Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The main objective is to improve the capacity of national institutions, public bodies and  NGOs, working in the field of asylum and migration and those providing various services to 3rd country nationals (TCNs) seeking international protection and TCNs granted temporary protection, with a focus on vulnerable groups. As a result of balanced activities, the following results will be achieved:
An analysis/analytical report developed regarding the profile of TCNs, seeking international protection and those granted temporary protection status (with a focus on vulnerable groups) in Bulgaria.
Developed and approved mechanism for support and social orientation of persons and families from 3rd countries seeking international protection and TCNs with granted temporary protection status for the pilot municipalities and Burgas region.
Conducted trainings for 30 participants to build competencies and capacity to work in the field of asylum and migration.
Prepared and distributed information brochure for TCNs, seeking international protection or granted temporary protection;
Conducted thematic information events.
Increased the capacity of national institutions and NGOs working in the field of asylum and migration through training of 200 participants.
Developed analysis with proposals/recommendations for further development of policy and legislation in the field of asylum and migration (with a focus on the provision of temporary protection);
In addition, project management and information and publicity activities are also planned. 2 info events will be held and a website will be developed. 230 representatives of the target group are expected to be involved directly - employees of institutions and organizations working in the field of asylum and migration, 2K through the thematic events and the brochure, and through the publicity activities and measures for multiplication and sustainability, directly and indirectly – additionally some 10K persons will be also impacted.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление проекта: Дейността има за цел да осигури ефективно и безпроблемно управление на проекта, което включва съгласуване на общи насоки за управлението, ранно идентифициране на възможни рискове и стратегия за преодоляването им, изготвяне на междинни и крайни отчети и др. Съществен принос за успешното изпълнение на проекта и постигане на заложените цели/индикатори ще има екипът за управление: ръководител на проекта, координатор и финансов експерт. Сформираният екип на проекта има дългогодишен опит в управлението на проекти (включително в големи международни консорциуми) и е достатъчно компетентен, за да предотврати евентуални слабости при изпълнението. Предвидените дейности и времевият график за тяхното изпълнение позволяват реална подготовка и изпълнение на всички дейности от страна на екипа. В зависимост от спецификата на дейностите, екипът ще бъде подпомаган от външните експерти. Външните експерти бяха избрани предварително чрез провеждането на прозрачна процедура, при спазването на принципите на равнопоставеност и недискриминация. Подборът бе осъществен от комисия, която съобрази спецификата на съответните проектни дейности с опита и квалификацията на експертите, заявили желание за участие. Екипът ще осигурява постоянен вътрешен контрол (ще бъдат провеждани редовни координационни срещи относно напредъка, планиране на ключови дейности и оценка и контрол на качеството на изпълнение) и ще бъде в непрекъсната комуникация с ангажираните външни експерти, както и с Програмния оператор. 36 531.21 0.00
Дейност 2: Провеждане на експертно социално проучване : В рамките на дейността ще бъде проведено задълбочено експертно социално проучване на профила на гражданите на трети страни, търсещи международна закрила и такива с предоставена временна закрила (със специален фокус върху уязвимите групи) на територията на България. На базата на резултатите от проучването ще бъде разработен аналитичен доклад, включващ идентификация и профилиране на набелязаната целева група. Ще бъде направена оценка на реалната ситуация, в която се намира тази група, дефиниран профилът им, техните нагласи и потребности, както и практиката, създадена от административните органи и НПО и доброволци, с основен акцент установяване на предизвикателствата и заплахите, свързани с гражданите на трети страни с предоставена временна закрила. Специален фокус ще бъде поставен върху идентифициране на специфичните