Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 602 TREES
Български

Programme: Justice

Planning region: All

Description

The project for children prepared and introduced specialized, aimed at new - victims of violence, at risk or witnesses of crimes with a special focus of the Roma community. The service is introduced through a project ecosystem by the persons working in the whole system of the services addressing these cases - PRB, Ministry of Interior, court, educational and social institutions, regional and local authorities. Through the new service "Children's Path" the project will improve the prevention and counteraction to all forms of violence against children (falling into the target groups of result 3, namely: victims or witnesses of crime, in conflict with the law; vulnerable Roma, victims or witnesses of crime or children in conflict with the law) through further and continuous development and upgrading of the expertise and competence of professionals working with children and providing services throughout the ecosystem. Works with child victims, witnesses or at risk of violence, requiring complex and multifaceted efforts and actions by a wide range of competent officials and organizations. This is the reason why members of the coordination system (CM) teams are involved in the project, as this is a multi-institutional and multidisciplinary model for working together. Effective use of CM will provide more qualified care for children - without unnecessary use and includes measures that combine this person, profile and situation. The reason for proposing activities for the CM teams is that although established in all municipalities, many of them still face significant difficulties in implementing the mechanism.
The activities and developed materials will be popular according to the information and public information requirements of the NFM.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка за въвеждане на специализирана услуга за деца "Детска пътека" и изграждане на екосистема за новата услуга на национално и областно ниво със специален фокус върху деца от ромската общност : Настоящата дейност е насочена към постигане на общата цел на проекта и СЦ1, СЦ2, СЦ3 и СЦ4. Дейността ще има цялостен и траен ефект за общо повишаване капацитета на прокуратурата и другите ангажирани институции за работа с деца - жертви и/или в риск от насилие и деца свидетели на престъпления със специален фокус към деца от ромската общност. Дейността предвижда да се подготви нова специализирана услуга и да се внедри на две нива : национално, с формиране на екип от 10 експерта с опит-координатори и областно, с обучение на най-малко един прокурор или подготвен професионалист във всяка област (до 50 професионалисти за цялата страна), общо 60 души, които да работят по случаите, касаещи деца и да внедряват и предоставят услугата "детска пътека". Изградената по този начин рамка ще позволи въвеждането на новата услуга за работа с деца-жертви на насилие или свидетели на престъпления в системата на ПРБ, МВР и другите ангажирани институции. Необходимост от дейността: Поради комплексността на работата с деца и особено на деца от маргинализирани общности, още на ранен (досъдебен) стадий, възниква необходимостта от изработване на специализирана психологическа оценка, насочена към спецификите на детското правосъдие и психологическите подходи на работа при случаите на деца - жертви, деца в конфликт със закона или или в риск от насилие или свидетели на престъпление. Необходимо е да се изгради и прилага ясен и работещ механизъм за работа по такива случаи, описващ задълженията на всяка организация/институция, правилната последователност на актовете, действията и резултатите в общите усилия за постигане на добро решение. 1.Подготовка на Ръководство за предоставяне на услугата "Детска пътека". Услугата ще бъде разписана под формата на цялостно ръководство. То ще съдържа следните основни раздели: а.Деца в риск - процедури за действие. б.Деца жертви на престъпление - процедури за действие. в.Деца в конфликт със закони - процедура за действие. Ръководството ще съдържа още следните приложения: анализ на съществуващата ситуация, международна правна рамка, национална правна рамка, статистически раздел, културни особености, история и традиции на ромския етнос, добри практики, типови документи. 2. Подготовка на 10 национални оператори/координатори на услугата и 50 оператори от страната по области, общо 60 души. Под формата на интерактивни обучителни семинари, включващи представяне на Ръководството, работа по казуси от неговия репертоар, ролеви игри, обучителни модели, представяне и анализ на информация, мониторинг на случаи. Семинарите за подготовка на националните координатори на услугата и областните оператори ще се провеждат в три групи от 20 участника, в общо 4 модула (Модул 1 - за прилагане на психологично ориентирана експертиза при работа с деца - жертви или в риск от насилие, или в конфликт със закона; Модул 2 - за ефективно сътрудничество на членовете на КМ, Модул 3 Медиация и работа с ромските общности и Модул 4 . Прилагане на услугата "Детска пътека", пилотен семинар за практическо обучение на