Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal aims at improving the access of students, whose mother language is not Bulgarian to quality education through improved  qualification, competencies and skills of the pedagogical staff for working in multiethnic environment. 3 partners schools are involved – 2 secondary education schools (Sofia and Kardjali) and one primary school in Kardjali, where the majority of the students are from multiethnic communities. Strategies for working in multicultural environment will be developed for each of the partner schools and guidelines for improvement of the educational process of the students from ethnic communities will be given. 
The strategies will include identification of the partner schools’ needs for improvement of their work in multiethnic environment, evaluation of the pedagogical specialists work with the students and their parents, assessment of the degree and the ways of involvement of the representatives of the marginalized communities, as well as a training needs analysis and a plan for improved qualification of the pedagogical specialists and educational mediators.
220 pedagogical specialists and school principals from the partner schools will improve their professional qualification going through a training program with qualification credits. 69 short-term out of town trainings will be held with 10 people in a group, they will go through 2, 3 or 4 training modules depending on the needs identified. In addition, three trainings for school mediation without credits will be held for educational mediators and pedagogical specialists in order to improve the relations between the school and the parents. The trained in both types of training will get certificates for successful completion of trainings for working in multicultural environment. 
The quality of the trainings held will be guaranteed by the qualified educators and educational programs of the project partner Sofia University “St. Kliment Ohridski”.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на стратегии за работа в мултикултурна среда на училищата - партньори.: Равният достъп на всички ученици до добро и качествено образование, без значение на техните етнокултурни специфики е сред целите на всяка образователна институция. Някои училища, включително училищата-партньори по проекта са изправени в по-голяма степен пред предизвикателството да работят в мултикултурна среда и да осигуряват качествен образователен процес на деца и ученици, чийто майчин език не е български. За да преодолее тези ограничения, педагогическият персонал на партньорите е изправен пред необходимостта да засили връзката училище - учител - семейства на децата от етническите малцинства. Това ще се постигне с допълнителни компетенции за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания и умения, отчитайки мултикултурните различия на учениците. Раното интегриране на тези деца преминава и през промени в мотивацията на родителите им за необходимостта от учене и образование за бъдещата им пълноценна интеграция. За да постигнат това педагогическите специалисти от партньорските училища имат нужда от включване в допълнителни квалификационни форми за работа в мултикултурна образователна среда, за да отчитат етнокултурните различия на учениците, с които работят. Получавайки нови компетенции за иновативни мултикултурни образователни модели, комуникативна компетентност и умения за включване на родителите, базирани на познания за етноса и междукултурните различия, учителите ще преодолеят етнокултурните си стереотипи, от една страна, а от друга ще придобият знания и умения необходими за изграждане на поведение, водещо до сближаване. Педагогическите специалисти от партньорските училища са изправени и пред специфично дидактическа задача, свързана с модифициране на учебното съдържание според особеностите на обучаваната група ученици. Начинът на преподаване трябва да е образен, нагледен и да е свързан с техния познавателен житейски опит. Това се налага поради различното равнище на владеене на официалния книжовен български език, когато повечето от децата не притежават в речеви план необходимия лексикален и синтактичен минимум. Това изисква диференциация и индивидуализация на процеса на обучение, съобразна с индивидуалните потребности на децата от етническите малцинства, пряко свързани с възпитание и учене. Трите партньорски училища не разполагат със стратегии и специфични програми за образователна интеграция. Разработването на стратегии на всяко от тях ще даде насоки за преструктуриране на стандартните подходи на работа с учениците от етническите малцинства, като се отчита мултикултурното разнообразие и се насочат учениците и родителите им към по-активно включване в образователния процес. Дейността по изработване на стратегии на трите партньорски училища включва: - идентифициране на нуждите на училищата – партньори от подобряване на работата в мултикултурна среда; - оценка на образователните ресурси и работата на педагогическите специалисти с родителите и децата; - оценка на степента на заинтересованост и включване на представителите на маргинализирани общности и на училищното настоятелство; - анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите училища; - изготвяне на план за провеждане на събития за подобряване на работата в мултикултурна среда; - проучване на нуждите от образователни медатори и изготвяне на препоръки за подобряване на условията за образователна интеграция в училището. От партньорските учлилища към момента единствено в ОУ "Яворов", гр.