Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

KEY project goal is provision of support for vulnerable groups for social inclusion through improved access to education and learning for better access to labour market. It corresponds with the specific and general aims of the funding procedure as the project focus is on inclusion of vulnerable groups/ ROMA  in particular/ in the long life learning process through formal education / 1-7 th grade/. The project provides the education based on adapted learning programs multiplying results achieved through former projects and programs – New Chances for success and increases the impact of nationally funded education programs and measures. Its impact in the long term is improved chances for jobs and professional education of vulnerable low / no educated adults over 16. Project impact is also to the OP and 3 PRIORITY AXIS / EDUCATIONAL ENVIRONMENT for SOCIAL INCLUSION/. Project activities will create conditions for further long life system for learning and will have positive impact on the future professional realization of the learners. New system of knowledge and competencies / formal education/ will be developed in the process and include identification, motivation, validation, organization and implementation of the learning courses / 1-7 the grade/ for adults / ROMA, jobless and other risk groups/. Passing those courses will create competencies – a chance for them to get out of the risk labour market group. Location – ELIN PELIN municipality. TARGET GROUP – 380 vulnerable citizens / above 16 without sufficient/low/none/ education – 1 -7 grade.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Реинтегриране в образователната система / ИДЕНТИФИКАЦИЯ : Представлява идентификация лица от ЦГ, с цел включване в Д3, 4, 5. Насочена към 380 лица / неграмотни, отпаднали, без образование, регистрирани в ДБТ от ЦГ/ идентификацията ще предхожда, но и допълва мотивационната работа, ще подпомага реализацията на планираните обучения. Ще се реализира по процедура за идентификация и мотивация / описана и в 11/, която ще се актуализира в хода на проекта. Включва комплекс от дейности: Работа на терен / в ромските квартали, срещи с местни авторитети, от всички населени места в общината/ Обработване, Комуникация и координация - с цел предварителен подбор и насочване на лица от ЦГ, актуални данни, специфики на ЦГ /от асоциирания партньор, и заинтересовани страни - ДБТ в община Елин Пелин, РУО и др./ и местни училища / в това число и училищата партньори/ Водещо участие ще има местния ромски медиатор /НАХПУ/, който над 15 години работи с роми и лица в риск от общината, ползва се с доверието на ромската общност, Психолог, социален работник / от ЦКП в ЕЛИН ПЕЛИН/ на НАХПУ, които работят с младежи и възрастни от уязвимите групи Изпълнявана от кандидата тази дейност включва непрекъсната комуникация с училищата партньори, ДБТ, отдел Образование на Елин Пелин, кметовете по социалните въпроси и кметствата, а да наберем максимален брой лица от целевата група и да разполагаме с предварителни документални данни за образователния им статус / както с цел избягване на двойно финансиране/, така и с цел формиране на по-широк набор от потенциални участници с оглед на предвижданията ни за отпадане от образователните курсове на част от идентифицираните лица. Проучванията на целевата група както на терен, така и он-лайн ще подпомогнат не само идентифицирането на лица от целевата група, но ще предоставят актуална информация за нагласите и настроенията, образователния статус, очакванията и актуалните и специфични потребности на целевата група, с която ще работим / с акцент върху ромите/. В ЦГосигуряваме равен достъп за включване на всички допустими ЦГ / не само роми/ ето защо комуникацията с ДБТ, община, училища, работодатели, НПО - работещи с уязвими групи от общината/ ще бъдат задълбочени с цел осигуряване на равен достъп до по-добро образование на всички допустими целеви групи. Организацията на дейността ще предвижда индивидуален и групов подход, като според проучванията и срещите, които правим както с потенциални потребители, така и със заинтресованите страни. ОСНОВЕН ОТГОВОРНИК ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО ще бъде НАХПУ / черз екип от експерти/. Разходът за дейността е включен в Б.Р. 2,1 Разходи за идентификационни дейности / идентифицирани, планирани за включване в Д3,4,5 от проекта - 380 лица/ - възнаграждения на екип, пряко ангажиран в изпълнението 3 800.00 0.00
Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование/ МОТИВАЦИЯ Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи : Подготовката - отново включва активна комуникация и взаимодействие с местни заинтересовани страни / училища, НПО в Елин Пелин и региона, работещи с лица от уязвимите групи, както и ДБТП, АЗ, РУО и ДАБ и др. Ще се проведе по предварително изготвен ПЛАН ЗА МОТИВАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ С ЦГ и Заинтересованите страни, който ще дефинира конкретните задачи по мотивацията на лица от целевите групи , както и практически мерки на взаимодействие със заинтересованите страни. ЕУП ще синхронизира със местните заинтересовани страни чрез ПОДГОТВИТЕЛНИ ИНФОРМАЦИОННИ СРЕЩИ / тип консултации/, в които ще запознаем представителите на всяка една заинтересована страна с целите на проекта, плановете за неговата реализация и ще обсъдим конкретни стъпки и посоки на вазимодействието при мотивация на лица от ЦГ и конкретните методи за обмяна на информация. В изпълнението на плана ключова роля ще имат ромските медиатори, социалните работници, психолози /НАХПУ/, които ще предоставят личностни консултации на лица от уязвимите групи / в това число отпаднали от образователната система, многодетни семейства, лица и семейства с увреждания, лица от етническите малцинства, безработни и трайно безработни лица/ от ЦГ. Основни задачи: МОТИВАЦИОННИ СЕМИНАРИ "НОВИ ПЕРСПЕКТИВИ" чрез образование - в семинарите ще мотивираме за участие идентифицираните лица от ЦГ. Ще се работи със смесени групи - в това число и роми. НЕФОРМАЛНИ ГРУПОВИ СРЕЩИ / МОТИВАЦИОННИ ДНИ/, които ще бъдат основно насочени към ромите от всички населени места в общината. Фокус роми: ГРУПОВИ МЕДИТАТОРСКИ ДНИ / в кварталите с преобладаващо ромско население / в Доганово, Лесново, Елин Пелин и другите населени места в общината - ромския медиатор, съвместно с учители и/или лица от ЕУП ще провежда в малки групи мотивационна кампания за включване в проекта. Ще дискутира ползите, ще представи по-конкретно инфо-медитативната подкрепа, ще работи със семейства и ромската общност - като предоставя и информационни брошури по проекта. Ще бъде насочена към лицата с потенциал да се включат в прогимназиален етап. Групови срещи под надслов - ЗАЕДНО МОЖЕМ / това са групови мотивационни дни/, които ще проведем в общинската администрация на Елин Пелин / с ДБТ /, където предимно сред безработни и трайно безработни лица, както и други лица над 16 години ще обсъдим проекта, ползите от включването в него и възможностите за обучения, предстоящ старт, НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА УЧАСТИЕ, правила и изисквания за участие. Предвиждаме 2 броя такива срещи / 30 лица от ЦГ/. СЕМИНАР - ПАРТНЬОРИ ЗА ПО-ДОБРО БЪДЕЩЕ / насочен към младежи от 16 - 32 години/, който ще включва представители на НПО работещи с уязвими групи младежи, местни ЦОП, ЦНСТ и други институции, работещи с деца в риск. Интерактивен инфо - семинар, в общинска администрация Елин Пелин - насочен към младежи от ЦГ, с цел дискутиране на ползите от включване в проекта, организацията на обучителния процес, проблеми и перспективи за образование на уязвимите младежи. МОТИВАЦИОННА ПОДКРЕПА / стартова и последваща/ - мотивирането преди и по време на конкретните курсове. В ЦКП /НАХПУ/ в Елин Пелин ще се обособи конкретна приемна, в която ще се провеждат индивидуални/ групови Мотивационни сесии. Те ще са насочени пряко към идентифицираните лица / в началото на всеки курс - да ги запознаят с програмата, с преподавателите, базата, изискванията към участниците, стипендиите, които се предоставят и тн/, Последваща - в средата на всеки обучителен курс /групова форма/ както и индивидуална - ежеседмична работа с лица, които са стартирали курсове и се отчита по-сериозен риск от отпадане. Методист, социален работник, психолог и медиаторът на сдружението на смени ще предоставят услугата, като ще съдействат и при преодоляване на комуникативни и други бариери идентифицирани от обучаваните лица. 5 470.00 0.00