аспекти на уязвимост при жени и момичета, търсещи убежище и закрила и най-вече такива, получили временна закрила. Ще бъдат анализирани и условията и предизвикателствата в сферата на достъп до жилищно настаняване, работни места, социално подпомагане, медицинска помощ, образование и детска градина, настойничество (за непридружени деца и юноши), събиране на семейства, хуманитарна помощ и др. Целта е да бъдат проучени реалните нужди и предизвикателства, свързани с лицата, търсещи международна закрила и гражданите на трети държави с предоставена временна закрила и в последствие резултатите от направеното проучване да бъдат взети предвид при разработването на материали за обучение на компетентните институции и заинтересовани страни (и индиректно при изготвянето на препоръки за законодателства и политики в сферата). Проучването ще позволи да бъдат установени както дефицитите и възможностите за оптимизиране, така и онези групи, които остават извън обхвата на реализираните досега политики. Този анализ ще позволи да бъдат дефинирани по-точно групите, които се намират в риск, както и групи, които първоначално не са били определяни като уязвими, но в определен контекст, могат да се изправят пред подобни трудности. Чрез статистически анализ на данните за миграцията (2013-2023 г.) ще бъде установена динамиката на миграционния процес, основните характеристики на различните групи, както и профилите им по възраст, произход, семейно положение, образование и професионална подготовка. Ще бъде постигнато задълбочено социално идентифициране на профила на гражданите на трети страни, търсещи международна закрила и такива с предоставена временна закрила (със специален фокус върху нуждите на уязвимите групи) на територията на България; 19 709.49 0.00
Дейност 3: Подобряване на капацитета на заинтересованите страни на местно и регионално ниво за предоставяне на услуги и подкрепа за уязвими лица, търсещи убежище и уязвими граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила: Дейността е насочена към местните власти, областна администрация, държавни агенции/звена и НПО в областта на убежището и миграцията, с акцент предоставящите подкрепа на граждани на трети държави, търсещи международна закрила и получили временна закрила. Тя ще бъде реализира на територията на 2 пилотни общини – Поморие и Приморско, за които се идентифицират концентрирани мигрантски общности. Поддейности: 3.1. Разработване на местен механизъм за подкрепа и социална ориентация Механизмът ще адресира основни предизвикателства, свързани с осигуряването на адекватна реакция на местните заинтересовани страни на територията на общините Поморие и Приморско, при посрещане на непосредствените нужди на гражданите на трети държави, търсещи международна закрила и с предоставена временна закрила (вкл. уязвими лица), при отчитане на индивидуалните им потребности, възможностите на приемащата общност и необходимостта от координиране на усилията. В рамките на механизма ще бъде извършено картиране на услугите и заинтересованите страни в целевите общини и област Бургас, ще бъде разработен стандартен протокол за реакция и координация с ясно определени отговорности и описание на капацитета на различните участници в процеса на предоставяне на услуги и грижа, ще бъде предложен модел за обучение по социална ориентация и разработени насоки за идентифициране и оценка на уязвимостта на лицата, търсещи международна закрила и/или получили временна закрила. 3.2. Обучения за изграждане на капацитет Ще бъдат проведени 2 двудневни обучения за: - представители на местното самоуправление, държавната администрация и институции – администрация на пилотните общини, кметове и кметски наместници, членове на Общинските съвети, Областна администрация–Бургас, служители на РПУ, РИО - Бургас, РЗИ- Бургас, РДСП – Бургас и др.; - представители на НПО в сферата на убежището и миграцията, браншови организации и доставчици на социални услуги. Обученията ще имат за цел повишаване на капацитета за работа в областта на убежището и миграцията с фокус върху: права на лицата, търсещи международна и временна закрила, идентифициране на уязвими лица, насочване и осигуряване на закрила на жени и момичета, търсещи убежище, адресиране на потребностите, насочване и предоставяне на услуги за уязвими лица и семейства, вкл. жени и момичета, комуникация и координация, ефективно управление на кризи. Структурирането на обучителните материали и програма ще вземе предвид резултатите от проведеното в рамките на Дейност 2 проучване. Фокусът ще бъде поставен върху изграждането на институционален и организационен капацитет за предоставяне на подкрепа, който отчита специфичните аспекти на уязвимост при жени и момичета, търсещи убежище и закрила. 