Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The candidate for the current project proposal is the Foundation "For the Good". The main goal of the organization is to respond to public needs and deficits and to encourage civil society to improve the lives of those in need with cooperation,demandingness and diligence, in search of the best solutions.The foundation's priority is working with children and women, as well as providing support to needy third-country nationals seeking international protection and third-country nationals granted temporary protection with a special focus on vulnerable persons.Project proposal "Providing complex services and increasing national capacity in the field of asylum and migration" is in synergy with the general objective of the call and is aimed at improving policies related to the provision of social,educational,medical and legal services and increasing the capacity of state institutions in the field of asylum and migration.Activities included in the current project proposal reflect the need for diapers strengthening the capacity of competent services and stakeholders,which is essential for the proper functioning of the migration and asylum system in the country.Planned activities include measures related to social support and access to basic services,including ensured protection, social and psychological assistance in accordance with the needs of third-country nationals seeking international protection and third-country nationals granted temporary protection,with a special focus on the needs of vulnerable groups.To implement the above,applicant has foreseen following activities:
-project management;
-information and publicity;
-provision of support services to target groups;
-capacity building;
-development of an innovative procedure for referral, reception and care;
-exchange of experience and good practices with a partner from Norway.
The implementation of the activities is tied to the set goals and indicators,which guarantees the achievement of the expected results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта : Дейността по управление на проекта включва доброто изпълнение на проектно предложение „Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията“. Същността на тази дейност е администриране на работата по проекта, обратна връзка с всички елементи от структурата на услугите, както и връзка с управляващия орган на програмата. Целта на дейността е да заложи в проектното предложение принципа за устойчиво развитие, да структурира екипа за управление на проекта в съответствие с необходимия административен и експертен капацитет, да формулира ясно задачите и отговорностите на всеки член от екипа и приоритетите в изпълнението при най-висока степен на прозрачност, отчетност и ефективност на разходите. За успешното управление и организация на дейностите по проекта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП). Всички членове на екипа притежават дългогодишен опит в управлението и изпълнението на проекти и дейности сходни на тези, включени в настоящото проектно предложение. За целите на ефективното управление и качествено реализиране на проектното предложение се предвижда следният екип за управление на проекта в състав: 1. Ръководител; 2. Финансов експерт ; 3. Технически сътрудник; Всички членове на ЕУП ще работят по проекта на непълен работен ден. Отговорностите и задълженията на членовете на екипа за управление на проекта са съобразени със спецификата на интервенцията и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции. Предвижда се в началото на проектните дейности да се проведе първоначална среща на екипа, на която ще бъдат обсъдени всички предстоящи дейности, графика за тяхното изпълнение, възможните пречки и постъпките за тяхното преодоляване. В процеса на изпълнение на проекта ще се провеждат регулярни оперативни срещи за докладване и обсъждане на напредъка на проекта, предстоящи дейности, срещнати проблеми и трудности и пр. Чрез управлението на проекта се цели координация на усилията за прозрачно, качествено и навременно реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение. Екипът по управление има следните функции: - разпределя задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа; - определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; - обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв; - обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности; - подготвя искания за авансови, междинни и окончателно плащане; - подготвя искания за изменения в договора при настъпила необходимост; - осъществява вътрешна комуникация между членовете на екипа, представители на бенефициента и на партньора; - осъществява външна комуникация с целевите групи по проекта, представители на заинтересованите страни, включително с експертите на ПО на Програмата и на външните изпълнители; - създава архив и съхранение на документите по проекта; - изпълнява други задачи възникнали в хода на осъществяване на проектните дейности. Екипът за управление на проекта ще се ангажира още с отчитане на напредъка по изпълнението на дейностите, контрол на риска, контрол на качеството и проследяване на специфичните за проекта резултати и оценка на тяхното съответствие с изискванията на финансиращия орган и програмния оператор. Управление на проекта е текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проект „Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията“, започвайки от първият месец от подписването на договора. 39 040.00 0.00
