Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 575 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at increasing the capacity of the municipalities of Peshtera, Sadovo, Batak and Strelcha in implementing sustainable policies to reduce greenhouse gas emissions and adapt to the expected adverse effects of climate change. The proposed project activities will be implemented in partnership between the 4 municipalities, Association Union for Bulgaria and Supras - Norway.
The main project activities: improving the competence of municipal experts in the field of planning measures to mitigate and adapt to climate change; exchange of experience and good practices from the donor country, Norway and their dissemination; assessment of the municipal plans regarding the implementation of the objectives for reduction of greenhouse gas emissions and the planned measures for adaptation to climate change; improving skills and expertise at the local level; development and implementation of pilot measures for climate change mitigation and adaptation - construction of photovoltaic installations.
The project contributes to the objectives of the Programme: Improved status of the environment in ecosystems and reduced impact of pollution and other human activities and its result: Increased ability of local communities to reduce emissions and adapt to changing climate. Corresponds to the European strategic documents and the strategic documents of the partner municipalities. The project activities are related to the measures and activities envisaged in the Action Plan for Adaptation to Climate Change. The project activities envisage the implementation of four mitigation measures and eight measures for adaptation to climate change. The project implementation multiplies and upgrades implemented projects/initiatives/measures for mitigation of impact and adaptation to climate change, implemented on the territory of the partner municipalities. The results of the implementation can be multiplied.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Организация и управление Activity 1 Project management: Управлението на проекта цели да осигури и гарантира условия за законосъобразно изпълнение на дейностите, ефективно и ефикасно постигане на заложените цели и резултати, при: - Стриктното спазване на правилата и процедурите на приложимите програмни документи - Стриктното спазване на правилата и процедурите по действащото законодателството в областта на обществените поръчки (ЗОП и ПМС 118/2014) - Надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта - Стриктното спазване на правилата и процедурите за публичност и информираност - Законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ - Качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност - Качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта Дейността ще се осъществява изцяло със собствени човешки ресурси на бенефициента и партньорите. Екипът ще включва: - от Община Пещера: ръководител и финансов експерт - от Община Батак: координатор - от Община Садово: координатор - от Община Стрелча: координатор - от Супрас: координатор - от „Съюз за България“: координатор, технически експерт и експерт комуникации и публичност Основни задачи на екипа: - Организация и управление на дейностите - Спазване на графика за изпълнение и бюджета - Комуникация с представителите на целевите групи, заинтересованите страни, ПО, както и с органи и институции, имащи отношение към изпълнението - Организиране и провеждане на процедури за възлагане на дейности на външни изпълнители съгласно ЗОП и ПМС 118 - Наблюдение и контрол върху изпълнението на договорите с външни изпълнители - Счетоводно отчитане и финансово управление - Вътрешен мониторинг и контрол - Съхранение и архивиране на информацията, свързана с проекта Отговорностите на всеки член на екипа за управление са описани в секция 9 Екип и в приложения План за управление на качеството и оценка на риска. The project management aims to provide and guarantee conditions for lawful implementation of the activities, effective and efficient achievement of the set goals and results with respect to: - Strict compliance to the rules and procedures of the applicable Programme documents - Strict compliance to the rules and procedures of the current legislation in the field of public procurement (PPA and Decree of the Council of Ministers No 118/2014) - Proper preparation of the documents for the implementation of the project activities - Strict compliance to the rules and procedures for publicity and information - Legally and appropriate spending of the provided grant - Quality and accurate preparation of technical and financial reporting - Quality archiving and security in the storage of project documentation The activity will be implemented entirely with own human resources of the Beneficiary and partners. The team includes: - from the Municipality of Peshtera: Project manager and