Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal envisions the establishing of a Center of Competence “Intelligent mechatronic, Eco- and energy-saving systems and technologies” (CoC IMEESS) by the joined efforts of seven leading scientific organizations and Universities in Bulgaria with the purpose of enhancing the level of their research and the successful commercialization of the achieved results in one of the priority economic areas of the Bulgarian economy “Mechatronics and clean technologies”, defined in the Innovation strategy for intelligent specialization 2014-2020 (ISIS). 
The main activity under the project proposal is to carry out market-oriented research by prominent researchers and their research teams in two directions:  “Intelligent mechatronic systems and technologies”, “Energy saving and clean technologies”. 
For its successful realization, the first stage of the project is the reconstruction and modernization of the building facilities or parts of them as well as purchasing, installing and implementing of hi-tech equipment, specialized software, tools and furniture, which will help forming/establishing full-equipped labs, training halls and working spaces – all parts of the Center of Competence which is of interest to EU. 
Simultaneously, there will be ongoing activities for attracting leading researchers and specialists from Bulgaria and abroad who are to work together, exchange ideas and experience about the scientific studies and the training of the next generation scientific scholars. 

The results from the conducted research in the CoC will be widely announced and publicized in international science magazines, presented at symposia, seminars and conferences. The part of the research which can be applied directly or represents experimental development of the engineering and technology will be granted to the Committee for technology transfer and coordination of activities for protection of intellectual property and its further commercialization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Значително модернизиране на съществуващи специализирани научноизследователски инфраструктури, включително подготвителни дейности: Основната цел на дейността е Реконструкция и значително модернизиране на стария сграден фонд и помещения в ТУ Габрово, ТУ София-филиал Пловдив, СУ София-ФХФ и ИСИР-БАН в съответствие с изискванията на специфичното оборудване, необходимо за провеждане на научни изследвания на най-високо равнище. Дейността включва извършване на СМР, предпроектни проучвания, проектиране, авторски надзор и др., свързани с осигуряване на подходяща работна среда за функциониране на високотехнологичното оборудване, с което ще бъдат извършвани приложни научни изследвания и експериментално развитие. В ТУ Габорово ще бъдат изградени 14 лаборатории и две секции към тях, за инсталиране на лабораторна и измервателна техника и оборудване за осигуряване на подходящата материална база за научни изследвания и иновационни дейности. С цел повишаване ефективността при отопление, охлаждане и осветление на помещенията на Центъра ще бъдат изградени 3 системи от ВЕИ: Система за климатизация с термопомпена инсталация, Соларотермична и Фотоволтаична системи. Ще бъде изградена помощна инфраструктура, базирана на ИКТ като интранет-мрежа, складово помещение за материали необходими за провеждане на научноизследователските и иновационни дейности, координационен офис за технологичен трансфер и координационен офис за управление на Центъра; Заседателна зала за организиране на срещи с бизнеса, клъстърни и браншови организации, за срещи с водещи технологични изследователски организации и фирми от Европа и др; и 2 лекционни зали – за прилагане на нови обучителни и образователни методи За целта са определени 3 съществуващи масивни постройки: сграда 2, учебен Корпус 1 – 1013 и Хале 1 от учебен корпус 5, подлежащи на основен ремонт и реконструкция за да отговорят на изискванията (технически и функционални) на научната инфраструктура, предвидена за изграждане по проекта. В ТУ София, филиал Пловдив ще бъдат изградени 13 лаборатории, в които ще бъде инсталирано високотехнологично оборудване, включително лабораторно за осигуряване на подходящата материална база за научни изследвания. Ще бъде изградена помощна инфраструктура, базирана на ИКТ като интранет-мрежа, лекционна зала за прилагане на нови методи за преподаване, както и зала за срещи и организиране на различни събития, които да спомагат диалога между научната и бизнес общността. За целта е определена част от 3-ти учебен корпус на