Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 575 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

This project proposal is in line with the objectives of the Program "Environmental Protection and Climate Change", funded by the EEA FM and contributes to the achievement of Outcome 4 of the program: "Increased capacity of local communities to reduce emissions and adapt to changing the climate ".
In addition, this project is in direct compliance and contributes to achieving the objectives of the Third National Action Plan of Bulgaria on Climate Change for 2013-2020, in terms of planning measures to mitigate climate change, building on and complementing with measures for adaptation to climate change according to The National Adaptation Strategy and the Action Plan to it. The activities set in the project are measures that have a direct and indirect effect on reducing greenhouse gas (GHG) emissions and are in implementation of Priority Axis 2 "Transition to a lower-carbon electricity mix" from the TNPDIK of Bulgaria on Climate Change 2013 -2020
The project envisages the implementation of innovative pilot measures in the field of energy and ecology, resulting in the reduction of greenhouse gas emissions and the promotion of environmental technological solutions in the daily lives of residents in the municipalities of Haskovo, Stambolovo and Madjarovo. The project also envisages activities related to improving the skills and expertise at the municipal level for planning and implementing and / or assigning activities to assess the effectiveness of strategic plans and programs in the field of sustainable development and adaptation to adverse consequences of climate change. The project also envisages the dissemination of good practices and knowledge between its partner Bulgarian municipalities and the partner organization from the Kingdom of Norway in the field of environmental protection and adaptation to climate change.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта/ Project management: Тази въвеждаща дейност има за цел да осигури успешното, ефективното и ефикасното управление на средствата по проекта, при спазване на принципите на добро финансово управление, както и да гарантира, че изпълнението на проекта е в съответствие със заложените цели и ще доведе до постигане на очакваните резултати. Със сформирането на на съвместен екип за управление се определя организационната структура, основните функции и отговорностите по изпълнение на дейностите от всеки един от партньорите по проекта, определят се нивата на комуникация и взаимодействие, механизмите за наблюдение и контрол, които да гарантират прозрачна и стабилна система за управление. Община Хасково ще носи цялостната отговорност за изпълнението на проекта, като ще се създаде съвместен екип за управление и изпълнение, който ще се състои от служители на община Хасково, община Стамболово и община Маджарово. Отговорностите в екипа са строго разпределени, без да се припокриват функции, като обхващат всички етапи от проектния цикъл. Настоящата дейност включва: - сформиране на съвместен екип за управление на проекта, включващ представители на партньорите по проекта и определяне на функциите и отговорностите на членовете на екипа; - създаване на механизъм за наблюдение/мониторинг и вътрешен контрол, вкл. финансов контрол; - утвърждаване на процедури за вътрешна и външна комуникация, координация и комуникационни връзки и канали на обмен на информация; - утвърждаване на процедури за документиране, архивиране и съхраняване на информацията по проекта, които да подпомагат вземането на правилни управленски решения и контрол върху процесите в екипа; - изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта; - управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други; - изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане; - приключване на проекта и архивиране. The activity ensures the successful, efficient and effective project management in compliance with the principles of sound financial management, as well as to ensure allignment with the project objectives and achievement of the expected results. The joint management team defines the organizational structure, the main functions and responsibilities for the implementation of activities by each project partner, determines the levels of communication and interaction, monitoring and control mechanisms to ensure a transparent and stable management system. Haskovo Municipality will bear the overall responsibility for the implementation of the project, and a joint management and implementation team will be established, which will consist of employees of Haskovo Municipality, Stambolovo Municipality and Madjarovo Municipality. The responsibilities in the team are strictly distributed, without overlapping functions, covering all stages of the project cycle. The activity entails: - formation of a joint project management team, incl.representatives of the project partners and setting up functions and responsibilities of the team members; - establishment of monitoring and control mechanism, incl. financial control; - approval of procedures for internal and external communication, coordination and communication links and information exchange channels; - approval of procedures for documentation, archiving and storage of information on the project, which will support making adequate management decisions and control over the processes in the team; - preparation of documentation for public procurement procedures for selection of sub-contractors; - management and monitoring of subcontractors using common screening techniques such as: regular meetings, site visits and others; - preparation of interim and final technical and financial reports, requests for payment; - project closure and archiving. 73 784.00 50 430.73