Financial expert - from the Municipality of Batak: Coordinator - from the Municipality of Sadovo: Coordinator - from the Municipality of Strelcha: Coordinator - from Supras: Coordinator - from “Union for Bulgaria”: Coordinator, Technical expert and Expert communications and publicity. Main tasks of the team: - Organization and management of project activities - Compliance to the implementation schedule and budget - Communication with the representatives of the target group, stakeholders, the PO, as well as with bodies and institutions related to the implementation - Organizing the procurement procedures for external contractors in accordance with the PPA and Decree 118 - Monitoring and control over the contract implementation from the external contractors - Accounting and financial management - Internal monitoring and control - Storage and archiving of all project information The responsibilities of each member of the management team are described in section 9 Team and in the attached Quality Management Plan and Risk assessment. 47 492.66 0.00
Дейност 2 Подобряване на компетентността на общинските служители в областта на планирането на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени. Activity 2 Improvement of the competence of municipal employees in the planning of climate change mitigation and adaptation measures.: МИНИМАЛНО ИЗИСКУЕМА ДЕЙНОСТ Дейността предвижда провеждане на 3-дневно обучение с 2 нощувки на общински служители от общ. Пещера, Батак, Садово и Стрелча. Основната цел на обучението ще е изграждане на институционален капацитет в областта на борбата с изменения на климата, стратегическото планиране и прилагане на адекватни мерки за адаптация към измененията на климата (включително чрез преодоляване на пропуските в знанията). За да могат обучаващите се да бъдат максимално концентрирани върху придобиването на нови професионални умения, обученията ще се провеждат на място, което позволява извеждането на участниците от обичайната им среда. В обучението ще вземат участие 20 служители, по 5 експерта от всяка община партньор. Общинските служители ще придобият знания по следните теми: „Предизвикателства, поставени вследствие изменението на климата–причини, въздействие, алтернативи“; „Потребление на енергия и емисии“; „Възможности за смекчаване и адаптиране на изменението на климата“; „Климатична справедливост, кръгова икономика, нулеви отпадъци“; „Правно-административна и управленска рамка за политиката относно климата“; „Политически контекст и международни климатични споразумения“; „Нормативна, институционална и планова основа за прилагане на мерки за адаптация“; „Капацитет за адаптивност към изменението на климата", „Инструменти за вземане на информирани решения при избор и прилагане на мерки за АКП“; „Разработване на стратегически документи, развиване на хоризонтални политики и стратегическо планиране“; „Събиране и мониторинг на данни“; „Определяне на цели и приоритети за подобряване на адаптивния капацитет и формулиране на мерки за адаптиране към изменението на климата“; „Координация и сътрудничество на общината с други институции и заинтересовани страни“. Изборът на служители, които да бъдат включени в обученията по проекта, спазва принципите на партньорство, равенство между половете и превенция на дискриминацията. MINIMUM REQUIRED ACTIVITY The activity envisages conducting a 3-day training with 2 nights for municipal employees from Peshtera, Batak, Sadovo and Strelcha. The main goal of the training will be to build institutional capacity in the field of climate change, strategic planning and implementation of adequate measures for adaptation to climate change (including by bridging knowledge gaps). In order for the trainees to be maximally concentrated on the acquisition of new professional skills, the trainings will be conducted on site, which allows the participants to be taken out of their usual environment. The training will be for 20 employees, 5 experts from each partner municipality. Municipal employees will acquire knowledge on the following topics: "Challenges posed by climate change - causes, impacts, alternatives"; "Energy consumption and emissions"; "Opportunities to mitigate and adapt to climate change"; "Climate justice, circular economy, zero waste"; "Legal-admin. management framework for climate policy"; "Political context and international climate agreements"; "Regulatory, institutional and planning basis for the implementation of adaptation measures"; "Climate change adaptability capacity", "Informed decision-making tools for the selection and implementation of ACP measures"; "Development of strategic docs, development of horizontal policies and strategic planning"; "Data collection and monitoring"; "Setting goals and priorities for improving the adaptive capacity and formulating measures for adaptation to climate change"; "Coordination and cooperation of the municipality with other institutions and stakeholders". The selection of employees to be involved in the training on the project respects the principles of partnership, gender equality and prevention of discrimination. 15 552.00 0.00
