Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main goal of the project "MOTIVATION AND MEDIATION IN DIVERSITY - PEDAGOGICAL SPECIALISTS IN INTERCULTURAL DIALOGUE" is to increase the professional competencies of teachers, principals and other pedagogical specialists from five partner schools from the North-West region for working in a multicultural environment and for teaching knowledge and developing skills in students to perceive ethno cultural differences.
Specific objectives:
1.	Development of tolerance to the cultural and ethnic diversity and creation of an appropriate socio-psychological climate in the school by applying strategies for qualification of teachers and administrative staff in the field of education for work in a multiethnic environment.
2.	Improving the qualification of pedagogical specialists and the knowledge of educational mediators to work in a multicultural environment with a view to equal participation of all students in the educational system, increasing the motivation for learning and supporting the cultural identity of students.
As a result: the needs will be identified and strategies will be developed for the partners to improve the work in a multiethnic environment; will increase the qualification and skills of pedagogical specialists and educational mediators, as active participants in the multicultural dialogue and a leading force in creating an appropriate socio-psychological climate in the school through 2 external trainings, which end with the award of 2 qualification credits and 4 trainings place in schools without credit.
The target group of the project are 175 people, including: 170 teachers, principals and other pedagogical specialists from five partner schools from the North-West region and 5 educational mediators.
The duration of the project is 35 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
I. Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: Цел: Идентифициране нуждите на училищата-партньори от подобряване на работата в мултикултурна среда, чрез изследване и анализ на нуждите от обучение за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите училища. Изготвяне на стратегия за непрекъснато подобряване капацитета на педагогическите специалисти и директорите за утвърждаване модела на интеркултурното образование, мултикултурния диалог и създаването на подходящ социално-психологически климат в училището и обществото. Дейността се извършва съвместно от кандидата и всички партньори. Експерти образ. дейности от партньорите ще проведат анкетно проучване и интервю на място със 120 лица, в т.ч.: 60 представители на училищата и 60 родители, вкл. от маргинализирани общности, училищни настоятелства и др. Ще се проведат 5 фокус групи за оценка работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата, оценка на работата на заинтересованите страни, в т.ч. на представителите на маргинализирани общности, на училищното настоятелство и др. Въз основа на проучването и фокус групите експерти на кандидата, ще изготвят анализ на нуждите от обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите училища и стратегия за подобряване на работата в мултиетническа среда. Екипът на партньорите и кандидата ще се избере с прозрачна процедура, като се заложат критерии за квалификации и опит, осигуряващи висока компетентност за изпълнение на дейността. Избраните квалификации се мотивират от естеството на дейността, която изисква специфични познания в сферата на социологията, педагогиката, икономиката, човешките ресурси и правото, с оглед прилагане на социологически и статистически методи за проучване и анализ, както и обхват на нормативната рамка, специфичните изисквания на образователната система и персонала на училищата и правилното набелязване на мерките за обучение и развитие на целевата група в стратегията. Етапи: 1) Изследване на потребностите. Ще се извърши чрез стандартизирана анкета и интервю със 120 лица, от тях: 60 представители на целевата група и 60 родители на ученици, в т.ч. представителите на маргинализирани общности. Предвиденият брой участници осигурява представителност на проучването, като се включва над 30% от целевата група от партньорите и се придава еднаква тежест на мнението на другата заинтересована страна - родителите. Етапът се изпълнява на терен в 5-те училища от 5 експерти обр. дейности с висше образование и добри комуникативни компетентности, наети с договор за усулга. 