Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

Most of the refugees and migrants arriving in Bulgaria are unaccompanied children. They are exposed to many risks on their way.  Many of them have experienced violence, sexual exploitation, rape, trafficking, forced marriage and/or strong emotional or psychological pressure during their journey.

According to the Bulgarian legislation, a minor or a minor foreigner who is on the territory of the Republic of Bulgaria and is not together with his/her parent (s) or another adult who is responsible for him/her by law or custom is "unaccompanied". Upon identification of an unaccompanied minor on the territory of the country, a police authority shall hand over the child to an employee of the Child Protection Department for taking a measure for placement outside the family under the Child Protection Act. At the same time, the initial identification and referral of unaccompanied children to social services within the national child protection system is hindered due to the language barrier and the lack of financial and administrative capacity of service providers. Therefore, there is a risk that measures will be taken against the child without taking into account his/her interests, their impact on his/her well-being, as well as the forced placement of the child in the SCTAF due to incorrect identification. The difficulties identified above apply to finally rejected unaccompanied children, those who have not applied for or received international protection.

This draft proposal aims to create a specialized social service for refugee and migrant children. This will be achieved through a new project, which includes various institutions directly related to migrants and refugees in Bulgaria. The project and its specific objectives include:
- Repair and furnishing of a building, municipal property, for short-term and long-term accommodation of refugee and migrant children;
- Providing specialized social services to refugee and migrant children.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Тази дейност създава предпоставките за качествено изпълнение на проектните дейности и ще се изпълнява през целия срок на прокта. Управлението на проекта се състои от: (1) Стартиране на проекта; (2) Планиране и изпълнение на дейностите; (3) Избор на външни изпълнители за изпълнение на проектните дейности и (4) Приключване на проекта. Дейност 1 създава необходимите предпоставки за изпълнението на останалите дейности по проекта и за постигането на неговите цели. Успешната й реализация зависи до голяма степен от умението на екипа да организира своята работа, както и да избере подходящите външни изпълнители, които се очаква да притежават висока квалификация, богат опит и необходимия капацитет. Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран за целта Екип за управление на проекта (ЕУП), включващ: ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Предвидените в проектното предложение длъжности са в съответствие с т.3.1.4. от Обявата за набиране на проектни предложения. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности, подробно описани в т.9 от Формуляра за кандидатстване. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. За времето на изпълнение на проекта ЕУП ще провежда ежемесечни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, както и евентуални трудности и проблеми при реализация на дейностите. ЕУП ще следи за постигане на заложените в проекта индикатори. Екипът ще изготвя междинните технически и финансови отчети, а в края на проекта ще изготви окончателният технически и финансов отчет. ЕУП ще следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията по процедурата. Документацията, необходима за управление и отчитане на дейностите по проекта ще се създава и съхранява в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Бенефициентът ще сключи граждански договори с лицата, тъй като част от тях няма да са негови служители. За всяка отделна позиция е изготвено задание, съдържащо правата и задълженията на лицето, както и предвидените за съответната длъжност отговорности. Управлението на проекта ще се осъществява от ЕУП в извънработно време. Разходът за екипа по управление на проекта е заложен в б.п. I. Разходи за персонал и е в размер на 10 % от стойността на преките разходи по проекта. 67 200.00 42.45