Кърджали е назначен един образователен медиатор, на дейността на който ще бъде направен анализ. Ще бъдат препоръчани добри практики на медиация на всички партньори и на общинските администрации на съответните общини, с цел да бъдат назначени образователни медиатори във всяко от партньорските училища. Готовите стратегии ще бъдат обсъдени и приети от колективите на трите партньорски училища, след което ще бъдат публикувани на интернет страниците на училищата. 10 161.00 0.00
Провеждане на обучения на педагогическия персонал и образователните медиатори на партньорските училища.: Педагогически специалисти и образователни медиатори от трите партньорски училища ще преминат през краткосрочни обучения с и без присъждане на квалификационни кредити за работа в мултикултурна образователна среда. Изборът на участниците в обученията ще се извърши по прозрачен, публичен и недискриминационен начин на база критерии за подбор, разработени и одобрени в Дейност 1 - стратегии на партньорските училища и заявено желание за участие. Екипът на кандидата, в партньорство с ръководствата на училищата партньори проведе предпроектно проучване сред всички учители в партньорските училища, в което те заявиха желание да участват в планираните по проекта обучения и посочиха областите, в които искат да подобрят уменията си за работа в мултиетническа среда. Това проучване е в основата на обучителните програми, планирани в настоящото проектно предложение. А. Провеждане на краткосрочни изнесени обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда от партньорските училища, за които ще бъдат присъждани по 3 квалификационни кредита. Ще бъдат проведени 69 обучения по 48 часа на обучение с присъждане на 3 квалификационни кредита, съгласно Наредба № 15/ 22.07.2019. Обученията ще се проведат по следните индикативни програми на обучение: 1. Компетентности и образование в мултикултурна среда. 2. Изграждане на практически умения и техники за работа с ученици от малцинствени групи. 3. Прагматични аспекти на обучението на ученици от етнически малцинства/1-2 кл./ в мултикултурна среда. 4. Подпомагане на обучението на ученици от етнически малцинства /3-4 кл./ в мултикултурна среда. 5. Оптимизиране на обучението на ученици от етнически мацинства/5-7 кл./ в мултикултурна среда. (Обученията са подробно описани в Секция 11). Всяко обучение включва по 10 обучаеми в група. Обучението обхваща общо 220 педагогически специалиста от трите партньорски училища (от 240 предварително заявили желание за включване се допуска, че не всички ще препотвърдят участието си), които ще получат общо 690 удостоверения всяко за 3 кредита. Планирани са: - 32 обучения с 3 кредита за 80 педагогически специалиста, които преминават 4 обучения (всеки обучаем получава 12 кредита и 4 удостоверения); - 27 обучения с 3 кредита за 90 педагогически специалиста, които преминават 3 обучения (всеки обучаем получава 9 кредита и 3 удостоверения); - 10 обучения с 3 кредита за 50 педагогически специалиста, които преминават 2 обучения (всеки обучаем получава 6 кредита и 2 удостоверения); Обученията са изнесени с продължителност на присъствените занимания 24 академични часа (3 пълни дни или 2 полудни и 2 пълни дни с 3 нощувки/ обучение) и 24 академични часа неприсъствени занимания. Б. Провеждане на краткосрочни изнесени обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити, за повишаване на педагогическите, социалните и гражданските компетентности и умения на педагогическите специалисти и на образователни медиатори. Ще бъдат проведени 3 обучения по програма "УЧИЛИЩНА МЕДИАЦИЯ. ПОСРЕДНИЧЕСТВО И ПАРТНИРАНЕ МЕЖДУ СЕМЕЙСТВО И УЧИЛИЩЕ", която е описана в секция 11. „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“. Числеността на групите за обучение ще бъде от 10 обучаеми. Ще бъдат проведени 3 изнесени обучения с продължителност 24 академични часа на присъствените занимания (2 пълни дни с 2 нощувки/ обучение). Ще бъдат обучени общо 30 обучаеми, от които 20 педагогически специалиста, 1 назначен към момента образователен медиатор и 9, които се предвижда да бъдат назначени след приемане на стратегиите от училищните ръководстатва или от общинските администрации. Всеки успешно завършил обученията педагогически специалист и образователен медиатор ще получи удостоверение за допълнително обучение. 333 120.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).