Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 575 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project envisages the introduction of municipal schemes for separate collection and subsequent recycling / recovery of waste, for which there are introduced national, which are:
- Introduction of a scheme for separate collection and recycling / recovery of biodegradable household waste in the municipality of Belogradchik, the municipality of Ruzhintsi and the municipality of Chuprene;
- Introduction of a scheme for separate collection and recycling of battery waste in the municipality of Belogradchik and the municipality of Ruzhintsi;
- Introduction of a scheme for separate collection and recycling of textile waste that cannot be reused in the municipality of Belogradchik and the municipality of Chuprene;
- Introduction of a scheme for separate collection and recycling of plastic waste in the municipality of Chuprene. 
The project envisages upgrading of a project of Belogradchik municipality, part of the activities of which are preparation of a Zero Waste Plan through a study of good practices in order to prepare a proposal for introduction of the mandatory new determination of garbage fee, prepared on the basis of waste generated and compliant. with the requirements of the current legislation in the country. Development of a mechanism / model for assessment of consumption and trends in waste generation in addition and for the purposes of upgrading the results of the planned studies for the development of the Zero Waste Plan for the Municipality of Belogradchik. The model will give recommendations regarding the introduction of zero waste plans in the municipalities of Chuprene and Ruzhintsi. The project will use the know-how of a partner municipality from Norway, related to the development and implementation of the analysis of good practices in the introduction of mechanisms for determining the garbage fee based on the actual amount of waste generated by households.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Управление на проекта (1.1 Сформиране на екип за управление и 1.2 подоготовка и възлагане на обществени поръчки) / Activity 1 Project management ( 1.1 Formation of project management team; 1.2 preparation and award of public procurements): Управлението на проекта е дейност, която съвместява сформирането на екипа и неговата работа по управление на проекта, включително подготовката и възлагането на процедурите за обществени поръчки и одита на проекта. Управлението на проекта ще се осъществява от съвместен екип, сформиран от служители на кандидата и партньорите. Екипът ще се състои от експерти от администрацията на община Белоградчик със следните функции и задължения: Ръководител на проекта, който осигурява дейностите по координация, мониторинг и докладване и съхранение на документите по проекта; Координатор, който подпомага административно екипа по проекта и отговаря за дейностите по информация и комуникация; Счетоводител, който отговаря за подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и счетоводна отчетност и подпомага координатора при финансовия мониторинг. Експерти от община Ружинци и община Чупрене (за всяка по един): Счетоводител, които отговаря за подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и счетоводна отчетност и подпомага координатора при финансовия мониторинг на партньорите и Технически сътрудник, който подпомага административно екипа по проекта и отговаря за дейностите по информация и комуникация. Партньора от Норвегия ще осигури един координатор, който ще отговаря за цялостното планиране, координация, изпълнение и отчитане на дейностите на община Кристианслед. Обществените поръчки по проекта ще се възлагат по реда на чл. 8, ал. 1 от ЗОП чрез провеждане на процедури за съвместно възлагане. За целта, партньорите по проекта ще сключат споразумение за съвместно възлагане на съответната обществена поръчка, в което се уреждат всички организационни, технически и финансови въпроси, свързани с провеждането на процедурата, сключването на договорите, разпределението на доставките или услугите, които са предмет на поръчката. Списък и описание на обществените поръчки е представен в раздел План за външно възлагане./Project management is an activity that combines the formation of the team and its work on project management, including the preparation and award of public procurement procedures and project audit. The project will be managed by a team formed by employees of the applicant and partners. The team will consist of experts from the administration of Belogradchik municipality with the following functions and responsibilities. Team leader who ensures the activities for coordination, monitoring and reporting and storage of project documents; Coordinator who administratively supports the project team and is responsible for information and communication activities; Accountant responsible for preparing the documents required for making payments and accounting and assisting the coordinator in the financial monitoring. Experts from Ruzhintsi municipality and Chuprene municipality (one for eachAccountant responsible for preparing the documents required for payments and accounting and assisting the coordinator