3.3. Провеждане на обучение за обучители Ще бъде проведено тридневно обучение за обучители по социална ориентация за граждани на трети страни, търсещи международна закрила и/или получили временна закрила. То ще има за цел създаване на местна експертиза и екип за предоставяне на обучения, насочени към повишаване на информираността и придобиване на умения за ориентация в системата от услуги и функции на приемащата държава. Обучителната програма се основава на разработения модел на обучение по социална ориентация и ще обхване 10 представители на общинските и държавни администрации и НПО на територията на пилотните общини. Обучението ще включва следните примерни теми: - Правна и институционална рамка на Република България в областта на миграцията и убежището - Законодателство в областта на равенството и противодвйствието на дискриминацията - Основни сектори на интеграция в приемащата общност: адресна регистрация и документи за самоличност, жилищно настаняване, здравеопазване, социално подпомагане, образование, българско гражданство - Взаимодействие с приемащата общност - културни традиции, народопсихология, социални роли - Комуникационни и презентационни умения. Работа в група - Инструменти на ефективното обучение. 45 950.00 0.00
Дейност 4: Дейности за повишаване информираността и подкрепа за изграждане на приобщаващи общности: Дейността включва провеждането на следните поддейности: 4.1. Разработване, публикуване и разпространение на информационна брошура Ще бъде разработена информационна брошура, насочена към гражданите на трети страни, търсещи международна закрила или получили временна закрила на територията на България. Основните информационни послания и секции на брошурата ще включват например: - Права и задължения на гражданите на трети страни, търсещи закрила в България и ЕС; - Как да пътуваме на територията на България безопасно; - Достъп до настаняване и жилища; - Социални услуги, здравеопазване и образование; - Активни на пазара на труда; - Закрила на детето; - Основни източници на информация. Брошурата ще бъде разработена на български, английски и украински езици, в електронен и хартиен вариант. Електронният вариант на брошурата ще позволява интуитивна ориентация и лесна навигация при търсене на информация от потребителите. Освен на интернет страницата на проекта, ще бъде предложена за публикуване на страниците на заинтересованите институции и организации – участници в проектните дейности и социалните медии. Хартиеният вариант на брошурата ще бъде популяризиран при изпълнението на всички проектни дейности, по-конкретно по време на информационните събития (4.2.), както и предоставен за разпространение на пилотните общини. 4.2. Организация и провеждане на тематични информационни събития за представяне на културните традиции и специфики на мигрантската и приемащата общности Ще бъдат проведени по 2 тематични събития във всяка от общините, подкрепящи проекта, които имат за цел създаването на културни пространства за активно взаимодействие и опознаване на двете общности – приемаща и мигрантска. Темите са подбрани по начин, който позволява равностойно представяне на културната идентичност на двете общности, интерактивност и търсене на пресечни точки. Събитията ще бъдат например: - Кулинарно събитие с участието на детски градини и училища, в които се обучават деца и младежи от семейства, получили временна закрила и ГТС; - Съвместни четения на български литературни произведения; - Театър – билингва. Тематичните информационни събития ще бъдат организирани съвместно с пилотните общини Приморско и Поморие, след сформиране на местна инициативна група от представители на местни образователни и културни институции, неправителствени организации, представители на общностите, търсещи закрила на територията на съответната община, творци и хора на изкуството и др. 29 640.00 0.00