Дейност 3 Оценка на общинските планове по отношение на изпълнението на целите за намаляване на емисиите на парникови газове и набелязаните мерки за адаптация към изменението на климата Activity 3 Assessment of the municipal plans in terms of the achievement of the objectives for reduction of greenhouse gas emissions and outlined measures for climate change adaptation.: ДОПЪЛНИТЕЛНА ДЕЙНОСТ, КОЯТО НАДГРАЖДА И ПРИДАВА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ КЪМ ОЧАКВАНИТЕ ПРОЕКТНИ РЕЗУЛТАТИ Дейността предвижда да се направи анализ и оценка на стратегическите планове на общините Пещера, Батак, Садово и Стрелча, касаещи политики, действия и мерки, водещи като резултат до намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към очакваните неблагоприятни последици от изменението на климата. Изпълнението на Третия национален план за действие на България по изменението на климата за периода 2013-2020 г. зависи до голяма степен от местните власти и прилагането на мерки на общинско ниво. Дейностите за борба с изменението на климата имат местно измерение, поради връзката с планове и програми, приети на общинско ниво и мерки изпълнявани чрез местни проекти. Това обстоятелство поражда необходимостта от периодична оценка и адаптация на плановете и политиките с оглед тяхното съответствие с динамичните промени на социално, икономическо и технологично ниво. Настоящата дейност също така е необходима и подкрепяща за изпълнението на Дейност 4 "Разпространяване на добри практики - подготвителна фаза - придобиване на знания във връзка с проекта в резултат от партньорството с Норвегия". Информацията от изпълнението на текущата дейност, съдържаща направените оценки и препоръки към общинските планове, ще бъде представена на норвежкия партньор с цел обвързването й с анализа относно добри практики от Норвегия, които могат да бъдат приложени в България (включително по отношение на включването им в стратегическите общински планове). ADDITIONAL ACTIVITY THAT BUILDS AND ADDS VALUE TO THE EXPECTED PROJECT RESULTS The activity envisages an analysis and assessment of the strategic plans of the municipalities of Peshtera, Batak, Sadovo and Strelcha, concerning policies, actions and measures leading to a reduction of greenhouse gas emissions and adaptation to the expected adverse effects of climate change. The implementation of the Third National Action Plan of Bulgaria on Climate Change for the period 2013-2020 depends to a large extent on the local authorities and the implementation of measures at a municipal level. Climate change activities have a local dimension due to the link with plans and programs adopted at a municipal level and measures implemented through local projects. This circumstance raises the need for periodic evaluation and adaptation of plans and policies in view of their compliance with the dynamic changes at the social, economic and technological level. This activity is also necessary and supportive for the implementation of Activity 4 "Dissemination of good practices - preparatory phase - acquisition of knowledge related to the project as a result of the partnership with Norway". The information from the implementation of the current activity, containing the assessments and recommendations to the municipal plans, will be presented to the Norwegian partner in order to link it to the analysis of good practices from Norway that can be applied in Bulgaria (including their inclusion in the strategic municipal plans). 48 000.00 0.00
Дейност 4 Разпространяване на добри практики - подготвителна фаза - придобиване на знания във връзка с проекта в резултат от партньорството с Норвегия Activity 4: Dissemination of good practices - preparatory phase - acquisition of project knowledge as a result of the partnership with Norway : МИНИМАЛНО ИЗИСКУЕМА ДЕЙНОСТ След изпълнението на Дейност 3 и изготвените оценки и препоръки към общинските планове и документи, информацията ще бъде представена на норвежкия партньор. В текущата дейност СУПРАС ще изготви доклад, съдържащ добри практики от норвежкия опит за внедряване на мерки за намаляване на емисиите и адаптиране към климатичните промени, приложими за 4-те общини-партньори в сектори като енергетика, разделно събиране на отпадъци, разумно използване на природни ресурси и опазване на околната среда, както и дейности за намаляване на вредните емисии от парникови газове и подобряване качеството на атмосферния въздух. Докладът ще съдържа информация за норвежкия опит за развитие на общността, модел за комуникационно планиране, как повишената компетентност на общинските служители може да подобри навлизането на политиките в действие, практики за участието на гражданите в Норвегия в публичните политики в областта на екологията, бариери за постигане