Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 957 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project offers a complex of interconnected activities and initiatives of innovative nature that will stimulate the interest of children from vulnerable groups and marginalized communities in systematic learning and full professional and life realization with the support of trainers, pedagogues, parents, using the challenges offered by the new information and communication technologies in the provision and use of Internet-based resources and electronic publications, textbooks and educational software. It aims at the full integration of Roma children in the educational process in its inseparable relationship with professional realization through learning in a modern and modern educational base with the aim of preventing early school leaving and successful personal realization after graduation. Through the application of interactive teaching methods, the Junior Achievement curricula for the elementary, junior and high school stages and the methodology of the international Reading and writing for critical thinking program will create an attitude and interest for stimulating personal and professional realization of students. Learning through empathy, role-playing games and simulations, interactive activities with the help of new technologies are in full harmony with the main priority axes of OP NOIR and through the qualitative change of the learning environment, which will be realized through the project with the construction of "Interactive classroom". Successful completion of all planned activities at the end of the project will achieve the main objective - to increase the internal motivation for training and professional engagement in the professions offered by the local company providing training and production training, and through joint activities with the parents of these students. all participants in the project will be motivated to create and follow their own plans for their professional career upon graduation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на ИКТ образователна среда за активно социално включване чрез повишаване достъпа до качествено образование на ученици от маргинализираните групи: Създаването на интерактивна и естетическа образователна среда, осигуряваща условия за иновативна методика на преподаване, ще насърчи интереса и повиши мотивацията на учениците от маргинализираните групи за учене по предметите от общообразователната и професионалната област и ще подпомогне включването им в системата на професионалното образование. Дейността ще реализира в двете училища: Обединено училище "Васил Левски", с.Тенево, община "Тунджа" и в Основно училище " Христо Ботев", с.Кукорево, община "Тунджа". Реализирането на тази цел изисква осъвременяване на цялостния учебен процес и създаване на естетична и интерактивна образователна среда за техническо осигуряване на присъствени и онлайн дейности: Ще бъдат създадени 2 интерактивни кабинета – по един във всяко от общинските училища. (ОУ „Христо Ботев“, село Кукорево, община „Тунджа“ и ОбУ „Васил Левски‘, село Тенево, община „Тунджа“) В двете училища ще бъде осигурено оборудване на на общо 20 други класни стаи със съвременни технически средства - мултимедия (проектор, екран), лаптоп/-и, мрежово и комуникационно оборудване. Така учениците от маргинализираните групи ще могат по достъпен, интересен, атрактивен, аудиовизуален начин да възприемат и осмислят учебно съдържание по всички общообразователни и професионални предмети, като се използват различни образователни платформи („Уча се”), виртуални библиотеки, учебни филми и видеоклипове, видеоуроци, образователни предавания, интернет учебни ресурси. Интерактивната класна стая позволява учениците да използват общи ресурси, като изграждат умения за самостоятелна и съвместна работа; самостоятелно търсене на ресурси с учебна цел; самостоятелни презентации и отговори на учебни задачи от всяко работно място и оценяване още по време на учебния час, индивидуално решаване на тестове и други задачи; проектиране с помощта на мултимедия на работен екран на работата на отделен ученик с цел съвместно обсъждане на резултати и насърчаване на учебни постижения; насърчаване на активността на всеки ученик чрез отдалечен достъп до неговия работен екран; използване на метода "Обърната класна стая". Цялостният образователен модел е фокусиран върху изграждане на образователната среда в училището. Изграден е на базата на интегриране на интерактивни методи на обучение, основаващи се на учене чрез правене и моделиране, развиване на компетентностите чрез дейности, насочени към активно учене и креативно мислене, подпомогнати от уеб базираните технологии. 57 038.00 0.00
