Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

Once Bulgaria has joined the Schengen area, internal border controls will be abolished. The abolition of border checks as a visible sign of free movement would lead to  increase in crime across internal borders. In this context, the CDBP will focus its resources on police measures to prevent and counter cross-border crime and illegal migration, ensuring the security of the Schengen area. The compensatory measures by which the CDBP will ensure the security of the common area include:
- carrying out checks in depth on the border area for persons illegally staying in the territory of the Schengen area; 
- persons and belongings pledged, such as objects in the N.SIS;
- documentary crimes;
-cases of trafficking in minors; 
-cases of trafficking in persons for sexual exploitation;
- carrying out cover-up surveillance and control by civilian officers with vehicles without police branding;
- increasing the number of joint checks for vehicles and trucks together with Customs  in order to establish the illegal storage and transport of excise goods, narcotics, dual-use substances, weapons, ammunition and general dangerous means;
- increasing the number of joint operations and broadcast patrols with police departments and other control services in the border area;
- development of the Common contact centers (PCCCs);
- Fully implementation of police cooperation agreements in the cross-border pursuit and surveillance, with a view to ensure security on the territory of the Schengen area and prevent crimes as a result of internal border control reduction.
The activities set out in the project proposal complement the effective implementation of the compensatory measures implemented by the CDBP following Bulgaria's accession to  Schengen area.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Повишаване ефективността на граничното управление на българо-румънската и българо-гръцката граници чрез подобряване на условията на работата на служителите: Дейността предвижда обновяване и модернизация на съществуващите сгради и служебни помещения в РДГП Смолян и РДГП Русе. Ремонтът на сградите на ГДГП, който е предложен за финансиране, обхваща само обекти, които ще бъдат използвани и след приемането на България в Шенгенското пространство. Същите са разположени в зоните за отговорност на РДГП Смолян и РДГП Русе, и се планира да бъдат използвани от служителите, които ще прилагат компенсиращите мерки и сътрудничеството със съседните гранични власти. Същевременно, предложените за ремонт сгради към момента са в лошо общо състояние поради обстоятелството, че през последните години бюджетните средства за тяхното поддържане е сведен до минимум. Следва да се подчертае, че в рамките на проектното предложение, ГДГП не е предлагала за ремонт сгради, които не се предвижда да се използват след приемането ни в Шенгенското пространство. В дейността е предвидено да се изпълни ремонт и модернизация на сгради, като се проведат обществени поръчки по реда на ЗОП с предмет:: 1. Ремонт на административна сграда на РДГП Русе–корпус №1 по 2 обособени позиции: -ОП № 1 Проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителство за обект "Ремонт на административна сграда на РДГП Русе–корпус №1" и -ОП № 2 Извършване оценка на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор, инвеститорски контрол и изпълнение функциите на координатор по безопасност и здраве за обект "Ремонт на административна сграда на РДГП Русе–корпус №1. 2. Ремонт на административна сграда на ГПУ Видин - РДГП Русе по 2 обособени позиции: -ОП № 1 Проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителство за обект "Ремонт на административна сграда на ГПУ Видин - РДГП Русе" и -ОП № 2 Извършване оценка на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор, инвеститорски контрол и изпълнение функциите на координатор по безопасност и здраве за обект "Ремонт на административна сграда на ГПУ Видин - РДГП Русе". 3. Ремонт на административната сграда на ГПУ Момчилград - РДГП Смолян. Подмяна на дограма в административната сграда на ГПУ Момчилград - РДГП Смолян. 4.Изграждане на нови помещения за отглеждане на служебни кучета за нуждите на РДГП Смолян по 2 обособени позиции: -ОП № 1 Проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителство за обект "Изграждане на нови помещения за отглеждане на служебни кучета за нуждите РДГП Смолян" и -ОП № 2 Извършване оценка на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор, инвеститорски контрол и изпълнение функциите на координатор по безопасност и здраве за обект "Изграждане на нови помещения за отглеждане на служебни кучета за нуждите на РДГП Смолян" 5.Изграждане на административна сграда на ГПУ Гоце Делчев -РДГП Смолян-1 етап по 2 обособени позиции (без да включва дейности по СМР): -ОП № 1 Изготвяне на инвестиционен проект за обект "Административната сграда на ГПУ Гоце Делчев - РДГП Смолян" и -ОП № 2 Извършване оценка на съответствието на инвестиционните проекти за обект "Административната на ГПУ Гоце Делчев - РДГП Смолян". 1 153 000.00 0.00