на желаните промени, икономически, институционални, липса на експертиза. Също примери за ползване на ВЕИ върху обществени сгради – като кметства, стадиони, зали и др., едновременно с това съчетани с иновативни архитектурни решения. В доклада ще има предложения как описаните добри практики могат да бъдат адаптирани в общините-партньор за постигане на основната цел на проекта - да се повиши капацитета на общините за оценка на стратегическите им планове и програми по отношение на планирани и изпълнени действия, водещи като резултат до намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към очакваните неблагоприятни последици от изменението на климата. В резултат ще се улесни планирането и изпълнението на нови стратегически стъпки за въвеждане на добрите практики за предотвратяване или свеждане до минимум на щетите, които неблагоприятни последици от изменението на климата могат да причинят. MINIMUM REQUIRED ACTIVITY After the implementation of Activity 3 and the prepared assessments and recommendations to the municipal plans and documents, the information will be presented to the Norwegian partner. As part of the activity, SUPRAS will prepare a report containing good practices from the Norwegian experience in implementing measures to reduce emissions and adapt to climate change, applicable to the 4 partner municipalities in the energy sectors, separate collection of waste, prudent use of natural resources and environmental protection, as well as activities to reduce harmful greenhouse gas emissions and improve air quality. The report will contain information on the Norwegian experience of community development, a model for communication planning, how the increased competence of municipal officials can improve the implementation of policies, practices for the participation of Norwegian citizens in public policies in the field of ecology, barriers to achieving the desired changes,economic, institutional, lack of expertise. Also examples of the use of renewable energy sources on public buildings- such as town halls, stadiums, halls, etc., at the same time combined with innovative architectural solutions. The report will suggest how the described good practices can be adapted in the partner municipalities to achieve the main goal of the project - to increase the capacity of municipalities to evaluate their strategic plans and programs in terms of planned and implemented actions resulting in the reduction of greenhouse gas emissions and adaptation to the expected adverse effects of the climate change. As a result, it will facilitate the planning and the implementation of new strategic steps to introduce good practices to prevent or minimize the damage that adverse effects of climate change can cause. 64 000.00 0.00
Дейност 5 Разпространяване на добри практики - фаза 1 - обмен на опит и добри практики - работно посещение в Норвегия Activity 5 - Dissemination of good practices - phase 1 - exchange of experience and good practices - working visit to Norway: МИНИМАЛНО ИЗИСКУЕМА ДЕЙНОСТ Дейността предвижда организиране на 3-дневно работно посещение до Норвегия, град Кристиансанд. Кристиансанд е град с "екологично съзнание" от няколко десетилетия, фокусиран върху добрия обществен транспорт, колоезденето, рециклирането на отпадъци и други екологични мерки. Предвижда се 20 служители от общините партньори, както и служители от Сдружение „Съюз за България“ да посетят Кралство Норвегия, където ще се срещнат с представители на норвежкия партньор СУПРАС. По време на срещите ще бъдат обсъдени предизвикателствата и пропуските на българските общини по отношение на действията в областта на климата. Партньорите от България ще представят анализ на заложените в стратегическите планове и програми мерки, водещи до намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към очакваните неблагоприятни последици от изменението на климата. Норвежкият партньор ще представи добри практики за планиране и изпълнение/прилагане на проекти и технологии, приложими за България, като проследи и анализира целия процес – от планирането до изпълнението на мерките и проектите. По този начин служителите в общинските администрации ще имат възможността да усвоят похвати и техники за планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени, което от своя страна ще повиши капацитета и компетентността на общинските служители в областта на планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени. Ще се организират посещения на място в избрани региони, където нагледно ще се демонстрират вече внедрени мерки. Посещението ще включва пътуване до Осло, където общинските служители ще могат да видят внедрена фотоволтаична инсталация на градската зала, както и на замъка в Осло. MINIMUM REQUIRED ACTIVITY The activity envisages organizing a 3-day working visit to Norway, the town of Kristiansand. Kristiansand has been an "environmentally conscious" city for several decades, focusing on good