Пилотна иновативна мярка за интеграция на зелен водород към сградата на ОП "Младежки център" , гр. Хасково/ Pilot innovative measure for integration of green hydrogen to the building of ME "Youth Center", Haskovo.: В контекста на европейския преход към зелена икономика е фокусът върху декарбонизацията и климатичната неутралност на градовете. На сградите в ЕС се падат 40% от употребата на енергия и 36% от произведените въглеродни емисии. За постигане на заложената в Зелената сделка цел за намаляване на емисиите с 55% до 2030, ЕС трябва да намали емисиите на парникови газове от сградите с 60%, изразходването на енергия с 14% и разходът на енергия за отопление и охлаждане с 18%. За постигането на тези цели са нужни устойчиви концепции за реновиране на сградния фонд. В тази връзка, производството на водород се разглежда e един от ключовите елементи за постигане на целите на Европейската зелена сделка и прехода към чиста енергия. Пилотната мярка за интеграция на зелен водород към сградата на ОП "Младежки център" в гр. Хасково е в съответствие със Стратегията на ЕС за използването на водорода, тъй като водородът от възобновяеми източници е най-съвместимият вариант с целта на ЕС за постигане на неутралност по отношение на климата и нулево замърсяване в дългосрочен план. По пилотната мярка е предвидено да се интегрира водородна система kъм котелното стопанство на ОП "Младежки център" заедно с хибридна фотоволтаична система. Водородната система е технологично решение за производство на водород и кислород чрез електролиза на вода. Системата позволява на потребителите да произвеждат високоенергийно гориво на място, като така реализира икономия на конвенционалното гориво с около 40% и намалява драстично вредните емисии – SO2 с до 30%, CO2 с до 30%, NOX с до 25%, PM с 6 до 8 пъти. Ще достави и монтира и хибридна фотоволтаична система за отопление от ЕВИ, която ще бъде проектирана по начин, гарантиращ използването на ВИ само за собствено потребление. Важен аспект от изпълнението на дейността е възможността за използването на екологично чиста енергия, с което да се редуцират емисиите на парникови газове и други вредни емисии за околната среда на територията на общината. In the context of the European transition to green economy is the focus on decarbonisation and climate neutrality in cities. EU buildings account for 40% of energy use and 36% of carbon emissions. To meet the Green Deal target of reducing emissions by 55% by 2030, the EU must reduce greenhouse gas emissions from buildings by 60%, energy consumption by 14% and energy consumption for heating and cooling by 18%. Achieving these goals requires sustainable building renovation concepts. In this regard, the production of hydrogen is one of the key elements in achieving the objectives of the European Green Deal and the transition to clean energy.The pilot measure for integration of green hydrogen into the building of the ME "Youth Center" in Haskovo is in line with the EU Strategy for the Use of Hydrogen as hydrogen from renewable sources is the most compatible option with the EU's goal of achieving climate neutrality and zero pollution in the long run. The pilot measure envisages to integrate a hydrogen system to the boiler house of the ME "Youth Center" together with a hybrid photovoltaic system. The hydrogen system is a technological solution for the production of hydrogen and oxygen by electrolysis of water. The system allows consumers to produce high-energy fuel on site, thus saving conventional fuel by about 40% and drastically reduces harmful emissions - SO2 by up to 30%, CO2 by up to 30%, NOX by up to 25%, PM by 6 to 8 times. Within the activity it is planned to deliver and install a hybrid photovoltaic heating system from RES, which will be designed in a way that guarantees the use of renewable energy only for own consumption. An important aspect of the implementation of the activity is the possibility for the use of ecologically clean energy, in order to reduce the emissions of greenhouse gases and other harmful emissions for the environment on the territory of the municipality. 416 005.04 0.00