Подобряване на техническите възможности за граничен контрол и наблюдение в зоните на Регионална дирекция "Гранична полиция" Русе и Регионална дирекция "Гранична полиция" Смолян: Предвижда се за нуждите на граничното наблюдение по вътрешните граници на ЕС да бъдат доставени общо 17 бр. (седемнадесет) нови ръчни термовизионни камери (РТК). Използването на съвременни преносими технически средства за наблюдение през тъмната част на денонощието от граничните патрули е важно условие в системата от охранителни мероприятия за противодействие на незаконната миграция през границите на страната, извън районите на ГКПП. С изпълнението на тази дейност ще бъдат подменени част от използваните към момента по вътрешните граници РТК, доставени в периода 2006-2008 г. по различни проекти на програма PHARE, които вече са морално остарели и с изчерпан технически ресурс. Доставката на съвременни изделия от този тип ще създаде условия за повишаване ефективността от дейността на излъчваните гранични патрули и по-надеждно осигуряване на изведените като основни направления за вероятно движение на лица, опитващи се да нарушат граничния режим. Предвижда се доставка на 2 (два) броя брегови речни радари от магнетронен тип. Посочените брегови речни радари ще бъдат инсталирани на изградените стационарни постове за наблюдение в РДГП Русе, с които се осъществява мониторинг на корабоплаването по река Дунав. С новото оборудване ще се подменят използваните към момента речни радари, доставени преди повече от 15 години, при които се използват остарели технологии и се констатира нарастване на повредите вследствие изчерпване на ресурса на елементите. Запазването на статута на р. Дунав като международен плавателен път, по който ще плават кораби, пристигащи от трети страни, означава, че България ще продължи да осъществява граничен контрол на акостиращите товарни и туристически кораби в нашите пристанища. След приемането на България и Румъния в Шенген, корабите които влизат по течението на р. Дунав при р.км 845.650, пристанали на пристанище на Р Сърбия, ще се явяват като идващи от трети страни, за което при приставане в българско пристанище е необходимо осъществяването на обстойна гранична проверка или тяхното поетапно проследяване до напускането на българският участък от реката. Това от своя страна ще изисква запазване и модернизиране на съществуващите стационарни постове за техническо наблюдение (СПТН), които ще се използват съвместно със съответните СПТН на съседна територия, за да се постигне необходимия мониторинг на дейностите извършвани по река Дунав, както в българския така и в румънския участък от реката. Със запазване на СПТН се създава възможност да се предават щафетно с бреговите патрули, кораби, попадащи в рискова група или превозващи опасни товари, както и такива които са определени като рискови. Изпълнението на дейностите по доставка на оборудване ще подпомогне за подобряване капацитета на ГДГП за излъчване на съвмести патрули с гръцките и румънските гранични власти и с други структури от състава на МВР по места и другите служби с контролни правомощия в граничната зона при осъществяване на прикрито наблюдение и контрол в Шенгенското пространство. Доставеното оборудване ще бъде използвано в РДГП Русе и РДГП Смолян. Разпределението на оборудването в структурните звена (ГПУ) на тези две РДГП ще бъде направено при отчитане на оперативната обстановка към момента на доставката и с оглед силите и средствата, с които всяко структурно звено разполага. Предвидените за закупуване бройки спциализирано оборудване са индикативни, и ще бъдат изпълнени според текущите нужди при отчитане на оперативната обстановка. Важно условие при изпълненето на дейностите по граничен контрол, вклчително компенсиращите мерки след присъедииняването на България към Шенгенското пространство е техническата обеспеченост на състава и работата с съвременно, ъпгрейднато оборудване, което може да отговори на специфичните изисквания и предизвикателства, които се явяват по време на изпълнение на служебните задължения. 713 100.00 478 404.00
Укрепване на капацитета, в т.ч. знания и умения на служителите от Главна дирекция "Гранична полиция" (РДГП Русе и РДГП Смолян) чрез провеждане на специализирани обучения: Реализирането на успешни съвместни действия по прилагането на компенсиращите мерки, след отпадане на граничния контрол по българо – румънската и българо- ръцката граници, след присъединяването на България и Румъния към Шенген, е свързано непосредствено с постигане на високо ниво на обучение на полицейските служители, ангажирани с изпълнението на тези мерки. По проекта се предвижда провеждане на обучения за служители на ГДГП по следните направления: 1. Целево обучение на служители на РДГП Смолян , ГКПП със засилен товарен трафик за оператори на мобилни рентгенови системи- Миграционният натиск по българо-гръцката граница остава значителен, което налагане прилагане на гъвкавост в използване на наличните технически средства и персонал за противодействие на този натиск, както през „зелена граница“, така и през ГКПП, особено по отношение укритите лица в превозни средства (предимно товарни). По тази причина се извършват засилени проверки предимно на влизащите в страната през ГКПП – Кулата товарни автомобили за наличие на укрити лица в тях чрез командирована една мобилна рентгенова система от ГПУ – Малко Търново в ГПУ – Петрич. Пператорите следва да бъдат квалифицирани за работа и ежедневна поддръжка на конкретната МРС, на база проведено обучение от оторизирана от производителя на оборудването организация, която също следва да е лицензирана от Агенцията за ядрено регулиране за използване на източници на йонизиращи лъчения. 