2) Провеждане на 5 фокус групи при всеки партньор. Всяка фокус група включва мин. 10 лица от заинтересованите страни: представители на учебното заведение, родителите, местните общности и др. Модератор се осигурява от училището. Темата е една за всички фокус групи: "Успехи и проблеми в работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата-билингви. Участие в мултикултурния диалог на заинтересованите страни". Продължителност на фокус групата 5 ч. Модераторът изготвя доклад след приключване на работата. 3) Обобщаване и анализ на резултатите. Извършва се от експерти на кандидата с договори по ЗЗД. В основата са резултатите от изследването на терен и фокус групите. Анализът включва извеждане на нуждите на училищата от подобряване работата в мултикултурна среда, изводи и препоръки. 4) Изготвяне на стратегия за подобряване работата в мултиетническа среда от експерти на кандидата. Мерките за изпълнение на стратегия ще изведат необходимостта от обучение на учителите, др. педагогически специалисти и директорите и конкретни теми на обученията, които да се приложат в дейност 2 по проекта, както и да послужат в перспектива за непрекъснато повишаване на квалификацията на целевата група и формиране умения за развитие на толерантност към културното и етническо многообразие и създаване на подходящ социално-психологически климат в училището и обществото. Дейността се изпълнява през първите 6 месеца на проекта. 18 325.00 18 321.11
II. А. Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити: Целта на дейността е повишаване квалификацията на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда с оглед равноправно участие на всички ученици в образователната система, повишаване на мотивацията за учене и подкрепа на културната идентичност на учениците. Предварителните проучвания на кандидата и партньорите сочат на необходимост от изграждане на капацитет в училищата за работа в мултикултурна среда. Това се обосновава от обстоятелството, че над 80% от учениците при партньорите са деца, за които майчиният език не е български, като почти всички са от ромската общност. Налице са проблеми свързани с приобщаването на учениците в образователната система, които се изразяват в значително количество отсъствия от училище, риск от отпадане от образователната система и затруднения в комуникацията училище - родители, които се дължат на нагнетени негативни стереотипи, етнокултурни и социални различия. Същевременно нито един от преподавателите не принадлежи към хората, чиито майчин език не е български. Макар, че партньорите полагат усилия за повишаване компетентностите и квалификацията на персонала за работа в мултикултурна среда, все още е налице недостиг на капацитет в тази сфера. Това изисква целенасочена работа с учителите, педагогическите специалисти и директорите. По тази причина се предвижда провеждане на 2 бр. изнесени обучения, всяко от които завършва с присъждане на 2 квалификационни кредита. Те ще се възложат на изпълнител, който е институция, съгл. чл. 43 от Раздел IV от Наредба №15/2019 г. с одобрени програми за обучения съгласно чл. 229 от ЗПУО и Наредба №15/2019 г. Темите за работа в мултикултурна среда ще бъдат определени в мерките за прилагане на Стратегията в дейност 1. Всяко едно обучение отговаря на следните изисквания: Продължителност - 32ч.; Брой кредити - 2; Форма – 16ч. присъствена и 16ч. неприсъствена. Индикативна програма за обученията: 1. Тематична област: Работа и взаимодействие с образователния медиатор; работата на ОМ с учители, родители и ученици; работата на ОМ относно кампании за превенция на отпадане от училище, ранни и насилствени бракове, кампании за повишаване на образователното ниво; работа на ОМ на терен – посредничество, информиране, комуникация между местната общност и институциите. 2. Тематична област: Мултикултурното училище – изграждане на позитивна мултикултурна образователна среда управление на мултикултурното училище – нормативна уредба, добри практики, финансови възможности за подкрепа, юридически, икономически и психологически аспекти на мултикултурната образователна среда; приобщаване на ученици и родители към единни граждански ценности и възприемане на етнокултурните различия; разбиране на себе си и другите в мултикултурна среда; реализация и развитие на културните идентичности, измерване на културите. Етапи: 1) Избор на изпълнители за: - провеждане на обученията - транспорт и логистика за целевата група. Изготвяне на документи и публикуване в ИСУН 2020 на публична покана за избор на изпълнител на по реда на Глава IV от ЗУСЕСИФ/ПМС №160/2016 г. Определяне на комисии за оценка със заповед на председателя на УС на кандидата. Оценка на офертите. Решение за избор и сключване на договори с избраните изпълнители. 2) Организиране на обученията: - Подбор на 170 лица от целевата група от 5-те училища. Оформяне на заявления за участие, карти и декларации по образец на програмата. Разпределяне на участниците в 19 групи с до 10 лица. - Изготвяне график за обученията. 3) Провеждане на обученията: Обученията ще се проведат съгласно изискванията на Възложителя и офертата на Изпълнителя. Базите ще имат необходимите условия с 10 седящи места, бяла дъска/флип чарт, мултимедия и др. Изпълнителят ще предостави срещу подпис учебни материали и пособия на целевата група. Обучението ще се извърши присъствено, като се води ежедневен списък. На всяко лице, завършило успешно обучението ще се издаде удостоверение при спазване на Наредба №15/2019 г. за присъждане на 2 квалификационни кредита. 112 880.00 117 328.80