Въвеждане и инсталиране на слънчеви системи за битово горещо водоснабдяване в 8 сгради на детски градини на територията на община Хасково и община Стамболово/ Introduction and installation of solar systems for domestic hot water supply in 8 buildings of kindergartens on the territory of Haskovo municipality and Stambolovo municipality: Въвеждане и инсталиране на слънчеви системи за битово горещо водоснабдяване (БГВ) в 3 детски градини (ДГ) в с. Динево, с. Малево и с. Узунджово на територията на община Хасково и Детска градина „Звездичка“ с пет филиала на територията на община Стамболово. Дейността е в съответствие със заложените мерки в Програмата за енергийна ефективност на община Хасково 2019-2024 г. и в Краткосрочната програма за насърчаване използването на енергия от възобновяеми източници и биогорива на община Стамболово 2019 - 2022 г. За климатичната зона, в която попадат териториите на община Хасково и община Стамболов слънчевите системи могат да доставят от 50 до 75% от потребностите от топла вода. В сградите на включените в проекта 3 ДГ, разположени на територията на община Хасково, както и в сградите на 5-те филиала на ДГ "Звездичка" на територията община Стамболово няма изградени централни системи за производство на БГВ. Водата за санитарни нужди се осигурява посредством електрически бойлери за стенен монтаж. Периодът на въвеждане в експлоатация на сградите на посочените ДГ варира от 1969 г. до 1976 г. Сред най- ефективните енергоспестяващи мерки по отношение на общинския сграден фонд се нарежда монтирането на термосоларни инсталации за топла вода (слънчеви колектори). Предвид това, инсталирането на слънчеви системи (колектори) за БГВ в ДГ на територията на общините Хасково и Стамболово ще допринесе директно за стимулиране на зеления и цифровия преход и ще насърчи внедряването на технологични решения за по-ефективно управление и използване на енергията. В рамките на дейността е предвидено във всяка от ДГ да бъдат доставени и монтирани по 3 бр. слънчеви колектори, да бъде извършена топлинна изолация на тръби, да се осъществи доставка и монтаж на управляващ контролер за слънчеви системи с котли, доставка и монтаж на бойлер с вместимост 500 л. Introduction and installation of solar systems for domestic hot water supply (DHW) in 3 kindergartens (DG) in the villages of Dinevo, Malevo and Uzundzhovo in the municipality of Haskovo and Kindergarten "Zvezdichka" with five branches in the municipality Stambolovo. The activity is in accordance with the measures set in the Energy Efficiency Program of Haskovo municipality 2019-2024 and in the Short-term program for promoting the use of energy from renewable sources and biofuels of the municipality of Stambolovo 2019 - 2022. Haskovo and Stambolovo are situated in climate zone that can supply from 50 to 75% of hot water needs. In the buildings of the 3 DGs included in the project, located on the territory of Haskovo municipality, as well as in the buildings of the 5 branches of DG "Zvezdichka" on the territory of Stambolovo municipality, there are no central systems for DHW production. The water for sanitary needs is provided by means of electric boilers for wall mounting. The period of commissioning of the buildings of the mentioned DGs varies from 1969 to 1976. The Energy Efficiency Program of the Municipality of Haskovo 2019-2024 states that among the most effective energy saving measures in terms of the municipal building stock is the installation of thermal solar installations for hot water (solar collectors). Given this, the installation of solar systems (collectors) for DHW in DGs in the municipalities of Haskovo and Stambolovo will directly contribute to stimulating green and digital transition and will encourage the implementation of technological solutions for more efficient energy management and use. Based on the data on the costs for DHW in kindergartens, the solar installations, which will be needed for domestic hot water heating, have been dimensioned. Within the activity it is envisaged that in each of the identified DGs to be delivered and installed 3 pcs. solar collectors, to perform thermal insulation of pipes, to carry out delivery and installation of a control controller for solar systems with boilers, delivery and installation of a boiler with a capacity of 500 l. 108 722.80 0.00
Озеленяване и зацветяване на общински терени/ Landscaping and flowering of municipal lands: Дейността ще се изпълнява от Община Хасково и Община Маджарово. Предвидената за изграждане зелена инфраструктура ще намали количеството на оттичащите се поройни дъждове благодарение на естествената способност на задържане и поглъщане, свойствена на растителността и почвите. Ползите от зелената инфраструктура в този случай включва и поглъщането на въглерода. Тя включва следните поддейностти: 1. Засаждане на 500 бр. люлякови фиданки в контейнер в поземлен имот с площ 7 309 кв.м с идентификатор 77195.707.122. Територията е общинска собственост. Предвидения терен за залесяване е наклонен, с югоизточно изложение. Почвата е бедна и силикатна. Рекултивацията на терена с люляк е с цел задържане на почвата и предотвратяване на ерозията. Мярката ще доведе до запазване на биоразнообразието, улавянето на вредните вещества от атмосферата и смекчаването на климатичните промени. Предвидената дейност отговаря на предизвикателствата на протичащите климатични промени и тяхното минимизиране и ще допринесе за изпълнение на третият приоритет на ПИРО – Хасково 2021-2027, стратегическа цел "Развитие на зелени инвестиции и кръгова икономика, енергиен преход и др." 2. Озеленяване на обекти с обща площ 492,94 кв. м: зелена площ на ул. "Капитан Петко Войвода", пред бензиностанция в гр. Маджарово - с площ 150,86 кв.