Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project will address mainly Programme Area 20 by combining measures to improve the capacity of the Bulgarian police to respond to cases of domestic violence and gender-based violence (DGBV) and to develop effective policies to combat this type of human rights violations. The project also targets activities aimed at improving the situation of the Roma population.
The main activities are elaboration of an Algorithm of risk assessment on recognition of DGBV cases and the attached Protocols; training of police officers from GDNP and Regional Directorates (RD) of Ministry of Interior for implementation of risk assessment on DGBV cases, including on combating stereotypes in Roma communities; trainings for police officers in protection of victims of DGBV; exchange of information with different stakeholders for gathering best practices and relevant data to be considered in the frame of elaboration of AIS; elaboration and hardware delivery for AIS "DGBV" for collecting, entering, processing, systematizing, storing, using and providing the data related to DGBV including 3-year hardware guarantee.
The establishment of AIS will allow police officers to react more adequately and quickly to all received signals for domestic violence incidents - to have opportunity for risk assessment before going to the place of domestic violence incident; to apprehend immediately the perpetrator; to receive information in advance on the possible possession of fire-arms by the perpetrator.
These activities will lead to raising the awareness on the acts of domestic violence; more visible and accurate reporting, available statistical data and exchange of information related to DGBV cases. 
The project activities also contribute to programme outcome by improvement of the GDNP, Metropolitan Directorate of Interior, RDs and other stakeholders institutions and organizations capacities for work on cases of DGBV and also improvement in situation for Roma population.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Разработване на алгоритъм за оценка на риска при разпознаване на случаи на домашно насилие и насилие, основано на пола, с приложени протоколи (въпросници) : Анализът на статистическите данни показва, че по-нататъшните усилия за превенция в областта на ДННОП, следва да бъдат насочени специално към групите с по-висок риск и множество уязвимости, сред които попадат и жени и момичета от ромските общности. В тази връзка, проектът ще бъде реализиран и в райони с население от ромски произход. Експерти и неправителствени организации (НПО), с опит по проблемите на ромските общности, ще бъдат включени и консултирани при разработване на инструментите за оценка на риска, с оглед съобразяване със специфичните бит, култура и традиции на ромите. Алгоритъмът, който ще се разработи, е методология за работа на служителите, която дава оценка на риска, т.е. до каква степен може да ескалира насилието, което поставя в риск живота и здравето на жертвата. В зависимост от степента на риска се предприемат конкретни мерки, за да се гарантира защита на жертвата от насилие. Степента на риска ще се определя чрез попълване на въпросници и така ще се определи дали рискът е нисък, среден или висок. 2 000.00 2 000.00
2.1. Обучение на полицейски служители - Обучение на обучители Тема: Прилагане оценка на риска при случаи на домашно насилие и насилие, основано на пола, включително за борба с ромските стереотипи: Обучение в страната на полицейски служители от ГДНП, Столична дирекция на вътрешните работи (СДВР) и областните дирекции на МВР (ОДМВР) за прилагане на оценка на риска при случаи на ДННОП, включително за борба с ромските стереотипи. Ще бъдат обучени общо 80 обучители в 2 тридневни обучения (семинара) или по 40 души във всеки семинар. В целевата група ще бъдат включени служителите, преминали обучение в рамките на проект на МП "Подобряване на националната правна рамка в съответствие със стандартите на Съвета на Европа и укрепване на капацитета на компетентните институции, занимаващи се със случаи на ДННОП" по НФМ 2009 - 2014 г., регионалните координатори по въпросите, свързани с домашно насилие, както и служители, работещи по линия „Престъпления против личността“. Целта е да бъде постигнато надграждане на професионалната им компетентност по темата. В обучението ще вземат участие 6 лектори. Предвидени са хонорари за 4 лектори х 2 дни х 2 семинара - двама чуждестранни и двама български лектори, външни за МВР. Останалите двама лектори ще бъдат от ГДНП - МВР и за тях не се предвиждат хонорари. Ще има осигурен преводач и за двете обучения, като е предвиден хонорар за превод от/на