Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 575 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project proposal will be implemented by the Municipality of Dobrich in partnership with the municipalities of Dobrich, Krushari and the Norwegian partner GREENZONE AS having the necessary experience and expertise in this field. The project envisages the implementation of activities to increase the capacity of local authorities to develop and implement programs for adaptation to climate change, to introduce specific measures leading to direct reduction of greenhouse gas emissions. The project proposal envisages conducting a three-day training of at least 20 municipal employees, representatives of the partners to increase their competence in the field of planning measures for mitigation and adaptation to climate change. Representatives of Norway involved in adaptation and climate change will be keynote speakers in the training It is also planned to carry out a three-day visit of 6 municipal experts in Norway to exchange experiences and good practices in the field of climate change. During the visit training forums will be held and various sites will be visited in which measures for adaptation and prevention to climate change are integrated. The implementation of the project envisages 3 innovative measures for mitigation of emissions and adaptation to climate change:
- Delivery and installation of "Photovoltaic Solar Systems (PVSS)" on public buildings in the mu-ty of Dobrich;
- Delivery and installation of PVSS of public buildings in the mu-ty of Dobrichka;
- Delivery and installation of PVSS of public buildings in the mu-ty of Krushari;
The implementation of the project envisages Development of planning documents in order to reduce gas emissions and adaptation to climate change. The results of the preparation of the plan will contribute to the creation of an environmental management system and the improvement of the ecological conditions in the municipality by limiting the harmful anthropogenic impacts and developing the ecological potential of the economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проект "Интегриране на мерки и дейности за адаптация към климатичните промени" / "Organization and management of the project Integration of measures and activities for adaptation to climate changes": За коректното, ефективно и навременно изпълнение на проекта, ще бъде създаден Екип за управление на проекта ЕУП включващ представители на всички общини партньори, отговорни за качественото изпълнението на дейностите и постигане на заложените резултати и индикатори. Поради сложността на изпълнение и споделените функции, ЕУП ще се състои от 8 експерта с необходимия опит и квалификация. ЕУП по управление ще изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проект, верификация и осчетоводяване на разходите разплащания мониторинг и докладване, съхранение на документите. ЕУП ще включва Ръководител на проекта, Финансов експерт 3 бр., Координатори 3 бр., Експерт юрист 1 бр. ЕУП ще се ръководи от одобрения работен график за изпълнението на дейностите като водещо ще бъде целесъобразното и законосъобразно административно, техническо и финансово изпълнение на проекта, и постигане на заложените проектни индикатори. Дейността ще гарантира качественото изпълнение на заложените цели, финансовото управление и контрол и периодичен мониторинг на ниво дейности и на проект като цяло. При реализирането на проекта ще се осъществява текущ и окончателен одит на дейностите по проекта на всички партньори. Водещи принципи в работата на ЕУП ще бъде осигуряването на прозрачност в управлението, добра отчетност и стриктен финансов контрол. ЕУП ще провежда регулярни и извънредни работни срещи между участниците в реализирането на проекта с цел навременното изпълнение на заложените цели. За реализиране дейности по проекта, за които има участие на партньора от Норвегия ще бъде осигурен необходимият превод - устен, писмен, в зависимост от необходимостта, за да се гарантира активното участие и взаимодействие на всеки един участник в изпълнението на проекта. Задължения и отговорности на ЕУП са подробно разписани в точка 9. Организация и управление е задължителна текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проекта. For the correct, efficient and timely implementation of the project, a Project Management Team (PMT) will be established, including representatives of all partner municipalities, responsible for the quality implementation of the activities and achievement of the set results and indicators. Due to the complexity of implementation and shared functions, the PMT will consist of 8 experts with the necessary experience and qualifications. PMT will perform functions and tasks related to management and coordination of project activities, verification and accounting of costs, payment monitoring and reporting, storage of documents. PMT will include Project Manager, Financial Expert 3 pcs., Coordinators 3 pcs., Legal Expert 1 pc. The PMT will be guided by the approved work schedule for the implementation of the activities, as the leading will be the appropriate and lawful administrative, technical and financial implementation of the project, and the achievement of the set project indicators. The activity will guarantee the