Информация и публичност: Дейността е съобразена с изискванията за информация и публичност в Анекс 3 към Регламента за изпълнение на НФМ 2014-2021 г., във връзка с чл.3.3, параграф 3 на Регламента; Комуникационни план на Програма „Вътрешни работи“ на България 2014 – 2020; Указания за информация и публичност 2014-2021; Ръководство за комуникация и дизайн, финансов механизъм на ЕИО и Норвегия за периода 2014-2021; Системи за управление и контрол на изпълнението на програма Вътрешни работи на НФМ 2014-2021. Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Тя съдържа: - Провеждане на откриваща и закриваща пресконференции и провеждане на заключителна конференция. Ще бъде проведено и събитие за откриване на социалната услуга. - Изработване на рекламни материали, включващи бележник тип тефтер с пълна информация за проекта, чанта за материали с рекламно лого, тениски, папки, химикалки и др. - Интернет сайт на проекта - след подписване на на договора за БФП, сключен между бенефициента и Програмния оператор, СО – Район „Оборище“ ще информира обществеността за получената подкрепа на специален Интернет сайт на проекта. На него ще се представя информация за изпълнението на проекта и ще се публикуват доклади за постигнатото по него. - Осигуряване на визуализация върху доставеното оборудване и на местата, където то се доставя - с цел осигуряване на визуална идентификация на доставеното и инсталирано оборудване, както и на финансовата подкрепа от НФМ 2014-2021, изпълнителят по Дейност 1 поставя на видимо място стикери, съобразени с размера на повърхността на артикулите, и осигурява информационни табели/ билбордове съобразно мястото на дейностите по проекта. Ще бъдат изработени табели и ролбанери за бенефициента и партньорите (4 бр. общо - по 1 за бенефициента и партньорите и 1 за социалната услуга). - информационни материали за настанените в услугата (адаптиране и печат); Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват. Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта, както и с партньорите по настоящето проектно предложение. Дейността ще представи междинните и крайни резултати, постигнати по проекта. Дейността се финансира съгласно ред IV Разходи за услуги, т. 8 Други преки разходи, т.8.5 от бюджета. 18 000.00 854.40
Създаване и функциониране на Център за социални услуги за непридружени деца мигранти и бежанци: Проектното предложениe предвижда създаването на Център за социални услуги за непридружени деца мигранти и бежанци. Центърът ще се помещава в жилище, общинска собственост, с административен адрес: гр.София, ул. "Цар Симеон" № 78, ет.2, ап. 2. За апартамента е издаден Акт за общинска собственост № 1216 от 25.01.2016г. на СО - район „Оборище“. Застроената му площ е 145 кв.м., като се състои от вестибюл, три стаи кухня, баня, тоалетна, антре и три балкона от изток и юг. Жилището понастоящем е свободно, но е в много лошо състояние. Покривът на сградата се нуждае от реконструкция и основен ремонт с подмяна на носещата конструкция и покривното покритие. Периодичните навлажнявания и изсъхвания на носещите столици, ребра и биндерни греди, са изчерпали почти напълно носимоспособността им. Таваните на помещенията са изпълнени от дървена носеща конструкция и летви, които са компрометирани и в състояние на ограничена носимоспособност. По стените са констатирани петна от влага, вследствие на която е установен мухъл, плесен, подкожушена мазилка и напълно негодно за използване дървено дюшеме. Подовата конструкция се нуждае първоначално от ревизия и в последствие от укрепване. Носещите греди на пода са в критично състояние и съществува възможност от пропадане и срутването им на партерния етаж. Аналогично е пропаднал тавана на източната стая след счупване на таванска носеща греда. Навсякъде мазилката е ронеща се и с пукнатини. Разкъртването и почистването ѝ е наложително от хигиенна гледна точка, за да бъде осигурена нормално здравословна среда за обитаване. Необходимо е конструктивно укрепване на конструкцията на балконите – ревизия на металните профили, оценка на състоянието им и мерки, и детайли за укрепването им. Във фугите на настилката на балконите има поникнала растителност, която допълнително разрушава с кореновата си система конструкцията на балконите. Използването на същите би било възможно след щателно укрепване на носещите метални профили, разкъртване и почистване на настилката им, подробен преглед, проектиране и укрепване на конзолите. По фасадата на сградата и долната повърхност на балконите има паднала мазилка. С оглед безопасността на преминаващите пешеходци е необходимо обезопасяване на фасадите от падащи отломки, а в последствие от реновиране на мазилката. Наличните в жилището инсталации - електрическа, за водоснабдяване и канализация, като и за отопление и вентилация е необходимо да бъдат изцяло подменени с нови. Следва да се подмени и наличната в жилището дограма, както и вътрешните врати и прозорци и входната врата. На практика, във