Курсове за ограмотяване за лица, навършили 16 години : Дейност по организиране и провеждане на курсове за ограмотяване за лица от ЦГ, оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове. Курсове за ограмотяване/1-4 клас/ за ЦГ ще провеждат и 2 те училища, в съответствие с Раздел IV /глава V от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Общ брой лица, планирани да започнат обучение в курс за ограмотяване по проекта: 150 / от които 75 в Лесново и 75 в Доганово/, но окончателния брой ще се определи според реалните предпочитания на ЦГ. Курсовете ще се организират в групи от 10 до 15 лица.​Около 8% от тях очакваме да отпаднат, след като са участвали поне 1 месец в курса. Очаквания брой лица допуснати до изпит / лица участвали минимум 480 до 600 часа/ от курса е 121. За всеки курс, училищата ще организират и проведат по 4 изпита за всяка група от 20 ученици. Успешно завършилите ще получат удостоверение /служебна бележка издадено от съответното училище, / Наредба 11, от 01.09.16, чл. 129, ал. 1/. Преподаването ще бъде по утвърдени от МОН и адаптирани по проект НОВ ШАНС за успех, съобразени с спецификите в обучението на възрастни. Ще ползват и съответните методически материали, които всяко от училищата може да приспособява / работни листове/. При оценяването на резултатите също ще прилагаме специфичните форми на оценяване приложими за възрастни въз основа на адаптираните и добри практики, ще се ползва и като образец разработения инструментариум / изпитни задачи и материали/ по НШУ. Подготовката на тази дейност включва: 2 месеца проучване, адаптиране и изготвяне на бланки и образци, с цел подготовката им. Дейността ще върви паралелно с идентификацията и мотивацията. Предвижда се активно взаимодействие между ЕУП, ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЕУП, както и екипа по идентификация от НАХПУ тъй данните вследствие прилагане на предложената методолгия се дискутират своевременно, за да се изготвят максимално ефективни и базирани на добрите практики ограмотяващи програми. Кратък аналитичен доклад ще съпровожда финалните ограмотителни програми, и утвърдените изпитни документи и материали, отчитайки спецификите на ЦГ и добрите практики и адаптирани програми по предходни проекти. Продължителност/ начинът на провеждане на курсовете ще се определи съгласно адаптираните учебни програми за ограмотяване на възрастни, разработени по предходни проекти /НШУ/ и утвърдени от МОН. Всеки 1 курс е с продължителност 5 месеца / 600 уч. Часа/, или 300 астрономически часа. Към тях се добавят и 50 астрономически часа за административна работа и самоподготовка. РАЗХОДИТЕ ПО ТАЗИ ДЕЙНОСТ са отразени в Раздел: 5. Разходи за провеждане на курсове за ограмотяване Възнаграждения за начални учители, организатори обучения, отпечатване и разпространение на учебни средства, отпечатване на удостоверения и транспорт на обучаеми Разходите по изпити, свързани с дейността / са отразени при разхода за валидиране - Д 5/ 7. Разходи за стипендии за участие /56 610,00 лв./ 159 630.00 0.00
Курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица, навършили 16 години : Дейност по организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лицата от ЦГ, оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове. Ще се провежда едновременно и в двете училища.Обучението на ЦГ в прогимназиален етап се организира в курсове. Курсовете за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап са с продължителност 9 месеца и се провеждат в три последователни етапа, всеки с продължителност 3 месеца, за придобиване на компетентности, предвидени съответно за V, VI и VII клас от училищното образование. Успешно завършилите ще получат удостоверение по чл. 168, ал. 1, т. 3, 4, 5 от ЗПУО. Двете училища едновременно ще организират и провеждат курсове, като планирани да започнат обучение са 150 лица /20 от които са получили удостоверение от курса по ограмотяване в проекта/. Средния брой курсове, в които ще участва всяко лице е 2, като очакваме 16% от лицата да отпаднат след като са участвали поне 1 месец. До изпити предвиждаме да бъдат допуснати 215 лица. Подготовката за старта на обученията стартира след 2 ри проектен месец, за да бъдат взети предвид актуалните потребности на мотивираните ЦГ. В подготовката се провеждат 8 консултации с ЕУП, директори и преподавателския екип /14 лица / на двете училища. 