Дейност 5: Обучителни дейности и изграждане на капацитет на национални институции и НПО в областта на убежището и миграцията, с акцент временна закрила и най-вече уязвими групи : В рамките на дейността ще бъдат проведени следните поддейности: 5.1. Подготовка на обучения Ще бъде проведено проучване и оценка на нивото на знания и на специфичните нужди от обучение на служители на компетентните национални институции и НПО в сферата на миграцията и убежището(например: ГД „Гранична полиция“, ГД „Национална полиция“ и Дирекция „Миграция“ на МВР, звена „Миграция” в ОДМВР, релевантните министерства, регистрационно-приемателните центрове (РПЦ) на ДАБ към МС, неправителствени организации и др.). Ще бъде проведено онлайн анкетно проучване с представители от съответните институции/организации, като получените резултати ще бъдат анализирани и обобщени в доклад. Въз основа на резултатите ще бъдат определени потенциални теми, които да бъдат включени в планираните обучения. Разработеният доклад ще включва методическа и съдържателна рамка за обучения (включваща например: цели и съдържание на обучението, специфични нужди на участниците, дидактически подход, обучителни материали, оценка на ефективността на обучението). На базата на разработения доклад ще бъдат съставени програмата за планираните обучения и материалите за обучение – презентации, практически казуси и задачи, тестове и др. 5.2. Провеждане на обучения за изграждане на капацитет Ще бъдат проведени 8 двудневни обучeния в областта на убежището и миграцията, с фокус върху предоставянето на временна закрила, насочени към представители на национални институции и НПО, работещи в сферата. Обученията ще имат за цел изграждане/подобряване на капацитета и повишаване на знанията и експертизата на участниците. Обученията ще се проведат в локации, които позволяват отделяне от градската и трудова среда. В обучителните семинари ще участват представители на компетентните институции и на неправителствени организации (например: ГД „Гранична полиция“, ГД „Национална полиция“ и Дирекция „Миграция“ на МВР, звена „Миграция” в ОДМВР, релевантните министерства, регистрационно-приемателните центрове (РПЦ) на ДАБ към МС, неправителствени и международни организации и др.). Обученията ще бъдат водени от екип от доказани експерти в областта на убежището и миграцията (представители на български и международни организации и институции). По време на обученията ще бъдат засегнати примерни теми: - Национален план за действие при временна закрила в Република България; Процедура за предоставяне на временна закрила; - Чуждестранни практики в сферата на предоставяне на временна закрила; - Организация, координация и взаимодействие между националните институции, НПО и доброволци при възникване на риск от кризисна ситуация, вследствие масово навлизане на чужденци, търсещи временна закрила; - Съществуващи рискове и заплахи и национални мерки за закрила и грижа за уязвими групи граждани на трети страни, търсещи международна закрила и/или с предоставена временна закрила; - Активно включване на пазара на труда на граждани на трети страни с предоставена временна закрила; - Новата роля на бизнеса по отношение на гражданите на трети страни с предоставена временна закрила; - Проблеми и предизвикателства при осигуряването на достъп до жилищно настаняване на граждани на трети страни с предоставена временна закрила. 180 599.29 0.00
Дейност 6: Препоръки за развитие на политиката и нормативната уредба в областта на убежището и миграцията : Дейността включва изпълнението да следните поддейности: 6.1. Разработване на анализ с предложения/препоръки за по-нататъшно развитие на политиката и нормативната уредба в областта на убежището и миграцията (с фокус предоставянето на временна закрила) Основен акцент в анализа ще бъде поставен върху възможностите за по-активно включване на гражданите на трети страни с предоставена временна закрила (и най-вече на уязвимите групи) в пазара на труда. Анализът и препоръките ще обхванат и процедурата за издаване на разрешение за продължително пребиваване и работа тип „Синя карта на ЕС“. В аналитичния доклад ще бъдат включени и препоръки за подобряване на работата и капацитета на компетентните институции в областта на предоставяне на временна закрила. Ще бъдат включени и препоръки за улесняване процеса на осигуряване на жилища и работни места за гражданите на трети страни с временна закрила. Изготвените препоръки ще бъдат предоставени на компетентните институции (както и на НПО и доброволци) с цел реформиране/допълване на съществуващата нормативна уредба, гарантиращо по-нататъшно развитие на политиката и правната рамка в разглежданата сфера. Препоръките ще бъдат официално представени по време на финалното информационно събитие, предвидено в рамките на проекта (Дейност 7). 6.2. Провеждане на консултативни срещи Ще бъдат проведени серия от срещи с представители на национални институции, работещи в областта на убежището и миграцията и с представители на местна власт. Тяхната цел е представяне на резултатите от работа по поддейност 6.1 и обсъждане на направените предложения за допълване на препоръките. Ще бъдат разгледани фактори, които биха възпрепятстват прилагането на конкретни нови подзаконови актове и актуализирането на съществуващите, които в средносрочен план да подобрят работата на компетентните институции (в стратегическо партньорство с НПО, международни организации и доброволци). 32 491.64 0.00
