Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project will be implemented by Amalipe Center in partnership with VTU "St. St. Cyril and Methodius ”and 17 schools with a predominant number of students whose mother tongue is not Bulgarian for a period of 34 months. It is aimed at 510 pedagogical specialists and 20 educational mediators from primary, united, secondary and vocational high schools in different areas of the country.
The main goal is to increase the professional competencies of pedagogical specialists to work in a multicultural environment for the implementation of ICE in order to prevent dropout, the formation of tolerance among all students and preserve the cultural identity of students from ethnic minorities.
Activities include: Development and updating of strategic documents (A1); Conducting short-term trainings for pedagogical specialists from schools for work in a multicultural environment. Short-term trainings ending with the award of qualification credits (A2); Conducting short-term trainings for pedagogical specialists and educational mediators from schools for work in a multicultural environment without awarding qualification credits (A3) and Support of pedagogical specialists for acquiring PKS for work in a multicultural environment (A4). A model for complex support of pedagogical specialists will be tested, and teachers-mentors will be trained, who will go through a cycle of thematic modules for trainers. The trained teachers-mentors will receive preparation for conducting the in-school qualification and other trainings.
VTU "St. St. Cyril and Methodius ”through the Department for Continuing Education and Qualification of Pedagogical Specialists is a partner in the implementation of D4 by: conducting preparatory courses for acquiring V and IV PKS for work in a multicultural environment / 270 pedagogues / and acquiring all other PKS for educators involved in the project. / 325 teachers /
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: Проектното предложение включва широко партньорство на 17 учебни заведения, в които се обучават значителен брой деца и ученици от етническите малцинства. Целта на настоящата дейност е идентифициране на нуждите и разработване / актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки на всяка от образователните институции за работа в мултикултурна среда. Дейността ще бъде реализирана в началото на проекта и ще послужи като основа за определянето и провеждането на последващите обучения. Дейността ще подпомогне училищата в актуализирането на техните стратегии, планове и програми в областта на интеркултурното образование и образователната интеграция. Дейността включва: 1.Анализ и оценка на средата, в която функционира всяко училище: включително специфика на съответната ромска общност, заинтересовани страни (местна власт, доставчици на социални услуги, НПО, настоятелство, местни общности). Анализ и оценка на работата на педагогическите специалисти в мултикултурна среда с родителите и с децата на ниво училище. 2. Идентифициране на нуждите на училищата– партньори по проекта от подобряване на работата в мултикултурна среда, вкл. оценка на работата на всяко от училищата и на педагогическите специалисти за: -въвеждане на интеркултурно образование и приобщаващо образование; -специфични подходи за работа с ученици от етническите малцинства: ученици наставници, участие в училищни парламенти и др. -взаимодействие с родителите в това число и участие на представителите на маргинализирани общности в родителските клубове, училищното настоятелство и обществените съвети; - партньорство със заинтересованите страни, -анализ на дейността на образователните медиатори в партниращите училища, необходимост от още медиатори, потребности от тяхното обучение и менторство, принос към работата в мултикултурна среда. -анализ на нуждите от обучение и квалификация за работа в мултикултурна среда. 3. План за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите училища: в съответствие с идентифицираните нужди. Във всяко училище ще бъде подготвен план за темите и конкретните обучения за работа в мултикултурна среда, които да преминат педагогическите специалисти. Ще бъдат използвани широк спектър от вече одобрени обучителни курсове на Център Амалипе, както и други курсове, за които ще бъдат избрани обучителни организации на базата на конкурентна процедура. 4. Актуализиране на училищни стратегически и програмни документи в сферата на интеркултурното образование и образователната интеграция: в съответствие с идентифицираните нужди ще бъдат обновени част от документите, които всяко училище следва да подготви в съответствие с чл. 263 на ЗПУО. По-конкретно, ще бъде изработена актуализация на училищната програма за превенция на ранното напускане на училище и програмата за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи. 40 460.00 40 166.30