ТУ София-филиал Пловдив, подлежаща на основен ремонт и реконструкция и изграждане на две помещения във 2-ри учебен корпус. Ще бъде изградена и пътна станция за система за измерване и събиране на параметри на трафика, която ще бъде построена на територията на общински път, над 6 платна на булевард „Санкт Петербург“ (до корпус 2 на ТУ-София, Филиал Пловдив). На територията на СУ-София ФХФ, ще бъде реконструирано и модернизирано едно помещение, за адаптирането му с нови функционални разпределения, така че в него да бъде разположено ново оборудване и апаратура към лабораторен комплекс «Нанострутурирани материали и Дисперсни системи» В ИСИР БАН, ще бъдат ремонтирани и модернизирани 2 помещения на лабораторията по “Роботика и Мехатроника” в София и 3 помещения на лабораторията по „Колективна роботика“ в Пловдив, в които ще бъде инсталирано уникално по своя характер оборудване, за осигуряване подходящата материална база за научни изследвания Етапите за изпълнение на дейността включват: Подготвителни дейности за проектиране и изграждане на ЦК – 1-3 месец Избор на изпълнител за изработване на инвестиционен проект и авторски надзор по време на строителството- 2-4 месец Сключване на договор с избрания изпълнител – 4-6 месец Изработване на инвестиционния проект – 6-8 месец Избор на изпълнител за реконструкция на сградите и изграждане на системи за отопление и вентилация - 9-11 месец Избор на изпълнител за строителен надзор- 10-11 месец Извършване на СМР – 11 -23 месец Окончателен доклад от строителния надзор– 23 месец Приемане на обекта– 23 месец 4 519 797.44 4 676 799.53
Закупуване на оборудване, включително и софтуер, необходими за реализиране на научноизследователски и иновационни програми: За изпълнение на плана за научноизследователската дейност е необходимо да бъде закупено оборудване, софтуерни приложения и специализирани компютърни приложения, които да обезпечат съвременна техническа база за извършване на научни и приложните изследвания в областта на роботиката, мехатрониката и чистите технологии. Като част от дейността ще бъде закупено, доставено, инсталирано, тествано, въведено в експлоатация и застраховано високотехнологичното оборудване, включително специализиран софтуер, с които ще бъдат извършвани приложни научни изследвания и експериментално развитие. Дейността ще бъде осъществена във всички научни организации с изключение на ИЕ-БАН, чийто екип ще извършва приложни научни изследвания в лабораториите на ТУ-Габрово. Създават се зали за обучение, работни места на изследователи, опитни и експериментални постановки, помещения оборудвани с иновативни машини за бързо прототипиране, необходими за: • Изследване и разработване на нови продукти и технологии; • Обучение на студенти, докторанти и специалисти; • Съвместни проекти: с бизнеса, с водещи университети и научни организации. За изпълнение на дейността ще бъде закупено и внедрено в експлоатация следното оборудване: • Лабораторна и измервателна апаратура; • Машини и техническо оборудване ; • Компютърно оборудване, принтери, копирни машини и мултимедия За провеждане на изследванията и комуникация на лабораториите е необходимо закупуване на софтуерни продукти за: Моделиране, симулиране, проектиране и тестване; За анализ и обработка на данни от провежданите изследвания, както и софтуерни пакети основаващи се на информационни и телекомуникационни технологии. Със закупените ДМА и ДНА ще бъдат оборудвани следните седем лабораторни комплекса в двете основни направления изграждащи ЦК ИМЕЕСТ: 1. За извършване на индустриални и експериментални научни изследвания в областта на Енергоспестяващи системи и чисти технологии 1.1. Енергоспестяващи системи и технологии за проектиране и производство на високо-технологични продукти 1.2. Нанострутурирани материали и Дисперсни системи 1.3.Интелигентни енергоспестяващи системи и технологии 2. За извършване на индустриални и експериментални научни изследвания в областта на Интелигентни мехатронни системи и технологии 2.1. Интелигентни мехатронни системи за измерване и контрол 2.2. Електроника и сензорика 2.3.Разпределени системи и интелигентни сензорни мрежи в мехатрониката 2.4.Роботика и интелигентни системи за автоматизация 2.5.