м.; зелени площи пред Културен дом и парк в гр. Маджарово - с площ 168,71 кв. м.; зелени площи пред сграда на ощинска администрация гр. Маджарово - с площ 173,37 кв.м. и зацветяване с рози на паркови площи - 228.23 кв. метра в централен парк в град Маджарово. Избора на обектите на интервенция е вследствие на дълги разговори водени с жители на град Маджарово и природозащитници от Българско Дружество за Защита на Птиците. В резултат на инициативата бе извършено геодезическо заснемане на площите, които се предвиждат за интервенция. Предвидените мерки съответстват на Мярка 2.1.7.Повишаване на културата и информираността на населението по отношение на екологичното състояние на общината заложена в Общинския план за развитие на Община Маджарово. The activity will be implemented by the Municipality of Haskovo and the Municipality of Madjarovo. The green infrastructure planned for construction will reduce the amount of runoff due to the natural retention and absorption capacity inherent in vegetation and soils. The benefits of green infrastructure in this case include carbon sequestration. It includes the following sub-activities: 1. Planting of 500 pcs. lilac saplings in a container at the property with an area of 7 309 square meters with identifier 77195.707.122 . The territory is municipal property. The planned terrain for afforestation is sloping, with southeastern exposure. The soil is poor and silicate. The reclamation of the terrain with lilac is in order to retain the soil and prevent erosion. The measure will lead to the preservation of biodiversity, the capture of harmful substances from the atmosphere and the mitigation of climate change. The planned activity will contribute to the implementation of the third priority of PIRO - Haskovo 2021-2027, strategic goal "Development of green investments and circular economy, energy transition, etc." 2. Landscaping of sites with a total area of 492.94 sq.m.: green area on "Kap. Petko Voivoda" in front of a gas station in the town of Madzharovo" - with an area of 150.86 square meters; green areas in front of the Cultural House and Park in the town of Madzharovo" - with an area of 168.71 sq.m.; green areas in front of the municipal administration building in the town of Madzharovo" - with an area of 173.37 sq.m and flowering with roses in park areas - 228.23 square meters in the central park in the town of Madzharovo. The choice of the sites of intervention is a result of long conversations with residents of the town of Madjarovo and environmentalists from the Bulgarian Society for the Protection of Birds. As a result of the initiative, a geodetic 37 157.28 37 018.80
Изграждане на институционален капацитет на общинско ниво за успешно изпълнение и управление на дейностите и мерките в областта на смекчаването и адаптацията към измененията на климата/ Building institutional capacity at the municipal level for successful implementation and management of activities and measures in the field of climate change mitigation and adaptation: Като най-голямото предизвикателство, съгласно Националната стратегия за адаптация към изменението на климата, е идентифициран проблемът с обмена на информация и комуникацията на знания на национално, регионално и общинско ниво, за да се постигне необходимото взаимодействие за смекчаване на изменението на климата и адаптиране към него. Това включва изграждане на експертни знания, обучения, база от знания, мониторинг и изследвания, за да се осигурят и подкрепят действията за адаптиране. В тази връзка, предвидените в настоящата дейност специализирани обучения, предназначени за общинските администрации от общините Хасково, Маджарово и Стамболово, имат за цел да преодолеят тези тесни места. В рамките на дейността е предвидено да се организират и проведат следните обучения: 1. Обучение за общински служители, които отговарят за планирането и реализирането на мерки за адаптация към изменението на климата, включително осъществяването на мониторинг и контрол. Примерни теми: Климатичните промени. Адаптация към изменението на климата - начини и добри практики. Смекчаване (mitigation) на въздействието на климатичните промени - начини и добри практики. Мониторинг, отчитане и контрол на ключовите показатели за адаптация към климатичните промени. 