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училищата за работа в мултикултурна образователна среда. Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити: Дейност 2 предвижда провеждането на краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда от училищата партньори по проектното предложение. От самото си създаване ЦМЕДТ „Амалипе“ провежда обучения с педагогически специалисти, а от 2018 година МОН одобри обучителни програми на Център „Амалипе“ за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, вписани в ИРОПК на МОН, съгласно чл. 229 от ЗПУО. Към момента са обучени над 1200 педагогически специалисти без присъждане на квалификационен кредит и над 700 с присъждане на кредит. Краткосрочните обучения ще бъдат предшествани от идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти от обучения за работа в мултикултурна среда и направен анализ по Дейност 1. Ще бъде изготвен план за провеждане на обученията които ще са: I. Краткосрочни обучения от експерти/обучители на ЦМЕДТ „Амалипе“, които завършват с присъждане на един квалификационен кредит на следните теми според идентифициране на нуждите: - Интеркултурното образование като средство за превенция на отпадането от училище; - Педагогическо взаимодействие в мултикултурна среда "Всеки ученик ще бъде отличник"; - Педагогически и общностни практики за преодоляване на ранните бракове в ромска общност; - Управление на мултикултурното училище и превръщане на училището в център на общността; - Работа с родители в мултикултурна среда: активизиране на родителите; II. На база идентифицираните на потребности на педагогическите специалисти от обучения за работа в мултикултурна среда ще се проведат краткосрочни обучения от външен изпълнител, които завършват с присъждане на един квалификационен кредит на следните теми според идентифициране на нуждите: - Различие, изключване, малцинственост - подходи за разбиране и включване; - Общност и културна идентичност - управление на различията; - Междукултурна комуникация и общуване - принципи и подходи; - Междукултурни и междуобщностни конфликти - превенция и управление; - Лидерство и етика в междукултурното общуване; III. На база идентифицираните на потребности на педагогическите специалисти от обучения за работа в мултикултурна среда ще се проведат краткосрочни обучения от експерти/обучители на ЦМЕДТ „Амалипе“, които завършват с присъждане на два квалификационни кредита според идентифициране на нуждите на тема: Фолклор на етносите – ромски фолклор - програмата е продукт, разработван от Център Амалипе през последните 17 години с помощта на десетки училища от цялата страна, в който се прилага в над 250 училища. Програмата подготвя учителите да преподават и организират часове /занимания по Фолклор на етносите във всички етапи и форми. IV. На база идентифицираните на потребности на педагогическите специалисти от обучения за работа в мултикултурна среда ще се проведат краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на три квалификационни кредита по следните теми според идентифициране на нуждите: - Управление на мултикултурното училище и въвеждане на иновации за повишаване на качеството в мултикултурна среда; - Въвеждане на иновативни методи и средства за повишаване на качеството на работа в мултикултурна среда; - Работа в мултикултурна среда: Практики за активизиране на учениците и стимулиране на ученическата активност, активизиране на родителите и ролята на образователния медиатор в този процес; - Интеркултурното образование като средство за превенция на отпадането от училище/ДГ и превръщане на училището/ДГ в център на общността; - Нормативна уредба и финансиране на дейности за образователна интеграция в мултикултурна среда; Числеността на групите за обучение няма да надвишава 10 обучаеми. 279 640.00 254 864.00
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти, директори и образователни медиатори от училища за работа в мултикултурна образователна среда, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити: Дейност 3 предвижда провеждането на краткосрочни обучения, които завършват без присъждане на квалификационни кредити на учители, директори и други педагогически специалисти и образователни медиатори за работа в мултикултурна образователна среда от училищата-партньори. От самото си създаване ЦМЕДТ „Амалипе“ провежда обучения с педагогически специалисти. Към момента са обучени над 1200 педагогически специалисти. От 2011 година Център Амалипе създава Центрове за развитие на общността и апробира модел за въвеждане на образователни и общностни медиатори в училищата. Моделът е въведен в училищната мрежа в цялата страна. От 2011 година са обучени над 300 образователни медиатори. По голяма част от обученията ще бъдат проведени от външен изпълнител, за да се получи комплексна подготовка на педагогическите специалисти и образователни медиатори от организации с натрупан опит и експертиза, допълваща успешните практики на ЦМЕДТ „Амалипе". Краткосрочните обучения ще бъдат предшествани от идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти и образователните медиатори от обучения за работа в мултикултурна среда. Ще бъде изготвен план за провеждане на обучения на селедните темиа: I. Краткосрочни обучения ще бъде изпълнена от външен изпълнител, за да се получи комплексна подготовка на педагогическите специалисти и образователни медиатори от организации с натрупан опит и експертиза, допълваща успешните практики на ЦМЕДТ „Амалипе“. 