in the financial monitoring of the partners and Technical Assistant who administratively assists the project team and is responsible for the information and communication activities. The Norwegian partner will provide a coordinator who will be responsible for the overall planning, coordination, implementation and reporting of the activities of the municipality of Kristiansled. The public procurements under the project will be assigned by the order of art. 8, para. 1 of the Public Procurement Act by conducting joint award procedures. To this end, the project partners will conclude an agreement for joint award of the respective public procurement, which regulates all organizational, technical and financial issues related to the conduct of the procedure, the conclusion of contracts, the distribution of supplies or services that are the subject of the procurement. A list and description of public procurement is presented in the External Procurement Plan section. 50 498.54 0.00
Дейност 1 Управление на проекта (1.3 Одит на проекта) /Activity 1 Project management (WP 1 - 1.3 Audit): Задача 1.3 предвижда извършване на текущи одити и на окончателен одит на проекта и на партньорите по проекта. Текущият одит по проекта ще обхваща периода на междинно отчитане на извършените дейности по проекта и ще придружава всеки междинен отчет по проекта. Окончателният одит ще обхваща проверка на дейностите и разходите за целия период на проекта от подписването на ДБФП до датата на приключване на разходите по проекта. Окончателният одит също ще бъде направен както изцяло за проекта, така и за всеки от партньорите. Одитът на проекта ще бъде осъществен чрез преглед документи (документална проверка) и проверка на място за всички дейности, за които това е подходящо. Одитът на проекта ще е финансов (фактури и др. разходооправдателни документи, платежни нареждания, извлечения) и технически (проверка на дейностите за информация и комуникация, доставки и услуги чрез преглед на доклади, приемо-предавателни протоколи, проверки на място за реално осъществени доставки и др. подходящи). За всеки осъществен одит, според неговия вид - текущ или окончателен - ще бъде съставян и заверен от одитора доклад за извършен одит./Task 1.3 provides for ongoing audits and final audits of the project and project partners. The ongoing project audit will cover the period of interim reporting of the project activities performed and will be attached to each interim project report. The final audit will cover an examination of the activities and costs for the entire period of the project from the signing of the Grant Agreement to the date of completion of the project costs. The final audit will also be done both for the project and for each of the partners. The project audit will be carried out by reviewing documents (documentary verification) and on-site verification for all activities for which it is appropriate. The audit of the project will be financial (invoices and other supporting documents, payment orders, statements) and technical (verification of information and communication activities, supplies and services through review of reports, handover protocols, on-site inspections for actual deliveries etc. appropriate). For each performed audit, according to its type - current or final - an audit report will be prepared and certified by the auditor. 7 200.00 0.00
Дейност 2 Разработване на модел за оценка на потреблението и тенденциите при генериране на отпадъци (2.1 Проучване за добри практики; 2.2 Разработване на модел за оценка на потреблението и тенденциите при генериране на отпадъци) / Activity 2 Preparation of a pattern and trends in waste generation (2.1 Good practice survey; 2.2 Preparation of a pattern and trends in waste generation): Задача 2.1 Предвижда разработване на проучване за добри практики с цел подготовка на предложение за въвеждане на задължителното ново определяне на такса смет на база на количеството генерирани отпадъци и съобразено с изискванията на действащата нормативна база в страната. Проучването ще бъде разработено от партньора от Норвегия и ще препоръчва въвеждане на добри практики при определяне на такса смет на база на реално генериран отпадък. Проучването ще даде основни насоки за прилагане на добри практики при разработване на модела за оценка на потреблението и тенденциите при генериране на отпадъци на териториите на трите български общини. Задачата ще се реализира чрез провеждане на кабинетно проучване: разработване на критерии, набиране на подходяща информация, проучване на практика, разработване на съпоставителен анализ и идентифициране на препоръки при въвеждането на критерии и подходи при определяне на такса смет на база на количеството генерирани отпадъци. По сходен начин, в анализа ще бъдат изведени и препоръките по отношение на разработването на модела за оценка. Задача 2.2 е свързана с разработване на механизъм/модел за оценка на потреблението и тенденциите при генериране на отпадъци в допълнение и за целите на надграждането на резултатите от планираните проучвания за разработване на Плана за нулеви отпадъци за община Белоградчик. Моделът ще има стратегическа част, съдържаща общи и конкретни насоки при наблюдение на тенденциите, както и инструментариум