2. Практическо обучение за извършване на оценка на въздействието от прилагането на публични политики и оценка на ефективността от изпълнението на стратегически програми, вкл. в обл. на опазването на околната среда и устойчивото развитие. Примерни теми: Място на оценката на въздействието (ОВ) в управленския цикъл на публичните политики. Дизайн, методи и подходи за извършване на оценка на въздействието. Видове оценка на въздействието. Методи и инструменти за разработване и/или възлагане на оценка на въздействието. Оценка на ефективността на мерките за адаптация към климатичните промени, мониторинг и отчитане на индикатори за климатични промени. he biggest challenge, according to the National Strategy for Adaptation to Climate Change, is the problem of information exchange and communication of knowledge at national, regional and municipal levels in order to achieve the necessary synergies to mitigate climate change and adapt to him. This includes building expertise, training, knowledge base, monitoring and research to ensure and support adaptation actions. In this regard, the specialized trainings envisaged in the project intended for the administrations of the municipalities of Haskovo, Madjarovo and Stambolovo, aim to overcome these bottlenecks. Within the framework of the activity it is planned to organize and conduct the following trainings: 1. Training for municipal officials responsible for planning and implementing measures for adaptation to climate change, including monitoring and control. Topics: Climate change. Adaptation to climate change - ways and good practices. Mitigation of climate change - ways and good practices. Monitoring, reporting and control of key indicators for adaptation to climate change. 2. Practical training for impact assessment of the implementation of public policies and assessment of the effectiveness of the implementation of strategic programs and plans, incl. in the field of environmental protection and sustainable development. Examples of topics: The place of impact assessment (IA) in the management cycle of public policies and the relationship of IA with the monitoring and control of relevant policies. Design, methods and approaches for impact assessment. Types of impact assessment. Methods and tools for developing and / or commissioning an impact assessment. As a separate topic in the training will be included the implementation or assignment of Evaluation of the effectiveness of measures for adaptation to climate change, monitoring of changes in climate change and the achievement of key indicators for adaptation to climate change; monitoring and reporting of climate change indicators. 23 200.00 0.00
Разработване на стратегически документи на общинско ниво, които осигуряват синергичен подход по отношение на политиките за смекчаване и адаптация към измененията на климата/ Development of strategic documents at municipal level that provide a synergistic approach to climate change mitigation and adaptation policies: Дейността има за цел да осигури прилагането на нов интегриран подход на планиране и отчитане на дейностите в областта на енергията и климата, като съвмести политиките на общинско ниво по отношение на смекчаването и адаптацията към климатичните промени, повишаване на енергийната ефективност и използването на енергия от възобновяеми източници. В тази връзка е предвидено по примера на т.н. "Глобално споразумение на кметовете за климат и енергия", в рамките на дейността да бъде разработена всеобхватна местна стратегия за адаптация и/или интегриране на адаптирането към изменението на климата в съответните съществуващи планове на общинско ниво. - Разработване на Стратегия за смекчаване и за адаптация към изменението на климата в община Хасково и План за действие за устойчива енергия и климат за периода 2021 – 2030 г. (ПДУЕК). За целите на разработване на ПДУЕК ще бъдат изготвени следните два основни анализа: 1/. Оценка на уязвимостта и риска от климатичните промени за община Хасково и 2/. Анализ на потенциала за намаление на емисиите на парникови газове. - Разработване на Дългосрочна програма на община Стамболово за насърчаване използването на енергия от възобновяеми източници и биогорива за периода 2021 - 2030 г. - в съответствие с чл. 10, ал. 1 от Закона за енергията от възобновяеми източници. В съответствие с изискванията на Закона за управление на отпадъците, изискванията, структурата и целите на Националния план за управление на отпадъците /НПУО/ 2021 - 2028 г. е предвидено в рамките на дейността да бъде разработена Програма за управление на отпадъците на община Маджарово за периода 2021 - 2028 г. Допълнително, за община Маджарово е идентифицирана и необходимост от разработване на Програма за опазване на околната среда за периода 2021 - 2028 г. в съответствие с изискванията на чл. 79, ал. 1 от Закона за опазване на околната среда. The activity aims to ensure the implementation of a new integrated approach to planning and reporting of energy and climate activities, combining municipal policies on climate change mitigation and adaptation, energy efficiency and the use of energy from renewable sources. sources. In this regard, it is provided by the example of the so-called "Global Covenant of Mayors for Climate and Energy", in the framework of the activity to develop a comprehensive local strategy for adaptation and / or integration of adaptation to climate change in the relevant existing plans at the municipal level. - Development of a Strategy for mitigation and adaptation to climate change in the municipality of Haskovo and an Action Plan for Sustainable Energy and Climate for the period 2021 - 2030 (PDUEK). For the purposes of developing the SEAP, the following two main analyzes will be prepared: 1 /. Assessment of the vulnerability and