quality implementation of the set goals, financial management and control and periodic monitoring at the level of activities and of the project as a whole. Guiding principles in the work of the PMT will be to ensure transparency in governance, good accountability and strict financial control. PMT will hold regular and extraordinary working meetings between the participants in the implementation of the project in order to timely implement the objectives. For the implementation of project activities for which the Norwegian partner is involved, the necessary translation will be provided - oral, written, depending on the need, to ensure the active participation and interaction of each participant in the project implementation. Duties and responsibilities of the PMT are detailed in point 9. Organization and management is a mandatory ongoing activity and will be implemented throughout the duration of the project. 63 476.00 22 480.31
Информация и публичност / Information and publicity: Дейността информация и публичност, съгласно насоките за кандидатстване е задължителна за изпълнение. Планът за публичност по проекта цели повишаване на информираността на местното население на бенефициента и партньорите за възможностите, които финансовият механизъм на ЕИП предлага, както и относно дейностите и ползите от проекта. Чрез изпълнението на дейността ще се популяризират резултатите от изпълнението на проекта както и финансиращата програма. За изпълнението на дейността ще бъде отговорен община Добрич град като стриктно ще спазва изискванията на Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвегия за периода 2014-2021 г. Дейността по информация и публичност включва изготвянето на: - Организиране и провеждане на пресконференции включително кафе пауза и дребни сладки. Ще бъдат организирани 6 бр., пресконференции по 2 за всяка община (начална и заключителна). Ще бъде наето оборудване и организиран кетъринг; - Разработване на двуезичен уеб сайт на (български и английски език) - 1 бр.; - Разработване на информационни материали (5 вида по 120 бр.) - 600 бр.; - Изработка и поставяне на Билборд – 3 бр., по един за всяка община партньор; - Разработване, предпечатна подготовка и отпечатване на брошури А4, за проект на български и английски език 500 бр.; - Изработване и монтаж на постоянна обяснителна табела – 3 бр. The information and publicity activity includes the preparation of: - Organizing and conducting press conferences including coffee breaks and small cakes. 6 will be organized, 2 press conferences for each municipality (initial and final). Equipment will be rented and catering will be organized; - Development of a bilingual website in (Bulgarian and English) - 1 pc.; - Development of information materials (5 types of 120 pieces) - 600 pieces; - Production and installation of a billboard - 3 pieces, one for each partner municipality; - Development, pre-press preparation and printing of A4 brochures, for a project in Bulgarian and English 500 pcs.; - Production and installation of a permanent explanatory plate - 3 pcs. 18 240.00 7 259.99
Провеждане на обучение за подобряване уменията и експертизата на общинските служители / Conducting training to improve the skills and expertise of municipal employees: В изпълнението на дейността се предвижда провеждането на 3-дневно обучение в България на минимум 20 служители от общините партньори по проекта. Обучението ще бъде с цел повишаване на компетентността им за планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени. За провеждането на обучението, ще бъдат използвани външни за общините лектори от България както и експерти представители на ГРИЙНЗОУН АД. Ще бъдат подбрани лектори с опит в планирането и прилагане на мерки и дейности за борба с изменението на климата и намаляване емисиите на парникови газове и замърсяване с фини прахови частици. Обучението ще бъде изцяло с практическа насоченост и ориентирано към нуждите и потребностите на всяка една община. Предварително избрани служители участващи в обучението, ще анализират силните и слабите страни, в процеса по реализация на мерки и политики в сферата на климатичните промени както и ще идентифицират потребностите им през новия програмен период. Анализът ще обхване всички общини. В резултат от проучването, за всяка община трябва да бъдат определени конкретни мерки и задачи, които да бъдат предложени на общинското ръководство за включване в стратегическите планове и програми на съответната община, обхващащи сектори, имащи отношение към темата и координирани с останалите общински планове и програми без да се припокриват по съдържание. Обучението ще бъде организирано в работни групи с цел въвличането и активното участие на всички участници. Експертите от Норвегия ще предложат избрани примери за успешно приложени мерки, подходящи за прилагане на територията на общините. В рамките на обучението ще бъдат изготвени доклади за самооценка отчитащи компетентността на участниците в обучението за планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните. Участието на партньора ГРИЙНЗОУН е за сметка на своя бюджет и включва всички разходи за подготовка включително разработване на тема и презентации, пътуване и престой за четири дни в България. In the implementation of the activity it is envisaged to conduct a 3-day training in Bulgaria