Интелигентни мехатронни системи в транспортните средства и индустрията За прилагане на нови обучителни и образователни методи за преподаване ще бъдат оборудвани 4 зали с компютърна техника с приложимия софтуер и мултимедийно оборудване в реновираните сгради на партньорите от ТУ Габрово и ТУ София, филиал Пловдив. Координационите офиси за управление на Центъра в ТУ Габрово и ТУ София, филиал Пловдив ще бъдат оборудвани с компютърна и копирна техника за обслужване дейностите по широко разпространение на знания. Координационният офис за трансфер на технологии в ТУ Габрово оборудвани с компютърна и копирна техника за обслужване дейностите по трансфер на знания и технологии и комерсиализация на резултатите от научните изследвания. Етапите за изпълнение на дейността включват: 1. Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в есксплоатация на ДМА и ДНА 2-4 месец • Лабораторна и измервателна апаратура; • Машини и техническо оборудване • Компютърно оборудване, принтери, копирни машини и мултимедия • Софтуерни приложения и специализирани компютърни приложения 2. Сключване на договори с избраните изпълнители – 4-8 месец 3. Доставка на новото оборудване – 4-23 месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Обучение на персонала за работа -8-24 месец 5. Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОП“Наука за интелигентен растеж“ 15 353 065.04 13 037 082.41
Извършване на пазарно ориентирани научни изследвания и развиване/модифициране на нови технологии на високо международно ниво: Задължително условие за успешното функциониране на ЦК ИМЕЕСТ е наличието на политика и правилник за интелектуалната собственост; политика и структура за експлоатация и комерсиализация на резултатите от научните изследвания, вкл. структура за трансфер на знание и технологии; правилници за институционално прилагане на Европейската харта на учените и на Кодекса за назначаване на изследователи на ЕК. Някои от участниците в ЦК имат приети такива документи. За да бъдат защитени правата на отделните участници в научните изследвания на ЦК, както и за да бъдат привлечени водещи специалисти за работа в него е необходимо изработването на горепосочените документи за ЦК ИМЕЕСТ от външен изпълнител. Извършването на пазарно ориентирани научни изследвания и развиването/модифицирането на нови технологии ще се осъществява във всички научни организации – участници в ЦК ИМЕЕСТ. Планът е насочен към разработване на обща научна програма формулирана изцяло след проучване интересите и реалните потребности на традиционните партньори от промишлеността. Научната програма на Центъра е изцяло фокусирана върху приложни научни изследвания за създаването и развитието нови технологии и иновативни продукти, защитавайки интелектуалната собственост и откривайки възможности за комерсиализация на резултатите и създаване на новостартиращи компании Подробно описание на научните изследвания, които ще се провеждат в ЦК за период от 10 г. е дадено в т. 6.2. План за научноизследователска дейност в съответната тематична област на ИСИС от Приложение I – Проектна обосновка. ЦК ще се специализира основно в 2 направления: „Интелигентни мехатронни системи и технологии“ и „Енергоспестяващи системи и чисти технологии“. В първото направление ще бъдат включени пет лабораторни компекса, а във второто – три. Във всеки един от лабораторните комплекси са изградени общо тридесет и три лаборатории за извършване на индустриални и експериментални научни изследвания. Постигането на международно-признати резултати от научноизследователска дейност е навъзможно без наличието на водещи изследователи, работещи в екип с върхови специалисти, специализанти, лаборанти, млади учени и помощен персонал. В тази дейност са предвидени възнагражденията на персонала на ЦК, както и дейностите, свързани с повишаване на квалификацията на персонала чрез обучения, специализации, обмяна на опит, участие в симпозиуми, международни конференции. Тук са включени и дейностите по привличане на на водещи изследователи и върхови специалисти за провеждане на научни изследвания на високо ниво. За повишаване потенциала за приложните изследвания и иновации е необходимо комбиниране на научните изследвания на екипа на Центъра с изследвания, провеждани във водещи европейски научни институции. В тази връзка се планират извършване на съвместни научни изследвания с Техническия университет в Берлин, Германия, за усвояване на опит и прилагане на нови изследователски методики в областта на чистите технологии. Комуникацията и обмяната на опит и експертиза между партньорите в Центъра за компетентност, разработването на общи проекти изискващи мултидисциплинарна експертиза е ключово значение за превъщането на ЦК ИМЕЕСТ в национален лидер. В дейността са предвидени разходи за командировки на научните екипи в лабораториите на Центъра разположени в различни градове на страната, както и за участието в конференции, семинари, симпозиуми в тематичната област Мехатроника и чисти технологии на територията на България. Важно значение за извършване на научните изследвания е наличието на материали и консумативи за тях. За целта е предвидена и дейност по закупуването и доставката им, както и дейностите по текуща поддръжка на ЦК. Тук се включват (вкл. режийни - електроенергия, топлофикация, ВиК, почистване и подобни). 2 962 119.00 1 525 611.78