risk of climate change for the municipality of Haskovo and 2 /. Analysis of the potential for reducing greenhouse gas emissions. - Development of a Long-Term Program of the Municipality of Stambolovo for promoting the use of energy from renewable sources and biofuels for the period 2021 - 2030 - in accordance with Art. 10, para. 1 of the Renewable Energy Act. In accordance with the requirements of the Waste Management Act, the requirements, structure and objectives of the National Waste Management Plan / NWMP / 2021 - 2028, it is envisaged to develop a Waste Management Program of the Municipality of Madjarovo for the period 2021 - 2028. Additionally, for the municipality of Madjarovo is identified a need to develop a program for environmental protection for the period 2021 - 2028 in accordance with the requirements of Art. 79, para. 1 of the Environmental Protection Act. 140 760.00 47 595.36
Разпространяване на добри практики и трансфер на знания с партньорската организация от Кралство Норвегия в областта на адаптацията към изменението на климата/ Dissemination of good practices and knowledge transfer with the partner organization from the Kingdom of Norway in the field of adaptation to climate change: Екип от експерти от Община Хасково ще вземат участие в 3 дневен експертен обмен в гр. Осло, Норвегия. Програмата ще включва посещения в пилотен завод и научно-изследователски център в сферата на производството и оползотворяването на син водород. Темата за синия водород става все по-популярна в Кралство Норвегия и голяма част от производителите на петрол и природен газ се насочват към тази нова технология за производство на по-чисто гориво, което е ключ за „изчистването“ на индустрии като стоманодобивната промишленост, производството на цимент и авиацията. Домакините от IDN ще организират семинар на тема "Разработване на планове на местно ниво за намаляване на парниковите газове и адаптация към климатичните промени". По време на семинара, представители на партниращите общини от България ще имат възможност да се запознаят с добрите практики на общини от Норвегия по отношение на процеса на планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени. Двудневна среща ще бъде организирана и в гр. Хасково, като уникална възможност да се получи полезна информация за конкретно прилагане на добрите практики и успешни мерки в сферата на "зелените" решения за адаптация към климатичните промени. Експерт от Норвегия ще представи добрите практики по отношение на разработването и оценката на стратегически документи и идентифициране на реални нужди и възможности за противодействие на климатичните промени пред широк кръг общински служители от партниращите общини от България. Освен предлагането на множество примери и добри практики в сферата на ограничаването на последствията от климатичните промени и подобряването на капацитета на българските експерти, с дейността ще се укрепи комуникацията и сътрудничеството на експертно ниво между двата партньора и ще се създадат възможности за начертаване на бъдещи съвместни планове и създаване на трайни партньорски отношения. A team of experts from the Municipality of Haskovo will take part in a 3-day expert exchange in Oslo, Norway. The program will include visits to a pilot plant and a research center in the field of production and utilization of blue hydrogen. The topic of blue hydrogen is becoming increasingly popular in the Kingdom of Norway and many oil and gas producers are turning to this new technology to produce cleaner fuel, which is key to "clearing" industries such as the steel industry, manufacturing of cement and aviation. The hosts of IDN will organize a workshop on "Developing plans at the local level to reduce greenhouse gases and adapt to climate change." During the workshop, representatives of the partner municipalities from Bulgaria will have the opportunity to get acquainted with the good practices of municipalities from Norway regarding the process of planning measures for mitigation and adaptation to climate change. A two-day meeting will be organized in the town of Haskovo as a unique opportunity to obtain useful information for concrete application of good practices and successful measures in the field of "green" solutions for adaptation to climate change. An expert from Norway will present good practices regarding the development and evaluation of strategic documents and identification of real needs and opportunities for combating climate change to a wide range of municipal officials from partner municipalities in Bulgaria. In addition to offering many examples and good practices in the field of mitigating the effects of climate change and improving the capacity of Bulgarian experts, the activity will strengthen communication and cooperation at the expert level between the two partners and will create opportunities for future joint activities and building lasting partnerships. 51 916.60 0.00
