Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project was developed in response to the need of upgrading and enhancing of the institutional capacity of the State Agency for Refugees with the Council of Ministers to fulfill its public role in the implementation of the state policy in the field of international protection as specialized state body for granting protection to foreigners.
The envisaged activities will cover the employees of SAR, who, with their assigned activities and responsibilities, are key players in the procedures for providing international protection to foreigners. Training and experience sharing activities will enhance professional competence for more effective performance of their duties. Through specialized training, their knowledge, skills and attitudes will be developed; Emphasis will be placed on international protection, improving quality of work by developing and building skills to cope with everyday difficulties and reducing the level of stress in the workplace; Developing knowledge about countries of origin of refugees and skills for positive communication and tolerance.
Another focus of the project is to ensure the constant exchange of up-to-date information and experience between the employees of SAR and all interested parties through the preparation and dissemination of information materials.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и организация на проекта: Целта на тази дейност е да се гарантира ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта и да се създадат условия за планиране на дейностите и успешното организационно, документално и финансово финализиране на проекта. Предвид спецификата и обема на дейностите, екипът за управление ще се състои от: 1. Ръководител на проекта - ръководи, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта. Основните му функции са да ръководи и контролира изпълнението на предвидените за изпълнение дейности, поддържане на постоянен контакт с финансиращия орган и управление на работата на екипа на проекта. 2. Координатор на проекта - координира изпълнението на дейностите по направления. Основните му функции са координирането на предвидените за изпълнение дейности, координиране на действията с партньорите по проекта и подпомагане на работата на ръководителя на проекта. 3. Технически сътрудници - основните им функции са да водят цялостната документация и кореспонденция по Проекта, да събират, класират и отговарят за съхранението на техническата документация. 4. Счетоводител - основните му функция е по изготвяне на междинните и финалния финансови доклади, текущ мониторинг върху разходваните средства, осчетоводяване на първични счетоводни документи, проверка и контрол на движението на разходите по бюджетните пера. 5. Юрист - основните му функции са във връзка с провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители по ЗОП. 18 622.50 0.00
Обучение на служители на ДАБ при МС с цел повишаване практическата и теоретична подготовка по прилагането на националната и европейската правна рамка в областта на убежището: Целта на тази дейност е да се повиши ефикасността и ефективността на извършената от служителите работа, при прилагането на националната и европейска правна рамка в областта на убежището. Много често, при възникване на комплицирани казуси, експертите изпитват затруднения относно начините по които конкретния казус трябва да бъде разрешен. Чрез организиране на периодични обучения, по време на които се разглеждат различни видове казуси и тяхното разрешаване, експертите на ДАБ при МС ще постигат високи резултати за кратко време при изпълнение на служебните си задължения. Това от своя страна ще се отрази положително върху качеството на процедурата за предоставяне на международна закрила. Обучението има за цел да разшири познанията на служителите на ДАБ при МС чрез разглеждане на проблематични практики по ЗУБ, решаване на казуси от практиката, актуализиране на информацията по провеждане на производство за предоставяне на международна закрила, както и разясняване на мерките, прилагани на кандидатите за международна закрила съгласно Закона за убежището и бежанците. 21 855.00 16 589.89
Обучение на служители от териториалните поделения на ДАБ при МС, във връзка с подобряване на качеството при провеждане на производството за предоставяне на международна закрила и провеждане на обучение на медицински персонал от центровете на агенцията.: При провеждане на производството за предоставяне на международна закрила, от съществена важност е добрата квалификация на служителите, които имат пряка връзка и контакт с кандидатите за закрила. В този смисъл е необходимо извършване на обучение, чрез което служителите имащи пряк контакт с търсещите закрила лица ще придобият необходимите познания за различните групи кандидат бежанци, както и ще придобият специфични познания и тънкости, необходими за провеждането на производството. Чрез обсъждане на добри практики, служителите ще имат възможност да усвоят теоретични познания, които ще бъдат прилагани в ежедневната им работа. С оглед поддържане доброто здраве на лицата, намиращи се в производство за предоставяне на международна закрила, е необходимо повишаване квалификацията на медицинския персонал във всички териториални поделения на ДАБ при МС. Много често лицата, чието постоянно пребиваване до скоро е било в държава извън Европа страдат от някои специфични заболявания, за чиято идентификация и адекватно лечение са необходими допълнителни медицински познания. 35 640.00 25 510.27
Обмяна на добри практики при провеждане на производство на международна закрила, чрез посещения в други държави членки: Република България не е единствената държава в ЕС засегната от бежанската вълна. Различни държави, които са се сблъскали с производство за международна закрила на голям брой лица едновременно са разработили собствени практики и методически ръководства, имат свои виждания за това как следва да се процедира по различни казуси, възникващи в процеса на предоставяне на международна закрила. Обменът на такъв опит е от ключово значение за вникването в начина, по който другите държави членки виждат решаването на проблеми и казуси, както и допринася за обмяна на необходимия опит в областта на работата с лица търсещи закрила и процедурата за предоставяне на международна закрила. 47 000.00 37 964.40
Обучение на служителите на ДАБ при МС, касаещо промени в нормативната база на европейската правна рамка.: Основната цел на това обучение е участниците задълбочено да се запознаят с настоящата реформа на общата европейска система за убежище, както и да се провокират дискусии относно прилагането на европейската правна рамка в съответствие с националното законодателство и относно необходими законодателни инициативи в тази връзка. Обучението има за цел да бъде направен преглед на новите правни положения, с цел да се актуализират познанията на целевата група и да се дискутира законосъобразното прилагане на достиженията на европейското право в националния контекст. Акцент в обучението ще бъде поставен върху важните изменения в основните актове в област убежище, касаещи правните положения относно процедурите по предоставяне и отнемане на международна закрила, определяне на статута на лицата, търсещи закрила, условията на прием на търсещите закрила лица, определяне на отговорната за разглеждането на молбата за закрила държава-членка на ЕС и др. Обучението цели още да повиши познанията на целевата група относно законодателните процедури по изготвяне на законодателните актове на ЕС, включително и чрез симулации. 12 105.00 8 287.00
Изготвяне на информационни материали за правата и задълженията на лицата търсещи закрила, настанени в териториалните поделения на ДАБ при МС: Търсещите закрила току-що пристигнали в дадено териториално поделение на ДАБ при МС се намират в изключително уязвимо положение. Допълнителен проблем е, че болшинството от тях рядко владеят друг език освен родния си. За да може максимално бързо да се ускори процедурата по регистрация, обработка на документите и настаняване, търсещите закрила следва предварително да бъдат информирани както за правата, така и за задълженията си в максимално сбита и максимално достъпна за тях форма. По настоящата дейност се предвижда разработването на информационни материали не само под формата на брошури, но и под формата на аудиовизуални информационни табла, които в сбит и достъпен вид ще могат да предоставят необходимата информация на лицата за минимално време. Информацията следва да е структурирана по такъв начин, че да е достъпна и за лица не можещи да четат, както и за малолетни. 18 000.00 18 000.00
Доставяне на канцеларски материали и консумативи за нуждите на проекта: За целите на управлението и администрирането на проекта е необходимо осигуряването на основни канцеларски материали и консумативи (хартия, тонери и т.н.). Дадените материали са необходими за административните дейности по управлението и отчитането на дейностите по проекта. 3 241.50 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).