за наблюдение и оценка. Към модела ще се разработи информационна система като инструмент за отчитане на количествата разделно събрани от гражданите отпадъци по въведените по проекта общински схеми./Task 2.1 It envisages the development of a study for good practices in order to prepare a proposal for the introduction of the mandatory new determination of garbage tax based on the amount of waste generated and in accordance with the requirements of the current legislation in the country. The study will be developed by the Norwegian partner and will recommend the introduction of good practices in determining the waste tax based on actually generated waste. The study will provide basic guidelines for the application of good practices in developing the model for estimating the consumption and trends in waste generation in the territories of the three Bulgarian municipalities. The task will be realized by conducting a desk study: developing criteria, gathering relevant information, studying practice, developing a comparative analysis and identifying recommendations for the introduction of criteria and approaches for determining of garbage fee based on the amount of waste generated. Similarly, the analysis will set out recommendations for developing an evaluation model. Task 2.2 is related to the development of a mechanism / model for estimating the consumption and trends in waste generation in addition and for the purposes of upgrading the results of the planned studies for the development of the Zero Waste Plan for the Municipality of Belogradchik. The model will have a strategic part, containing general and specific guidelines for monitoring trends, as well as tools for monitoring and evaluation. An information system will be developed for the model as a tool for reporting the quantities of waste collected separately by the citizens according to the municipal schemes introduced under the project.. 255 850.00 0.00
Дейност 3 Въвеждане на схеми за разделно събиране и рециклиране/оползотворяване на отпадъци (3.1 Разделно събиране и оползотворяване на биоразградими отпадъци в Белоградчик, Ружинци и Чупрене)/Activity 3 Introduction of schemes for separate collection and recycling / recovery of waste (3.1 Separate collection and recovery of biodegradable waste in Belogradchik, Ruzhintsi and Chuprene) : Изпълнението предвижда въвеждане на схеми за разделно събиране и оползотворяване на биоразградими отпадъци в общините Белоградчик, Ружинци и Чупрене чрез: - Белоградчик: Закупуване на пет броя компостери от по 1000 л. за поставяне на обществени места. Компостерите ще бъдат поставени на градския стандион и ще имат демонстрационен характер. Целта е надграждане на системата за домашно компостиране, въведена по друг проект на община Белоградчик. - Ружинци: Закупуване на два вида (200 бр. по 300 л. и 200 бр. по 650 л.) компостери за домакинствата в община Ружинци. Компостерите ще се раздават на домакинствата посредством подаване на заявление в общината до изчерпване на количествата. Информация за реда, начините и сроковете за подаване на заявленията ще бъдат оповестени на сайта на проекта и на сайта на общината. Въвеждането на схемата в Ружинци кореспондира с националните и общински цели за намаляване на количествата на депонираните биоразградими отпадъци. - Чупрене: Закупуване и поставяне на 20 бр. обществени компостери в точките за събиране на смесен битов отпадък. Целта е събиране на голямото количество отпадъци от зелени отпадъци от дворовете и предотвратяване на тяхното поставяне в съдовете за смесен отпадък. Компостерите ще бъдат поставени в следните населени места: Чупрене и Горни Лом по 4 бр.; Търговище, Върбово, Репляна, Долни Лом, Средогрив и Протопопинци по 2 бр. Закупуване на 100 бр. компостери за домашно компостиране от по 300 л., Компостерите ще се раздават на домакинствата посредством подаване на заявление в общината до изчерпване на количествата. Информация за реда, начините и сроковете за подаване на заявленията ще бъдат оповестени на сайта на проекта и на сайта на общината. Въвеждането на схемата в Чупрене кореспондира с националните и общински цели за намаляване на количествата на депонираните биоразградими отпадъци./The implementation envisages introduction of schemes for separate collection and utilization of biodegradable waste in the municipalities of Belogradchik, Ruzhintsi and Chuprene through: - Belogradchik: Purchase of five composters of 1000 liters each for placement in public places. The composters will be placed at the city stadium and will have a demonstration character. The aim is to upgrade the home composting system, introduced under another project of the municipality of Belogradchik. - Ruzhintsi: Purchase of two types (200 pieces of 300 liters each and 200 pieces of 650 liters each) composters for households in Ruzhintsi municipality. The composters will be distributed to the households by submitting an application to the municipality until the quantities are exhausted. Information on the procedure, methods and deadlines for submitting applications will be published on the project website and on the website of the municipality. The introduction of the scheme in Ruzhintsi is in line with national and municipal goals for reducing