public transport, cycling, waste recycling and other environmental measures. It is planned that 20 employees from the partner municipalities, as well as employees from the Union for Bulgaria Association will visit the Kingdom of Norway, where they will meet with representatives of the Norwegian partner SUPRAS. During the meetings, the challenges and shortcomings of the Bulgarian municipalities regarding climate action will be discussed. The partners from Bulgaria will present an analysis of the measures set in the strategic plans and programs, leading to the reduction of greenhouse gas emissions and adaptation to the expected adverse effects of climate change. The Norwegian partner will present good practices for planning and implementation of projects and technologies applicable to Bulgaria, monitoring and analyzing the whole process - from planning to implementation of measures and projects. In this way, the employees in the municipal administrations will have the opportunity to learn techniques and techniques for planning measures for mitigation and adaptation to climate change, which in turn will increase the capacity and competence of municipal employees in the field of planning measures for mitigation and adaptation to climate change. On-site visits will be organized to selected regions, where measures already implemented will be demonstrated. The visit will include a trip to Oslo, where municipal officials will be able to see a photovoltaic installation installed in the city hall, as well as in Oslo Castle. 39 147.00 0.00
Дейност 6 Разпространяване на добри практики - фаза 2 - работни срещи в България Activity 6 Dissemination of good practices - phase 2 - workshops in Bulgaria: МИНИМАЛНО ИЗИСКУЕМА ДЕЙНОСТ Дейността предвижда организиране на работни срещи-семинари в 4-те общини-партньори, на които да бъдат поканени представители от НПО сектора и бизнеса. Основният фокус на срещите ще бъде насочен към повишаване на капацитета, осведомеността и засилване на комуникация между администрацията, местното гражданско общество и бизнес. Ще бъдат представени и обсъдени изводите и препоръките от направените оценки на общинските стратегически документи (Д3); добрите практики от Норвегия предложенията за адаптирането им в България (Д4), както и споделения опит от норвежкия партньор (Д5). Също така ще бъдат представени и планираните пилотни мерки, които ще бъдат въведени чрез проекта за намаляване и ограничаване на неблагоприятните последствия от изменението на климата и повишаване енергийната ефективност на 5 общински сгради чрез ВЕИ (Д8) и ползите от трансформацията на все повече обществени сгради в сгради с близко до нулево потребление. Текущата дейност има принос за изпълнение на мярка повишаване информираността по отношение изискванията за сгради с нулево нетно потребление, нови материали, практики и технологии от Трети национален план за действие по изменение на климата. Тематични области на срещите: I.Общинска подкрепа за граждански инициативи - добри практики, довели до въвеждане на нови решения на местно ниво в резултат на предложения на граждани и НПО чрез институционална и друга подкрепа за проекти в областта на климата. II.Нови технологии и решения в управлението - добри практики от Норвегия за въвеждане на нови технологии и решения в общинското управление, административното обслужване, инфраструктурното и пространствено развитие, транспорта, публичните услуги, паркирането, туризма и др., вкл. мобилни приложения, отворени данни, интернет базирани платформи, модерни или зелени технологии и решения и др. III.Мерки и проекти, подходящи за внедряване в бизнеса и в домакинствата с цел намаляване на парниковите газове. MINIMUM REQUIRED ACTIVITY The activity envisages organization of workshops-seminars in the 4 partner municipalities, to which representatives of the NGO sector and business will be invited. The main focus of the meetings will be on capacity building, awareness and strengthening communication between the administration, local civil society and business. During these meetings the conclusions and recommendations from the evaluations of the municipal strategic documents will be presented and discussed (Act.3); as well as the good practices from Norway and the proposals for their adaptation in Bulgaria (Act.4), and the shared experience of the Norwegian partner (Act.5). The planned pilot measures will also be presented, which will be introduced through the project to reduce and limit the adverse effects of climate change and increase the energy efficiency of 5 municipal buildings through RES (Act.8) and the benefits of transforming more public buildings into buildings with close to zero consumption. The current activity contributes to the implementation of an awareness raising measure regarding the requirements for buildings with zero net consumption, new materials, practices and technologies from the Third National Climate Change Action