Информация и публичност: Мерките по осигуряване на информация и публичност по проект „Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията“ ще стартират непосредствено след подписване на договора на изпълнение. Дейността предвижда мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от Норвежкия финансов механизъм и е съобразена с изискванията на финансиращият орган, описани в Ръководството за информация и публичност. В рамките на дейността се предвиждат мерки по осигуряване на прозрачност при изпълнение на проектното предложение, популяризиране и разпространение на заложените цели и постигнатите резултати сред всички заинтересовани страни. Мерките за информация и публичност целят повишаване на информираността на обществото за проект „Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията“ и демонстриране на неговата роля и значение за Фондация "За доброто". Мерките са насочени към целевите групи, бенефициенти и цялата общественост. Предвидените за изпълнение дейности по информация и публичност имат за цел: - да формулират последователно и комплексно послание; - да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмите и проектите; - да разясняват общите ценности на схемите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Чрез изпълнението на планираните мерки се постига: - повишаване на обществената информираност и информиране на широката общественост за приноса и ролята на донорите Исландия, Лихтенщайн и Норвегия, - прозрачност и легитимност на помощта на донорите; - ясна картина за подкрепата от Финансовия механизъм на Европейското Икономическо Пространство в държавите бенефициери и донори; - информация за въздействието и резултатите от приноса на донорите на държавите бенефициери. В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на Норвежкия финансов механизъм и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото национално, регионално и / или местно равнище, включително съответните заинтересовани страни. За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност по проекта. Плана съдържа базов анализ и са описани целите, целевата аудитория, посланията, каналите и дейностите, предизвикателствата, оценката и бюджета за изпълнението на мерките. 14 850.00 0.00
Предоставяне на услуги за подкрепа на целевите групи: Същността на дейност "Предоставяне на услуги за подкрепа на целевите групи" е да създаде условия и осигури ресурс за предоставяне на комплексни услуги за целевата група, включващи социална, здравна и образователна подкрепа, психологическа помощ и правна подкрепа. За изпълнението на дейността ще бъде сформиран мултидисциплинарен екип. В началото на дейността се предвижда новоназначения персонал, ангажиран с дейностите да премине интензивно обучение, организирано от екипа на Фондация "За доброто" за запознаване със социокултурните специфики на целевите групи и с политиките и процедурите по отношение на закрилата на детето. Всеки служител ще получи първоначално и продължаващо обучение за начините за разпознаване и откликване на опасения за насилие над деца, като са осигурени разнообразни възможности за повишаване на професионалната квалификация, обогатяване на опита, въвеждане на иновативни практики в социалната работа, използване на ефективни механизми за осигуряване на социално включване на целевите групи. В процеса на фактическото изпълнение на дейността е предвидено да се разкрият следните услуги: 1. Дейности по социално и трудово посредничество на граждани на трети държави, търсещи международна закрила, включително уязвими лица, и на граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила, включително уязвими лица - услугата включва събиране и предоставяне на информация за работни места, социално и професионално консултиране. Следва да се има предвид, че дублирането на дейността с работата на бюрата по труда е само условно - не всички украинци и работодатели се регистрират в бюрата по труда и много компании Много фирми наемат украинци като акт на подкрепа, съдейства за свързването на тези фирми с бежанците. В рамките на дейността се предвижда посредничество за осигуряване на училища и детски градини за децата от целевите групи, в т.