Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal meets the needs to compensate for the effect of early school leaving of vulnerable groups in the municipality of Satovcha, thus reducing their social isolation and poverty.
Target groups of the project are persons who have reached 16 years of age from the municipality of Satovcha: without completed classes from the primary and / or lower secondary stage; illiterate or illiterate persons; persons who have dropped out of the education system; unemployed persons.
The main goal of the project proposal is to support vulnerable groups from the municipality of Satovcha for social inclusion by providing access to education and training for better realization on the labor market.

Expected results

 270 persons identified for participation in the project;
 Conducted 18 courses for literacy and acquisition of competencies from the lower secondary stage of primary education;
 73 persons who completed the initial stage of primary education;
 99 persons who have completed primary education;
 14 persons validated the results of non-formal and informal learning;
 67 persons continued in the first high school stage of secondary education, in vocational training and started / remained at work within six months after the end of their participation in the project activities.

Basic activities
- Reintegration into the educational system of persons over 16 years of age, dropped out of school and / or without primary education, through educational mediation activities
- Literacy courses and courses for acquiring competencies from the lower secondary stage of primary education for persons over 16 years of age
- Validation of non-formal learning and non-formal learning outcomes by assessing and recognizing the correspondence between competences acquired through non-formal and informal learning and the requirements for completion of a grade, stage or level of primary education
- Supporting the transition from education to realization on the labor market
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„РЕИНТЕГРИРАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ, ОТПАДНАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ И/ИЛИ БЕЗ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ, ЧРЕЗ ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е през целия период на проекта да се осъществява постоянен процес по идентифициране, мотивиране, насочване и подкрепа на лицата от целевата група за участие в курсовете за ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование по и валидиране на резултати от неформалното обучение и иформалното учене. Дейността е пряко насочена към основната цел на проекта: да подкрепи уязвими групи от община Сатовча за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и ще се изпълнява от екипа на кандидата чрез неговите медиатори. Дейността включва следните поддейности: 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи чрез: - Актуализиране на данните от предварителния анализ - При подготовката на проектното предложение кандидатът и партньорът осъществиха предварителен анализ за броя на лицата, които могат да бъдат привлечени в реализацията на проекта. При стартиране на проекта тази информация ще бъде актуализирана. Ще се търси и допълнителна информация, включително от нови източници. - Институционално идентифициране - базира се на постоянна комуникация и координация с основните институции - главно с ДБТ в община Сатовча. Изразява се в следното: + работни срещи между екипа за управление на проекта, партньорите, медиаторите и ДБТ; + съвместно провеждане на дейностите, свързани с идентифицирането; - Неформално идентифициране - реализира се чрез: + работа на медиаторите на партньора; + осъществяване на контакт с местните ромски лидери за включване на лица, за които няма данни от изброените институциите; + ресурса на училището - използване като посредници при включване на целевата група на учениците. - Скрийнинг на идентифицираните лица, който ще се реализира чрез + Изготвяне на "дълъг списък" на идентифицираните лица, който ще се поддържа и обновява през периода на реализацията на проекта; + Насочване на лицата от този списък при определяне на участниците в мотивационното мотивиране, в курсовете по Дейност 2 и валидирането по Дейност 3. 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование чрез: - Индивидуално мотивиране - реализира се от медиатори на партньора непосредствено след идентифициране на случай по метода "Управление на случай"; - Групово мотивиране - реализират се от медиаторите на партньора; - Мотивационни срещи съвместно с ДБТ с търсещи работа лица за включването им в обучения. 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен чрез: - Мотивация на успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране да продължат образованието си в по-горна образователна степен – първи етап на гимназиално образование – 8-10 клас и втори етап на гимназиално образование – 11-12 клас - Ще се реализира чрез: + работа на медиаторите с лицата: консултации и работа със семействата; + малки мотивационни кампании по време на обученията по Дейност 2; + кратки срещи ЕТАПИ: 1.1. Идентифициране - 1 - 24 месец; 1.2. Мотивация за включване в курсове по ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап и валидиране на резултати - 2-24 месец; 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен - 3 - 24 месец. 17 679.00 13 582.28