Plan. Topics: I.Municipal support for civil initiatives - good practices that have led to the introduction of new solutions on a local level as a result of proposals from citizens and NGOs through institutional and other support for climate projects. II.New technologies and solutions in management - good practices from Norway for introduction of new technologies and solutions in municipal management, administrative services, infrastructure and spatial development, transport, public services, parking, tourism, etc., incl. mobile applications, open data, internet based platforms, modern or green technologies and solutions, etc. III.Measures and projects suitable for implementation in business and households in order to reduce greenhouse gases. 7 200.00 0.00
Дейност 7 Подобряване на уменията и експертизата на местно ниво Activity 7 Improving skills and expertise at а local level: МИНИМАЛНО ИЗИСКУЕМА ДЕЙНОСТ Дейността предвижда, освен 20-те общински служители преминали обученията и обмяната на опит в предходните дейности, придобитите от тях знания да бъдат пренесени и да достигнат в общините и до други служители, имащи отношение към процеса на планиране на политики. Това се прави с оглед пълно постигане на главната цел на проекта, а именно да се повиши капацитета на общините за оценка на стратегическите им планове и програми по отношение на планирани и изпълнени действия, водещи като резултат до намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към очакваните неблагоприятни последици от изменението на климата. Служителите с повишен капацитет, преминали обученията и срещите в Дейности 2, 5 и 6, са лица, които имат най-пряко отношение към проблематиката, свързана с климата. Тъй като въпросът с намаляването на вредните емисии е от изключителна важност, както на местно, национално и европейско ниво, така и в световен мащаб, това налага постигането на максимална осведоменост, подобряване на уменията и експертизата на всички служители в местната власт. Привличането на повече експерти ще има принос за преодоляването на съществуващата информационна празнина по темата и ще стимулира обмена на знания като ще способства за засилване на връзката между общинските експерти, имащи отношение към процеса на планиране на общински политики. По време на изпълнение на дейността участващите експерти също така ще обсъдят и дадат мнение по общинските планове и проекти, свързани с климатичните промени, докладите от оценката им, тяхната актуализация, както и относно предложени конкретни мерки/проекти, свързани с климата. MINIMUM REQUIRED ACTIVITY The activity envisages, in addition to the 20 municipal employees who have undergone training and exchange of experience in previous activities, the knowledge acquired by them to be transferred and reach in the municipalities and other employees involved in the policy planning process. This is done in order to fully achieve the main goal of the project, namely to increase the capacity of municipalities to evaluate their strategic plans and programs in terms of planned and implemented actions, resulting in a reduction of greenhouse gas emissions and adaptation to the expected adverse effects of climate change. The staff with increased capacity, who have undergone the trainings and meetings in Activities 2, 5 and 6, are the persons who have the most direct relation to the issues related to the climate. As the issue of reducing emissions is of paramount importance, both at local, national and European level, as well as globally, it requires the achievement of maximum awareness, improvement of skills and expertise of all local government officials. Attracting more experts will contribute to overcoming the existing information gap on the topic and will stimulate the exchange of knowledge by helping to strengthen the relationship between municipal experts involved in the process of municipal policy planning.During the implementation of the activity the participating experts will also discuss and give an opinion on the municipal plans and projects related to climate change, the reports from their assessment, their updating, as well as on proposed specific measures / projects related to climate. 7 200.00 0.00