2. Придвижване в трудни терени и начални умения по алпинизъм. РДГП Смолян изпълнява задачите си в условия на планинско-гориста местност. Това включва планините Родопа, Пирин и Беласица. В по-голямата си част терена е трудно проходим и с множество скални масив. Функциите на сектор „Специални тактически действия“ към РДГП Смолян изискватформирането на нови умения, знания и способности. Сектор „СТД“ е специализирано звено за участие в дейности свързани със задържане на лица, за които има данни, че са склонни да окажат съпротива, в това число и въоръжена. Изпълняваните задачи са с висок риск за здравето и живота, както за служителите, така и за лицата извършили престъпление, а и на граждани намиращи се в близост. Поради това е необходимо набор от знания и умения, които биха способствали за успешното изпълнение на предвидените и внезапно възникнали дейности по осигуряване на обществения и правов ред на границата и граничната зона. 3.Подготовка по безопасност по река, техники за оцеляване и действия за осъществяване на бордови контрол на речен кораб (за РДГП Русе) : Реализирането на успешни съвместни действия по прилагането на компенсиращите мерки, след отпадане на граничния контрол по българо – румънската граница, след присъединяването на двете държави към Шенген, е свързано непосредствено с постигане на високо ниво на обученост и натренираност на полицейските служители, ангажирани с изпълнението на тези мерки. Обучението ще бъде полезно за надграждане на професионалните знания и умения на служителите, което от своя страна ще допринесе за качествено изпълнение на служебните задължения при въвеждането на компенсиращите мерки. При отчитане на факта, че река Дунав се явява гранична за Р България, но също така е и международен европейски транспортен коридор, единствено Гранична полиция притежава компетенции за осъществяване на контрол на плавателните средства, поради което чрез провеждане на обучението ще се гарантира ефективност на действията в областта на управлението на границите. 4.Обучения, свързани с повишаване на капацитета на служителите на ГДГП в сферата на информационните технологии и киберсигурността.Чрез този курс се повишава подготовката на специалистите работещи в областите ИТ и „Сигурност на информацията“, като се представят новостите и единна методологична база за киберсигурност. Обучението ще подпомогне ефеткивното прилагане на придобитите квалификации за повишаване на нивото на защита на ИТ инфраструктурата и информационните фондове в ГДГП. 208 885.00 0.00
Укрепване, трансграничното сътрудничество и координация с румънските и гръцките гранични полицейски институции: В контекста на изразената от България готовност за пълно прилагане на изискванията по линия на Шенген и бъдещо присъединяване , ГДГП се явява една от основните структури, пряко ангажирани да демонстрират надеждността на страната ни като пълноценен партньор до превръщането и в пълноправен член на Споразумението. Въпреки че още заключенията на Съвета на ЕС от юни 2011 г. констатират, че България е изпълнила всички изисквания за присъединяване към Шенгенското пространство, продължаващото отлагане на окончателния прием, налага мнението, че страната трябва да положи допълнителни усилия за постигането на тази цел. Активната работа в посока стабилно укрепване на трансграничното сътрудничество със съседните ни страни, се явява ключов елемент от поставената задача – доколкото именно чрез него ще се затвърди ефективността на граничното управление и ще се докаже качеството на наличния експертен потенциал. Реализирането на предвидената дейност, посредством провеждането на работни срещи, ще допринесе за постигането на описаната по-горе цел, а именно: 1.България поддържа активни двустранни отношения с Румъния и Гърция по линия на подписаните с тях споразумения за гранично сътрудничество, съвместен контрол за преминаване на границата (контрол на едно спиране), СКЦ за полицейско и митническо сътрудничество. Провеждането на допълнителни дейности с конкретно поставен акцент върху укрепването на трансграничното сътрудничество в контекста на Шенгенското aquis, ще способства за систематичния разчет на актуалните нужди, свързани с граничния контрол по външните граници (включени във второто ниво компенсиращи мерки по ИГУ) и бъдещото отпадане на проверките по вътрешните граници (трето ниво компенсиращи мерки, които България и Румъния предстои да започнат да прилагат). 