всички помещения дограмата е неизползваема - не се отварят и затварят прозорците и вратите. Констатирани са следните проблеми в различните помещения: - В източната стая таванът е срутен вследствие на счупена носеща греда. Конструкцията е необходимо да бъде напълно реновирана и изграден нов таван. Гредите, които го оформят (под на подпокривното пространство) са напълно загубили носимоспособност. Летвите и мазилката са срутени. - В северната стая (кухня) таванът е напукан. Летвите, носещи мазилката са деформирани. - Банята и тоалетната са в негодно за използване състояние. Водопроводната и канализационни инсталации не функционират. - Във вестибюла пода и настилката от балатум са напълно компрометирани. В бюджета на проекта са включени и режиийни разходи за функциониране на услугата (електричество, вода, отопление и др.) в б.п. 8.4., т.8 от Част IV. Разходи за услуги в размер на 200 лева месечно за период от 21 месеца. Проектното предложение предвижда изпълнението на ремонт и обзавеждане на гореописания общински апартамент, след което да бъде използван за Център за социални услуги за непридружени деца мигранти и бежанци. Капацитетът на Центъра за настаняване е 10 места, като 8 места ще бъдат за краткосрочно настаняване (до 3 месеца), а 2 места - за средносрочно (до 6 месеца). 334 213.20 287 714.88
Предоставяне на специализирана резидентна грижа на непридружени деца мигранти и бежанци 1 част: Български Червен кръст е неправителствена организация с дългогодишен опит в областта на закрила на детето и резидентни грижи за деца и юноши. Съгласно новия Закон за социални услуги, БЧК има лиценз за "резидентна грижа", като целевата група са "деца в риск по смисъла на Закон за закрила на детето, а ако учат до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст". Съгласно допълнителните разпоредби на ЗЗД, дете в риск е дете: а) чиито родители са починали, неизвестни, лишени от родителски права или чиито родителски права са ограничени, или детето е останало без тяхната грижа; б) което е жертва на злоупотреба, насилие, експлоатация или всякакво друго нехуманно или унизително отношение или наказание в или извън семейството му; в) за което съществува опасност от увреждане на неговото физическо, психическо, нравствено, интелектуално и социално развитие; г) (отм. - ДВ, бр. 24 от 2019 г., в сила от 01.07.2020 г., изм. относно влизането в сила - ДВ, бр. 101 от 2019 г.) д) за което съществува риск от отпадане от училище или което е отпаднало от училище. Непридружените деца мигранти са именно деца, които са останали без родителска грижа на територията на България. Броят на тази крайно уязвима група нараства, като през последните години 1/4 от регистрираните молби за международна закрила са именно от непридружени непълнолетни или малолетни. Въпреки тази тенденция, достъпът им до услуги и редица права е силно ограничен, като това е особено валидно за деца, които не са търсещи закрила и/или са с нерегулярен статут. Липсата на статут и лични документи възпрепятства възможността им да се възползват от образование, здравеопазване и ред услуги, на които те имат право. От средата на 2019 г. Международната организация по миграция (МОМ) управлява защитени зони за непридружени деца в РПЦ София в сътрудничество с ДАБ. Защитените зони несъмнено водят до по-голяма сигурност и непрекъсната грижа за тази уязвима група деца, но тази опция е налична единствено за търсещи закрила непридружени непълнолетни и малолетни, оставяйки тези, които не са потърсили закрила или тези с отказ без алтернатива. Макар и получилите международна закрила непридружени деца да имат достъп до права, то често именно тази група са принудени да остават в центровете на ДАБ, поради липса на социална услуга, която иска да ги вземе. Проектното предложение предвижда създаването на Център за социални услуги от резидентен тип за непридружени деца мигранти и бежанци. Центърът ще се помещава в жилище, общинска собственост, с административен адрес: гр. София, ул. "Цар Симеон" № 78, ет.2, ап. 2, на територията на СО-Район Оборище, като капацитетът за настаняване е 10 места, от които 8 места ще бъдат за краткосрочно настаняване (до 3 месеца), а 2 места - за средносрочно (до 6 месеца). Предоставянето на самата услуга е за период от 10 месеца. През първоначалния период, докато текат ремонтните дейности, екипът за управление от страна на БЧК ще организира и проведе процедури, свързани със създаването и функционирането на специализирана резидентна грижа за деца мигранти, както и ще организира конкурс за назначаване на управител услуга и социални работници, които ще бъдат обучени в естеството на работа с непридружени непълнолетни и малолетни. Дейността се финансира съгласно ред I Разходи за персонал, т. 1 Възнаграждения, от т.1.3 до т. 1.7 от бюджета; IV Разходи за услуги, т. 7 Разходи за други услуги, т. 7.1, т.7.2 и т.7.3 от бюджета; д IV Разходи за услуги, т. 8 Други преки разходи, т.8.1 от бюджета. Продължава в част 2. 213 940.00 89 508.81