1. История и факти за ромската общност: семейната йерархия, вътрешно групово деление в ромска общност, образователни нагласи на отделните ромски групи; 2. Лидерство в ромска общност. Центрове на влияние, търсене на решение на проблеми. Работа на терен. 3. Обучение на учители, други педагогически специалисти и образователни медиатори за създаване на отношения на доверие и комуникация. Методи и похвати, използвани в работата на образователния медиатор; 4. Привличане на заинтересованите страни за по-ефективна подкрепа на децата и учениците от етническите малцинства в образователна среда: обществени съвети, училищни настоятелства, родителски клубове, институции на местно ниво, НПО, местна общност; 5. Прилагане на методите на интервизията и супервизията в педагогическите колективи за преодоляване на професионалното прегаряне; II. Краткосрочни обучения провеждани от експерти/обучители от ЦМЕДТ „Амалипе“. Ще бъде апробиран модел за комплексна подкрепа на педагогическите специалисти, като ще бъдат обучени учители-наставници/ментори, които ще преминат цикъл от тематични модули за обучители. Обучените учители-наставници ще получат подготовка за провеждане на вътрешно-училищната квалификация и други обучения. ЦМЕДТ „Амалипе“ ще гарантира включването на учителите-наставници в обучения, поддържащи техния капацитет и ниво на обучители. 60 150.00 48 078.00
Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда.: Департамента за продължаващо образование и квалификация на педагогически специалисти (ДЕПОКС) е основно структурно звено на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“. ДЕПОКПС се включва като партньор в изпълнението на Дейност III. чрез провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта ПКС за работа в мултикултурна среда, едногодишна професионално-педагогическа специализация на педагогически специалисти и процедури за придобиване на всички ПКС на педагогическите специалисти, включени в проекта. Великотърновският университет „Св. св. Кирил и Методий“ провежда обучение за придобиване на професионална квалификация "учител" в 4 акредитирани професионални направления и има програмни акредитации за провеждане на обучение за придобиване на образователно-квалификационна степен "магистър" по специалност от професионално направление съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления и за придобиване на образователна и научна степен "доктор" по 19 докторски програми, съответстващи на учебен предмет от училищната подготовка. ДЕПОКПС реализира обучения по 11 програми за подготвителни консултативни курсове за придобиване на ПКС (в съответствие с чл.46, ал.1 (а) на Наредба №15 от 22 юли 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти). Програмите са приети от Съвет на Департамента и включени в Каталог, утвърден от ректора на висшето училище. Четири от тях са в съответствие целите на проектната дейност, тъй като са обвързани с работата на педагогическите специалисти в мултикултурна среда. Насочени са към придобиване на пета и четвърта ПКС, а информационния пакет към всяка от тях е публично достъпен на страницата на ДЕПОКПС в сайта на ВТУ, http://www.uni-vt.bg/bul/?zid=182 С решение на Академичния съвет (Протокол №2/17 февруари 2020 г., т.3.7) е утвърдена учебна документация за едногодишни професионално-педагогически специализации в съответствие с чл. 60 на Наредба № 15 на МОН за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти от 22.07.2019 г. Включва 17 програми, една от които е пряко свързана с целите на проекта. Реализира се като едногодишно обучение по учебен план, осигуряващ актуализиране и надграждане на академичните и педагогическите компетенции на педагогическите специалисти на тема „Професионални компетентности за работа в мултикултурна среда“, научни ръководители доц. д-р Петя Събева и проф. дпн Антония Кръстева. Обучението е обвързано с иновативните подходи в обучението в мултикултурна среда; междукултурната компетентност; интердисциплинарността при работа в мултикултурна среда; гражданското и екологично образование в мултикултурна среда; формирането на езикова грамотност в мултикултурна среда; педагогическото взаимодействие в мултикултурна среда; ИКТ в обучението в мултикултурна среда; социално-психологическата подкрепа на деца от различен етнически произход, http://www.uni-vt.bg/bul/pages/?page=3853amp;zid=182 Професионалната експертиза на академичният състав на ДЕПОКПС позволява да се реализират процедури за придобиване на пета, четвърта, трета, втора и първа професионално-квалификационна степен за учители от всички етапи на българското училище, директори, педагогически специалисти, експерти от РУО, инспектори от НИО и лица, които работят на изборно или щатно място в синдикалните организации на учителите, които имат потребност от подкрепа за работа в мултикултурна среда. Присъдените професионално-квалификационни степени на педагогическите специалисти, включени в проекта, се удостоверят със свидетелство за професионално-квалификационна степен, които кандидатът следва да представи при отчитане на дейността. 57 810.00 17 854.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).