for at least 20 employees from the municipalities partner in the project. The training will be aimed at increasing their competence to plan measures for mitigation and adaptation to climate change. For the training, external lecturers from Bulgaria as well as expert representatives of GREENZONE AS will be used. Lecturers with experience in planning and implementing measures and activities to combat climate change and reduce greenhouse gas emissions and particulate pollution will be selected. The training will be entirely practical and oriented to the needs and requirements of each municipality. Pre-selected staff involved in the training will analyze the strengths and weaknesses in the process of implementing measures and policies in the field of climate change and will identify their needs during the new programming period. The analysis will cover all municipalities. As a result of the survey for each municipality specific measures and tasks should be determined which should be proposed to the municipal leadership for inclusion in the strategic plans and programs of the respective municipality covering sectors relevant to the topic and coordinated with other municipal plans and programs without overlapping in content. The training will be organized in working groups in order to involve and actively participate all participants. Experts from Norway will offer selected examples of successfully implemented measures suitable for implementation in the municipalities. As part of the training, self-assessment reports will be prepared taking into account the competence of the participants in the training for planning measures for mitigation and adaptation to climate change. The participation of the GREENZONE partner is at the expense of its budget and includes all costs for preparation, including the development of a topic and presentations, travel and a stay for four days in BG. 31 168.50 32 428.90
Разработване и прилагане на мерки, водещи до директно намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към климатичните промени / Development and implementation of measures leading to direct reduction of greenhouse gas emissions and adaptation to climate change: Дейността включва прилагането на иновативни мерки в община град Добрич, община Добричка и община Крушари допринасящи за постигане на национално поставени цели и приоритети, а именно: 1. Доставка и монтаж на „Фотоволтаични централи", за инсталиране на покривното пространство на Детска градина №18 - Дора Габе, Детска градина №24 - Приказен свят и Детска градина №20 - Радост - община град Добрич. В рамките на трите обекта, ще бъдат монтирани фотоволтаични панели за производство на електричество за собствено потребление с обща мощност на всяка инсталация от 28 Kw до 30 Kw. 2. Доставка и монтаж на „Фотоволтаични централи", за инсталиране на покривното пространство на Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с деменция и Дом за пълнолетни лица с деменция - с. Опанец, община Добричка. В рамките на обектите ще бъдат доставени, монтирани и пригодени за употреба фотоволтаични панели за производство на електричество за собствено потребление с обща мощност на всяка инсталация от 28 Kw до 30 Kw. 3. Доставка и монтаж на „Фотоволтаични централи", за инсталиране на покривното пространство на СУ "Христо Смирненски" и Детска градина - с. Крушари. В рамките на обектите ще бъдат доставени, монтирани и пригодени за употреба фотоволтаични панела за производство на електричество за собствено потребление с обща мощност на всяка от инсталациите от 28 Kw до 30 Kw. Ползвателите на инвестицията ще бъдат над 650 души, включително деца и преподаватели. До момента на територията на обектите няма прилагана подобна мярка. The activity includes the implementation of innovative measures in the municipality of Dobrich, Dobrichka and Krushari contributing to the achievement of national goals and priorities, namely: 1. Delivery and installation of "Photovoltaic Solar Systems (PVSS)" for installation of the roof space of Kindergarten №18 - Dora Gabe, Kindergarten №24 - Fairytale world and Kindergarten №20 - Radost - Dobrich municipality. Within the three sites, photovoltaic panels will be supplied, installed and adapted, for use the production of electricity for own consumption with a total power of each installation of 28 Kw to 30 Kw.. 2.. Delivery and installation of "Photovoltaic Solar Systems (PVSS)" for installation of the roof space of the Center for family-type accommodation for adults with dementia and a Home for adults with dementia, village of Opanets, Dobrichka municipality. Within the sites, photovoltaic panels will be supplied, installed and adapted, for use the production of electricity for own consumption with a total power of each installation of 28 Kw to 30 Kw. 3. Delivery and installation of "Photovoltaic Solar Systems (PVSS)" for installation of the roof space of Secondary school "Hristo Smirnenski" - Krushari and Kindergarten - Krushari village. Within the sites, photovoltaic panels will be supplied, installed and adapted, for use the production of electricity for own consumption with a total power of each installation of 28 Kw to 30 Kw. The beneficiaries of the investment will be over 650 people, including children and teachers. To date, no such measure has been applied on the site. 478 057.80 0.00