ч. логистика на процеса по събирането на документите за записване. 2. Психологическа подкрепа за представителите на целевите групи - в рамките на проекта се планира реализирането на индивидуални и групови консултации за деца и възрастни, с цел преодоляване на посттравматичните разстройства, страхови пристъпи и тревожност, съпътстващи бежанците и мигрантите. 3. Информиране, насочване и подпомагане достъпа до здравни и медицински услуги на лицата от целевите групи по проекта - услугата включва събиране на бази данни за здравни специалисти, работещи с бежанци и мигранти и формиране на кръг от специалисти, които работят по конкретни случаи. 4. Организиране на курсове по български език за преодоляване на езиковата бариера на целевите групи - в рамките на дейността се предвижда формирането на две групи - за деца и възрастни за обучение по български език с цел подкрепа за по - лесна и ефективна социализация. 5. Предоставяне на спомагателни услуги като писмен и устен превод и улесняване на процеса на комуникация между институциите и целевите групи. 6. Предоставяне на правни услуги и консултиране - услугата включва проучване на административните протоколи и процедури, през които трябва да преминат бежанците и предоставяне на информацията целевите групи; 7. Образователни дейности - предоставяне на образователни и обучителни дейности за представителите на целевите групи, развиващи творческо мислене, намаляващи стреса, създаващи навици и чувство за отговорност Мултидисциплинарния екип ще работи по посока подобряване на идентифицирането на уязвими граждани на трети държави, търсещи международна закрила, включително уязвими лица и граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила, включително уязвими лица, както и мерки, свързани с посрещане на техните нужди. В рамките на настоящата дейност се предвижда разработване на наръчник с правата и задълженията на граждани на трети държави, търсещи международна закрила, включително уязвими лица, и на граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила, включително уязвими лица. 218 300.00 0.00
Изграждане на капацитет и провеждане на обучения в областта на убежището и миграцията: Настоящата дейност има за цел да повиши капацитета на национални институции, НПО и международни организации в областта на убежището и миграцията, както и в областта на законодателството за временна закрила. В рамките на дейността се предвижда реализиране на серия от обучения и обучителни семинари, чрез които персонала на съответните заинтересовани страни за повишаване на знанията, експертизата и управленските умения за подкрепа и защита на уязвими лица, търсещи убежище и уязвими граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила. С цел постигане на оптимални резултати при организирането и провеждането на обучения, в началото на дейността ще се извърши оценка на обучителните нужди на идентифицираните участници в обученията на ниво организация и ниво експерти. Оценката на обучителните нужди ще бъде реализирана от Фондация "За доброто".Цели се обхват на възможно най-широк кръг заинтересовани страни-социални и здравни работници,служители на реда,представители на национални институции,местни администрации и НПО.За целите на дейността се предвижда провеждане на проучване, имащо за цел да идентифицира индивидуалните потребности на обучаемите по отношение подкрепата и защитата на уязвими лица, търсещи убежище и уязвими граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила. На следващия етап от изпълнението на дейността се предвижда провеждане на обучения на служители от национални институции, неправителствени организации и международни организации, обучени в областта на убежището и миграцията.С цел постигане на оптимални резултати ще бъдат реализирани общо десет обучения, в рамките на които ще бъдат привлечени за участие специалисти в областта на убежището и миграцията-социални и здравни работници,психолози,служители на реда,правозащитници и прочие.По време на обученията ще бъдат интерактивно обсъждани теми свързани със досегашния опит на работа на институциите и в синхрон с миграционната политика на страната ни.