Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The proposal aims to promote a integrated approach to the integration of third-country nationals (TCN), including strengthening cooperation between relevant actors. It aims to support legal migration to Member States in accordance with their economic and social needs, while preserving the integrity of MS' immigration systems, and promoting the effective integration of TCN.
As a follow up of a previous project, this proposal aims at building on the results achieved, focusing on the best practices. The project activities include a number of measures for the successful integration and socialization of about 700 persons seeking/receiving international protection, as well as to create conditions for direct and indirect engagement of about 10,000 representatives of the host society.
The activities include:
- preparation of a Comparative Analysis of Access to Basic Services, and its dissemination among stakeholders, through 3 online seminars for the institutions concerned, in order to achieve enhanced cooperation between relevant actors in the integration of TCN;
- conducting cultural and entertainment sports events in order to fully integrate the TCN into the public life of the host country, through applied integration measures;
- conducting a national information campaign, which includes the development and dissemination of short information videos and TV participation, covering directly and indirectly about people from the host society, in order to raise awareness and combat prejudice and stereotypes;
- information and publicity activities in order to improve information and publicity about the goals, activities, messages and results of the project and about the priorities of The Asylum, Migration and Integration Fund.
The expected results of the project and its impact at different levels (regional, national and European) will be essential for a better and sustainable integration support to the TCN.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да осигури ефективно и безпроблемно управление на проекта, което включва съгласуване на общи насоки за управлението, ранно идентифициране на възможни рискове и стратегия за преодоляването им, изготвяне на междинни и крайни отчети и др. Ще бъде разработен вътрешен план за действие относно управлението и администрирането на проекта, включващ разпределение на отговорностите, срокове и необходими инструменти. Съществен принос за успешното изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори, ще има екипът за управление: ръководител на проекта, координатор и финансов експерт. Сформираният екип на проекта има дългогодишен опит в управлението на проекти (включително в големи международни консорциуми) и е достатъчно компетентен, за да предотврати евентуални слабости при изпълнението. В зависимост от спецификата на дейностите, екипът ще бъде подпомаган от външните експерти. Екипът за управление ще осигурява постоянен вътрешен контрол (ще бъдат провеждани редовни координационни срещи относно напредъка, планиране на ключови дейности и оценка и контрол на качеството на изпълнение) и ще бъде в непрекъсната комуникация с ангажираните външни експерти, както и с Отговорния орган. 23 075.51 35 761.01
Сравнителен анализ за достъпа до основни услуги, включващ модел и препоръки за укрепване на комуникацията на местното, регионалното и национално равнище : Дейността съответства на т.4.1.4 „Достъп до основни услуги“ от „План за действие относно интеграцията на граждани на трети държави“, Дейности по координиране на политиките по жилищно настаняване с равен достъп до заетост, здравеопазване и здравни услуги; дейности, свързани с междусекторно взаимодействие, включително чрез укрепване на комуникацията между местното, регионалното и национално равнище, включително дейности за предоставяне на подкрепа за жилищно настаняване на лица, получили международна закрила, свързани с други дейности по интеграцията, като достъп на пазара на труда и образование). В рамките на Дейност 2 ще бъде извършено сравнително аналитично проучване на достъпа до основни услуги – дейности по координиране на политиките по жилищно настаняване с равен достъп до заетост, здравеопазване и здравни услуги, с фокус Харманли и Димитровград. Съгласно т.4.1.4, достъпът до адекватно и достъпно жилищно настаняване е основно условие, за да могат гражданите на трети държави да започнат нов живот в новото общество, но представлява сериозно предизвикателство в контекста на сегашните приходящи потоци, както по отношение на първоначалното приемане, така и при намирането на дългосрочни жилищни решения, които освен това създават подходящи възможности за заетост. Освен това, данните показват, че недоброто здраве и липсата на достъп до здравни услуги могат да бъдат фундаментална и постоянна пречка пред интеграцията, която засяга почти всички сфери на живот и определя възможностите за заетост, образование, изучаване на езика на приемащата страна и взаимодействие с публичните институции. Получените резултати от извършения анализ ще бъдат използвани за разработване на динамичен модел за политики за координация и сътрудничество на регионално ниво. Като резултат от направения сравнителен анализ за достъпа