Широко разпространение на резултатите от научните изследвания и въвеждане на иновации и нови обучителни и образователни методи в практиката на центровете: Стратегията “Европа 2020” поставя като приоритет икономическия растеж, основаващ се на знанието и иновациите. Подчертава се необходимостта от действия на ЕС, за да се използва максимално научния потенциал на Европа. Според препоръките на Европейската комисия, политиките за свободен достъп до научните резултатите следва да се прилагат за всички публично финансирани научни изследвания. Това ще доведе до подобряване условията за извършване на научноизследователски дейности, като се намали дублирането на усилия и се сведе до минимум времето, отделяно за търсене и достъп до информация. В тази връзка един от пътищата за разпространение на резултатите от научните изследвания на Центъра е чрез свободен достъп и открити публикации. Дейностите, свързани с широко разпространение на резултатите от научните изследвания, извършвани в ЦК ИМЕЕСТ са няколко вида: - дейности, свързани с организиране на семинари и конференции; - дейности, свързани с публикуване на статии, анализи и подобни; - дейности за създаване и поддържане на бази данни със свободен достъп; - дейности за създаване и поддръжка на интернет страница на ЦК ИМЕЕСТ. Дейностите, свързани с организиране на семинари и конференции ще се извършват в оборудваните по проекта зали в ТУ Габрово и ТУ Пловдив. Членове на екипа, извършил съответното научно изследване, ще представят пред участниците основните резултати от тях както и ще очертаят вижданията на екипа относно практическото приложение на тези резултати. Участници в тези събития ще бъдат студенти, млади учени, изследователи, научни работници, работещи в сходни научни направления от страната и чужбина. Дейностите, свързани с публикуване на статии, анализи и подобни включват превод на съответните материали, осъществяване на връзка с редакцията на научното списание и заплащане на маериала за публикуация. Друг канал за широко разпространение резултатите от научните изследвания е създаването на бази данни със свободен достъп. При изпълнението на тази дейност се предвижда базите данни със свободен достъп на участниците в ЦК ИМЕЕСТ да бъдат обединени и да могат да бъдат достъпни през изградената по проекта Интернет страница на ЦК ИМЕЕСТ. Наличието на такава страница е необходимо с оглед популяризиране дейностите на ЦК, информиране на заинтересованите лица относно областите, в които се провеждат научните изследвания, кратка информация относно резултатите от тях, както и покани и съобщения за предстоящите за провеждане събития с цел широко разпространение на резултатите от научните изследвания. На интернет страницата на ЦК ще има възможност за получаване на запитвания от страна на фирми относно технологични проблеми или научно-приложни задачи, които търсят своето решение. Етапи за изпълнение на дейността Създаване на интернет страница на ЦК ИМЕЕСТ – 2-8 месец Създаване на база данни със свободен достъп- 8-12 месец Организиране на семинари и конференции -12 – 72 месец Публикуване на статии, анализи и подобни - 12 – 72 месец 124 094.91 16 207.96
Трансфер на знания и технологии и осигуряване на бизнес специализирани научноизследователски услуги: 5.1. Дейност: Трансфер на знания и технологии включва изграждането и функционирането на Централен хъб (звено за трансфер на технологии) към Комитет за трансфер на технологии в ЦК ИМЕЕСТ. Той ще координирана структурните подразделения на партньорите, за насърчаване на комерсиализацията на научните изследвания и/или дейности. В него ще бъде назначен служител, който ще координира дейностите по трансфер на резултати и технологии към бизнес структури и организации. В дейността на Централния хъб активно участие ще вземат и асоциираните партньори от клъстерите „Мехатроника и автоматизация“ и „Зелена Сенергия“, и иновационната борса към представителите на Търговско Промишлена Палата. Представителите на бизнесорганизациите ще сътрудничат на служителя на Централния хъб относно информирането на членовете на бизнес организациите за постигнатите резултати от научните изследвания и тяхната приложимост. Друг канал за информиране на заинтересованите