чужд език x 2 дни x 2 семинара. Предвижда се логистична услуга по ЗОП, която включва изхранване за 40 обучаеми, 4 лектори и 1 организатор х 3 дни х 2 семинара, кафе-паузи за 47 участници х 3 дни х 2 семинара - 2 кафе-паузи на ден. Предвижда се наем на зала и техническо оборудване за 3 дни х 2 семинара. По проекта е осигурен вътрешен транспорт за 40 експерти, 4 лектори и един организатор х 2 семинара. Вътрешният транспорт обхваща дестинацията от местоживеенето на участника до мястото на семинара и обратно. Предвидено е двата семинара да бъдат проведени в една седмица един след друг и международните лектори да присъстват на последните два дни от първия семинар и на първите два дни от втория. По този начин се пестят средства от самолетни билети и всеки лектор пристига за двата семинара с един самолетен билет. На международните експерти са осигурени средства за изхранване и настаняване в хотел за 2 дни x 2 семинара. На участниците в дейността ще бъдат раздадени обучителни материали, с цел публичност. 49 828.73 0.00
2.2. Обучение на полицейски служители. Тема: Прилагане оценката на риска при случаи на домашно насилие и насилие, основано на пола, включително за борба с ромските стереотипи: Обучените обучители ще участват в обучение на полицейски служители от ГДНП, СДВР и ОДМВР за прилагане на оценка на риска при случаи на ДННОП, включително за борба с ромските стереотипи. От обучителите ще бъдат обучени не по-малко от 120 полицейски служители в 3 тридневни семинара или не по-малко от 40 души във всеки семинар. В обучението ще вземат участие 4 лектори. Предвиден е хонорар за един лектор, външен за МВР. Останалите трима лектори ще бъдат от ГДНП - МВР и за тях не са предвиден хонорари. Предвижда се логистична услуга по ЗОП, която включва изхранване за 40 обучаеми, 4 български лектори, 2 обучители и 1 организатор х 3 дни х 3 семинара, кафе-паузи за 47 участника х 3 дни х 3 семинара - 2 кафе-паузи на ден. Предвижда се наем на зала и техническо оборудване за 3 дни х 3 семинара. По проекта е осигурен вътрешен транспорт за 40 експерта, 4 български лектори, 2 обучители и един организатор х 3 семинара. Вътрешният транспорт обхваща дестинацията от местоживеенето на участника до мястото на семинара и обратно. На участниците в дейността ще бъдат раздадени обучителни материали, с цел публичност. 52 866.14 0.00
3. Обучение на експерти за защита на жертви на домашно насилие и насилие, основано на пола: Ще бъдат обучени не по-малко от 200 експерти в 4 тридневни семинара или по 50 души във всяко обучение (семинар). В броя обучаеми са включени освен служители на МВР, също и служители на МП, Министерство на отбраната (МО), социални работници, и представители на неправителствения сектор. По време на обученията ще бъдат използвани разработените по проекта на МП, в рамките на НФМ 2009 - 2014 г., инструменти за обучение - Наръчник за обучение на обучители и Методически наръчник за работа на полицейските служители по случаи на ДННОП. По настоящия проект се предвижда изработване на дизайн, предпечат и печат на актуален Наръчник (2 000 бр.) с методически указания за дейността на полицейските органи по Закона за защита от домашното насилие (ЗЗДН). Посредством Наръчника ще бъдат осъвременени горепосочените инструменти за обучение, което ще спомогне за повишаване на професионалния капацитет на полицейските служители при работата с лица, преживели актове на ДННОП, с цел тяхната защита и насочването им към адекватни специфични услуги. Ще бъдат отпечатани брошури (3 000 бр.) относно Алгоритъм за оценка на риска при разпознаване на случаи на ДННОП и АИС ДННОП по проекта, Въпросник за оценка на риска (10 000 бр.) и Доклад-образец (10 000 бр.) при случаи на ДННОП, с цел информираност, укрепване и устойчивост на професионалната експертиза на полицейските органи, а оттук - прилагане в практиката. В обучението ще вземат участие 7 български лектори, за които не се предвиждат хонорари. Предвижда се логистична услуга по ЗОП, която включва изхранване за 50 обучаеми, 7 български лектори и 1 организатор х 3 дни х 4 семинара, кафе-паузи за 58 участника х 3 дни х 4 семинара - 2 кафе-паузи на ден. Предвижда се наем на зала и техническо оборудване за 3 дни х 4 семинара. По проекта е осигурен вътрешен транспорт за 50 експерта, 7 български лектори и един организатор за всички 4 семинара. Вътрешният транспорт обхваща дестинацията от местоживеенето на участника до мястото на семинара и обратно. На участниците в дейността ще бъдат раздадени обучителни материали с цел публичност. Настоящият проект е съобразен с постигнатите до момента резултати от изпълнението на предходен проект на МП на тема "Подобряване на националната правна рамка в съответствие със стандартите на Съвета на Европа и укрепване на капацитета на компетентните институции, занимаващи се със случаи на ДННОП", финансиран по НФМ 2009 - 2014 г. Така ще бъде постигната устойчивост и надграждане на резултатите от проекта, изпълнен през предходния програмен период на НФМ. 83 357.09 0.00