Във фокуса на обученията ще бъдат: -Запознаване с институционалната система в областта на миграцията и убежището; -Нормативна уредба в областта на миграцията; -Създаване на ефективен механизъм за координация и взаимодействие на всички компетентни структури за постигане на по-добро управление на миграционните процеси; -Подобряване на сътрудничеството между институциите и неправителствения сектор; -Осигуряване социалното включване и интеграцията на граждани на трети държави и получили международна закрила лица; -Оптимизиране и повишаване на ефективността на работата по случаи на жертви на трафик на хора и непълнолетни непридружени лица; -Ефективни образователни и психо-социални практики на подкрепа на деца-бежанци, търсещи убежище и мигранти; -Повишаване на ефективността при предоставяне на услуги на целевите групи; -Укрепване на административния капацитет на работещите в областта на миграцията; -Информационно обезпечаване на миграционните процеси; Настоящата дейност предвижда организиране и провеждане на 1 бр. Национален практически семинар - целта на срещата е да даде възможност и пространство за обмен на опит и добри практики на експерти от цялата страна, работещи в областта на убежището и миграцията. В рамките на семинара ще се създадат предпоставки за обсъждане на случаи от практиката в мултидисциплинарни екипи, чрез организиране на представяния и обсъждания на отделни случаи, в които участват представители на местната и държавна администрация, юристи, полицаи, психолози, социални и здравни работници и др. Реализирането на подобен тип дейност се налага поради факта, че често пъти комплексната обусловеност на проблема, с който идва клиента и осигуряването на ефективна помощ е възможна само при споделен от всички план за действие за осигуряването на неговата защита. Чрез реализирането на национален практически семинар ще се положат основите за изграждане на капацитет и създаване и на устойчив координационен механизъм за сътрудничество на национално ниво. 20 500.00 0.00
Разработване на иновативна процедура за насочване, приемане и грижи : В рамките на настоящата дейност се предвижда разширяване на дейността на Фондация "За доброто" на територията на цялата страна, чрез разработване на иновативна процедура за работа с непридружени лица и внедряване на специализирана платформа за насочване, приемане и грижи на граждани на трети държави,търсещи международна закрила,включително уязвими лица,и за граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила,включително уязвими лица. Настоящата дейност включва три основни под-дейности,които са свързани с: -Изработване на методика за работа с непридружени лица; -Разработване на координационен портал (онлайн платформа) за насочване,приемане и грижи на представители на целевите групи; -Провеждане на обучение на заинтересовани страни за работа с платформата. Чрез изпълнението на дейността ще се разработят и внедрят общо две специфични процедури и стандарти за насочване, приемане, грижи и настойничество/представителство на непълнолетни. 1.Изработването на методика за работа с непридружени лица ще бъде базирана на проучване и оценка на досегашния национален и европейски опит в областта на миграцията и убежището.Фокус в методиката ще има върху индивидуалния подход при работата по всеки един случай-практиката на Фондация "За доброто" показва,че от една страна всеки случай е строго индивидуален, а от друга индивидуалния подход ще предостави възможност на работещия по случая мултидициплинарен екип да направи адекватна формулировка за наличния капацитет и конкретните нужди на отделните лица.Като задължителни елементи,методиката ще съдържа следните теми: -Насочване, приемане и грижи в контекста на съвременните миграционни процеси; -Работа по случай с бежанци/мигранти–необходимост,примери за възможностите на осъществяването й; -Работа с общности ; -Специфики на работата с деца бежанци/мигранти. -Подходи за работа със семейства на бежанци/мигранти. Като иновативен елемент в документа ще бъде изградена "мисловна карта", която ще предоставя набор от подходи и решения на конкретни проблеми на отделните случаи. Методиката ще се разпространява безплатно сред всички експерти и заинтересовани лица. 2.Разработването на координационен портал (онлайн платформа) за насочване,приемане и грижи на представители на целевите групи,с фокус върху уязвимите групи ще е специализирана платформа,която ще дава възможност на всички заинтересовани страни в реално време да обменят информация и предлагат решения под формата на хуманитарна помощ,социална,образователна и правна подкрепа, осигуряване на подслон и насочване към медицинска помощ на нуждаещите се.Към настоящия момент отделните организации и заинтересовани страни работят независимо едни от други,без да е налице координация между тях.В неформални разговори през последните шест месеца е идентифицирана необходимостта от централизирана система в подкрепа на организациите и на целевите групи.Платформата ще позволи на доброволци, НПО, местни и държавни структури да се регистрират в нея и предлагат и търсят подкрепа за конкретни лица и групи и да проследяват отделните случаи. Добавената стойност от изграждането на портала се състои във факта, че той щя бъде достъпен за заинтересовани страни от всички краища на България и ще бъде функционален координационен механизъм в процеса на оказване на помощ на нуждаещите се лица. Следва да се подчертае, че в рамките на платформата няма да е налична анонимността, която предлагат алтернативните социални мрежи за комуникация и в тази връзка ще се минимизира възможността за злоупотреби! 3. След като бъде разработена платформата се предвижда реализиране на хибридно обучение за работа с нея в онлайн и офлайн среда. Целта е да се даде възможност на всички организации и заинтересовани страни на територията на цялата страна да се запознаят с платформата и да бъдат обучени за работа с нея.Предвижда се в обучението да вземат участие представители на национални институции, НПО и международни организации, доброволци и други заинтересовани страни. 56 000.00 0.00