Дейност 7: Информация и публичност: Дейностите по информация и публичност ще включват използването на традиционни и онлайн медии (национални и регионални), социални медии, информационни събития, разпространение на информация чрез партньорски мрежи/структури и специализирани организации, разпространение на информация чрез предвидените в рамките на проекта обучения, тематични информационни събития, информационни и промоционални материали. Ще бъдат проведени откриващо информационно събитие за представяне на проекта и финално събитие за представяне на постигнатите резултати. Ще бъде разработена уебстраница (на бълг. и англ. език), на която редовно ще се публикува информация за напредъка. ЕИ има изградени контакти с различни местни и национални медии, интернет медии, вестници, радиостанции, телевизии. Изградените и ефективно работещи през годините медийни партньорства ще спомогнат за качеството и навременно отразяване на всички дейности. Те ще са от важно значение и за разпространението на информация относно целите и ролята на Норвежкия финансов механизъм 2014-2021. Сред основните медии, с които ЕИ работи традиционно, са: България Он Еър, „Bloomberg TV Bulgaria“, в-к „Сега”, Дневник.bg, MEDIAPOOL, БНТ, Българското национално радио (БНР), регионалните станции на Дарик радио и др. Експертите, ангажирани по проекта, ще дават интервюта при покана относно актуални теми, свързани с националната политика в сферата на миграцията, временната закрила и относно предстоящи инициативи по проекта. Дейностите ще бъдат популяризирани в максимална степен чрез публикуване на съобщения до медиите и покани за събития, репортажи, интервюта и други журналистически форми. На сайтовете, поддържани от ЕИ, редовно ще се публикуват новини, свързани с темата и дейностите на проекта. За достигане на по-широк кръг от заинтересовани лица, ще бъдат използвани активно и страниците в социалните медии на ЕИ (страниците/профилите на ЕИ имат повече от 8000 потребители/последователи). Ще се разпространява и информация за приоритетите на националната политика в областта на миграцията (и най-вече предоставянето на временна закрила). Ще бъдат споделяни и новини, свързани с политиката на ЕС в тази област. Ще бъдат използвани и комуникационните канали на пилотните общини, с цел по-широко разпространение на информация за целите и дейностите на проекта. В рамките на проекта ще бъдат изработени и рекламен банер (1 бр.) и комплект промоционални материали (включващ напр. чанта, тефтер, химикал) (400 бр.) Върху всички печатни, електронни и други материали ще бъдат поставени името и логото на финансиращия орган, както и всички форми за идентификация, съгласно Наръчника за изпълнение на проекти на Оператора и Ръководството за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на ЕИО и Норвегия. По този начин ЕИ ще подчертае ролята на НФМ 2014-2021 и ще се гарантира, че помощта от механизма е прозрачна. ЕИ широко и ефективно ще разпространява пред обществеността информация относно НФМ 2014-2021 и проекта, като използва инструменти и средства за комуникация на подходящото ниво. Мерките ще се изпълняват в съответствие с Регламента и изискванията за информация и комуникация в Анекс 3 към Регламента. ЕИ включва Комуникационен план в Проектното предложение, с цел да се създаде информираност за съществуването, целите, всяко двустранно сътрудничество с държавни субекти донори, изпълнението и въздействието от подкрепата от финансовия механизъм за проекта. ЕИ е разработил и Комуникационен план в рамките на т. 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение, в съответствие с Комуникационния план на Програмата “Вътрешни работи” в България 2014-2020 г., Анекс 3 към Регламента и документите за изисквания за информация и публичност”. ЕИ гарантира, че мерките за информация и публичност ще се изпълняват в съответствие с Комуникационния план, и че участниците в проекта ще са информирани за финансирането от Програмата и финансовия механизъм. 26 390.58 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).