the amount of landfilled biodegradable waste. - Chuprene: Purchase and installation of 20 pcs. public composters at the points for collection of mixed household waste. The purpose of the installation is to collect the large amount of waste from green waste from the yards and prevent their placement in the containers for mixed waste. The composters will be placed in the following settlements: Chuprene and Gorni Lom 4 each; Targovishte, Varbovo, Replyana, Dolni Lom, Sredogriv and Protopopintsi 2 each. Purchase of 100 pcs. composters for home composting of 300 liters. The composters will be distributed to the households by submitting an application to the municipality until the quantities are exhausted. Information on the procedure, methods and deadlines for submission of applications will be published on the project website and on the website of the municipality. The introduction of the scheme in Chuprene is in line with national and municipal goals for reducing the amount of landfilled biodegradable waste. 55 296.00 0.00
Дейност 3 Въвеждане на схеми за разделно събиране и рециклиране/оползотворяване на отпадъци (3.2 Разделно събиране и рециклиране на отпадъци от батерии в община Белоградчик и община Ружинци)/ Activity 3 Introduction of schemes for separate collection and recycling / recovery of waste (3.2 Separate collection and recycling of battery waste in Belogradchik municipality and Ruzhintsi municipality): Изпълнението е свързано с въвеждане на схеми за разделно събиране и рециклиране на батерии в общините Белоградчик и Ружинци. - Белоградчик: Доставка и монтаж на ключови места на съдовете за разделно събиране на батерии. Съдовете ще бъдат 20 бр., всеки с обем от 3 л. и ще бъдат разположени в адм. сграда на община Белоградчик, в адм. сгради на всички кметства на територията на община Белоградчик, в сградата на Читалището в Белоградчик и в сградите на образователни институции. В резултат от това, разделно събран и рециклиран ще бъде около 120 кг./г. отпадък от батерии. За пълното въвеждане на схемата и осигуряване на рециклиране на събраните батерии, община Белоградчик ще се сключи договор с фирма за оползотворяване, притежаваща разрешение за това по ЗУО, която ще рециклира за своя сметка разделно събраното количество батерии в общината. Схемата отговаря на основните приоритети на националните стратегически документи и на целите в Програмата за управление на отпадъците на община Белоградчик за въвеждане на схема за разделно събиране на опасни отпадъци, в т.ч. отпадъци от батерии. - Ружинци: Доставка и монтаж на ключови места на съдовете за разделно събиране на батерии. Съдовете ще бъдат брой 10 и ще бъдат поставени в адм. сгради и образователни институции на територията на община Ружинци. В резултат от това, разделно ще бъде събран около 60 кг./г. отпадък от батерии. За пълното въвеждане на схемата и осигуряване на рециклиране на събраните батерии, община Ружинци ще се сключи договор с фирма за оползотворяване, притежаваща разрешение за това по ЗУО, която ще рециклира за своя сметка разделно събраното количество батерии в общината. Схемата отговаря на основните приоритети на националните стратегически документи за въвеждане на схеми за разделно събиране на опасни отпадъци и намаляване на количествата депонирани опасни отпадъци./The implementation is related to the introduction of schemes for separate collection and recycling of batteries in the municipalities of Belogradchik and Ruzhintsi. - Belogradchik: Delivery and installation at key points of the containers for separate collection of batteries. The containers will be 20, each with a volume of 3 liters and will be located in the administrative building of Belogradchik municipality, in administrative buildings of all mayoralties in Belogradchik municipality, in the building of the National Chitalishte in Belogradchik and in the buildings of educational institutions. As a result, separately collected and recycled will be about 120 kg. annual waste of batteries. For the full implementation of the scheme and ensuring recycling of the collected batteries, the municipality of Belogradchik will conclude a contract with a recovery company authorized for this under the WMA, which will recycle at its own expense the separately collected amount of batteries in the municipality. The scheme meets the main priorities of the national strategic documents and the objectives of the Waste Management Program of the Municipality of Belogradchik for the introduction of a scheme for separate collection of hazardous waste, incl. waste batteries. - Ruzhintsi: Delivery and installation at key points of the containers for separate collection of batteries. The containers will be 10 and will be placed in administrative buildings and educational institutions on the territory of Ruzhintsi municipality. As a result, about 60 kg of battery waste will be collected separately per year. For the full implementation of the scheme and ensuring recycling of the collected batteries, the municipality of Ruzhintsi will conclude a contract with a recovery company authorized for this under the WMA, which will recycle at its own expense the separately collected amount of batteries in the municipality. The scheme meets the main priorities of the national strategic documents for the introduction of schemes for separate collection of hazardous waste and reduction of the amount of landfilled hazardous waste. 792.00 0.00