4 ключови преподаватели посочени от тях ще организират анализ на наличния инструментариум / НШУ адаптирани програми за възрастни, изпитни карти, които се адаптират от всяко училище, наръчници и добри практики/. Проучвателната подготовка и резултатите от 8 те консултации подготвят образователните екипи на училищата за стартиране на курсовете по реда описан в т. 11 от формуляра. Предвидени са механизми за заместването на отпаднали лица, които също сме описали там. Реализацията по тази и Д 3 ще става по подробна инструкция, в която се определят условията и редът за организиране, провеждане и отчитане на обученията в курсовете за ограмотяване и в курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап; сертифициране на резултатите от обученията и валидирането. С инструкцията се определя и взаимодействието между участниците в дейността при организирането, провеждането и отчитането й. Организирането, провеждането и отчитането на дейността ще се осъществява от: екип за организация и управление на проекта (ЕУП); медиатори; директори на 2 те училища; обучители; счетоводители в училищата; квестори; оценители на изпитни работи. Всеки от партньорите е организирал отговорен екип / като в т. 11/ са описани задачите за директори, обучители, квестори и оценители. Ролята на ЕУП в тази Д 3 и 4 е: подготвяне на дейностите по провеждане на курсове за ограмотяване и на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап за сертифицирането и за валидирането на компетентности, придобити чрез обучението в курсовете или в резултат на неформално обучение и информално учене; организиране и контрол върху спазване на условията за отчитане на изразходваните средства от бюджета на проекта в съответствие с изискванията на нормативните актове и на УО, подпомагане училищата при извършване и отчитане на проектните дейности; осъществяване на контрол за спазване на графика на провежданите обучения в училищата и на посещението на курсовете от обучаемите; одобряване или връщане за корекции получените от проектните училища отчетни документи, консултиране на представители на училищата, участващи в проекта, за използване на възможностите на информационната система за управление на проекта (ИСУП); изготвяне на обобщени справки за изпълнението на проектните дейности в региона. Основна роля и отговорност по изпълнението на Д 3 и 4 имат партньорите - 2 бр. училища в Лесново и Доганово / община Елин Пелин. 205 550.00 0.00
Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование : Валидирането на компетентности ще се осъществява в 2 те училища партньори. Те ще валидират компетентности, необходими за завършване на прогимназиален етап от основната степен на образование и/или компетентности, необходими за завършване на клас от първи гимназиален етап или на първи гимназиален етап. Валидирането на компетентностите ще се осъществява в рамките на сесията за провеждане на междинните или финалните изпити на ЦГ. Конкретните дати, учебните предмети, по които ще се осъществява валидиране ще се оповести 2 те училища и сайта на проекта. Лицата, които желаят да валидират компетентности в рамките на проекта, подават заявление по образец, към него документ за завършен предходен клас или етап. Допускането до явяване на изпити за валидиране на компетентности се извършва от комисия, определена със заповед на директора на съответното училище. Комисията изготвя списък на допуснатите до изпити за валидиране на компетентности лица с подробна информация за всяко едно от тях, който се подписва от нейните членове и от директора на училището, след което го изпраща по електронната поща на ЕУП. Проверката и оценяването на изпитните работи за валидиране на компетентностите се осъществява от назначена със заповед на директора комисия, която включва минимум двама учители, които отговарят на изискванията за заемане на длъжността „учител” по съответния учебен предмет. Оценяването се извършва при спазване на процедурите по в чл. 43 от Наредба № 11 за оценяване на резултатите от обучението на учениците. След приключване на работата си комисията по ал. 6 изготвя протокол с резултатите на лицата. Протоколите се изпращат по електронната поща на ЕУП. Получената оценката от положен изпит за валидиране на компетентности е окончателна и не може да се променя. В случай че на някой от изпитите за валидиране на компетентности за клас или етап оценката е слаб (2), лицето ще може да се явява на този изпит до успешното му полагане при зачитане на оценките от другите успешно положените изпити. Удостоверение за валидиране се издава само след успешно полагане на съответните изпити по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите, като в него се вписват и резултатите от изпитите. Изпитите по Дейност3 и Дейност 4 обикновено се