Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Project "Together in School" is implemented by the Municipality of Lom in partnership with the Second Primary School "Konstantin Fotinov" and Association "School Board Phoenix".
The target group of the project are 300 students from ethnic minorities in the municipality of Lom and from marginal groups and/or families seeking or enjoying international protection and 300 parents involved in activities aimed at strengthening the motivation to participate in the educational process and overcoming negative public attitudes based on ethnic origin.
Participation in the activities will take more than 800 students from primary schools in the municipality of Lom. Within 33 months will be realized a set of activities that will lead to:
- Reduced percentage of school dropouts from ethnic minorities;
- Created conditions for further activities with children for whom Bulgarian language is not their mother;
- Improving the learning environment in primary schools, where integrated students come from ethnic minorities as a precondition for ensuring equal access to education;
- Changing the mindset of society into positive attitude towards pupils from ethnic minority groups;
- Preserving and developing the cultural identity of ethnic minority children and their peers in a multicultural environment integration by creating workshops of interest;
- Create conditions for ethnic tolerance among children by organizing joint initiatives on a local and national level and nurturing a spirit of tolerance.
The project activities have both complementary and building effect compared to funded until now programs in the field of integration of pupils from ethnic minorities, which is a prerequisite for achieving sustainable results in the field of educational integration in the municipality of Lom and achieving the strategic goals set out in the Strategy for educational integration of children and students from ethnic groups, 2015-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за учениците (вкл. за учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин: Дейността предвижда сформиране на групи за допълнителна подготовка по български език за ученици, за които българският език не е майчин, с цел преодоляване на бариерите в общуване, изоставане в отношенията по придобиване на социални умения и свободно владеене на българския език. Дейността ще обхване 80 ученика, за които българският език не е майчин, имат бариера в общуването и усвояването на материала и е необходимо да бъдат предприети мерки за задържането им в училище. Посещавайки групите за допълнителна подготовка по български език , учениците ще имат възможност за преодоляване на затруднения в изучаването на български език, което е предпоставка за компенсиране на пропуските в изучаването на учебния материал, както и за създаване на условия за успешна социализация в образователния процес. Предвижда се сформиране на седем групи в две основни училища, както следва: - 7 групи за допълнителна подготовка по български език Дейността ще се реализира в рамките на периода на изпълнение на проекта. Групите ще се водят от квалифицирани учители. Ще бъдат използвани интерактивни методи на обучение и богат набор от дидактически материали. Ще се съчетават дейности като: писане, четене на литература, интерактивни игри и рисуване с цел преодоляване на трудности породени от липса на някои граматични категории в българския език и усъвършенстване начина на изразяване на учениците. Реализирането на дейността ще е насочена към овладяване на основни правописни и правоговорни правила, изграждане на умения за общуване, усъвършенстване на уменията на учениците да четат правилно, съзнателно и изразително. За учениците в групите за допълнителна подготовка ще бъдат закупени дидактически и учебни материали и учебна литература за създаване на нужните условия за провеждане на подготовката. Ще бъдат организирани две състезания за грамотност за периода на изпълнение на проекта. Ще бъдат осигурени, като награден фонд луксозни книги за децата. Реализирането на дейността ще създаде условия за пълноценна социализация на учениците от етническита малцинства и гарантиране на равен достъп до качествено образование. Дейността ще се реализира в партньорство между Община Лом и сдружение "Училищно настоятелство - Феникс" към ОУ "Христо Ботев" - Лом. 39 323.00 38 013.31
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и ученици, търсещи или получили международна закрила. : Дейността предвижда сформиране на 1 група с ученици за допълнителни занимания със застрашени от отпадане ученици от етническите малцинства и ученици, търсещи или получили международна закрила. Дейността е насочена към допълнителна подготовка по учебни предмети и наваксване на пропуски при усвояване на учебния материал на 15 ученика, обучаващи се в ОУ „Христо Ботев“ - Лом. Учениците ще работят в посока наваксване на пропуски в знанията по различни учебни предмети и подобряване на резултатите и успеха в училище, което е предпоставка за предотвратяване на отпадането им от училище. Дейността ще се реализира в рамките на периода на изпълнение на проекта. Групата ще се води от учител от съответното училище. Ще бъдат използвани интерактивни методи на обучение и богат набор от дидактически материали. За учениците ще бъдат закупени дидактически и учебни материали и учебна литература за създаване на нужните условия за провеждане на подготовката. Дейността ще създаде условия за наваксване на пропуските в учебния материал, гарант за пълноценна социализация и образователна интеграция на учениците от етническите малцинства. През периода на изпълнение на проекта учениците ще участват в две викторини, включващи въпроси от изучавания материал. Като награден фонд за учениците ще бъдат раздадени 15 стерео слушалки и 15 бр. флаш-памет 20 029.00 19 801.68