Обмен на опит знания и най-добри практики от Норвегия в областта на адаптация към изменението на климата / Exchange of experience, knowledge and best practices from Norway in the field of adaptation to climate change: В настоящата дейност ще бъде реализирано тридневно обучително пътуване до страната партньор – Норвегия за обмен на опит и добри практики. Участие в посещението ще вземат 6 бр., представители на общините град Добрич, Добричка и община Крушари. Посещението ще бъде организирано и проведено то норвежкия партньор ГРИЙНЗОУН АД. Партньорът със своята експертиза и опит в разработването и прилагането на мерки за устойчиво развитие и адаптация към климата ще допринесе за предаването на знания и водеща практика от страната донор за постигане на устойчиви градски екосистеми, които имат нулеви емисии и работят за постигането на градове със 100% възобновяема енергия до 2030 г. Основен акцент в посещението ще бъде обмяната на опит и добри практики, реализирани в сектор енергетика, разделното събиране на отпадъци, разумно използване на природни ресурси и опазване на околната среда, както и дейности за намаляване на вредните емисии от парникови газове и подобряване на качеството на атмосферния въздух. Ще бъдат посетени избрани места, демонстриращи вече приложени мерки за справяне с климатичните промени. В рамките на посещението, ще бъдат организирани и обучителни форуми, изпълнението на които допълнително ще повишат компетентността на участниците. В рамките на посещението акцент ще бъде поставен върху: Представяне на нови технологии и иновации, достъпни днес и в близко бъдеще, и техните възможности за интегриране в общините; Насоки и идеи за реализация на проекти в сектори общественото осветление, енергийната ефективност и интелигентното развитие на градовете; Възможностите за бъдещо финансиране чрез примери за публично-частни партньорства или финансиране от трети страни; В допълнение, ще бъдат осигурени преводачи, които да улеснят разбирането между партньорите в проекта. In the current activity a three-day study trip to the partner country - Norway will be realized for exchange of experience and good practices. The visit will be attended by 6 representatives of the municipalities of Dobrich, Dobrichka and Krushari. The visit will be organized and conducted by the Norwegian partner GREENZONE AS. The partner with its expertise and experience in the development and implementation of measures for sustainable development and climate adaptation will contribute to the transfer of knowledge and leading practice from the donor country to achieve sustainable urban ecosystems that have zero emissions and work to achieve cities with 100 % of renewable energy by 2030. The main focus of the visit will be the exchange of experience and good practices implemented in the energy sector, separate waste collection, prudent use of natural resources and environmental protection, as well as activities to reduce harmful emissions from greenhouse gases and improving air quality. Selected sites will be visited, demonstrating measures already in place to tackle climate change. During the visit, training forums will be organized, the implementation of which will further increase the competence of the participants. During the visit, the focus will be on: Presentation of new technologies and innovations available today and in the near future, and their opportunities for integration in the municipalities; Guidelines and ideas for implementation of projects in the sectors of public lighting, energy efficiency and intelligent urban development; Opportunities for future funding through examples of public-private partnerships or funding from third countries; In addition, translators will be provided to facilitate understanding between project partners. 55 989.09 31 698.34
Разработване на планови документи с цел намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към климатичните изменения / Development of planning documents in order to reduce greenhouse gas emissions and adaptation to climate change: За изпълнението на дейността ще бъде сформирана работна група - РГ включваща 6 бр., представители на общините град Добрич, Добричка и община Крушари (по двама експерта от всяка община). РГ ще извърши анализ на съществуващата нормативна база на общинско и национално ниво. Ще бъдат анализирани Национална стратегия за енергийна ефективност, нормативни и програмни документи на ЕС – Директива 2010/31/ЕО относно енергийните характеристики на сградите, Директива 2009/28/ЕО за насърчаване използването на енергия от възобновяеми енергийни източници, Национален план за действие по енергийна ефективност и др. В резултат направения анализ ще бъдат идентифицирани стратегическите програми на местно ново обхващащи сектори, имащи отношение към темата, които следва всяка община да разработва по закон. Всяка община на база своята потребност ще определи по един стратегически документ, който експертите на РГ да разработят чрез придобитите знания и опит. Разработването на документа, ще следва нормативните изисквания и националното законодателство както и насоките и методологията за изготвянето им. В процеса по изготвяне ще бъдат имплементират резултатите и усвоените нови знания и добри практики при изпълнението на настоящия