организират и провеждат в 2 или повече различни дни. Следователно е обосновано лицата от целевата група да бъдат компенсирани и насърчени с получаването на стипендия, която е съпоставима с трудовото възнаграждение, което те биха получили за дните, в които се провеждат изпитите. Ето защо в бюджета на тази дейност включваме и разход за стипендии за успех за всяко лице има удостоверение за валидиране на компетентности съгласно чл. 168, ал. 1, т. 1, 3, 4 или 5 от ЗПУО, издадено от училището, което е провело изпитите. След приключване на обучението в курса по ограмотяване обучаемите се явяват на финален изпит по всеки от изучаваните предмети. Изпитът се провежда под формата на тестове върху учебното съдържание, определено с адаптираните учебни програми по съответните учебни предмети. До явяване на финален или междинен изпит се допускат само лица, които са присъствали в най-малко 80 % от всички учебни часове от съответния курс или етап от курс. След приключване на първи и втори етап от курса за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап обучаемите се явяват на междинни изпити по всеки от изучаваните предмети в съответния етап. Изпитите се провеждат под формата на тестове върху учебното съдържание, определено с адаптираните учебни програми по съответните учебни предмети. След приключване на обучението в третия етап от курса за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап обучаемите се явяват на финален изпит по всеки от изучаваните предмети в третия етап. Изпитът се провежда под формата на тестове върху учебното съдържание, определено с адаптираните учебни програми по съответните учебни предмети. 4 080.00 0.00
Подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда – информиране за представяне на подходящи професии като групови/индивидуални дейности за запознаване с професии; диагностика и др. : Сходна като обхват, целева група с идентификация и мотивация, тази дейност продължава и надгражда, резултатите, постигнати при изпълнение на Д3/4. Ще се реализира по ПЛАН ЗА ПОДПОМАГАНЕ НА ПРЕХОДА ОТ ОБРАЗОВАНИЕ КЪМ ПАЗАРА НА ТРУДА/ППОЗ/, който ще се разработи от ЕУП, с участие в него на психолозите, педагозите, експерт трудова заетост, юрист и ромски медиатор на НАХПУ/. Планът ще включи конкретни дейности, с подробен график и цели, относно: Работа с ЦГ включена в проекта Работа със заинтересованите страни - асоциирания партньор Община Елин Пелин, местния бизнес, НПО сектора в общината, като ще се включи и взаимодействието с ДБТ и ЦКП на НАХПУ в СОФИЯ, които предоставят консултации и съдействие, както на лица с увреждания, така и на други уязвими групи. НАХПУ участва в редица формални и неформални мрежи за социална интеграция и подобряване на възможностите за включване в трудова заетост на уязвими лица, както и доброволчески инициативи - работим с над 15 социални предприятия в страната, в това число София като съседна на Елин Пелин община, редица НПО, които осигуряват мобилности, стажове и временна заетост по различни програми за уязвими групи, в собствените ни ЦКП, често се нуждаем от лица от уязвимите групи, които след допълнителни безплатни обучения и он-лайн консултации се присъединяват към екипите ни на терен, работещи с ЦОП, ЦНСТ в различни общини и др. ППОЗ ще се разработи през 4тия месец от проекта, докато се организират и провеждат курсовете, за да може своевременно, и на база на конкретните характеристики на включените лица да предложим дейности, съобразени с техните потребности, и да проучим и организираме подходящи борси с потенциални партньори, с което лицата, включени в обученията ще разполагат с реална подкрепа. В подоготвката на дейността / 1-3 месец/ в хода на идентификацията и мотивацията, ще проведем аналитично проучване на потенциални работодатели, местните нагласи, сектори с опция за създаване на заетост в общината / вс. населени места/, както и проучаване / неформални срещи, тел. разговори, дискусии / с потенциални партньори за наемане на лица от ЦГ по време на или след приключването на проектни дейности. 