Дейност 3 Въвеждане на схеми за разделно събиране и рециклиране/оползотворяване на отпадъци (3.3 Разделно събиране и рециклиране на отпадъци от текстил в Белоградчик и Чупрене) / Activity 3 Introduction of schemes for separate collection and recycling / recovery of waste (3.3 Separate collection and recycling of textile waste in Belogradchik municipality and Chuprene municipality) : Изпълнението предвижда въвеждане на нови схеми за разделно събиране и рециклиране на отпадъци от текстил в община Белоградчик и община Чупрене. - Белоградчик: Доставка и монтаж на ключови места на съдовете за разделно събиране на текстил. Ще бъдат закупени и поставени общо 10 бр. специализирани съдове за разделно събиране на текстил. 5 бр. от тях ще бъдат поставени в различни точки, в които вече има поставени съдове са разделно събиране на отпадъци от опаковки в Белоградчик. Останалите 5 бр. ще бъдат поставени в по-големите села в община Белоградчик: Рабиша, Боровица, Сашал, Такевци, Раяновци. Въвеждането на схемата отговаря на националните стратегически документи и е сред приоритетните за въвеждане схеми в Програмата за управление на отпадъците на община Белоградчик. В резултат от въвеждането на схемата се очаква разделно да бъде събран около 7 т./г. За постигане на целите за рециклиране, за цялото количествто разделно събран текстил по проекта ще се сключи договор с фирма за оползотворяване, която ще притежава съответните разрешения по ЗУО. Чупрене: Доставка и монтаж на ключови места на съдовете за разделно събиране на текстил. Ще бъдат закупени и поставени общо 8 бр. специализирани съдове за разделно събиране на текстил. Съдовете ще бъдат разположени по един в населени места в общината: Чупрене, Търговище, Върбово, Репляна, Долни Лом, Горни Лом, Средогрив, Протопопинци.Въвеждането на схемата отговаря на националните и общински стратегически документи и е сред приоритетните видове отпадъци, за които има въведени национални цели. В резултат от въвеждането на схемата се очаква разделно да бъде събран и последствие рециклиран около 3 т./г. За постигане на целите за рециклиране, за цялото количествто разделно събран текстил по проекта ще се сключи договор с фирма за оползотворяване, която ще притежава съответните разрешения по ЗУО./The implementation envisages the introduction of new schemes for separate collection and recycling of textile waste in the municipality of Belogradchik and the municipality of Chuprene.Belogradchik: Delivery and installation at key locations of containers for separate collection of textiles. A total of ten special containers for separate collection of textiles will be purchased and installed. Five of them will be placed in different points, where there are already placed containers are separate collection of packaging waste in Belogradchik. The other five will be placed in the larger villages in Belogradchik municipality: Rabisha, Borovitsa, Sashal, Takevtsi, Rayanovtsi. The introduction of the scheme is in line with the national strategic documents. It is among the priority schemes for introduction in the Waste Management Program of Belogradchik Municipality. As a result of the introduction of the scheme is expected to be separately collected about 7 tons. In order to achieve the recycling targets, a contract will be concluded with a recovery company for the entire quantity of separately collected textiles under the project, which will have the respective permits under the WMA. Chuprene: Delivery and installation at key locations of containers for separate collection of textiles. Eight special containers for separate collection of textiles will be purchased and installed. The containers will be located one by one in the following settlements in the municipality: Chuprene, Targovishte, Varbovo, Replyana, Dolni Lom, Gorni Lom, Sredogriv, Protopopintsi. The introduction of the scheme is in accordance with the national and municipal strategic documents and is among the priority types of waste for which national goals have been introduced. As a result of the introduction of the scheme, it is expected that about 3 tons per year will be collected and subsequently recycled separately. In order to achieve the goals for recycling, a contract will be concluded with a recovery company for the entire quantity of separate collection of textiles under the project, which will be authorized under the WMA. 30 024.00 0.00