страни относно възможностите за комерсиализация на резултатите от научните изследвания ще бъде наличието на специална секция на Интернет страницата на ЦК ИМЕЕСТ с информация за дейностите, извършвани в Централния Хъб за трансфер на технологии. Дейността му ще бъде подпомагана от представители по интелектуална собственост в съответната научна област, в която са получените резултати. Това включва: извършване на независими експертизи, оценки и проучвания за новост, подготовка на документация за защита правата по интелектуална собственост, подаване на документи и заплащане на съответните такси за регистрация и поддръжка на правата пред Патентното ведомство на Република България. В случаите на проявен интерес от страна на бизнеса за комерсиализиране на конкретен резултат от научните изследвания, провеждани в ЦК, чрез създаване на отделно дружество, служителят от Централния Хъб ще съдейства активно за успешното му регистриране. За целта ще бъдат използвани услугите на външна юридическа помощ. Печалбите от дейностите по трансфер на знания, ще се реинвестират в основните дейности на научноизследователската инфраструктура. За целта финансовото и счетоводно отчитане ще се обособи аналитично и ще се води независимо от останалата дейност на Център 5.2. Дейността по осигуряване на бизнес специализирани научноизследователски услуги включва: Разработване на дългосрочни устойчиви взаимоотношения с местните микро- и малки предприятия чрез фокусирано развитие на бизнеса и проактивен маркетинг в подкрепа на съвместни иновационни и комерсиализационни дейности чрез отваряне на достъпа до изследователите, образователните ресурси и научната инфраструктура за разработване на продукти, базирани на технологии, разработени от научните екипи на Центъра за компетентност Разработване на съвместните изследвания със стратегически партньори в бизнеса, при които се предоставят силно специализирано ноу-хау на изследователите, техническия персонал, лабораториите и съоръженията, за подпомагане провеждането на специфични индустриални изследвания и преодоляването на предизвикателства в тестването и разработването на прототип Акредитиране на лаборатории по разработените от научните екипи в тях, нови методики за изследване и анализ. Предлагане акредитирани изследвания за измерване, изпитване и калибриране за нови продукти, материали и средства и ситеми за имерване за бизнеса с ограничен характер, т.е. капацитетът използван всяка година за тези дейности, няма да надвишава 20% от съответния общ годишен капацитет на инфраструктурата. Етапи за изпълнение на дейността Създаване на структура за трансфер на знания и технологии –6-8 месец План за комерсиализация на резултатите от научните изледвания -8-9 месец Извършване на експертизи, проучвания, независими оценки – 9-73 месец Акредитиране на нови методики за изследване и анализ - 9-73 месец Защита и поддържане на интелектуалната собственост - 12-73 месец 91 990.00 21 288.30
Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е осигуряване на максимална публичност и информираност на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, относно формите и начините за практическо реализиране на взаимовръзките „образование-наука-иновации-бизнес”. Информацията и комуникацията между участниците в проекта и заинтересованите страни ще се изпълнява при спазването на основните принципи, дефинирани в Националната комуникационна стратегия, а именно: равнопоставеност, навременност, адаптивност, партньорство, прозрачност. Дейностите са насочени към следните обществени групи: научната и академична общност, бизнес средите, широката общественост, администрацията на фондовете на ЕС в България, медиите. За да достигнат посланията ни до обществени групи ще използваме следните комуникационни канали: електронни, печатни и онлайн медии, мрежата от 28 информационни центъра на Кохезионната политика на България в Европейския съюз, директна комуникация чрез срещи, семинари и обучения, външна реклама включващи плакати и брошури. Чрез успешното изпълнение на тези задачите проектът ще допринесе към Общата цел на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 за поддържане на високо обществено доверие към ОП „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020. Мерките за информираност и публичност относно изпълнявания проект са в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент. Осъществените инициативи, в максимална степен, бързо, навременно и обективно ще информират всички заинтересовани страни за целите, дейностите и резултатите от проекта. При изпълнението на проекта, за