4. Обмен на информация с НПО, GREVIO, CEDAW, FRA, СоЕ за събиране на най-добри практики и съответните данни : За изпълнение на дейността ще бъде сформирана експертна работна група от представители от ГДНП, НПО и Института по психология на МВР за събиране и анализ на най-добри практики и релевантни данни, които да бъдат взети предвид при разработване на АИС. Ще бъде изискана и информация от български НПО, работещи по превенция и защита на пострадали от домашно насилие. В допълнение, чрез Дирекция "Международно оперативно сътрудничество" - МВР ще бъде изискана информация от полицейските служби на страните-членки на Европейския съюз за добри практики и използвани от тях АИС. Получената документация от организациите ще бъде преведена на български език. 7 500.00 0.00
5. Разработване на автоматизирана информационна система „Домашно насилие и насилие, основано на пола“ и доставка на хардуер за нея: Дейността ще се реализира чрез разработване на АИС „Домашно насилие и насилие, основано на пола“ (Системата/АИС ДННОП) от Дирекция "Комуникационни и информационни системи" (ДКИС) - МВР и чрез доставка на хардуер за нея. АИС ще служи за събиране, въвеждане, обработване, систематизиране, съхраняване, използване и предоставяне на данни, свързани с ДННОП. При изготвяне на техническото задание за АИС ще се проведе консултация с НПО, работещи по проблемите на ромските общности, с цел уточняване на специфична информация и защита на лични данни. Системата предвижда попълване и съхраняване на информация от момента на подаване на сигнал на "Национална система 112" (ЕЕНСП 112); посещение на място от полицейски патрул за извършване на проверка за ДННОП; оценка на риска; последващи действия по документиране и разследване на извършеното насилие; оказаната подкрепа на пострадалото лице (психологическа, медицинска, социална и др.); връзки с НПО и други институции, имащи отношение към конкретния случай и т.н. Системата трябва да позволява сканирането на документи и приобщаването им в електронен вид към материалите по случая. Системата следва да позволява и идентифициране на пострадалите лица - по пол, възраст, принадлежност към уязвими групи, роднински връзки, местоживеене, социален статус и други предварително зададени критерии. Системата трябва да предоставя информация за: - Лица - български и чужди граждани, пострадали и извършители на домашно насилие; - Справочни и статистически данни за регистрираните случаи на домашно насилие; - Наложени мерки съгласно ЗЗДН; - Образувани и приключили производства по ЗЗДН и досъдебни производства по случаи на домашно насилие. Ще бъдат закупени индикативно 219 бр. компютърни конфигурации с включени лицензи за операционна система - за Оперативните дежурни части към Районните управления и Полицейските участъци (ОДЧ към РУ и ПУ), за Оперативните дежурни центрове (ОДЦ) в СДВР и ОДМВР, за ГДНП, както и за регионалните координатори по домашно насилие. Ще бъдат закупени също индикативно 219 бр. мултифункционални устройства, тъй като в Системата ще се въвеждат и съхраняват сканирани документи в PDF формат, свързани с всеки конкретен случай на домашно насилие, като напр. решения на Съда за налагане мерки за защита, декларации, медицински документи, протоколи за предупреждения и много други, които ще дават ясна представа за всеки един случай. Потребителите на Системата ще бъдат около 1000 души. Системата трябва да позволява работа едновременно на 200 потребители (включително и служителите от ОДЦ/ОДЧ на всяко едно РУ/ ПУ към СДВР/ОДМВР). Случаите на ДННОП ще се свързват и/или се обменят данни с действащи АИС в МВР, като: 1. АИС "Интегрирана регионална полицейска система" (АИС ИРПС), отразяваща всички регистрирани случаи на престъпления по НК; 2. АИС „Централен полицейски регистър“ (АИС ЦПР); 3. Национална информационна полицейска система (НИПС); 4. АИС за нуждите на патрулната дейност на Охранителна полиция (АИС ПДОП), ще отразява всички проверени сигнали за домашно насилие и проверка на адрес от Охранителна полиция; 5. АИС "Документооборот" (АИСД), отразява подадените жалби/сигнали в МВР; 6. АИС "Противодействие на детската престъпност" (АИС ПДП), отразяваща всички регистрирани случаи на домашно насилие над деца; 7. АИС "Единен административен регистър - контрол на общоопасните средства" (АИС ЕАР КОС), съхранява данни за притежание на огнестрелно оръжие, включително и от извършител на домашно насилие. 490 058.49 0.00