Предоставяне на специализирана резидентна грижа на непридружени деца мигранти и бежанци 2 част: Български Червен кръст е неправителствена организация с дългогодишен опит в областта на закрила на детето и резидентни грижи за деца и юноши. Съгласно новия Закон за социални услуги, БЧК има лиценз за "резидентна грижа", като целевата група са "деца в риск по смисъла на Закон за закрила на детето, а ако учат до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст". Съгласно допълнителните разпоредби на ЗЗД, дете в риск е дете: а) чиито родители са починали, неизвестни, лишени от родителски права или чиито родителски права са ограничени, или детето е останало без тяхната грижа; б) което е жертва на злоупотреба, насилие, експлоатация или всякакво друго нехуманно или унизително отношение или наказание в или извън семейството му; в) за което съществува опасност от увреждане на неговото физическо, психическо, нравствено, интелектуално и социално развитие; г) (отм. - ДВ, бр. 24 от 2019 г., в сила от 01.07.2020 г., изм. относно влизането в сила - ДВ, бр. 101 от 2019 г.) д) за което съществува риск от отпадане от училище или което е отпаднало от училище. Непридружените деца мигранти са именно деца, които са останали без родителска грижа на територията на България. Броят на тази крайно уязвима група нараства, като през последните години 1/4 от регистрираните молби за международна закрила са именно от непридружени непълнолетни или малолетни. Въпреки тази тенденция, достъпът им до услуги и редица права е силно ограничен, като това е особено валидно за деца, които не са търсещи закрила и/или са с нерегулярен статут. Липсата на статут и лични документи възпрепятства възможността им да се възползват от образование, здравеопазване и ред услуги, на които те имат право. От средата на 2019 г. Международната организация по миграция (МОМ) управлява защитени зони за непридружени деца в РПЦ София в сътрудничество с ДАБ. Защитените зони несъмнено водят до по-голяма сигурност и непрекъсната грижа за тази уязвима група деца, но тази опция е налична единствено за търсещи закрила непридружени непълнолетни и малолетни, оставяйки тези, които не са потърсили закрила или тези с отказ без алтернатива. Макар и получилите международна закрила непридружени деца да имат достъп до права, то често именно тази група са принудени да остават в центровете на ДАБ, поради липса на социална услуга, която иска да ги вземе. Проектното предложениe предвижда създаването на Център за социални услуги от резидентен тип за непридружени деца мигранти и бежанци. Центърът ще се помещава в жилище, общинска собственост, с административен адрес: гр.София, ул. "Цар Симеон" № 78, ет.2, ап. 2, на територията на СО Район Оборище, като капацитетът за настаняване е 10 места, от които 8 места ще бъдат за краткосрочно настаняване (до 3 месеца), а 2 места - за средносрочно (до 6 месеца). Предоставянето на самата услуга е за период от 14 месеца. След идентифициране на управител услуга, 5 социални работници, експерт психо-социални консултации, експерт правни консултации и хигиенист/санитар и сключване на граждански договори с преводачи, за пълното функционирането на услугата ще е необходимо да се идентифицират серия от други услуги като кетъринг, охрана и т.н. Дейността се финансира съгласно ред II Разходи за материални активи, т. 3 Закупуване на оборудване, т. 3.4 от бюджета; IV Разходи за услуги, т. 7 Разходи за други услуги, т. 7.4, т.7.5 и т.7.6 от бюджета; IV Разходи за услуги, т. 8 Други преки разходи, т.8.2 от бюджета; II Разходи за материални активи, т. 3 Закупуване на оборудване, т. 3.4 от бюджета; V Разходи за материали, т. 9 Консумативи и материали, т. 9.1 от бюджета; 164 006.80 0.00
Методическа подкрепа, насоки и съдействие: В рамките на проекта ВКБООН ще извършва дейности свързани с предоставянето на необходимата методическа подкрепа, обучение и насоки с цел да се гарантира, че създаденият център и услугите, предоставяни в него, отговарят на изискванията на международното, европейско и национално законодателство и стандарти, включително и, че разполага с необходимите инструменти, за да се гарантира, че най-добрият интерес на непридружените деца е първостепенно съображение от момента на настаняването им в него до намирането на трайно решение. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).