информиране на широката общественост относно финансовата подкрепа от ОП НОИР чрез Европейския СФ и за гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове, ще бъде осигурена необходимата визуализация съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Прилаганите мерки за информиране и публичност включват: -Публикуване на официалната уебстраница на ЦК ИМЕЕСТ информация относно проекта, неговите цели и резултати, както и финансовата подкрепа от ЕС. -Поставяне на информационни табели – на места на изпълнение на проекта, с информация за проекта и финансирането, осигурено от ЕСФ на ЕС чрез ОП НОИР 2014 – 2020 г. - поставяне на постоянни и временни билбордове на местата, където се извършват строително ремонтни дейности по проекта -Поставяне на информационни стикери на закупеното обзавеждане и оборудване, изработени според изискванията за визуализация; -Разпространение на печатни информационни материали, разпространявани при организиране на събития, свързани с основните дейности по проекта, както и по време на информационни събития с информация за проекта и за ОП НОИР. 32 534.00 18 527.15
Дейности по независим външен одит: Изпълнението на дейността включва извършване на външен одит по проекта. Основната цел на извършения одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от ИМЕЕСТ разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на ЦК доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одиторът трябва да се увери, че -първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; На проверка подлежат всички счетоводни системи и осчетоводявания, като одиторът трябва да провери дали участниците в ИМЕЕСТ поддържат счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите номративни изисквания. Одиторът трябва дали разходите са осъществени за реално доставени продукти, извършени услуги и строителни дейности. На проверка подлежи и изборът на изпълнители за реализираните дейности за услуги доставки, строителство за съответствие с действащото национално и с европейското законодателство. След извършването на одита на ЦК ще бъде предоставен доклад с констатациите, който ще се предостави на УО на ОП НОИР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител за извършване на външен одит 2. Извършване на външен одит от избрания изпълнител 3. Изготвяне и получаване на Одиторски доклад 35 400.00 0.00
Управление на проекта: Целта на тази дейност е да бъдат създадени условия за ефективно изпълнение на основните дейности по проекта. Първите стъпки в рамките на дейността включват сформиране на екипа по проекта и разпределяне на отговорностите по управление на проекта между членовете му. Екипът по проекта ще се състои от 19 души: Ръководител на проекта, Зам. ръководител на проекта, Водещ Координатор, Координатор –Пловдив, Координатор –София, Финансов експерт, Администратор на проекта, Експерт мониторинг и контрол, Експерт инвестиционна дейност, Юрист/екперт ЗОП, IT специалист, Асистенти на проекта, Асистент КТТ, Счетоводител – за всеки един от партньорите по проекта. Те ще бъдат назначени на трудов договор и в длъжностната характеристика на всеки от тях ще бъдат разписани конкретните задължения и отговорностите им по управление на проекта. Екипът за управление, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение, целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Следващ етап от управлението на проекта е управлението на дейностите. Основна задача на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на междинните и окончателните индикатори и резултати от него. Екипът ще провежда редовни срещи, на които всеки член ще докладва на Ръководителя на проекта изпълнението на задачите и дейностите, за които е отговорен. При необходимост такива срещи могат да бъдат провеждани и он-лайн. С оглед на това, да се проследява напредъка по изпълнението на конкретните цели и дейности следва да се разработи и приложи система за измерване на изпълнението въз основа на набор от ключови индикатори. дейностите по проекта да се изпълняват съгласно план-графика и с нужното качество, екипът по проекта ще осъществява непрекъснат вътрешен контрол на съответните дейности и при необходимост от корективни дейности ще уведомява Ръководителя на проекта. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. Най-малко на 6 месеца или при възникнала необходимост от спешни действия Ръководителят на проекта ще информира Консултативния съвет за напредъка по проекта или за проблеми, които изискват общо решение на партньорите. 450 718.78 350 634.15

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).