Обмен на опит и добри практики с партньор от Норвегия : Фондация "За Доброто" приема сътрудничеството в рамките на проектните дейности като продължителен процес, а не еднократен акт. В този смисъл организацията приема, че положителното развитие на една съвременна неправителствена организация изисква да се приложи подхода на партньорство. Вледствие на настоящата ситуация в Украйна Европейският съюз е изправен пред ситуация, която се характеризира с масово навлизане на разселени лица от Украйна, които не могат да се върнат в своята страна или регион на произход, 90% от които са жени и деца - те изискват мултидисциплинарен подход, изразяващ се в подкрепа и сътрудничество с различни организации и хора. Именно поради това обстоятелство, проектът се основава на активно и ефективно партньорство и сътрудничество. Настоящата дейност по обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия ще допринесе за намаляване на икономическите и социалните различия между държавата донор и държавата бенефициент. Чрез реализирането на настоящата дейност ще се подкрепят усилията на Фондация "За Доброто" за повишаване на капацитета на експертите, пряко работещи с целевите групи и за създаване на предпоставки за обогатяването на услугите, реализирани от бенефициента по посока предоставяне на по - качествени услуги на мигрантите, бежанците и търсещите убежище жени и момичета. Международното сътрудничество с организация от Норвегия ще донесе висока социална значимост и до формирането на множество добри практики и е основание за формиране на дългосрочно и трайно партньорство между Фондация "За Доброто" и неправителствената организация от Норвегия - Rodna rech. Сдружение „Родна реч“ е самофинансиращо се независимо юридическо лице с нестопанска цел с ограничена отговорност, регистрирано на 5 юли 2017 г. в Кралство Норвегия. Организацията ръководи българското неделно училище „Родна реч“, насочено към български граждани, живеещи в Норвегия.То е вписано в два регистъра – на неправителствените организации с идеална цел и на юридическите лица в Норвегия под № 919257393. В училището се обучават деца от български, норвежки, турски произход и такива от смесени бракове на имигранти. Училището активно привлича в дейността си родителите и българската общност в Осло. Организацията е съсредоточена върху насърчаване на мултикултурния подход в обучението, мотивирането на учениците и прилагане на иновативни подходи за привличането и задържането им. Партньорът ще участва активно и да допринася за изпълнението на проекта с конкретна и ясно дефинирана роля: обмяна на опит и добри практики в сферата на образователните и социални услуги на деца и юноши. Основата за постигането на заложените в дейността цели, е поставена още на етапа на подготовка на настоящото проектно предложение - с установяването на контакти и сътрудничество с организацията-партньор по проекта и получената подкрепа за проекта, изразена с приложения проект на партньорско споразумение. При одобрение за финансиране на настоящият проект ще бъде подписано Споразумение за партньорство между Фондация "За Доброто" и Сдружение "Родна реч"- Норвегия. След началото на проекта представители на партньора от Норвегия ще проведат работна среща с екипа за управление на проекта, на която ще бъдат конкретизирани времевите периоди за изпълнение на планираните съвместни дейности. Инициативите в посока на укрепване на двустранните отношения ще продължат с: - организиране на провеждане на работна визита на 5 експерти от България в Норвегия. Целта на посещението е обмяна на опит и добри практики за повишаване на капацитета на експертите, пряко работещи с целевите групи и за създаване на предпоставки за обогатяването на образователните и социални услуги, реализирани от бенефициента по посока предоставяне на по - качествени услуги на мигрантите, бежанците и търсещите убежище жени и момичета. - организиране и провеждане на работна визита на 5 експерти от Норвегия в България и оказване на менторска подкрепа при адаптирането и прилагането на придобития опит в Норвегия. 42 603.89 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).