до основни услуги на базата на Плана за действие на ЕС в областта на интеграцията и връщането на граждани на трети държави с фокус Харманли и Димитровград, ще бъдат съставени препоръки за укрепване на комуникацията между местното, регионалното и национално равнище, които ще бъдат адресирани и към всички заинтересовани институции. Резултатът от дейността ще бъде представен в рамките на 3 онлайн семинара с 30 участници всеки. Семинарите ще бъдат с различен географски и териториален обхват, с цел достигане до по-широк кръг от лица. Те ще бъдат насочени към заинтересованите институции и към представители на работодателските организации, относно възможностите за достъп до услуги на ГТС. Подобна серия от уебинари ще даде тласък за ангажиране и приобщаване на всички участници в процеса, посредством достъпен интерактивен формат. Мултидисциплинарният подход ще гарантира участие на всички заинтересовани страни. Те ще подпомогнат органите на местно самоуправление на страната, органите на здравното осигуряване, образователната система, социалните услуги да подобрят взаимодействието помежду си за постигането на по-добро ниво на интеграция на ГТС. При отчитане на изключително висок интерес и желание от страна на заинтересованите институции и представители на работодателските организации, ЕИ ще се ангажира с допълнителното провеждането на допълнителни онлайн семинари, с цел достигане но по-широк кръг заинтересовани по темата лица. С цел по-широко разпространение и достигане до максимално широк кръг от заинтересовани лица, сравнителният анализ ще бъде публикуван на хартиен носител. Публикацията ще представлява разписан модел от проучването на достъпа до основни услуги по Дейност 2. Посредством сравнителното аналитично проучване на достъпа до основни услуги, ще бъдат обхванати дейности по координиране на политиките по жилищно настаняване и равен достъп до заетост. Описаният модел от проучването ще може да бъде прилаган от заинтересованите страни и след приключване на проекта. 51 572.55 51 184.53
Провеждане на културно-развлекателни спортни мероприятия за ГТС: Дейността съответства на т.4.1.5 „Активно участие и социално приобщаване“ и по-конкретно: Дейности, свързани с насърчаване обмена с приемащото общество от самото начало чрез доброволчески, спортни и културни дейности. В рамките на дейността ще бъдат проведени 14 еднодневни културно-развлекателни спортни мероприятия, насочени към ГТС за 700 лица. В първата част на културно-развлекателните спортни мероприятия участниците ще бъдат запознати с ценностите на Европейския съюз и основните им права като граждани на Съюза, в съответствие с т.4.1.5 „Активно участие и социално приобщаване“ от „План за интеграцията на граждани на трети държави“ и по-конкретно: Организиране на програми за гражданска ориентация за всички ГТД като начин за поощряване на интеграцията в приемащото общество и за насърчаване разбирането и зачитането на ценностите на ЕС. Във втората част ще се проведат спортните занимания (например: футболни мачове, баскетбол, волейбол, спортни състезателни игри и др.) в съответствие с т.4.1.5 „Активно участие и социално приобщаване“ от „План за действие относно интеграцията на граждани на трети държави“, интеграцията не се свежда само до научаването на езика, намирането на жилище или постъпването на работа. Тя включва също така активно лично участие в местната, регионалната и националната общност, вкл. културни и спортни дейности. Насърчаването на обмена с приемащото общество чрез спортни дейности от самото начало улеснява диалога и взаимното разбирателство. То може да е полезно както за новопристигналите граждани на трети държави, така и за приемащото общество, като засилва приемането и помага за формирането на гостоприемно отношение. За целите на настоящата дейност ще бъдат осигурени спортни принадлежности и екипи за участниците, които след приключването на проекта ще останат притежание на съответния център и участниците. Целта е чрез провеждане на събитията да бъде създадена среда за по-ефективна интеграция на гражданите на трети страни в спортния и гражданския живот на приемащото общество, както и да бъде насърчен здравословният начин на живот на ГТС. По време на спортните събития ще бъдат разпространявани разработените информационни и промоционални материали по проекта, както и безплатни информационни материали по темата (разпространявани от мрежата „Европа Директно” на ЕК). 53 765.37 19 051.77
Информационна кампания : Дейността съответства на съгласно т.4.1.5 „Активно участие и социално приобщаване“ и по-конкретно: Дейности по борба с предразсъдъците и стереотипите – например кампании за увеличаване на осведомеността, образователни програми и др. Националната информационна кампания ще включва следните поддейности: 4.1. Изготвяне и разпространение на информационни аудиовизуални материали. Ще бъдат разработени и разпространени аудиовизуални материали (5 бр.), които ще съдържат например: лични истории на успешна интеграция; съдържание, целящо намаляване на агресията и обществените предразсъдъци, намаляване на езика на омразата; информация за историята и културата на България и др. Съдържанието ще бъде преведено на английски език с цел достигане до по-широк кръг от лица. Ще бъдат насочени към широката общественост, ГТС, общини, центрове за настаняване, училища и др. Съдържанието ще бъде публикувано и онлайн и предоставено за безплатно използване и след края на проекта. 