6 групови срещи / ще бъдат организирани в училищата партньори/, където на включените лица с фокус върху ромите екипът за изпълнение ще разясни целите и възможностите на тази дейност, като ще се организира и дискусия с цел набиране на обратна връзка за реалния трудов статус на включените лица, какви са интересите им, да обсъдим с тях евентуални партньори освен ДБТ, община и местен бизнес, които да привлечм. Формите за реализация на дейността са: индивидуални / персонализирана диагностика, подкрепа и консултации/, групова / събития за група лица от ЦГ и публични / събития, в които ще привлечем заинтересовани страни, училищата партньори, както и бизнес, НПО от София и региона за дискусия и организация на събития тип трудови борси. В допълнение се предвижда и подкрепа в процеса на преход / при започване на заетост - работа и консултации с работодатели, проявили интерес към наемане на лица включени в проекта. В този процес също ще поканим и партнираме с асациирания партньори и ДБТ. НАХПУ партнира с ЦПО, които имат различни програми за валидиране на компетенции, ето защо ще организираме и 4 групови дискусии с директори и преподаватели от 2 те училища, ЦПО - в които ще обсъдим продължаващата подкрепа на лица преминали проекта, с цел завършване и на 8ми клас /валидиране на компетенции, както и възможни преференции и програми за включване в ПОО на лица, от проекта. За подготовката на дейността - ЕУП ще синхронизира работата на мотивационните експерти и експертите в тази дейност - за изготвяне на предварителни списъци отразяващи реален трудов статус на лицата от ЦГ. Тези сипсъци ще се актуализират в хода на теренните проучвания и мотивационните дейности, както и по време на курсовете, в които лицата участват, и за всяко лице, включено тук ще изготвяме ПЛАН ЗА ПЕРСОНАЛИЗИРАНА ПОДКРЕПА /ПП/. 2 457.00 0.00
ЕКСПЕРТЕН СЪВЕТ ЗА АНАЛИЗИ И МОТИВАЦИОННА ДЕЙНОСТ : ЕКСПЕРТЕН СЪВЕТ ЗА АНАЛИЗ / ЕУП, както и 6 преподаватели, ромските медиатори на НАХПУ/ ще извършват и ежемесечен експертен анализ на мотивационния процес на лицата от ЦГ, от самото начало на проекта, с основни цели: Събиране на информация за потенциалните целеви групи, включени в обхвата на проекта/ Пряко наблюдение на хода, методите и начините за мотивацията на целевите групи/Предоставяне на консултации и съвети на място с цел подобряване на дейностите и качеството на дейностите заложени в проекта/Предоставяне на конкретни препоръки, по организация на СТАРТА НА ОБУЧЕНИЯТА, РАЗЯСНИТЕЛНАТА КАМПАНИЯ/ Осигуряване на възможност за системна обратна връзка от потребителите на услуги и препоръки за подобряване на вида и качеството на мотивационните мерки в съответствие с реалните групови и индивидуални потребности. След 2 ри месец, специалисти от съвета ще оказват: Консултации и методическа помощ при запознаване на лицата с проектните дейности и подаване на документи за участие Идентифициране на добри практики за образователна интеграция / ограмотяване и прогимназиален етап на/ уязвими социални групи, с фокус върху работата с ромите и добри практики за сътрудничество с местните заинтересовани страни. Месечният анализ ще предоставя актуална информация за спецификите на лицата от ЦГ и ще гарантира ефективност на приложената методология за тяхната идентификация и мотивация. ЕКСПЕРТНИЯТ съвет също така ще изготви междинен и заключителен анализ / съдържащ систематизирани данни за броя идентифицирани лица, мотивираните такива, вида и броя на курсове, в които участват, конкретни проблеми и предизвикателства - обратна връзка от самите обучаеми, от преподавателите и ЕУП - който ще бъде основа за разработка на КРАТЪК НАРЪЧНИК с добри практики за мотивационни дейности. Анализът ще бъде предоставен на училищата партньори, на интернет страницата на проекта, както и на всички регионални координатори на НАХПУ - с цел трансфер на добри практики при работа с уязвими лица в проекти за формално образование. На 4 семинара / 80 участника - преподаватели, ЕУП, ЛИЦА от ЦГ, както и местни партньори ще бъде представен междинния и краен анализ и практическото ръководство и ще бъдат помолени да популяризират анализа сред учители от общината, други училища и тн. В допълнение Експертният съвет ще организира и проведе 2 броя семинара / дискусионен форум ЗАЕДНО ЗА ПО-ДОБРО БЪДЕЩЕ/ - за дискусия върху разработената методология, рискове, бариери, добри практики, ползи за местната общност и преподавателите от реализацията на подобни проекти. След 3 ти месец този съвет ще работи по мотивация на лица, включени в Д5 / като ще изготви МОТИВАЦИОНЕН ПЛАН ЗА ВАЛИДАЦИЯ/ - с процедура за взаимодействие между ЦГ, училищата партньори при подготовката и реализацията на лица включени във валидация. Ще се определят конкретни срокове за съвместна работа /кандидат, училища, ЦГ/ за подготовка на процеса. Ще се проведат месечни срещи по плана, разяснителна кампания сред ЦГ за валидацията, с цел предварителна готовност за включването им в Д5. 3 индивидуални и 6 групови консултации по мотивация за валидация / планирани 80 лица/. 4 протокола за съвместна дейност по разясняване и подготовка на лица за валидиране ще бъдат изготвени. 2 600.00 0.00
