МОМ с подкрепата на подизпълнител(и) на терен сред общността ще предоставя в рамките на кампаниите за повишаване на информираността. Екип от експерти на МОМ и подизпълнителя ще изберат въз основа на резултатите от дълбочинния анализ/оценка и Комуникационната стратегия разнообразни информационни канали за целите на кампаниите като ще подготви и пилотира различни информационни материали според нуждите на специфичните целеви групи. В зависимост от резултатите от изследването, кампаниите ще бъдат подкрепени от плакати, стикери, кратки видео клипове, организиране на социален театър, разказване на истории, пилотиране на метода за работа в общност – photovoice, и др. Ще бъде пилотирана и фейсбук кампания с цел достигане на информацията до повече хора, споделяне на ценен опит и разпространение на резултатите от проекта. За целите на работата на терен, подизпълнителят ще ангажира хора от общността - ресурсни лица, които ще имат функцията на връзката - медиатори при предаване на информацията до целевата група по интересен и интерактивен начин. Информацията за правните аспекти, свързани с убежище и миграция ще бъде изчерпателна, подготвена от специалистите на МОМ, адаптирана спрямо очакваната аудитория. Въз основа на оценката ще се вземат под внимание нуждите по възраст, пол, населено място, език и др. на целевата група, с оглед улесняване на възприемането на правата, отговорностите и последствия при нарушаване на закона, както за мигрантите така и за български граждани, участвали в подобни дейности. Всички материали и подходи ще бъдат тествани с хора, принадлежащи към целевата група с цел гарантиране тяхната адекватност, разбираемост и полезност. Стойността на разходите за дейността обхваща средствата по бюджетни редове: 1.2 - Главен експерт изследователска и оперативна дейност - Мария Самуилова и Експерт оперативна дейност - Теодора Николова ; 7.2 за Разработване на Комуникационна стратегия за провеждане на информационни кампании . Aналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане" 8.3. Oсъществяване на симултанен превод при работни срещи и/или конференции - част от средствата . Посочената стойност е част от бюджета на аналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане" 6.2. Наем зала за откриващо събитие, закриващо събитие, конференция и обучение - част от средствата. 7.7. Логистика при провеждане на подготвителен семинар за провеждане на инфорнационни кампании. Aналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане" 7.6. Дизайн и изработване на информационни материали . Посочената стойност е предвидена в аналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане" 7.5. Подкрепа за провеждане на информационни кампании в ромските общности. Посочената стойност е предвидена в аналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане" 7.8. Модератор на интернет и социални мрежи – 19 200,00лв. Посочената стойност е предвидена в аналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане" 2.1. Дневни и квартирни . 2.2. Пътни разходи. Посочената стойност е част от бюджета на поръчка Закупуване на гориво за транспорт със служебни автомобили на МОМ в раздел 10 "План за външно възлагане" 9.6. Разходи за гориво за пътувания на територията на гр.София. Посочената стойност е част от бюджета на поръчка "Закупуване на гориво за транспорт със служебни автомобили на МОМ" в раздел 10 "План за външно възлагане" 330 003.72 0.00
Организиране на информационни сесии, дискусии, семинари и други събития за повишаване на осведомеността по правните въпроси, свързани с работа в Европа и ЕИП, риск и защита от експлоатация, включително риск от трафик с цел трудова експлоатация, условия за престой и работа в ЕС и ЕИП, достъп до социални и здравни услуги в ЕС и ЕИП: С изпълнението на тази дейност ще се постигне подобряване на информираността на представители на ромската общност в България по отношение на правни въпроси, свързани с работа в ЕС и ЕИП, риска и защитата от експлоатация, включително риск от трафик с цел трудова експлоатация, условия за престой и работа в ЕС и ЕИП, достъп до социални и здравни услуги в ЕС и ЕИП. Дейността е насочена към адресиране на потребностите от повишаване на информираността на ромските общности в България за правата и задълженията, свързани с тяхната законна миграция в страните от ЕС/ЕИП, както и рискове от трудова експлоатация и други свързани предизвикателства, относими към миграцията към ЕС/ЕИП, които поставят ромското население в уязвимо положение и с повишена опасност от злоупотреби. Екипът от експерти на МОМ, работещи по проекта и избраният подизпълнител(и), както и представители на български институции, работещи в сферата на миграцията и/или разглеждащи въпроси, имащи отношение към дискутираните теми (условия за престой, работа и достъп до услуги и др.) ще бъдат гост лектори и/или модератори на различните дейности, които ще бъдат организирани в рамките на проекта (информационни сесии, срещи беседи, социален театър, разказване на истории, пилотиране на метода за работа в общност – photovoice, и други интерактивни модели на комуникация). При нужда от по-специализирана експертиза по теми свързани с престой, права на труд, достъп до социални и здравни услуги и др. за конкретна държава на ЕС и ЕИП, ще бъдат идентифицирани и поканени лектори, представители на различни институции, отговарящи по въпросите, повдигнати от целевата група (например представител на общината по социални въпроси, представител на НПО, предлагащи специализирани услуги на мигранти с цел подобряване на информираността по темите, изброени по-горе, представител на миграционни служби, представител на мисии на МОМ в страни от ЕИП и ЕС и др.). Конкретните комуникационни канали, тяхната продължителност, тематика и целева група ще бъдат разработени въз основа на задълбочения анализ и комуникационната стратегия, които екипът по проекта ще развие в първите месеци от дейността. Пилотирането на различните комуникационни модели ще даде възможност за избор и прилагане на най-успешните модели за предаване на информация с цел достигане на посланията до най-разнообразна по състав и брой целева група. Подобен подход е особено необходим в населените места в България, където са съсредоточени по-големи групи ромски общности и могат да бъдат обхванати най-голям брой представители на ромското население в България. Дейността ще допринесе за по добра информираност относно законодателството в други държави от ЕС и ЕИП, във връзка с право на труд, престой, достъп до здравни услуги, достъп до образование, административно правни услуги, санкции при нарушения за законодателството и т.