6.1. Обучение и повишаване осведомеността на професионалисти във връзка с предоставяне и използване на данни от Автоматизираната информационна система, с оглед спазване на минималните изисквания на ЕС и на международни институции относно подаване на сигнали и осъществяване на надзор при случаи на домашно насилие и насилие, основано на пола - обучение на обучители: Това обучение ще даде на полицейските служители повече информация за реалната ситуация на извършените различни актове на насилие, за жертвите, извършителите, районите с концентрирано насилие и т.н., което ще доведе до проактивна работа от страна на полицията и организиране и провеждане на информационни кампании за противодействие на ДННОП. Обучението ще се фокусира и върху повишаване осведомеността за насилието срещу жени и деца, правата на човека и безопасността на жертвите, като акцентира върху жени и деца от ромските общности, като уязвима група. В обученията ще участват полицейски служители (ГДНП, СДВР, ОДМВР и други компетентни структури на МВР). Като лектори ще бъдат използвани служители на ДКИС - МВР, участвали в разработването на АИС по Дейност 5. Предвижда се и участие на международни експерти, които ще представят на обучаемите използваните от тях АИС, възможностите за справки, добри практики и срещани проблеми при въвеждането на АИС в съответната държава. Ще участват 4 български експерти като лектори (служители на МВР - двама от ДКИС и двама от ГДНП, работещи по линия „Домашно насилие“ и „Престъпления против личността“), както и двама международни експерти от страна на ЕС. Предвижда се 1 преводач за всеки от двата семинара. Осигурен е хонорар за 1 преводач от/на чужд език x 2 дни x 2 семинара. Предвидени са хонорари за 2 международни лектори x 2 дни x 2 семинара. На международните експерти са осигурени средства за изхранване и настаняване в хотел за 2 дни x 2 семинара. Ще се извърши логистична услуга по ЗОП, която включва изхранване за 45 обучаеми, 4 български лектори и 1 организатор х 3 дни х 2 семинара, кафе паузи за 52 участници х 3 дни х 2 семинара - 2 кафе-паузи на ден. Предвижда се наемане на учебна зала и техническо оборудване за 3 дни х 2 семинара. Проектът осигурява вътрешен транспорт за 45 експерти, 4 български лектори и един организатор х 2 семинара. Вътрешният транспорт обхваща дестинацията от местоживеенето на участника до мястото на семинара и обратно. Предвидено е двата семинара да бъдат проведени в една седмица един след друг и международните лектори да присъстват на последните два дни от първия семинар и на първите два дни от втория. По този начин се пестят средства от самолетни билети и всеки лектор пристига за двата семинара с един самолетен билет. На участниците в дейността ще бъдат раздадени обучителни материали с цел публичност. 51 154.89 0.00
6.2. Обучение и повишаване на осведомеността на професионалисти във връзка с предоставяне и използване на данни от Автоматизираната информационна система, с оглед спазване на минималните изисквания на ЕС и на международни институции относно подаване на сигнали и осъществяване на надзор при случаи на домашно насилие и насилие, основано на пола: Това обучение ще даде на полицейските служители и представителите на други институции повече информация за реалната ситуация на извършените различни актове на насилие, за жертвите, извършителите, районите с концентрация на актовете на насилие и т.н., което ще позволи проактивна работа от страна на полицията, и организиране и провеждане на информационни кампании за противодействие на ДННОП. Обучението ще се фокусира и върху повишаване осведомеността за насилието срещу жени и деца, правата на човека и безопасността на жертвите, като акцентира върху жени и деца от ромските общности, като уязвима група. В обученията ще участват полицейски служители (ГДНП, СДВР, ОДМВР и други компетентни структури на МВР), социални и здравни работници, МП, прокурори, съдии, представители на ДАЗД и на НПО. Като лектори ще бъдат използвани обучени по Дейност 6.1 за обучители служители на МВР, служители на ДКИС - МВР, участвали в разработването на АИС по Дейност 5, както и експерти от МВР, работещи по линия „Домашно насилие“ и „Престъпления против личността“. За лекторите не се предвиждат хонорари. Предвижда се логистична услуга по ЗОП, която включва изхранване за 45 обучаеми, 4 български лектори, 2 обучители и 1 организатор х 3 дни х 12 семинара, кафе-паузи за 52 участника х 3 дни х 12 семинара - 2 кафе-паузи на ден. Предвижда се наем на зала и техническо оборудване за 3 дни х 12 семинара. По проекта е осигурен вътрешен транспорт за 45 експерти, 4 български лектори, 2 обучители и един организатор за всичките 12 семинара. Вътрешният транспорт обхваща дестинацията от местоживеенето на участника до мястото на семинара и обратно. На участниците в дейността ще бъдат раздадени обучителни материали с цел публичност. 226 067.62 0.00