Повишаване качеството на образованието на деца и ученици от маргинализирани групи чрез дейности за професионално ориентиране и развитие с цел социалното им включване и приобщаване и намаляване на броя на отпадащите от училище: Втората поддейност в осъществяването на Дейност 1 след създаването на интерактивна образователна среда за техническо обезпечаване на присъствени и онлайн дейности е свързана с повишаване качеството на образованието чрез дейности за ранно и последващо професионално ориентиране и развитие на децата и учениците от маргинализирани групи с цел социалното им включване и приобщаване и намаляване броя на отпадащите от училище чрез събуждане на силен интерес към прагматични и важни в житейски, професионален и личен план въпроси и чрез създаването на творчески продукт "Учебни предприятия" по системата на Джуниър Ачийвмънт. . Дейностите за професионално ориентиране и развитие на учениците са свързани с обучение по селективно избрани програми на НПО „Джуниър Ачийвмънт” (в рамките на актуално споразумение с МОН). Изборът на програмите е свързан с европейски измерения в образованието – изграждането на ключова компетентност инициативност и предприемчивост. Обучението на учениците ще се осъществява чрез клубни форми в тематична прогресия и образователни концентрични кръгове: Ние, Нашето семейство, Нашата общност, Нашият град (село), Аз, Моят избор на професия, Лични финанси, Умения за успех, Моите умения – моят ключ към бъдещето. Използваната методика е пряко свързана с целевата група и се основава на учене чрез правене (дейностен подход), интерактивност (тук се прилага и американската образователна технология "Развитие на критическото мислене чрез четене и писане" (Reading and Writing for Critical Thinking) и привличане на хора от бизнеса. В резултат на получените практически умения учениците създават Учебна компания по системата на Джуниър Ачийвмънт. В края на проекта се провежда Иновационен лагер с участието на ментор (бизнес-консултант). Дейностите се реализират в ОбУ "Васил Левски", с. Тенево и Основно училище "Христо Ботев", с. Кукорево Иновационен лагер 2021/2022 юли - 2 дни - Профилакториум "Бакаджик" 10 ученици от ОбУ "В.Левски", с.Тенево и 10 ученици от ОУ "Хр. Ботев" , с. Кукорево - храна, нощувка 1 организатор - пътни, дневни, храна, нощувка 2 учители - пътни, дневни, храна, нощувка 1 медицинско лице - пътни, дневни, храна, нощувка - пътни, дневни, храна, нощувка Хонорар за ментор (бизнес консултант) - пътни, дневни, храна, нощувка шофьор - пътни, дневни, храна, нощувка Нафта 19 484.00 0.00
Закупуване на учебници, учебни пособия, инструменти, материали с цел подобряване достъпа и мотивацията на ученици от маргинализирани групи за включване в системата на професионалното образование: Дейността включва закупуването на учебници по специалността "Шлосерство" за ученици от 9 и 10 клас, като учениците от 8 клас ползват закупените чрез фирма "Палфингер" учебници за изтеклата учебна 2018/2019 г. За тази цел се проучват учебните планове по новата учебна програма за 10 клас и се формулират критерии , свързани със социалния статус на участниците от целевата група. Останалите учебници се оставят в библиотечния училищен кът за общо ползване. Изграждане на кабинети по кариерно развитие. 15 602.77 0.00
Интерактивна дейност - пътуващ театър : Следващата дейност е създаването на Пътуващ театър с ученици, родители, професионален актьор с цел повишаване достъпа и качеството на образованието и намаляване процента на ученици, преждевременно напуснали системата и чрез допълнителна работа на педагогически специалисти, включително и през лятото. Подготовка на спектакъла "Криворазбраната цивилизация" и симулация на възстановен селски бит и начин на живот - автентични дрехи, кухня, речев етикет, трудови и творчески дейности Провеждане на практически семинар в три етапа: 1. Имало едно време – преоткриване на традиционни местни производства и занаяти 2. Планирай своето бъдеще - Моята лична история / моите въпроси - Лов на ресурси – оценка на критични ситуации от ежедневието, стратегии за справяне - Сравняване на стилове – индивидуален подход към проблемите, успешни и неуспешни примери - Мост към бъдещето – създаване на способности за осмисляне на индивидуален образователен маршрут на всяко дете Какво знам, какво мога, какъв искам да стана - осъзнаване на личната компетентност и образование за успешната реализация 6 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).