обучителите. Участниците ще се избират на доброволни начала, като се има предвид идеята за специализация и дългосрочен ангажимент за работа по дела с деца. Предвид законодателните промени в посока въвеждане на единна система за детско правосъдие, е наложително специалистите, работещи по дела с деца, да имат продължаваща специализация в тази област. По време на семинарите ще се прилагат и интерактивни методи: ролеви игри, дискусии, работа в малки групи, мозъчна атака, обсъждане на казуси и други. За семинарната работа ще бъдат разработени програма за провеждане, работни материали по всяка от конкретните теми; за бъдещи семинарни сесии по места - ръководство за внедряване на услугата. След приключване на семинарите на национално ниво, координаторите ще извършат подготовка да организират серия от 28 обучения във всяка област, което ще позволи обхващането на значителен брой лица, ангажирани за работа с деца (виж Д-ст 2). 58 500.00 47 090.16
Внедряване на услугата "Детска пътека" сред членовете на Координационния механизъм в страната и повишаване на тяхната компетентност за работа с деца с фокус върху ромските общности: Дейността допринася за осъществяването на общата цел на проекта, както и СЦ1, СЦ2 и СЦ3. Внедряване на услугата "Детска пътека" по места и подобряване на работата по Координационния механизъм, създаден през 2010г. Дейността е насочена към обучения и супервизия на членовете на екипите на съществуващия Координационния механизъм – работещи като част от различни междуведомствени структури. Целта е да се популяризира новата услуга и да се наберат по места - областно/общинско ниво достатъчен брой оператори. На база на подготовката , извършена в рамките на Дейност 1 - 3, ще бъдат проведени 28 семинара за внедряване на услугата по места с най-малко 250 участници общо. Координационният механизъм в България съществува на следните основания: ДИРЕКТИВА 2012/29/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ; Закона за защита от домашното насилие; Споразумение за сътрудничество и координиране на работата на териториалните структури на органите за закрила при случаи на деца, жертви или в риск от насилие и при кризисна интервенция от 2010; Закона за закрила на детето; НАРЕДБА № I-51 ОТ 12 МАРТ 2001 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОЛИЦЕЙСКА ЗАКРИЛА НА ДЕТЕТО; Семинарните обучителни сесии ще се провеждат от психолози и участници от националните семинарни сесии по Дейност 1 - в диада по един от психолозите и координаторите. Чрез семинраните сесии членовете на КМ ще могат да внедрят услугата "Детска пътека" в своята ежедневна работа, ще придобият подобрени знания и умения за ефективно сътрудничество и съвместно междуинституционално взаимодействие; за работата им с деца – жертви, в конфликт със закона или в риск от насилие, отговаряща на най-добрия интерес на децата, което включва прилагане на психологически подходи и експертиза. След семинарните сесии, експертите по места ще могат да прилагат психологически подходи в работата с деца - жертви или в риск от насилие, в това число и добри практики, предоставени от НПО или внесени като готов модел от чужбина. Дейността има за цел да развие експертните екипи за многосекторно сътрудничество в случаи на деца жертви или в риск от насилие чрез: - Повишаване ефективността на екипите на координационния механизъм чрез насърчаване, оптимизиране и развитие на взаимодействие и сътрудничество между участващите членове; - Актуализиране и подобряване на знанията, компетенциите, стиловете и работните практики на членовете на екипите на КM по начин, който отговаря на специалните нужди на децата, следвайки техния най-добър интерес; - Осигуряване на методическа и емоционална подкрепа на членовете на екипите на КМ. -Внедряване на услугата "Детска пътека" и добри практики. Семинарните обучителни сесии ще се провеждат в групов формат, до 20 участника на сесия. Прилагането на тиймбилдинг формат създава развиване на доверителни и екипни взаимоотношения и преминава през определени стандартни групови етапи. Динамиката на тези групови етапи изисква достатъчно време, за да се постигне крайния резултат – съвместна, екипна работа на участниците. Тези етапи са: формиране, борба, нормиране, изпълнение и отделяне (по B. Tuckman, 1975). Фокусът на тези семинари трябва да бъде, от една страна – взаимоотношенията между участниците, а от друга – отношението им към изпълнението на екипната задача. Този процес се подпомага от развитието на неформални, лични контакти между участниците, извън официалната програма. Предоставяне на супервизия и методическа подкрепа на екипите на КМ – обучените членове на екипите на КМ ще бъдат подпомагани от психолозите и експерти на партньорската организация. По време на супервизиите ще бъде предоставена методическа и емоционална подкрепа и съвети. 134 000.00 40 039.92