„КУРСОВЕ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ И КУРСОВЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ОТ ПРОГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в различни форми на учене през целия живот, най-вече чрез ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. Освен това дейността цели участниците в образователните курсове да придобият степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира на база разработения „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и включва следните поддейности: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: + Ще се проведат 6 курса за ограмотяване с 15 участника във всеки курс; + Продължителността на всеки курс ще бъде 5 месеца или 600 учебни часа, 300 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете. 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование: + Ще се проведат 8 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват и 60 лица, успешно приключили курсовете за ограмотяване; + Ще се проведат 2 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочен по Дейност 1 и Механизма; + Ще се проведат 2 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочен по Дейност 1 и Механизма; + Продължителността на курс за завършване на един клас ще бъде 3 месеца или 360 учебни часа, които се равняват на 180 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете; НАЙ-ОБЩО организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е: - Съобразена с образователната среда в училището, като се предвижда обучението да се провежда в самостоятелни класни стаи за всяка група курсисти; - Осигурена с учебно-технически средства, необходими за провеждане на курсовете за възрастни; - Осигурена с обучители, които имат опит в обучение на възрастни - предвиждаме всеки курс по 2.1 и 2.2 да се води от по двама преподаватели. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ на организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е е направено в т. 11.9.Организация и провеждане на курсове по дейност 2 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: + Ще се проведат 19 изпита за начален етап от основното образование - по 4 изпита на група. Ще бъдат формирани 3 групи Х 20 курсисти и една от 13 курсисти; + Ще се проведат 147 изпита за начален етап от основното образование за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, като един изпит ще се провежда с 18 допуснати до изпит курсисти; + Дейността включва разработването на тестове за провеждането на междинни и финални изпити, организиране и провеждане на съответния брой „изпитни сесии“, издаване на документи за успешно завършени курсове по проекта. Като предпоставка за добра организация при провеждане на тестовете и за обективността на резултатите се предвижда ангажирането на квестори. ЕТАПИ: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване - 2-24 месец; 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 3-24 месец; 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове - 6-24 месец; 347 273.00 277 328.62
. "ВАЛИДИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ НЕФОРМАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНОТО УЧЕНЕ ЧРЕЗ ОЦЕНЯВАНЕ И ПРИЗНАВАНЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО МЕЖДУ КОМПЕТЕНТНОСТИ, ПРИДОБИТИ ЧРЕЗ НЕФОРМАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНО УЧЕНЕ, И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС, ЕТАП ИЛИ СТЕПЕН ОТ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ": ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в процеса по валидиране на техните знания и умения за придобиване на степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. Дейността цели също да повиши самочувствието и мотивацията на възрастните за учене и за повишаване на грамотността. ОПИСАНИЕ: Дейността включва валидиране на компетентности на лица съгласно чл. 122, т.1 и т.3 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. В дейността ще бъдат включени лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. За валидиране на резултати ще се включат лица, които не се обучават в курсовете по дейност 2. Дейността включва следните поддейности: 3.1. Заявяване: Тази поддейност ще се реализира в рамките на Дейност 1, поддейности 1.1. "Идентифициране на лицата от целевите групи" и поддейност 1.2. "Мотивиране на лицата от целевите групи". Екипът на външната организация, която ще бъде наета за изпълнение на Дейност 1, ще насочва идентифицираните и мотивираните лица от целевата група за валидиране на компетентности да подадат заявления към кандидата с приложен документ за завършен предходен клас или етап на образование съгласно чл.167, ал.4 от ЗПУО ( Наредба №11/2016 г. чл.123, ал.2). Те ще поддържат мотивацията на лицата до момента на провеждането на изпитите. 3.2. Организиране на изпитите: Организацията на изпитите ще се проведе от екипа на проекта и обучителите/оценителите на Кандидата в рамките на изпитите, които ще се провеждат по Дейност 2. 