Дейност 3 Въвеждане на схеми за разделно събиране и рециклиране/оползотворяване на отпадъци (3.4 Разделно събиране и рециклиране на отпадъци от пластмаса в община Чупрене) / Activity 3 Introduction of schemes for separate collection and recycling / recovery of waste (3.4 Separate collection and recycling of plastic waste in the municipality of Chuprene) : Изпълнението предвижда въвеждане на схема за разделно събиране на пластмаса в община Чупрене. Схемата ще се въвеждана чрез доставка и монтаж на ключови места на 10 бр. съдовете за разделно събиране на пластмаса тип бобър, по 1100 л. Събраната пластмаса ще се обработва със собствена преса на общината. Планира се и закупуване на машина, с която пластмасата ще бъде раздробява на фини частици и ще се предоставя на местни фирми, които ще подготвят от това суровина. Съдовете ще бъдат разположени по един в следните населени места в общината: Чупрене, Търговище, Върбово, Репляна, Долни Лом, Горни Лом, Средогрив, Протопопинци. Въвеждането на схемата отговаря на националните и общински стратегически документи и е сред приоритетните видове отпадъци, за които има въведени национални цели. В резултат от въвеждането на схемата се очаква разделно да бъде събран и последствие рециклиран около 3 т./г. / The implementation envisages the introduction of a scheme for separate collection of plastics in the municipality of Chuprene. The scheme will be introduced through delivery and installation at key locations of 10 beaver-type containers for separate collection of plastic, 1100 liters. The collected plastic will be processed with the municipality's own press. Planning, and purchasing a machine that plastic will be shredded into fine particles, and will be provided to local businesses that will prepare than raw material. The containers will be located one by one in the following settlements in the municipality: Chuprene, Targovishte, Varbovo, Replyana, Dolni Lom, Gorni Lom, Sredogriv, Protopopintsi. The introduction of the scheme is in accordance with the national and municipal strategic documents and is among the priority types of waste for which national goals have been introduced. As a result of the introduction of the scheme, it is expected to be collected separately and subsequently recycled about 3 tons per year. 4 320.00 0.00
Дейност 4 Провеждане на информационни кампании за популяризиране на общинските схеми за разделно събиране и рециклиране (4.1 Кампании за разделно събиране и оползотворяване на биоразградимите отпадъци / Activity 4 Information campaigns to promotion of the Municipal separate collection schemes and recycling (4.1 Information campaigns to Separate collection and recovery of biodegradable waste): За популяризация на въвеждането на схемите за разделно събиране и оползотворяване на биоразградимите отпадъци е предвидена организация и провеждане на 6 бр. еднодвевни информационни кампании - по две във всяка от трите български общини. Кампаниите ще се проведат по два пъти за целия период на изпълнение на проекта във всяка от трите общини. Първият път до седмица след доставката на компостерите и за втори път - една година след въвеждане на схемите във всяка от трите общини. Целта на повторното провеждане на всяка кампания ще е от една страна отчитане на постигнатите резултати една година след въвеждане на схемата, а от друга страна - ще има коригиращ ефект, в случай, че първата година не бъдат постигнати планираните резултати и населението все още има трудности при използването на компостерите. Всяка от кампаниите ще бъде проведена в рамките на един ден, на предварително избрано място във всяка от трите общини. За всяка кампания ще бъде подготвен сценарий, ще бъде нает водещ и ще бъдат подготвени за раздаване на населението информационни брошури и ръководства за домашно компостиране. Ръководствата ще бъдат раздавани и на всяко домакинство заявило и получило своя домашен компостер. В община Чупрене, в допълнение на информационните брошури за компостирането, при всеки от 20 бр. обществени компостери ще бъдат поставени информационни табели (100х120см.), които ще предоставят информация на населението за видовете отпадък, който може да бъде слаган в обществения компостер. В допълнение на това, за всяка кампания и нейното предстоящо провеждане ще бъдат подготвени и разлепени плакати във всички населени места в общиините, в по-големите населени места ще бъдат сложени поне по три плаката, а в по-малките по два (формат А3, цветни, гланцирани)./To promote the introduction of the schemes for separate collection and utilization of biodegradable waste, it is planned to organize and conduct 6 one-day information campaigns - two in each of the three Bulgarian municipalities. The campaigns will be held twice for the entire project implementation period in each of the three municipalities. The first time within a week after the delivery of the composters and for the second time - one year after the introduction of the schemes in each of the three municipalities. The reason for the second run of each campaign will be on the one hand reporting of the achieved results one year after the introduction of the scheme, and on the other hand - will have a corrective effect in case the planned results are not achieved in the first year and the population still has difficulties when using composters. Each of the campaigns will be held within one day at a selected location in each of the three municipalities. A scenario will be prepared for each campaign, a presenter will be hired and information brochures and manuals for home composting will be prepared for distribution to the population. The manuals will also be distributed to each household that has applied for and received their home composter. In addition, in the municipality of Chuprene, for each of 20 pcs. public composters will be placed information boards (100x120 cm.), which will provide information to the population about the types of waste that can be placed in the public composter. For each campaign and its forthcoming implementation, posters will be prepared and posted in all settlements in the municipalities. In the larger settlements at least three posters will be placed, and in the smaller ones two (A3 format, colored, glossy). 69 834.00 0.00
