Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

In recent decades, the model of intercultural education as a strategy for educational activity in a multicultural environment has been established within the EU institutions. The aim is to ensure access for all children and students to quality education, as well as their inclusion in common civic values. A problem for the implementation of intercultural education in Bulgaria is the lack of pedagogical specialists with competencies to teach children knowledge and to form skills for perception of ethnocultural differences overcoming negative stereotypes and cultural distances. Another problem is the insufficient implementation of methodological support for teachers, the use of their practical experience and interaction between all stakeholders. On the other hand, the quality of the training provided is strongly dependent on the teacher and his preparation and motivation for work. The project proposal envisages an analysis of the condition of the target educational institutions, including their organizational and functional capacity. Information will be provided on the training needs of pedagogical specialists working in kindergartens and schools to increase their qualification for work in a multicultural environment. The state and influence of external and internal factors on the activity of kindergartens and schools with a focus on work in a multicultural environment will be studied. Trainings will be held for teachers, principals and other pedagogical specialists from educational institutions - kindergartens and schools, partners in the project proposal, to work in a multicultural educational environment, which will end with the award of 1 to 3 qualification credits. There will also be trainings for pedagogical specialists and educational mediators from the educational institutions - kindergartens and schools, partners in the project proposal, for work in a multicultural educational environment, which do not end with the awarding of qualification credits.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: През последните години в българското образование се открояват редица проблеми. Сериозен е проблемът свързан с неравенства във възможностите за получаване на качествено образование от гледна точка на социален произход и вид училище. Налице е значима хоризонтална диференциация и дори стратификация между отделните училища в рамките на една и съща образователна степен която не осигурява равенство на образователните възможности и еднакво качество на образованието на децата с различен социален и етнически произход. Не на последно място по значимост са сериозните различия в развитието на образованието в различните статистически райони на страната както и между градовете и селата. Целта на настоящата дейност е да се осигури прецизна информация за институционалния капацитет на целевите детските градини и училища в общините партньори за работа в мултикултурна среда в това число организационна структура кадрови ресурси и квалификация на персонала. Основни задачи в изпълнението на дейността са: - Да се анализира състоянието на целевите образователни институции в това число организационен и функционален капацитет и тяхната специфика, спрямо прилаганите стратегии за развитието на детската градина и училище съобразени с етнокултурните маркери на етническите групи; - Да се осигури информация относно нуждите от обучение на педагогически специалисти работещи на в детски градини и училища партньори, за повишаване квалификацията им за работа в мултикултурна среда и да се подберат конкретни обучения за отделните педагогически специалисти/образователни медиатори в контекста на предварително заложените в проекта тематични области на обучение. Ще бъде изготвен анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда. - Да се отчете състоянието и влиянието на външните и вътрешни фактори върху дейността на детските градини и училищата с фокус към работата в мултикултурна среда. Да бъдат отчетени педагогическите условия, спрямо прилаганите етнопсихологически и етнопедагогически подходи на педагогическо взаимодействие. - Актуализиране на стратегиите за развитие на детските градини и училища партньори по проекта. Актуализиране и приложение на програмни системи на детските градини отчитащи спецификата на интеркултурното образование по ДОС ГЗЕИО – 2016 г. Актуализиране на модела на образователна политика на училищата спрямо спецификата на образователните маркери в мултикултурна среда. За съдействие ще бъдат привлечени местни социални служби, услуги в общността (ЦОП представители на Отдел "Образование" в общината като се ще се търси междусекторно сътрудничество. Реализирането на дейността ще се осъществи чрез: 1)Идентифициране на нуждите на училищата и детските градини – партньори по проекта, от подобряване на работата в мултикултурна среда, вкл. оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата, оценка на работата на заинтересованите страни в т.ч. на представителите на маргинализирани общности, на училищното настоятелство; 2) Изготвяне на анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите образователни институции – детски градини и/или училища. 3) Актуализиране и приложение на програмни системи за развитие на детските градини партньори по проекта, отчитащи спецификата на интеркултурното образование по „Държавен образователен стандарт (ДОС)“ „Гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование (ГЗЕИО)“. Актуализиране и приложение на Системите за развитие на училищата партньори по проекта. Актуализиране на модела на образователна политика на училищата спрямо спецификата на образователните маркери в мултикултурна среда. Дейността ще бъде изпълнена съвместно от представители на партньорските организации и „Център за обучение и квалификация“. В тази връзка ще бъде приложен режим „не помощ“ както и Режим на минимална помощ съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013. 24 630.00 24 629.67
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда: Дейността е една от основните за изпълнението на проектното предложение и критерии за допустимост. Основната цел е изграждане на професионално-педагогически компетентности на учителите директори други педагогически специалисти и образователни медиатори за работа в мултикултурна среда. В процеса на идентифициране потребността от умения за работа в мултикултурна среда, бяха установени следните проблеми: - Липса на познаване на моделите и технологиите за работа със семейства от етническите малцинства, които биха повишили родителската отговорност и мотивация за оказване на подкрепа на обучението възпитанието и социализацията на техните деца. - Липса на умения за ефективна работа в посока успешна образователна и социална интеграция с представителите на етническите малцинства, за прилагане на конкретни иновативни подходи методи, средства, както и техники за ефективна работа с родителите. За справянето с установените проблеми на преден план излязоха следните необходимости: - Подпомагане на учителите в насочване към прилагането на гъвкава, мобилна и адекватна стратегия за пълноценно взаимодействие между семейството и образователната институция, като условие за организиране на иновативен възпитателно-образователен процес и качество на обучение в предучилищна възраст; - От познания и развиване на умения, които спомагат за повишаване на личностната ефективност; - От подобряване на самоконтрола върху емоционалното си състояние на учителите тъй като работата им е свързана с усилена комуникация, повишени равнища на стрес или с отговорности справянето с които оказва въздействие върху емоциите им; Установено е че педагогическите специалисти имат потребност от повишаване на квалификацията чрез дейности по проекта за: - Професионално израстване и осигуряване съответствие между потребностите на образователната система, по отношение на работа в мултикултурна среда; - Утвърждаване на професионалната компетентност на учителите като гарант за съдържателен и качествен образователен процес; - Осигуряване на равни възможности за професионално развитие на педагогическите специалисти чрез включването им във форми на продължаваща квалификация; - Адекватност на обучението – при отчитане потребностите от обучение на образователните медиатори и педагогически специалисти; - Популяризиране на успешни модели и практики на качествено обучение на педагогическите специалисти; Основната цел на дейността ще бъде постигната чрез провеждането на краткосрочни обучения на педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда от образователните институции-ДГ и училища, партньори по проектното предложение, както и на образователни медиатори. В рамките на изпълнението на дейността ще бъдат проведени краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити както и провеждането на краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити. Екипът от лектори ангажирани с изпълнението на дейността ще бъде ще бъде воден от проф. Ирина Колева и експерт Лало Каменов. В обхвата на изпълнение на дейността, попадат 383 бр. учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, както и 15 бр. образователни медиатори. Всички те са представители на 27 бр., държавни и общински училища и ДГ включващи 4142 бр. деца/ученици от които 2556 бр. децата/учениците, чиито майчин език не е български, партньори на „Център за обучение и квалификация“ в изпълнението на дейностите на настоящия проект. Реализацията на дейността е в пряка зависимост от изпълнението на дейност 1 тъй като ще следва изготвения анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда. Дейността ще бъде изпълнена в Режим на минимална помощ съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis във връзка с чл. 107 и 108 от ДФЕС. 248 606.00 264 821.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).