7. Информация и публичност : Целта на дейността е информирането на целевата група и широката общественост за реализирането на проекта и за финансовата подкрепа от страна на НФМ. Дейността кореспондира със заложените в част "Допълнителна информация" от настоящия проект, мерки за изпълнение на изискванията за информираност и публичност и приложения Комуникационен план. Дейността включва: - при провеждане на обучителни семинари и другите работни и експертни срещи се предвижда поставяне на банер на видно място с информация за проекта и подкрепата по програмата и НФМ; - доставка на обучителни материали (химикалки, папки, USB /флаш памети/, тефтери и раници за лаптоп, маркирани с логото на проекта и НФМ), свързани с провеждането на обученията; - доставка на комплекти за публичност, вкл. тефтер и химикалка, маркирани с логото на проекта и НФМ; - осигуряване на публичност за източника на безвъзмездната финансова помощ - НФМ, чрез разработването на интернет сайт на проекта на български и английски език; - логото на НФМ 2014 - 2021 г. ще бъде поставяно върху всички документи и закупеното IT оборудване; - на интернет и Фейсбук страницата на ГДНП ще се публикува информация относно реализирането на проекта, като се предвиждат и 3 публикации в ежедневник; Съгласно Анекс 3 към Регламента за изпълнение на НФМ 2014 - 2021, т. 2.3.2., буква c), Комуникационният план предвижда минимум 3 информационни кампании - официално откриване на проекта, междинна информационна среща и официално закриване на проекта. Тези информационни кампании ще бъдат проведени за запознаване на обществеността и медиите с целите, дейностите, резултатите и постигнатото, като етап от изпълнението на проекта. По време на срещите ще има поставен на видно място банер с името на проекта и източника на финансиране. По време на изпълнението на проекта бенефициерът - ГДНП-МВР, ще постави информационна табела, изработена в съответствие с изискванията на Ръководството за комуникация и дизайн, тъй като в проекта са включени дейности, чиито общ бюджет надхвърля 50 000 EUR 105 700.88 4 395.52
7.1. Проучване на общественото мнение сред населението от ромски произход, за определяне доверието в полицията (на два етапа - в начален етап на реализиране на дейностите и в края на проекта): В начален етап на реализиране на дейностите и в края на проекта ще бъдат проведени анкетни проучвания, с цел проучване на общественото мнение сред населението от ромски произход. Проведените анкети ще послужат за определяне доверието в полицията, като анализът на придобитите чрез тях данни ще бъде извършен от външни за МВР експерти съгласно Плана за външно възлагане. Обобщените резултати от двете анкетни проучвания ще послужат за измерване нивото на постигане на проектните цели. 17 820.00 0.00
8. Управление на проекта: В екипа за управление на проекта са включени ръководител проект, 2 координатори, 1 финансист. Подпомагащите експерти не са част от екипа за управление. Дейността включва: - Осигуряване на мерки и конкретни задачи, фокусирани към доброто управление, изпълнение, контрол и отчетност по проекта; - Сформиране на екип, който осъществява цялостното изпълнение на проекта; - Създаване на условия и организация за изпълнението на дейностите; - Изготвяне на доклади - междинни, годишни, окончателен; - Осъществяване на контактите с външни за ГДНП - МВР организации във връзка с изпълнение на дейностите; - Осъществяване на кореспонденция с Програмния оператор (ПО) - ДМП-МВР; - Непрекъснат контрол, с цел постигане на резултатите от дейностите и спазване на приложимото национално законодателство при изпълнението на проекта; - Изготвяне на доклади от проведените дейности, междинните и окончателния финансови отчети; - Дейността ще стартира с детайлно разпределение на задачите и функциите на всеки член от екипа на проекта и определяне отговорността на всеки за конкретните дейности, като за целта ще бъде проведена среща на екипа в работен порядък. - Дейността по управление на проекта включва и участие в месечни срещи за отчитане напредъка по проекта, организирани от ПО (в случай, че има такива), както и организиране на месечни работни срещи на екипа по проекта. - Основните служители, включени в екипите на проекта, се подбират в зависимост от тяхната компетентност и професионални задължения, отнесени към предмета на проекта. 115 239.71 22 316.06

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).