проект. Също така ще бъдат приложени конкретни мерки и задачи, резултат от изпълнението на Дейност 3, водещи до адаптация към клиничните промени и директно намаляване емисиите на парникови газове. Основна цел на изготвянето на нови стратегически документи е насърчаване използването на енергия от възобновяеми източници. В процеса по изготвяне ще бъдат включени всички заинтересовани страни, имащи отношение към проблематиката включително екологични организации, НПО, регионални власти. Те ще бъдат включени в процеса по обсъждане и предлагане на конкретни идеи и мерки целящи постигане на заложените цели. Разработените програми, ще бъдат предложени за приемане от общинските съвети на всяка община партньор по проекта. For the implementation of the activity a working group will be formed - WG including 6, representatives of the municipalities of Dobrich, Dobrichka and Krushari municipality (two experts from each municipality). The WG will perform an analysis of the existing legal framework at municipal and national level. The National Energy Efficiency Strategy, EU normative and programming documents - Directive 2010/31/EC on the energy performance of buildings, Directive 2009/28/EC on the promotion of the use of energy from renewable energy sources, the National Energy Action Plan will be analyzed. efficiency, etc. As a result of the analysis, the strategic programs of local level will be identified, which each municipality should develop by law. Each municipality, based on its needs, will determine a strategic document to be developed by the WG experts through the acquired knowledge and experience. The development of the document will follow the regulatory requirements and national legislation as well as the guidelines and methodology for their preparation. The results and the acquired new knowledge and good practices in the implementation of this project will be implemented in the preparation process. Specific measures and tasks resulting from the implementation of Action 3 will also be implemented, leading to adaptation to clinical changes and direct reduction of greenhouse gas emissions. The main goal of drafting new strategic documents is to promote the use of energy from renewable sources. The stakeholder process will involve all stakeholders involved in the issue, including environmental organizations, NGOs, regional authorities. They will be involved in the process of discussing and proposing specific ideas and measures aimed at achieving the set goals. The developed programs will be proposed for adoption by the municipal councils of each project partner municipality. 24 000.00 0.00
Финансов Одит / Financial Audit: Община град Добрич ще организира извършването на одитна проверка на изпълнения проект с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. В зависимост от момента на извършване на ангажимента за договорени процедури, одиторът следва да извърши: - Междинна проверка по ангажимента за договорени процедури – извършва по отношение на документите, които УО изисква от бенефициента при представяне на междинно искане за плащане; - Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури – извършва по отношение на документите, които УО изисква от бенефициента при представяне на окончателно искане за плащане. Изпълнителят ще одитира проекта изпълнявайки следните задачи: - проверка съответствието между водената отчетност и изискванията на законодателството и финансиращата страна; - изпълнени са необходимите процедури за финансова дисциплина; - разходите и приходите, посочени във финансовия отчет, са документално обосновани и фактически извършени/получени; - разходите и приходите, посочени във финансовия отчет, са относими към бюджетните пера. В заключение одитът ще формира констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти. The Municipality of Dobrich will organize an audit of the implemented project in order to provide additional assurance regarding the legality of costs, effective and efficient implementation of project activities and compliance with specific EU regulations. Depending on when the engagement for agreed-upon procedures is performed, the auditor should perform: - Interim verification of the commitment for agreed procedures - performs in respect of the documents required by the Program Operator from the beneficiary upon submission of an interim request for payment; - Final verification of the commitment for agreed procedures - performs in respect of the documents required by the PA from the beneficiary upon submission of a final request for payment. The Contractor will audit the project by performing the following tasks: - verification of the compliance between the kept reporting and the requirements of the legislation and the financing party; - the necessary procedures for financial discipline have been completed; - the costs and revenues indicated in the financial statements are documented and actually incurred / received; - the expenditure and revenue shown in the financial statements relate to the budget lines. In conclusion, the audit will form findings and recommendations regarding the reliable presentation in all aspects of materiality in the implementation of the project, in accordance with international auditing standards. 4 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).