Дейност 8: Разработване и прилагане на мерки за смекчаване и адаптация към климатичните промени - изграждане на фотоволтаични инсталации на общински сгради, собственост на общините партньори Activity 8 - Development and implementation of measures for climate change mitigation and adaptation - construction of photovoltaic installations of municipal buildings, property of the partner municipalities: МИНИМАЛНО ИЗИСКУЕМА ДЕЙНОСТ Рразработване и прилагане на 4 пилотни иновативни мерки за смекчаване на климатичните промени в общините-партньори по проекти. Тези мерки ще спомогнат за изпълнението на мерките, заложени в стратег. планове на общините, в Националната стратегия за адаптиране към изменението на климата, а също така и ще имат принос към постигането на амбициозната цел за въглеродна неутралност до 2050 г. чрез подобряване на ен. ефективност (ЕЕ) на сградния сектор - един от основните фокуси на представената в края на 2019 г. от ЕК Европейска Зелена сделка. Конкретно 4-те пилотни иновативни мерки за смекчаване на климатичните промени, са: Мярка 1: Инсталиране на 2 бр. фотоволт. инсталации на общински сгради в Общ Пещера с мощност до 30kW Мярка 2. Инсталиране на 1 бр. фотоволт. инсталация на общинска сграда в Общ Батак с мощност до 30 kW Мярка 3. Инсталиране на 1 бр. фотоволт. инсталация на общинска сграда в Общ Садово с мощност до 30 kW Мярка 4. Инсталиране на 1 бр. фотоволт. инсталация на общинска сграда в Общ Стрелча с мощност до 30 kW Пилотните мерки по проекта са избрани, защото сградите за обществено обслужване, които се групират с наименование "нежилищни сгради", имат съществена роля за по-бързо и задълбочено обновяване, тъй като те са с висока степен на "видимост" в публ. живот. Това стимулира разбирането за ползите от ВЕИ и ЕЕ при всички крайни потребители и променя обществените нагласи в подкрепа на цялостния процес на обновяване и поддръжка на сградите и отражението на този процес към въглеродната неутралност и борбата с климатичните промени. Слънцето е чист и възобновяем източник на енергия, който помага на околната среда. Всеки генериран киловатчас (kWh) слънчева енергия намалява значително емисиите на парникови газове като CO2, както и други опасни замърсители като серни оксиди, азотни оксиди и прахови частици. MINIMUM REQUIRED ACTIVITY Development and implementation of 4 pilot innovative measures for climate change mitigation in the project partner municipalities. These measures will contribute to the implementation of the measures set out in the strategic plans of the municipalities in the National Strategy for Adaptation to Climate Change, and will also contribute to the achievement of the ambitious goal of carbon neutrality by 2050 by improving energy efficiency. of the building sector - one of the main focuses of the European Green Deal presented at the end of 2019 by the EC. Specifically, the 4 innovative pilot measures for climate change mitigation that will be implemented under the project are: Measure 1: Installation of 2 pcs. photovoltaic installations of municipal buildings in the Municipality of Peshtera with power up to 30kW Measure 2. Installation of 1 pc. photovoltaic installation of a municipal building in the Municipality of Batak with power up to 30 kW Measure 3. Installation of 1 pc. photovoltaic installation of a municipal building in the Municipality of Sadovo with power up to 30 kW Measure 4. Installation of 1 pc. photovoltaic installation of a municipal building in the Municipality of Strelcha with power up to 30 kW The pilot measures of the project were chosen because the public service buildings, which are grouped under the name "non-residential buildings", have an essential role for faster and more thorough renovation, as they have a high degree of "visibility" in public life. This stimulates the understanding of the benefits of RES and energy efficiency for all end users and changes public attitudes in support of the overall process of renovation and maintenance of buildings and the impact of this process on carbon neutrality and the fight against climate change. The sun is a clean and renewable energy source that helps the environment. Each kilowatt-hour (kWh) of solar energy generated significantly reduces greenhouse gas emissions such as CO2, as well as other hazardous pollutants such as sulfur oxides, nitrogen oxides and dust particles. 292 032.00 0.00
Дейност 9 Публичност и информираност Activity 9 Publicity and awareness: Основната цел на дейностите за информираност и публичност е да осигури осведоменост за съществуването, целите, двустранното сътрудничество с Норвегия, изпълнението, резултатите и въздействието на подкрепата от ФМ на ЕИП за изпълнението на настоящия проект. Във връзка с основната цел на проекта, посредством дейностите за информираност и публичност също така ще се стимулира разбирането за ползите от намаляване на емисиите на парникови газове и адаптацията към очакваните неблагоприятни последици от изменението на климата и ролята на местните власти (общините) за планирането и изпълнението на нови стратегически стъпки за въвеждане на добрите практики за предотвратяване или свеждане до минимум на щетите, които те могат да причинят. Всички информационни и комуникационни материали, свързани с ФМ на ЕИП по проекта, ще отговарят на изискванията, описани в Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвегия за периода 2014-2021 г. и на Анекс 3 от Регламента. Всички рекламни материали ще бъдат изработени от рециклируеми материали и с възможност да бъдат рециклирани. Всяка една информация за напредъка, постиженията и резултатите на проекта ясно ще подчертава приноса на Програмата, ФМ на ЕИП и страните