Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project proposal of Dryanovo municipality is aimed at vulnerable and minority groups. The envisaged activities will help children and pupils with additional Bulgarian language training for which the Bulgarian language is not mother tongue. Additional activities are planned for school dropouts from ethnic minority groups.Activities aimed at preserving and developing the cultural identity of children and students from ethnic minorities and their peers in an integration multicultural environment. Establishment of clubs of interest in culture, folklore and traditions of different ethnic groups, dance formations and arts. Literacy of adult Roma.Assistance for the provision of continuing vocational training for persons over the age of 16 Introducing forms of interaction and activities in schools to build positive attitudes towards the educational integration of Roma children.
Encouraging parents to participate in the education process. Overcoming negative public attitudes based on ethnicity and cultural identity by conducting a seminar and sporting events.
Health care in the Roma community is a complex problem. A large part of the Roma have no insurance or with disconnected health insurance rights, which deprives them of preventive examinations, early diagnosis and disease prevention, whitch leads ot bad health status, over the years. In order to overcome the problems in the project, there are activities to organize counseling on sexual and reproductive health, family planning, ways to prevent sexually transmitted infections with adolescents and young people and their parents. Furnishing and equipment of medical offices for the purpose of conducting prophylactic examinations of socially significant diseases. Conducting awareness campaigns on the importance of preventive examinations among the Roma population.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подобряване на образователната среда в СУ „Максим Райкович“ и ПГИ „Рачо Стоянов“, за интегрирано обучение и преодоляване на негативни стереотипи: На предварително проведените срещи с целевата група и МАГ, са констатирани:високо ниво на неграмотност сред децата от целевата група, липса на мотивация за учене, наличие на негативни стереотипи,необходимост от спортни пособия и оборудване за кабинети, чрез които да се осигури достъп до образование.И в двете училища има помещения, но липсва оборудване.То ще улесни учебният процес и ще даде възможност за различни обучения, квалификация и преквалификации. Целта на дейността е да се създадат условия за образователна интеграция и развитие на нови умения и интереси, чрез закупуване на оборудване и обзавеждане в кабинети в СУ „М. Райкович“ и в ПГИ „Р. Стоянов: 2бр. образователни, 1 бр.по технологии, 1 бр.по музика, 1 бр.по спорта и отделно спортни пособия за физкултурния салон в СУ „М. Райкович“.Те ще се ползват за допълнителни обучения по български език и допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици, обучения за преквалификация и ключови компетенции,като така ще се постигне Специфична цел 1 на ОП РЧР.След като има техническа база за образователни процеси на целевата група, същите ще се образоват, ще се повиши тяхната конкурентоспособност на пазара на труда, което ще допринесе за постигане на Приоритетна ос 2 на ОП РЧР.Закупеното обзавеждане за отделните кабинети и спортни съоръжения, ще дадат възможност за публични инициативи, както и формиране на интерес към музикалното и народното творчество на различните етноси и възможност за придобиване на нови знания за етносите, което ще изгради умения у децата за общуване и за етническа толерантност. Така ще се допринесе за постигане на Приоритетна ос 3 и Инвестиционен приоритет 9ii.на ОП НОИР.Наличието на оборудване ще засили интереса на учениците и техните родители към образователния процес, IT технологиите, обичаите и фолклора.Спортните пособия ще са предпоставка за провеждане спортни прояви съвместно с представители на целевата група и на деца от български произход. Те ще обединят децата от етническите малцинства с децата от български произход. Ще се намалят негативните стереотипи спрямо децата от етническите малцинства и/или маргинализираните групи в смесените училища и ще се осигури равен достъп до блага. Спортуващите деца развиват умения да работят в екип и да си поставят и реализират общи цели. Съвместните провеждане на спортни мероприятия и развитие на умения и знания за етносите, облекчават интеграцията на децата от целевата група, повишават аспирациите им за успешно представяне, повишават самооценката и себеуважението им, изграждат здрави приятелства с децата от български произход.Чрез компютрите ще се придобие компютърна грамотност, която в днешно време е основно изискване за започване на работа. В кабинетите по образование и технологии ще се осъществяват обучения на роми и представители на етническите малцинства и/или от маргинализирани групи за преквалифициране и по ключови компетенции, както и допълнителни обучения на децата по български език и допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици и срещи и работа с родители, ще се провеждат и срещи и беседи за насърчаване на образователния процес и здравна култура и хигиена и идентифициране на различни проблеми и съвместно намиране на решения.