Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project "EXCHANGE - The municipality as a place for ethno innovation" is aimed at increasing the professional skills of pedagogical specialists to work in a multicultural environment and to teach students knowledge about the perception of ethnocultural differences in the community. The classrooms must provide equal opportunities for all children and students, regardless of their native language and cultural identity. The inclusion of pedagogues from 10 kindergartens and schools in the municipalities of Plovdiv and Rakovski in qualification forms for work in a multicultural educational environment will directly help to solve the problems facing the educational integration of students from the Roma ethnic group:
1. High number of dropouts and those not covered by the school system;
2. The segregation of a large percentage of Roma students in “Roma” schools or classes;
3. Low success of students in school, which is a serious prerequisite for dropping out;
4. Low percentage of Roma youth continuing in high schools;
5. Non-participation of Roma parents in the activities of the school.
The project activities are aimed at preparing teachers for successful teaching and communication through qualification for work in multiethnic classrooms. The educators involved in the training will reveal their personal attitudes towards racial, ethnic, linguistic and cultural groups; will acquire knowledge about the history and culture of the various racial, ethnic, cultural and linguistic groups in the kindergarten and the school; will get acquainted with the perspectives of different ethnic and cultural communities; will acquire the knowledge and skills needed to apply "fair" pedagogy - training that provides all students with equal opportunities to achieve academic and social success in school.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: Проектното предложение включва 10 образователни институции, които са разположени в две общини – Пловдив и Раковски. От община Пловдив са включени 1 детска градина и 2 училища, а от община Раковски – 2 детски градини и 5 училища. От всичките от 7 партньорски училища и 3 детски градини ще се създаде организация за получаване на документи (стратегии на образователните институции, планове за работа, програми за реализиране на дейности, правилници, анализи, Програмни системи и др.) след приемане ЗПУО, които включват мерки за подобряване на работата в мултикултурна среда. Също така ще бъдат и поискана допълнителна информация за оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата, годишни доклади оценка на работата на образователните институции за учебните години. Целта на получената информация е да се изготви анализ на състоянието на образователните институции в областта на образователната интеграция, за нивото на професионалните компетентности на учителите, директорите и другите педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, на нуждите от обучение и за работа в мултикултурна среда в партньорските образователни институции. Това е продиктувано от идеята, чрез актуализация на основните програмни документи да се подготвят за реализация на мерки, които касаят деца и ученици, живеещи в териториални обособени места, имат етнокултурни различия , за включване на родителите им и представители на семейната общност в дейностите на институцията. Една друга особеност на актуализацията на програмната документация е свързана с предлагане на мерки за ранното отпадане от образователната система и последваща социално-икономическа изолация. От особена важност е да се разпознае и предложи система за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти и обучения на образователни медиатори за работа в мултикултурна среда, повишаване на мотивацията за учене и подкрепа на културната идентичност на децата и учениците. При актуализацията на програмните документи на образователните институции ще бъде отделено и място при необходимост за изясняване важната роля на образователния медиатор и уточняване на неговите приносни практико-приложни моменти. Необходимостта от актуализация на стратегиите, учебните планове, програми, изготвянето на анализи и препоръки, както и друга документация на образователната институция за работа в мултикултурна среда е продиктувано от подобряване организацията и управлението на образователна среда във всяка детска градина и училище, като ключова мярка в превенцията на преждевременното напускане на училище, като във формирането й се включват дейности като подобряване на капацитета на педагогическите екипи. Ще се направи преглед и дадат насоки как трябва да изглежда т.нар. мултикултурна, подкрепяща, приемна, безопасна и интерактивна среда и как тя да подобрява възможностите на всяко дете/ученик да трансформира и обогатява своя опит във всеки конкретен момент от педагогическото взаимодействие. Как мултикултурната среда да се осигурява чрез обособени пространства, които дават възможност за представяне и опознаване на различни традиции и култура. Как мултикултурната среда да подкрепя възпитанието в толерантност и възприемането на различията и поставя основата за превенция срещу използването езика на омразата. Как подкрепящата среда да осигурява чрез необходимите дидактически средства и ресурси в групата/класа, чрез които която да подкрепи ученето. 23 760.00 23 760.00
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда – със или без присъждане на кредити. : Целта на дейността е да подобри професионалната компетентност на учителите, които работят в детски градини, в начален и прогимназиален етап за работа в условия на мултикултурна среда. Ще се осъществи педагогическа, психологическа и методическа подготовка на учителите за осъществяване на ефективно взаимодействие и сътрудничество между образователната институция, родителите и членовете на семейната общност, между учителя и децата, респ. Учителя и учениците от ромски произход в процеса на: - подготовка, развитие и социализация на децата в подготвителна група с цел интегрирането им и осигуряване на равни възможности за обучение; - обучение, възпитание, интегриране и социализация на учениците от основната образователна степен. Във връзка с постигане на целта ще бъдат планирани краткосрочки обучения за учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда със присъждане на квалификационни кредити (1 квал. кредит и 2 квал. кредита). Всяко обучение се подготвя и реализира по предварително разработена учебна програма и график на сесиите. Учебната програма съдържа: наименование на курса; обучител; общ хорариум; анотация; цели на програмата и изходни резултати; съдържание по теми; планирани учебни дейности; методи на обучение; методи и критерии за оценяване; литература по темата на курса. Всяка учебна програма се придружава от график за провеждане на обучението, включващ съответните дни от седмицата, часовия диапазон и мястото на провеждане на обученията, като теоретичните и практическите модули започват не по-късно от 08.30 часа и приключват до 17.30 часа. Обучителят, отговарящ за обучението подготвя всички материали за обучение под формата на презентации, раздавателни материали за участниците, тестове за финализиране на обучението. Всеки обучаем получава удостоверение за успешно преминатото обучение. 235 700.00 230 199.00
Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда, включително провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда.: Целта на дейността е свързана с методическа и експертна подкрепа за педагогически специалисти, които искат да надградят професионалната си компетентност, чрез участие в процедури за придобиване на пета и на четвърта професионално-квалификационна степен. Постигането на целта се реализира чрез организиране и провеждане на подготвителни курсове за придобиване на посочените професионално-квалификационни степени. Всеки подготвителен курс се подготвя и реализира по предварително разработена учебна програма и график на сесиите. Подготвителните курсове завършват с присъждане на квалификационни кредити ( 1 квалификационен кредит – 16 часа или 2 квалификационни кредита – 32 часа в частично присъствена форма на обучение). Учебната програма съдържа: наименование на курса; име на обучителя; общ хорариум; анотация; цели на програмата и изходни резултати; съдържание по теми; планирани учебни дейности; методи на обучение; методи и критерии за оценяване; литература по темата на курса. Всяка учебна програма се придружава от график за провеждане на обучението, включващ съответните дни от седмицата, часовия диапазон и мястото на провеждане на обученията, като теоретичните и практическите модули започват не по-късно от 08.30 часа и приключват до 17.30 часа. Обучителят, отговарящ за обучението подготвя всички материали за обучение под формата на презентации, раздавателни материали за участниците, тестове или други учебни задания за финализиране на обучението. На експертно ниво участниците се консултират по отношение на участието им в процедурата: срокове за подаване на документи, начин за участие и протичане на изпитните процедури, оценяване и присъждане на съответната професионално-квалификационно степен. Всички педагогически специалисти получават свидетелство за професионално-квалификационна степен. 7 650.00 7 848.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).