2. Ще бъде обсъдена концепция за граничния режим след пълното приемане на България и Румъния в Шенген. Опитът на Гърция, като страна член на Шенгенското пространство от 2000 г. насам, както и непосредствените събития, съпътстващи справянето с бежанската криза след 2015 г. биха дали допълнителен ориентир на служителите на гранична полиция за съществуващите пред България (и Румъния) задачи след пълноправното им приемане. С приемането си в Шенгенското пространство България ще се превърне за Гърция в първата съседна сухопътна държава, спрямо която граничите проверки ще бъдат премахнати. 3.Ще доведе до осъществяването на пряк контакт между експерти и гранични служители от регионалните дирекции в Русе и Смолян. Пълноценната обмяна на опит и добри практики ще даде възможност за обсъждане с колегите от румънска и гръцка страна на конкретни казуси, свързани със специфичната обстановка за всяка една от двете граници. 4.Друго предимство би било, възможността за обсъждане и анализ на новоприетите законодателни и незаконодателни европейски актове върху националните системи за гранично управление и управление на миграцията. Това предполага обсъждане на предложения по време на Немското председателство през септември 2020 г. нов Пакт за миграцията и убежището, както и регламентите за скрининг процедури на ГТС по външните граници, промените в EURODAC, VIS, SIS, EES, ETIAS. Целта – техническа дискусия с представители на съседните власти, на която да бъдат обсъдени възникващите правни и практически резултати, произтичащи от актуалните развития на достиженията на правото на Шенген. България и Гърция са държави на предна линия и имат едни от най-чувствителните граници на ЕС по отношение на отправените към Съюза смесени миграционни потоци, трансграничната криминогенна дейност и непредвидимостта на някои съседни страни. Това предопределя тяхната мисия да поемат изключително големи отговорности по гарантиране на сигурността на целия ЕС и Шенген. Възможността за допълнително сътрудничество по тези въпроси, би имало изключителна добавена стойност за България, Румъния и Гърция. 131 685.00 0.00
Управление на проекта: Със заповед на директора на Главна дирекция " Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация управление и изпълнение на проекта, който ще: - осигурява ефективно изпълнение на проекта; - организира и участва в изпълненето на дейностите; - координира, осъществява мониторинг и контрол по изпълнението на проекта / спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представя изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазва правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проеката; - води документацията; - води счетоводство и отчитане на разходите; - подготвя доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпъление на проекта и текущо отчитане ( периодични севещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н) ще се бъдат постигнати предвидените презултати. Предвижда се средства за възнаграждения на експерти, които са определени за изпълнението на дейностите по проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. Разходите за персонал са изчислени на база човекочасове/човекомесеци (приложена е допълнителна детайлна таблица). Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. В индикативния бюджет са заложени разходи за командировки с цел контрол, проверка и приемане на дейностите по договорите и цялостното изпълнение на проекта (по дейност 1), като и необходими разходи за командироване на целевата група служители по отделните дейности. Всички разходи за командироване са съгласно Наредбата за командировките в страната и Наредбата за служебните командировки в специализации в чужбина и практиката на ГДГП; 95 953.00 6 026.16
Информация и публичност: Мерките за информация и комуникация ще бъдат изпълнявани в съответствие с Регламента и изискванията за информация и комуникация в Анекс 3 към Регламента. В изпълнението на проекта ще бъде включен Комуникационен план с цел да се създаде информираност за съществуването, целите, всяко двустранно сътрудничество с държавни субекти донори, изпълнението и въздействието от подкрепата от финансовия механизъм за проекта. За да се гарантира ефективността и прозрачността на изпълнението на проекта, Главна дирекция "Гранична полиция" ще използва информационни и публични дейности, насочени към включване на широк кръг от заинтересовани страни. Тези дейности могат да включват интернет, презентации, печатни материали и др. Главна дирекция " Гранична полиция" поема ангажимента да гарантира, че мерките за информация и публичност се изпълняват в съответствие с Комуникационния план и че участниците в проекта са информирани за финансирането от Програмата и Финансовия механизъм.За постигане на целите на Комуникационния план ще бъдат използвани различни мерки за информация и публичност в зависимост от целевите групи и техните очаквания 44 337.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).