н. Предвижда се да бъдат проведени 36 информационни сесии, дискусии, работни срещи, семинари и др. дейности за повишаване на осведомеността. С цел създаване на необходимите условия за ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по информиране и повишаване на осведомеността на представители на ромската общност е предвидено да се закупят 2 настолни компютъра за нуждите на екипа в офиса на МОМ при подготовка на информационните кампании и цялостната работа на терен, 1 преносим компютър с монитор и докинг станция и 1 портативна мини озвучителна система за работата на терен. Посочената техника ще се използва от екипа по проекта единствено при изпълнението на проектните дейности, не само по настоящата дейност, но и за всички дейности по проекта. Стойността на разходите обхваща бюджетни редове: 1.2 - част от средствата 7.4. Аналогична поръчка в р.10 6.1. 9.3. Аналогична поръчка в р.10 9.4. Аналогична поръчка в р.10 9.1. Аналогична поръчка в р.10 3.1, 3.2, 3.3 и 5.1 Поръчка в р.10 Доставка на ИТ техника 9.5. Аналогична поръчка в р.10 725 276.00 389 205.86
Осигуряване на информация и публичност: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевите групи и осигуряване на публичност на дейностите на проекта, видимост на неговите резултати и популяризиране на приноса на НФМ 2014-2021. Предвидените дейности са включени в разработения Комуникационен план, съобразен с Комуникационния план на Програма “Вътрешни работи” по НФМ 2014-2021 за България, Анекс 3 към Регламента за НФМ и документите с изисквания за информация и публичност. МОМ-България гарантира, че мерките за информация и публичност ще се изпълняват в съответствие с Комуникационния план и че участниците в проекта ще са информирани за финансирането от Програмата и НФМ 2014-2021. При изпълнение на настоящата дейност ще бъдат изпълнени редица мерки в това число: • ще се разгласява факта, че проектът се финансира от НФМ 2014-2021; • ще се информират лицата от целевата група и други заинтерсовани страни, че общата цел на НФМ 2014-2021 е да допринесе за намаляване на икономическите и социалните различия в ЕИП и да укрепи двустранните отношения между Норвегия и държавите бенефициери посредством финансова помощ в приоритетни сектори; • ще се организират и проведат публични събития в началото, след първата година и в края на изпълнението на проекта; • всички документи, съобщения и публикации ще съдържат информация за финансирането по линия на механизма; • ще се работи с медиите, за да осигури широка публичност на дейностите по проекта и получената подкрепа от страна на НФМ 2014-2021; • ще се разпространява информация за проекта и неговото финансиране сред различните държавни институции, с които работи, както и сред агенциите на ООН и други партньорски организации; • МОМ редовно ще публикува на специално разработен уеб сайт на проекта по НФМ 2014-2021 на български и английски език, както и в страниците на МОМ България в социалните мрежи (Фейсбук страница, Туитър акаунт, Инстаграм акаунт) информация за осъществените дейности и постигнатите резултати по проекта, при спазване на приложимите изисквания за информация и публичност на механизма; • ще се изработят банер и информационни материали (брошури и плакати) за проекта, като изрично се укаже приносът и целите на НФМ, използва логото на НФМ и се постави текст, указващ финансирането от НФМ; Предвидено е осигуряване на промотирано разпространение на информационни материали в социалните мрежи и в частност платена фейсбук реклама на материали, публикувани на уеб сайта на проекта по НФМ 2014-2021 на базата на плащане на малки суми за промотиране на публикациите в социалните мрежи с оглед по-фокусирано и масирано разпространение на информацията до целевите групи. Поръчката е отразена в Плана за външно възлагане. За участие в публичните събития за старта на проекта и съответно при закриването на проекта, както и Конференция след първата година на изпълнение на проекта за представяне на резултатите от Оценката/анализа ще бъдат поканени представители на посолството на Кралство Норвегия, като страна донор на програмата, както и представители на Офиса на НФМ, международни организации, работещи на територията на България, в тази връзка е предвиден симултанен превод за събитията в Плана за външно възлагане. МОМ ще споменава финансовия принос на НФМ 2014-2021 в информацията предоставяна на гражданите от ромските общности, в рамките на комуникацията с публични и неправителствени институции, както и в публикации в медии и Интернет. Във всички документи и публикации, издадени в рамките на проекта ще бъдат съблюдавани изискванията за публичност и видимост на НФМ 2014-2021. Стойността на разходите обхваща бюджетни редове: 8.3. - част - Аналогична поръчка в р.10 6.2. - част - 7.3.- Аналогична поръчка в р.10 9.2- Аналогична поръчка в р.10 2.3- 2.4- Поръчка за самолетни билети в р.10 8.1 и 8.2 - Аналогична поръчка в р.10 1.2 - част 8.4- .Аналогична поръчка в р.10 8.5- Аналогична поръчка в р.10 62 684.68 42 289.15

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).