Дейност 4 Провеждане на информационни кампании за популяризиране на общинските схеми за разделно събиране и рециклиране (4.2 Кампании за разделно събиране и рециклиране на отпадъци от батерии) / Activity 4 Information campaigns to promotion of the Municipal separate collection schemes and recycling (4.2 Information campaigns to Separate collection and recycling of battery waste): Въвеждането на схемата за разделно събиране и рецилиране на отпадъци от батерии в община Белоградчик и община Ружинци ще бъде придружена от провеждане на 2 бр. двудневни информационни кампании с обучителен и демонстрационен характер на териториите на всяка от двете общини. Кампаниите ще бъдат проведени основни сред служители на админинстрациите, но и сред учащи се и граждани. За целта, ще бъдат подготвени сценарии, наети водещи, осигурени информационни материали - информационни флаери 1000 бр. (по 500 за всяка община) и плакати (5 бр. формат А3, от които 3 за община Белоградчик и 2 за община Ружинци). Ще бъде осигурено и фотозаснемане. Целта на кампаниите ще е да информират служителите на администрациите и образователните институции за ползите от разделното събиране и рециклиране на батериите, като част от общото количество на опасните отпадъци. С изпълнението на информационните кампании и разпространението на знанията чрез тях ще се повиши капацитета на администрацията на двете общини по отношение на управлението на опасни отпадъци. /2 two-day information campaigns with training and demonstration character on the territories of each of the two municipalities will be conducted in connection with the introduction of the scheme for separate collection and recycling of battery waste in Belogradchik municipality and Ruzhintsi municipality. The campaigns will be conducted mainly among employees of the administrations, but also among students and citizens. Therefore, scripts will be prepared, presenters hired, information materials provided - information flyers 1000 pcs. (500 for each municipality) and posters (5 pcs. A3 - 3 for the municipality of Belogradchik and 2 for the municipality of Ruzhintsi. Photography will also be provided. The campaigns will aim to inform the staff of administrations and educational institutions about the benefits of separate collection and recycling of batteries, as part of the total amount of hazardous waste. The implementation of the information campaigns and the dissemination of knowledge through them will increase the capacity of the administration of the two municipalities in terms of hazardous waste management. 12 354.00 0.00
Дейност 4 Провеждане на информационни кампании за популяризиране на общинските схеми за разделно събиране и рециклиране (4.3 Кампании за разделно събиране и рециклиране на текстил) / Activity 4 Information campaigns to promotion of the Municipal separate collection schemes and recycling (4.3 Information campaigns to Separate collection and recycling of textile waste): Въвеждането на схемата за разделно събиране и рециклиране на текстил ще бъде придружено с организация и провеждане на 6 бр. еднодвени информационни кампании – 2 бр. в Белоградчик; 2 бр. в Чупрене и 2 бр. в Горни Лом. За останалите населени места, в които ще се поставят съдове за събиране на текстил ще бъдат разработени и поставени плакати и информационни табели, указващи видовете отпадъци и начините им за рециклиране. За целта ще бъдат разработени 20 бр. плакати, формат А3 и 18 бр. информационни табели (100х102 см.). За разпространение на допълнителна информация ще бъдат разработени информационни листовки, формат А4, с две сгъвки. (1000 бр.) Планираните кампании ще се проведат по два пъти – първият път след доставката и поставянето на съдовете и втори път – една година след това, с цел проследяване на резултатите и предприемане на коригиращи действия, в случай, че се констатира отклонение от планираните резултати. За всяка кампания ще бъдат разработени сценарий, осигурени водещи и видеозаснемане и ще бъдат подготвени доклади, съдържащи пресклипинг и анализ на удовлетвореността на населението от въвеждането на схемите, както и техния пряк и косвен ефект. /6 one-day information campaigns will be organized - 2 in Belogradchik, 2 in Chuprene and 2 in Gorni Lom. For the other settlements, where containers for textile collection will be placed, posters and information boards will be developed and placed, indicating the types of waste and their ways of recycling. 20 posters, A3 format and 18 information boards (100x102 cm) will be developed. For additional information, A4 leaflets with two folds will be developed. (1000 pcs.) The planned campaigns will be carried out twice - the first time after the delivery and placement of the containers and the second time - one year later, in order to monitor the results and take corrective action in case of deviation from the planned results. For each campaign, scenarios will be developed, presenters and video recordings will be provided, and reports will be prepared, containing press-clipping and analysis of the population's satisfaction with the introduction of the schemes, as well as their direct and indirect effect. 25 380.00 0.00