4.2. Участия в телевизионни предавания. Ще бъдат осигурени участия в телевизионни предавания на експертите по проекта. При възможност за участие ще бъдат привлечени и говорители (експерти от компетентните институции/местна власт, НПО и др), които не са част от експертния екип по проекта, компетентни в областта на обсъжданите въпроси във връзка с Плана за действие на ЕС в областта на интеграцията и връщането на граждани на трети държави. Тематичните участия в телевизионни предавания ще се провеждат в регионални/национални телевизии (например България Он Еър и др.) Дискутираните теми ще имат за цел насърчаване на дебата по проблемите на ГТС и осигуряване на обективна информация, насочена от една страна към приемащото общество, с цел ефективно използване на потенциала на получилите закрила лица за икономиката и развитието на страната, предпазване от предразсъдъци, негативно отношение към бежанците и радикализация, и от друга страна – към получилите закрила. Темите, които ще бъдат обсъждани по време на тези предавания, ще бъдат изцяло в контекста на Плана за действие на ЕС в областта на интеграцията и връщането на граждани на трети държави и мерките за неговото изпълнение. Освен експертните разговори в студиото, по време на предаванията ще бъдат промотирани и разработените аудиовизуални материали. 83 231.70 69 809.71
Информация и публичност: В рамките на Дейност 5 – Информация и публичност, ще бъдат използвани целево подбрани комуникационни канали – традиционни и онлайн медии (национални и регионални), социални мрежи, информационни събития, разпространение на информация чрез партньорски мрежи/структури и специализирани организации, разработване и разпространение на тематични информационни, аудиовизуални и промоционални материали и др. Европейският институт има изградени контакти и партньорства с местни и национални телевизии, интернет медии, вестници, радиостанции (предимно такива, чийто ресор е европейската тематика). Изградените и ефективно работещи през годините медийни партньорства ще спомогнат за качеството изпълнение на националната информационна кампания, за отразяването на другите предвидени дейности по проекта, както и за разпространение на информация относно целите и приоритетите на ФУМИ. Сред основните медии, с които Европейският институт работи традиционно, са: България Он Еър, „Телевизия Европа“, в-к „Сега”,, Дневник.bg, MEDIAPOOL, Българското национално радио (БНР), регионалните станции на Дарик радио и др. Експертите, ангажирани по проекта, ще дават интервюта относно актуални теми, свързани с националната политика в сферата на миграцията, както и относно предстоящи инициативи по проекта. Дейностите ще бъдат популяризирани в максимална степен чрез публикуване на съобщения до медиите и покани за събития, репортажи, интервюта и други журналистически форми. За осъществяване на комуникационните дейности по проекта ще бъдат използвани и електронни канали за предоставяне на информация. На сайтовете, поддържани от Европейския институт, редовно ще се публикуват новини, свързани с темата и дейностите на проекта (http://www.europeaninstitute.bg/; http://direct.europe.bg/). За достигане на по-широк кръг от заинтересовани ще бъдат използвани активно и страниците в социалните медии на Европейския институт (https://www.facebook.com/TheEuropeanInstituteFoundation/; https://www.facebook.com/EuropeDirect.Sofia/; https://www.facebook.com/EuropeDirect.IC.Ruse/) Фейсбук страниците към настоящия момент имат повече от 7 500 последователи). Ще бъдат споделяни и новини, свързани с политиката на ЕС в сферата на правосъдието и вътрешните работи. Публикуваното съдържание ще бъде насочено към широката общественост, ще бъде съобразено с характеристиките на Фейсбук аудиторията и ще има изцяло информационни функции. Това съдържание ще подпомогне усилията на екипа по проекта да се достигне чрез още един комуникационен канал до приемащото общество, в допълнение към мерките, предвидени в тази посока в рамките основните дейности по проекта. В рамките на проекта ще бъдат изработени: - Рекламен банер на проекта – 1 бр.; - Информационна брошура по проекта – 700 бр.; - Комплект промоционални материали (включващ например: тениска, шапка, платнена торба) – 700 бр. Ключова роля при осъществяването на дейностите по информация и публичност ще имат всички дейности, вкл. културно-развлекателните спортни мероприятия и телевизионните предавания, предвидени по проекта. Върху всички печатни, електронни, аудиовизуални и промоционални материали, изработени по проекта, ще бъдат поставени името и логото на финансиращия орган, както и всички форми за идентификация, съгласно определените изисквания за визуализация и публичност (и съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията). Върху материалите ще бъде посочено, че дейността е съфинансирана от ФУМИ. Всяка публикация по проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа текст за ограничение на отговорността (disclaimer), съгласно изискванията. 21 995.00 34 423.26

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).