В кабинета по музика ще се извършва запознаване с местни традиции и фолклор и вечери на таланта с децата и техните родители. Оборудването ще даде възможност за развитието на музикални таланти, запознаване с различни музикални жанрове и специфики на фолклора.Ще се преодолеят негативните стереотипи и ще се се придобиват нови умения.Ще се обособи клуб „Фолклор на етносите“.Чрез обособяване и съответно оборудване на кабинетите ще могат да се създадат условия за равноправно интегриране на ромите и на българските граждани в уязвимо положение от други етнически групи в образователният процес и ще бъде подобрен достъпа до образование. Оборудването е средство за социално-икономическата интеграция на уязвимите групи и подобряване достъпа до образование 124 512.00 97 304.60
Насърчаване участието на родителите в образователния процес, чрез организиране на лятно училище за учениците от етническите малцинства завършили 4-ти клас : Организиране на лятно училище и двудневна екскурзия за учениците от етническите малцинства/включително роми/ и маргинализирани общности, завършили 4-ти клас, на които предстои записване в 5-ти клас.Програмата на лятното училище ще включва занятия по български език, математика; усвояване на допълнителни знания по други учебни предмети, чрез интерактивни форми и методи, както и часове за игра и занимания по интереси.Работата с родителите има за цел взаимодействие и подкрепа за намаляване пропуските на децата в знанията и адаптирането им към новата образователна среда, както и мотивация за образование. Лятното училище ще се води от учители от 5 клас. Допълнителните занимания ще се провеждат в образователните кабинети в СУ „Максим Райкович“ и ПГИ „Рачо Стоянов“ през месеците юли-август с продължителност от 2 седмици, по 2 часа на ден. В него ще вземат участие общи 30 деца с двама техни родители от целевата група. Последните дни от лятното училище ще се организира двудневна екскурзия в региона с културно-опознавателна цел. 17 712.00 2 944.94
Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства в гр. Дряново, чрез създаване и развитие на кръжоци по интереси и формации : Децата и учениците от етническите малцинства /включително роми/ и маргинализирани общности ще бъдат включени в кръжоци по интереси и формации, в зависимост от техните таланти и интереси, с цел тяхната образователна интеграция. Ще се обособят две творчески ателиета с 2 бр. ръководители: - Ателие по изобразително, приложно изкуство и графичен дизайн и - Ателие по характерни и модерни танци Ще се подпомогне изграждането на умения у децата за общуване, за етническа толерантност и интеграция на малцинствата и маргинализираните общности. Дейността дава възможност децата заедно в среда на недискриминация да преодолият неготивни стереотипи като се запознават и изучават българския и етнически бит, традиции и култура, чрез танци и развивайки други таланти като изобразително и приложно изкуство и графичен дизайн. Формира се интерес към народното творчество, музикалното, танцовото и изобразително изкуство на различните етноси и се постига образователна интеграция на децата от етнически произход /включително роми/, маргинализираните общности и децата от български произход. 77 229.60 71 022.92
Мерки за превенция на ранното отпадане от училище: Община Дряново предвижда да назначи 2 бр. образователни медиатори, с цел повишаване мотивацията за ранно учене, записване и редовно посещаване в училище, както и разясняване и спазване на правилата в училище. Основните дейности на медиатора са: - Проверка - за нарушени познавателните процеси (памет, внимание, развитие на речта) - Проверка на обучаемостта на детето, може ли да създава вътрешен план за действие, произволно да регулира поведението си - Анализиране на учебната мотивация на детето, нивото на очакванията, интересите - Проверка на учебните навици на детето - Изясняване на емоционалният компонент на неуспеваемостта: как детето възприема лошите и добрите оценки, каква точно помощ получава от възрастните - учители и родители, има ли някаква сфера на дейност, която позволява да се компенсират неуспехите в ученето. По възможност се изяснява цялостната схема на междуличностните отношения на детето - Изясняване какъв вид помощ, свързана с учебната работа му оказват родителите - кой се занимава с детето, колко дълго, по какъв точно начин, с какви методи, какъв е като цяло стилът на семейното възпитание. Образователните медиатори ще участват и в: - информационни срещи и беседи в рамките на дейност 7 на ОПРЧР - образователната интеграция, допълнителни учебни занимания, развитие на музикални таланти, организиране на спортни турнири и семинар в рамките на дейност 1 на ОПНОИР - лятно училище в рамките на дейност 2 на ОПНОИР - организирането на дейностите в Ателие по изобразително, приложно изкуство и графичен дизайн и Ателие по характерни и модерни танци, в рамките на дейност 3 на ОПНОИР 12 594.96 4 917.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).