донори Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. Дейностите за информираност и публичност ще се изпълняват в съответствие с разработения Комуникационен план. The main aim of the awareness and publicity activities is to provide awareness of the existence, objectives, bilateral cooperation with Norway, implementation, results and impact of the FM of EEA support for the implementation of the project. In relation to the main goals of the project, awareness and publicity activities will also stimulate the understanding of the benefits of reduction of greenhouse gas emissions and the adaptation to the adverse effects of climate change and the role of the local authorities (the municipalities) for the planning and implementation of new strategic steps to put in place good practices to prevent or minimize the damage they may cause. All information and communication materials related to the FM of the EEA under the project will meet the requirements described in the Communication and Design Guide of the FM of the EEA for the period 2014-2021 and Annex 3 to the Regulation. All promotional materials should be made of recyclable materials and with ability to be recycled. All information about the project, its progress, achievements and results clearly will refer to the Programme, the FM of EEA and the donor-countries Iceland, Liechtenstein and Norway. Awareness and publicity activities will be implemented in accordance with the developed Communication Plan. 13 758.00 0.00
Дейност 10 Одит Activity 10 Audit: Одитът е важна част от изпълнението на проекта. Неговата цел е да потвърди, че извършените разходи по проекта са допустими и отговарят на критериите: - Реално извършени са от Бенефициента и партньорите по време на изпълнението на проекта в рамките на договорения срок за изпълнение на проекта; - Възникнали са между първата и последната дата на допустимост на разходите за даден проект съгласно договора за предоставяне на БФП, но не по-късно от 30.04.2024 г; - Пряко свързани са с предмета на договора за предоставяне на БФП и съответстват на одобрения бюджет за изпълнението на проекта, съответно на бюджетното разпределение за партньорите; - Необходими и пропорционални са на изпълнението на допустимите по проекта дейности; - Направени са единствено и само с цел постигане на целите и очакваните резултати от изпълнението на проекта по начин, съвместим с принципите на икономичност, ефикасност и ефективност; - Удостоверени са с необходимите разходооправдателни документи (фактури, договори или други счетоводни документи), документи за извършени плащания съгласно приложимото законодателство, както и документи, доказващи извършването на дейностите; - Отразени са в счетоводните документи и регистри на Бенефициента и партньорите в съответствие с приложимите законодателство, счетоводни стандарти и принципи; - Отговарят на изискванията на данъчно-осигурителното законодателство; - Използвана е система за счетоводна отчетност и вътрешен контрол, която позволява директно идентифициране и проверка на декларираните разходи по проекта и дава възможност за проследимост на всички икономически операции по проекта и изготвянето на самостоятелни отчети само за целите на проекта. The audit is an important part of the project implementation. Its purpose is to confirm that the costs incurred under the project are eligible and meet the criteria: - Are actually carried out by the Beneficiary and the Partners during project implementation within the agreed duration of the project; - Are occurred between the first and final dates of eligibility of a project under the Project Contract and in any case not later than 30.04.2024; - Are directly related to the subject matter of the Grant Contract and match the approved budget for the project implementation, respectively the budget allocation for the Partners; - Are necessary and proportionate to the implementation of the activities eligible under the project; - Are made solely for the purpose of achieving the objectives and expected results of the project implementation in a manner consistent with the principles of economy, efficiency and effectiveness; - Are certified by the necessary cost-proving documents (invoices, contracts or other accounting documents), documents for payments made in accordance with the applicable legislation, as well as documents proving the performance of the activities; - Are reflected in the Beneficiary's and Partners’ accounts or records in accordance with the applicable legislation, accounting standards and principles; - Met the requirements of tax and social security legislation; - The accounting and internal control system is used that allows direct identification and verification of the declared costs of the project and allow traceability of all economic operations under the project and the preparation of standalone reports for project purposes only. 7 800.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).