Дейност 4 Провеждане на информационни кампании за популяризиране на общинските схеми за разделно събиране и рециклиране (4.4 Кампании за разделно събиране и рециклиране на пластмаса) / Activity 4 Information campaigns to promotion of the Municipal separate collection schemes and recycling (4.4 Information campaigns to Separate collection and recycling of plastic waste): Предвижда се провеждане на две еднодневни кампании в община Чупрене за популяризиране на въвеждането на схемата за разделно събиране и рециклиране на отпадъци от пластмаса. Кампаниите ще се проведат както следва: първата веднага след доставката и поставянето на съдовете и втората - една година след въвеждането на схемата, с цел проследяване на постигнатите резултати и предприемане на корекционни мерки, в случай на отклонения от планираното. Целта на всяка кампания ще е да информира населението за въведената схема, за начините и видовете отпадъци, които ще се събират и за ползите от това. За всяка кампания ще се определи предварително мястото за провеждане - като първата ще е в с. Чупрене, а втората - в населеното място с най-малко количество разделно събрана пластмаса през годината от въвеждането на схемата. За всяка кампания ще се подготвят сценарий, покани, информационни плакати (8 бр.) и ще бъдат осигурени водещи и фотозаснемане. Избраният изпълнител на дейностите по организация и провеждане на кампаниите ще има задължение да изготви доклад и анализ на удовлетвореността на населението от въвеждането на схемата и проведените кампании. За популяризиране на схемата ще бъдат подготвени и 1000 бр. информационни флаери, които ще бъдат раздавани на населението. /It is planned to conduct two one-day campaigns in the municipality of Chuprene to promote the introduction of the scheme for separate collection and recycling of plastic waste. The campaigns will run as follows: the first immediately after the delivery and placement of the containers and the second - one year after the introduction of the scheme, in order to monitor the achieved results and take corrective measures in case of deviations from the planned. The campaigns will be conducted in order to inform the population about the introduced scheme, about the ways and types of waste that will be collected and about the benefits of this. For each campaign, the venue will be determined in advance - the first will be in the village of Chuprene, and the second - in the settlement with the least amount of separately collected plastic during the year since the introduction of the scheme. For each campaign, a script, invitations, information posters (8) will be prepared and presenters and photography will be provided. The selected contractor of the activities for organizing and conducting the campaigns will be obliged to prepare a report and analysis of the satisfaction of the population with the introduction of the scheme and the conducted campaigns. To promote the scheme will be prepared and 1000 pcs. information flyers that will be distributed to the population. 6 372.00 0.00
Дейност 5 Задължителни информационни и комуникационни дейности по проекта / Activity 5 Obligatory information and communication activities on the project: Общите информационни и комуникационни дейности по проекта са свързани с разработване на интернет сайт на проекта (на български и английски език); подготовка и провеждане на две информационни събития - откриваща (в гр. Белоградчик) и закриваща пресконференция (в с. Ружинци) за популяризиране на финансовата подкрепа на ФМ на ЕИП чрез програмата; брандиране на всички закупени по проекта съдове за разделно събиране на отпадъци и компостерите и закупуване на три шатри - по една за всеки български партньор, които ще бъдат използвани по време на информационните кампании по проекта. Ще бъдат разработени и доставени и три банера по проекта, по един за всеки български партньор, които ще бъдат сложени на видно място в административните сгради на общините и ще се поставят на подходящи места по време на провеждането на планираните информационни кампании по проекта./The general information and communication activities of the project are related to the development of the project website (in Bulgarian and English); preparation and holding of two information events - opening (in Belogradchik) and closing press conference (in Ruzhintsi) to promote the financial support of the EEA FM through the program; branding of all containers for separate waste collection and composters purchased under the project and purchase of three tents - one for each Bulgarian partner, which will be used during the information campaigns of the project. Three project banners will be developed and delivered, one for each Bulgarian partner, which will be placed in a visible place in the administrative buildings of the municipalities and will be placed in appropriate places during the planned information campaigns on the project. 67 049.52 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).