ФОКУСИРАНА МОТИВАЦИЯ за реинтеграция на младежи в риск: Представлява допълнителен план за МОТИВАЦИЯ, който ще се реализира основно от ЕУП / РЕУП, социален работник, ромски медиатор и педагог/. Този екип ще партнира с директорите и бъдещите преподаватели в организацията и подготовката на обучителния процес на мотивираните лица. Ще допълва мотивационните дейности и ще подпомага реализацията на дейностите по самото обучение, като ще улесни процеса по включване на идентифицираните роми / младежи - 17-32/, както и всички други младежи в риск от ЦГ /17-32 и в частност безработните/ За да улесни процеса на включването и задържането на идентифицираните роми екипът ще изработи процедура, по която ще се проведе: 1.Подбор на младежите от ЦГ участници по проекта. 2.Осъществяване контакт с приемните училища, подбор на паралелки и специалности. Срещи и посещения на място - с родители/ или младежи от ЦГ - за запознаване с преподаватели, МТБ 3.Напасване на нуждите на учениците бенефициенти и приемните училища. 4.Включване на учениците бенефициенти в новите приемни училища и постоянен мониторинг на процеса. План за допълващи мотивационни извънкласни занимания за включените лица, които ще повишат тяхната мотивация, ще разнообразят образователния процес - ще ги накара да се чувстват отново част от учебния и местен спортен, социален и културен живот чрез спорт и неформални помощни обучения. 5. групови събития за мотивация / спортен турнир, както и Фест на ромския фолклор/, в който деца от училищата партньори и включените в проекта роми ще участват в изложба, както и пленер 2 броя - по избор за демонстрация на ромския бит и култура. Фестът ще се организира с помощта на асоциирания партньор и двете училища - и ще бъде отворен за гражданите на Елин Пелин. Ще се раздават брошури, ще се покажат снимки от образователния процес, и ще тече мултимедийно представяне на обучението в класната стая на ромите, включени в проекта, моменти от мотивацията, от семинари и др. 6.Допълнителни часове за изоставащите деца. 2 ма педагози от НАХПУ в ЦКП - ще предоставят по 3 групови месечни занимания по български език за лица от ЦГ / смесени групи, в група от по 15 лица/ за допълнителни занимания по БЕЛ. Макар и смесени групите от участници ще се разделят на групи за ЛЦГ възраст 17 - 32 години, 32 - 55 години с оглед на по-конфортна среда за включените лица. ОБЩ БРОЙ ЧАСОВЕ за всички групи - 80 часа. Ще се провеждат в училищата партньори, или по предпочитание - в ЦКП на НАХПУ- ЗА Младежите идентифицирани в проекта / с неромски произход/ - ще бъдат идентифицирани и мотивирани чрез индивидуални подходи, като за тях също ще се предвидят конкретни механизми, допълващи методологията, спортни и доброволчески дейности. Включването в спорта и доброволчески обучения ще е допълнителна възможност и стимул за младите хора от ЦГ / с акцент върху ромите, безработните младежи/. НАХПУ има собствена програма за обучение на спортни и младежки доброволци. За най-активниту участници в проекта ще предоставим възможност за напълно безплатно участие в 3 групови обучения, където ще смесим включените вече в обучения младежи с други младежи от уязвимите групи, за да работят заедно по кампании за подпомагане на местните общности. Например - екопоход за почистване на гора, парк, организация на спортно събитие. Смесвайки ги с младежи в риск, ЦГ чрез неформални дискусии ще обсъждат общите проблеми, а с менторството на 4 опитни ментори на НАХПУ - ще стимулираме ЦГ да осъзнае своя потенциал да подпомага местния НПО сектор и граждани. Поради ограниченията и с цел подробно разписване на тази дейност, МОТИВАЦИЯТА / по включване на ЦГ в Д 2 или Д3 от насоките за кандидатстване - сме описали в 3 отделни ПРОЕКТНИ дейности, а именно: Д2, Д7, Д8. Общата стойност на разхода за мотивация / Д2, Д7, Д8/ предвиден в проекта е, 16 320,00 лв. отразен в - 4. Разходи за мотивиране на лица от целевата група и включването им в Дейност 2 или Дейност 3 / от насоките, съответстващи на Д 3, 4, 5 от проекта/. 8 250.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).