II. Б. Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити: Целта на дейността е повишаване квалификацията на учителите, директорите и др. педагогически специалисти, както и знанията на образователни медиатори за работа в мултикултурна среда с оглед равноправно участие на всички ученици в образователната система, повишаване на мотивацията за учене и подкрепа на културната идентичност на учениците. Проучванията на кандидата и партньорите показват, че персоналът на училищата, както и образователните медиатори в четирите населени места все още срещат проблеми в стремежа си за изграждане на толерантна и позитивна училищна среда, основана на зачитане на етнокултурните и социални различия и достойнството на всеки ученик и родител, независимо от неговия език, етническа принадлежност и социален статус. Все още учениците-билингви не са достатъчно мотивирани за редовно посещаване на учебните занятия, а учителите и медиаторите имат затруднения с приобщаването им и насочването им към развитие и по-добри учебни резултати. Предизвикателство пред всички е навлизането на социалните мрежи в комуникацията и възпитанието на учениците, не само като източник на информация и обмен на добри практики и спомени, а и като проводник на негативни нагласи и стереотипи. На тези проблеми ще се отговори чрез 4 тридневни обучения за работа в мултикултурна среда, проведени на място в училищата от кандидата. Продължителност - 24 акад.ч. Конкретните темите ще бъдат определени в мерките за прилагане на Стратегията в дейност 1. Индикативна програма за обученията: 1. Тематична област: Мирна педагогика и медиация в училище – повишаване на капацитета на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда и изграждане на междукултурни компетенции и умения за решаване на крос-културни конфликти. 2. Тематична област: Инфлуенсъри, имиджмейкъри, хейтъри и тролове – конкуренция на традиционните възпитатели (училище, родители) и значението им в мултикултурна образователна среда. (Обучението ще обхване сблъсъкът между новите и традиционни възпитатели, като същевременно ще се фокусира и върху справянето с проблемни поведения във връзка с агресия, лъжи, заблуди и манипулации.) 3. Тематична област: Интеркултурно и интерактивно образование – нова парадигма за подготовка на педагогическите специалисти в условия на мултикултурна среда. (Обучението включва голяма част от интерактивните подходи в обучителния процес пречупени през призмата на мултикултурната образователна среда – образно и латерално мислене и възприемане, брейнсторминг, творческо генериране на идеи и др.) 4. Тематична област: Управление на промяната, стреса и времето в ракурса на мултикултурната образователна среда, а именно как съвременният учител да се справи със стреса, професионалното прегаряне в непрекъснато променяща се среда. Етапи: 1) Избор на експерти за провеждане на обученията и сключване на договори за услуга под праговете на ПМС и при спазване принципите за публичност чрез обява на сайта на ВО и осигуряване на равен достъп. 2) Организиране на обученията: - Подбор на 175 лица, в т.ч. 170 учители, директори и др. педагогически специалисти от 5-те училища и 5 образователни медиатори. Оформяне на заявления за участие, карти и декларации по образец на програмата. Разпределяне на участниците в 20 групи до 10 лица. Разпределението на обучаемите в 4 населени места с 5 училища: Мездра, Гулянци, Кнежа и Вълчитрън. - Изготвяне график за обученията. - Изготвяне и утвърждаване от ръководителя на кандидата на учебен план по дни, часове и теми на занятията. 3) Провеждане на обученията: Обученията ще се проведат в базите на училищата, които имат необходимите условия с 10 седящи места, бяла дъска, мултимедия и др. Кандидатът ще предостави срещу подпис учебни материали и пособия на целевата група. Обученията ще се извършат присъствено, като се води ежедневен списък с подпис на лицата. Всяко лице ще премине през 4-те обучения и на всички успешно завършили ще се издаде сертификат от кандидата. 75 600.00 68 148.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).