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба: Провеждането на изпитите ще се извършва едновременно с провеждането на изпитите по дейност 2 от проекта. За заявилите валидиране лица Кандидата ще проведе изпитите за оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално и информално учене съгласно чл. 125 от Наредба 11/2016 г. Изпитите ще се организират и полагат по реда на чл.40-43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то ще бъде уведомено, че може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити. Тестовете за тези лица ще се разработят въз основа на утвърдените от министъра на образованието и науката учебни програми за общообразователна подготовка в началния и в прогимназиалния етап на основното образование. Предвижданията, базирани на предварителните проучвания, са да се валидират знания най-вече за втора степен на основано образование и да се проведат 10 изпита за валидиране на знания за 7-ми клас. За тази цел обучителите/оценитлетие на Кандидата ще разработят 2 теста по всеки от учебните предмети български език и литература, чужд език, математика, информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, технологии и предприемачество за валидиране в VII клас. За лицата, които валидират успешно знания и компетенции по Дейност 3 и получат удостоверение за валидиране съгласно чл.168 , ал.1, т.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗПУО по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите ще се предоставят стипендии за успех. ЕТАПИ: 3.1. Заявяване - 5-22 месец; 3.2. Организиране на изпитите - 8-22 месец; 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба - 9-22 месец. 2 010.00 2 005.00
.„ПОДПОМАГАНЕ ПРЕХОДА ОТ ОБРАЗОВАНИЕ КЪМ РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПАЗАРА НА ТРУДА“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е пряко свързана с основната цел на процедурата - да се подкрепят уязвими групи от община Сатовча за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. Освен това чрез реализацията на дейността се цели да се подпомогне целевата група за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия и да се осъществи връзка между реализирания етап на образование в училище и пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейност 4 е свързана с поддейност 1.3. и с Механизма за идентифициране и мотивиране на целевите групи. На практиката медиаторите ще продължат работата по мотивиране по Дейност 1.3 с лицата, придобили основно образование в рамките на операцията (успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране) и ще ги насочват да продължат образованието си в по-горна образователна степен – първи етап или втори етап на гимназиалното образование; към включване в професионално обучение или директно започване на работа. Дейността ще се реализира чрез: 4.1. Индивидуално и групово информиране: - екипът на партньора ще запознае целевата група с подходящи професии; как се придобива професия в училище или ЦПО; подходящи профили и специалности по отделни професии; каква е динамика на пазара на труда и какво търсят работодателите; 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда: - екипът на партньора ще консултира целевата група за: проблеми и трудности при избор на образование и професия; възможни конфликти при търсене и започване на работа и техники за тяхното решаване; ще проведе групови посещения в професионални училища, ЦПО и подходящи фирми; 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси; - екипът на партньора ще проведе с всички придобили основно образование лица персонално изследване чрез структуриран въпросник за самооценка и кариерен тест. Това ще помогне на участника да получи ясна картина за уменията и знанията си, за своите силни и слаби страни. Ще се предостави информация на всеки участник за възможните професии и професионални области, в които може да се насочи или реализира. 4.4. Посредничество и проследяване: - екипът на партньора ще подпомогне лицата, придобили основно образование в рамките на проекта, за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия; ще се осъществи връзка между проведеното обучение и пазара на труда чрез провеждане на срещи с реализирали се в живота лица от целевата група от различни професии, посещения в професионални училища или добре работещи фирми и др.; - ще се използва интерактивно индивидуално консултиране, включващо: + проучване на актуални обяви за свободни работни места, публикувани в интернет съвместно с успешно завършилите лица (групово или индивидуално); + подкрепа за предприемане на конкретни действия по кандидатстване за работа - индивидуално; + консултиране създаване от участника на СV и лично портфолио - групово; + провеждане на пробно интервю за работа, придружен с анализ и корекции на поведението на участника - групово. ЕТАПИ: 4.1. Индивидуално и групово информиране - 5-24 месец; 4.2. Консултиране - 5 - 24 месец; 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси - 5-24 месец; 4.4. Посредничество и проследяване - 5-24 месец. 2 676.00 1 360.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).