Повишаване на експертизата на служителите на първа линия при случаи на насилие над деца, деца в риск и деца - свидетели на престъпления : Дейността допринася за постигане на общата цел на проекта и СЦ 3 и е с акцент върху деца от ромската общност. Дейността е свързана с провеждане на обучения на 460 служители на първа линия (служители от европейски спешен номер служители от Дирекция „Национална система 112“), полицаи (инспектори детска педагогическа стая, разследващи полицаи и районни инспектори) и други представители на компетентните органи за работа с деца жертви или в риск от насилие и за прилагане на психологически подходи в работата. Чрез тази дейност по-широк кръг професионалисти ще бъдат приобщени към услугата "Детска пътека" и с работата си ще допринесат за нейното успешно осъществяване. В обученията ще участват навсякъде представители на ромската общност - медиатори, експерти от НПО и други. Работата с деца в риск сред полицейските служители оказва допълнителен ефект на професионално претоварване, предвид трудността за заемане на неутрална професионална позиция. С цел превенция на евентуални прояви на професионално прегаряне и справяне с емоциите на полицейските служители, съпътстващи работата с деца, е необходимо да се въведе механизъм за оказване на психологическа подкрепа – чрез супервизии на отделни случаи. В дейността ще се включат представители на полицията, национален номер за спешни случаи служители от Дирекция „Национална система 112“ и други структури, които в повечето случаи са първите, които реагират в случаи на насилие над деца. За по-добро разбиране на степента и вида на вредата върху децата и за избягване на по-нататъшно травматизиране, е необходимо специалистите да притежават достатъчно психологически знания и умения за работа с деца. Тази необходимост е посочена в прегледа на изпълнението на Националната стратегия и годишните национални програми за закрила на детето. Докладите на НПО подчертават и специалните психологически познания, които трябва да притежават отговорните компетентни органи, занимаващи се със случаи на деца, жертви на насилие. Целите на проекта, насочени към повишаване на тяхната компетентност и умения за работа с деца и предоставяне на експертна и психологическа подкрепа, ще осигурят адекватна грижа за децата и ще намалят риска от тяхното по-нататъшно травмиране и виктимизиране. За разследващите полицаи досиетата, свързани със случаи на деца, са част от общите дела, по които работят (около 1/10). В условията на претовареност с разнообразни работни задачи, служителите изпитват затруднения да адаптират подхода си към специалните нужди на децата. Възможно решение на проблема е специализацията в работата по дела с деца на поне един разследващ полицай от структура. Проектът отговаря на тази потребност чрез дейности, насочени към подбор на оперативни работници и съвместното им обучение с инспектори детска педагогическа стая, работещи с деца в риск. За постигане на целите за повишаване на компетентността на представителите на отговорните структури, проектът ще използва висококвалифицирана експертиза, която да бъде доразвита и предадена на групата експерти, които да могат да я използват в работата си с деца жертви и в риск от насилие. Ще бъде приложен подход на взаимно споделяне и обучение - метод, който е подходящ за участници, които имат общи проблеми и задачи и разработват различни методологии за решаването им. Постигането на целите, свързани с повишаване на ефективността и подпомагане на професионалистите в работата им с деца, изисква идентифициране на трудностите, които те срещат и предлагане на мерки за тяхното преодоляване. Това включва трудностите, произтичащи от нормативната и стратегическа рамка. Поради тази причина обучителните дейности ще бъдат придружени от преглед на нормативни и стратегически документи, които регламентират работата на преминаващите обучения специалисти, и отправяне на предложения за по-нататъшно усъвършенстване. 102 000.00 53 631.72
Информация и публичност: Настоящата проектна дейност ще доведе пряко до постигане на специфичните и общата цели на проекта. Дейността е комплексна, има задължителен характер и е предвидена в съответствие с критериите, разписани в Ръководството за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021 г. и на заложените в Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. изисквания и ще протича през целия период на проектната реализация. Дейността и планирания в рамките й комплекс от мерки по информация и комуникация, цели да информира широката общественост за финансирането чрез безвъзмездни средства от ФМ на ЕИП 2014-2021 г. В изпълнение на тази дейност е планирана реализацията на следния комплекс от мерки: • Създаване на уебсайт на проекта на български и английски език с цел достигане на максимално широк кръг потенциални посетители и заинтересовани лица. Сайтът ще съдържа всички изработени по проекта материали - Ръководство за прилагане на услугата "Детска пътека", типови документи, наръчници за провеждане на семинари и обучения, контакти на всички оператори на услугата и друга полезна информация. • Изработване на дипляни/флайери, двулицеви - на 2 езика - 500 броя - предназначени за разпространение на планираните за провеждане събития в рамките на проекта, както и за разпространение сред посетители на културните събития, предвидени по проекта. • Медия планиране и медия купуване в новинарски уеб сайта за 2 кампании • Създаване и адаптация на ключови визии, рекламни послания и текстово съдържание за кампанията на проекта. • Изготвяне