Извършване на преглед и анализ на съществуващи стратегически програми и планове в общините Хасково, Стамболово и Маджарово с цел адекватно адресиране на проблемите, свързани с измененията в климата и последиците от тях/Carry out review and analysis of strategic programmes and plans in the municipalities of Haskovo, Stambolovo and Madjarovo : В рамките на дейността ще извърши преглед и анализ на действащите към момента на изпълнение на проекта общински стратегически програми и планове, в които са включени мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата, като целта е да бъде извършена своеобразна оценка на плановете, да се идентифицират евентуални пропуски в целеполагането и заложените мерки, както и да се предложат необходими действия в трите общини - примерни приоритетни иновативни мерки за изпълнение. Дейността е планирано да се осъществи под формата на 2-дневен семинар с участието на водещи експерти в областта на устойчивото развитие и опазване на околната среда. Извършеният аналитичен преглед на действащите общински планове и стратегии ще подпомогне процеса на повишаване на компетентността на общински служители в областта на планирането на мерки, свързани със смекчаването и адаптацията към изменението на климата. Като първи етап от изпълнението на дейността в трите общини ще бъдат сформират експертни екипи. Това ще бъдат експерти от съответните дирекции на общинската администрация, отговарящи за опазване на околната среда, градско развитие, стратегическо планиране и сходни специализации. Първата им задача ще е да идентифицират всички релевантни общински стратегически документи, в които изменението на климата и последствията от него са засегнати или трябва да бъдат взети под внимание. Като втори етап от изпълнението на дейността извършените предварителни прегледи на действащите стратегически документи ще бъдат подробно анализирани и обсъдени в рамките на 2-дневен семинар. В подкрепа на целия процес ще бъдат поканени водещи експерти с цел предоставяне на експертни консултации и фасилитиране. Ще бъде изготвен обобщен анализ, в който са предложени иновативни решения и действия. Тези предложения ще бъдат поставени на вътрешно обсъждане във всяка община и ще бъдат предоставени на кметовете за вземане на решение. Within the framework of the activity a review and analysis of existing municipal strategic programs and plans in force will be carried out with focus on measures for mitigation and adaptation to climate change, with the aim of conducting an assessment of the plans, to identify possible gaps in the goal setting and the set measures, as well as to propose necessary actions in the three municipalities - exemplary priority innovative measures for implementation. The activity is planned to take place in the form of a 2-day seminar with the participation of leading experts in the field of sustainable development and environmental protection. The performed analytical review of the current municipal plans and strategies will support the process of increasing the competence of municipal employees in the field of planning measures related to climate change mitigation and adaptation. As the first stage of the implementation of the activity in the three municipalities expert teams will be formed. These will be experts from the relevant directorates of the municipal administration, responsible for environmental protection, urban development, strategic planning and similar specializations. Their first task will be to identify all relevant municipal strategic documents in which climate change and its consequences are affected or must be taken into account. As a second stage of the implementation of the activity, the performed preliminary reviews of the current strategic documents will be analyzed in detail and discussed within a 2-day seminar. Leading experts will be invited to support the whole process in order to provide expert advice and facilitation. A summary analysis will be prepared, in which innovative solutions and actions are proposed. These proposals will be put up for internal discussion in each municipality and will be submitted to the mayors for decision. 10 560.00 0.00
Информация и комуникация на дейностите по проекта Information and communication of the project activities: Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с критериите, разписани в Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014- 2021 и с тези, заложени в Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Дейността обхваща процеса на организация и провеждане на дейностите по информация и публичност, свързани с изпълнението на проекта. Информацията и комуникацията са неделима част от проектното предложение и са насочени към популяризиране на целите, дейностите и резултатите от изпълнението на проекта. Разработен е Комуникационен план, с основна цел - създаване на осведоменост по време на изпълнение на проектното предложение и капитализация на постигнатите резултати. Планът определя основните цели, които ще спомогнат да бъдат постигнати целите на програмата. Дейността ще представи пред широката общественост с какво проектът ще допринесе за намаляване на икономическите и социални различия в страните от ЕИП и за промяната и подобряването на живота на хората в общините – партньори по проекта чрез засилване устойчивостта на местните общности към изменението на климата, подчертавайки