на 1 информационна табела от коматекс - размер А3 - предназначена за поставяне на видно място. Съгласно задълженията си за предоставяне на информация и публичност, бенефициентът ще информира в писмен вид Програмния оператор най-малко две седмици преди провеждане на всяко събитие. След провеждането на събитията, бенефициентът ще изпрати по електронен път до ПО пресматериали и снимки от събитието. Всички материали и документи, разработени в рамките на проекта, както и цялата информация, публикувана в интернет, ще включва информация за проекта, неговия напредък, постижения и резултати, сътрудничеството с партньори от държавите донори, подходящ снимков/онагледителен материал, контактна информация и ясна референция към Програмата и ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Всички изработени рекламни материали по финансираните проекти ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация, заложени в Ръководството за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. За осъществяване на комуникационните дейности ще се проведе процедура в съответствие с националното законодателство за възлагане на обществени поръчки и Регламента за изпълнение на финансовия механизъм. Дейностите ще се осъществяват под надзора на проектния екип като ще бъдат под пряката отговорност на Ръководителя и координатора , като координаторът ще ги разпредели времево, ще ги структурира съдържателно, ще комуникира с потенциални изпълнители (конкретно за дизайна и печата на промоционалните материали, разработването на интернет страницата и участието на медии в пресконференциите, участието на Партньора и др.), ще осигури безупречното им изпълнение в съгласие с Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на ЕИП 2014 - 2021, Анекс 3 и Регламента за изпълнение на финансовия механизъм, Комуникационния план, ще следи за навременната и пропорционална им реализация. 98 000.00 5 694.00
Управление на проекта: Структурата на организация и управление ще бъде както следва: Екипът на проекта ще е от служители на бенефициента и външни експерти с необходимите квалификация и опит,съобразени, както със спецификата на проекта, а така също и с опит в областта на изпълнението на проекти и състоящ се от петима души: Ръководител; Координатор 1, Координатор 2, Технически сътрудник и Финансист- счетоводител. Единият координатор ще работи без възнаграждение, в рамките на служебните си задачи. Дейността ще установи нужната система за добро управление, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на целите. В процеса на управление залягат следните основни задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на БФП между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност и начините за предотвратяване или преодоляването им; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Екипът ще ръководи, организира и контролира изпълнението на проектните дейности и ще отговаря пряко за постигане на заложените цели, за законосъобразното изпълнение и целесъобразното изразходване на средствата по проекта. В рамките на екипа, под супервизията и ефективно ръководство на ръководителя на проект, ще се създаде стройна организация и ефективен механизъм за мониторинг, вътрешна оценка и текущ контрол на напредъка по проектното изпълнение, както и за предприемането на корективни навременни мерки при необходимост. За целта екипът ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности,проследяване напредъка по изпълнение на проекта, ще бъде отговорен за навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите на проекта и заложените резултати. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; избор на изпълнители за изпълнение на дейностите и контролиране изпълнението им; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Механизми за вътрешен мониторинг, контрол и самооценка: Ясно определени отговорности, задачи и компетенции на експертите; Строго дефинирани срокове за изпълнение на всяка задача; Ясен механизъм на координация и субординация между членовете на екипа; Въвеждане на нива на комуникация и докладване и спазване на предложените механизми за вътрешно екипна координация и контрол; Провеждане на регулярни работни срещи и постоянна e-mail комуникация, в която са включени всички експерти; Постоянно проследяване дейността на всеки експерт и оценка на качеството на работа му в рамките на определените му задължения и отговорности и в екипа; Спазване на нормативната уредба; В случай на забавяне на изпълнението съобразно определения план-график – ангажиране на допълнителни експерти. Информация относно необходимата квалификация и отговорности на членовете на екипа за управление са разписани в т.9. Екип. Проектът ще се управлява съгласно съществуващите добри практики за подобни дейности. Тази дейност има ключово значение за постигане на целите на проекта. Ще бъде създаден екип за управление на проекта, който да цялостната организация, качественото изпълнение на всички дейности и котрола на изпълнение. Този резултат ще бъде постигнат посредством ефективна организация, текущ и последващ мониторинг и контрол на изпълнение на проектните дейности. 38 720.00 24 599.97

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).