финансовата подкрепа на Финансовия механизъм на ЕИП и съвместното сътрудничество с партньорите. The implementation of the activity is in full compliance with the criteria set out in the Communication and Design Guide of the Financial Mechanism of the EEA and the Norwegian Financial Mechanism 2014-2021 and with those set out in the Regulation on the implementation of the EEA FM 2014-2021. The activity covers the process of organizing and conducting the information and publicity activities related to the implementation of the project. Information and communication are an integral part of the project proposal and are aimed at promoting the goals, activities and results of the project. A Communication Plan has been developed, with the main goal - creating awareness during the implementation of the project proposal and capitalization of the achieved results. The plan sets out the main objectives that will help achieve the objectives of the program. The activity will present to the general public how the project will contribute to reducing economic and social disparities in the EEA countries and to changing and improving the lives of people in the municipalities - partners of the project by strengthening the resilience of local communities to climate change, emphasizing financial support for the EEA Financial Mechanism and joint cooperation with partners. 22 976.40 11 699.00
Финансов одит/Financial Audit: Финансовият одит на проекта ще се извърши с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да се потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Съгласно изискванията на Програмата ООСК е предвидено да бъдат извършвани текущи одити и окончателен одит на проекта и на партньорите по проекта. Текущият одит по проекта ще обхваща периода на междинно отчитане на извършените дейности по проекта и ще придружава всеки междинен отчет по проекта. Окончателният одит ще обхваща проверка на дейностите и разходите за целия период на проекта от подписването на ДБФП до датата на приключване на разходите по проекта. Окончателният одит също ще бъде направен както изцяло за проекта, така и за всеки от партньорите. Одитът на проекта ще е финансов (фактури и др. разход оправдателни документи, платежни нареждания, извлечения) и технически (проверка на дейностите за информация и комуникация, доставки и услуги чрез преглед на доклади, приемо-предавателни протоколи, проверки на място за реално осъществени доставки и др. подходящи). За всеки осъществен одит, според неговия вид - текущ или окончателен - ще бъде съставен и заверен от одитора доклад за извършен одит. С изготвянето му одиторите трябва да проверят дали декларираните от бенефициента по договора за безвъзмездна финансова помощ – община Хасково - разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора. Разходите на партньора от Норвегия ще бъдат доказани чрез Доклад от независим одитор, квалифициран да извършва предвидени в закона одити на счетоводни документи или издаден от компетентен и независим обществен служител, признат от съответните национални органи, удостоверяващ, че претендираните разходи са извършени в съответствие с Регламента, съответните правни и национални счетоводни практики. The financial audit of the project will be performed in order to ensure the correct and correct spending of the project funds and the budget execution, as well as to confirm the legality, expediency and efficiency of the spent funds. According to the requirements of the CABG program, ongoing audits and final audits of the project and the project partners are envisaged. The ongoing project audit will cover the period of interim reporting of the project activities performed and will accompany each interim project report. The final audit will cover an examination of the activities and costs for the entire period of the project from the signing of the DBFP to the date of completion of the project costs. The final audit will also be done both for the project and for each of the partners. The audit of the project will be financial (invoices and other costs supporting documents, payment orders, statements) and technical (verification of information and communication activities, supplies and services through review of reports, handover protocols, on-site inspections for actually performed supplies, etc. suitable). For each performed audit, according to its type - current or final - an audit report will be prepared and certified by the auditor. With its preparation, the auditors must check whether the costs declared by the beneficiary under the grant agreement - Haskovo Municipality - are actually incurred, accurate and eligible in accordance with the contract. The costs of the Norwegian partner will be substantiated by a Report from an independent auditor qualified to carry out statutory audits of accounting documents or issued by a competent and independent public official recognized by the relevant national authorities, certifying that the claimed costs have been incurred in accordance with the Regulation. , relevant legal and national accounting practices. 11 952.00 2 352.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).