Подобряване на образователната среда в училища извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства и ученици, търсещи или получили международна закрила.: Дейността предвижда подобряване на образователната среда в три общински основни училища, намиращи се на територията на град Лом, в които се обучават интегрирано деца от етнически малцинства. В ОУ "Никола Първанов", ОУ "Константин Фотинов" и СОУ "Димитър Маринов" се обучават общо 1300 деца, от които около 260 се идентифицират от ромски произход. Наблюдава се тенденцията на увеличаване процента на деца от ромски произход в училищата извън ромските квартали на община Лом. Основна цел на тази дейност е да се създадат условия за подобряване качеството на образованието и включване на повече деца от ромски произход в образователния процес. Дейността предвижда подобряване на образователната среда в кабинети, в които ще се осъществяват дейности, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна среда. Материалната база, спортните съоръжения и дидаткическата база в училищата е остаряла, недостатъчна и не отговаря на модерните изисквания за предоставяне на качествено образование. В училищата няма ситуирани зали по интереси, в които учениците извън учебната програма да могат да творят, общуват интерактивно или да спортуват заедно на откирто. В трите училища ще бъде подобрена образователната среда, като ще се създадат условия, учениците да могат да общуват, чрез изкуство, музика, информационни технологии, екология и спорт на открито. В ОУ "Никола Първанов" ще бъде подобрена образователната среда в кабинетите по изобразително изкуство, биология и ще бъдат закупена техника, обезпечаваща дейността на клуб "Музикално и танцово изкуство". В ОУ "Константин Фотинов" ще бъде подобрена образователната среда в по изобразително изкуство, биология, информационни технологии и ще бъде закупена техника, обезпечаваща дейността на клуб "Музикално и танцово изкуство". В СОУ "Димитър Маринов" ще бъде подобрена образователната среда в кабинетите по изобразително изкуство, информационни технологии и ще бъде закупена техника, обезпечаваща дейността на клуб "Музикално и танцово изкуство". За трите училища ще бъдат закупени спортни съоръжения за открито, за да могат учениците в двора на училището да играят и спортуват заедно в мултикултурна среда. Ще бъдат закупени маси и столове, съобразени с възрастовите особености на подрастващите, стелажи, шкафове с витрини, стативи за рисуване, мултимедиен проектор и интерактивни дъски, микроскопи, дидактични табла и т.н. Библиотечният фонд на училищата ще бъде обогатен с нова литература и енциклопедии с различна научна тематика. Добрата материална база е предпоставка за повишаване качеството на образователния процес, привличане на децата в училище и мотивиране на родителите за записване на децата в средищните учебни заведения в централната част на града. Тя е и условие за включване на повече деца от ромски произход в основни училища извън ромските квартали и по-голяма ефективност на интеграционния процес. Обновяването на материалната база ще се извърши съгласно Закона за обществените поръчки в началото на проекта, за да може да се използва оптимално при реализирането на всички дейности по проекта и постигане на качествени резултати. Подобрената образователната среда в общински училища извън ромските махали ще създаде реални условия за увеличаване на нетния коефициент на записване в средищните училища на ученици от етнически малцинства и маргинализирани групи. Ефективното изпълнение на дейността ще допринесе за постигане на стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства 2015-2020, чрез създаване на условия за гарантиране на равен достъп до качествено образование и утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система. 50 693.14 60 579.37
Създаване на ателиета по интереси, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеркултурна среда.: Дейността е насочена към развитие потенциала на ромските деца и техните връстници и съхраняване на културната им идентичност в интеркултурна среда, чрез създаване на ателиета по интереси. Във връзка с реализирането на дейността в основните училища на територията на общината ще бъдат създадени клубове по интереси в следните направления: - Ателие "Приложно и изобразително изкуство" - сформиране на 10 клуба, в които децата в мултикултурна среда ще творят, рисуват и развиват своите таланти. В творческото ателие ще се запознаят с различните видове изобразителни дейности, материали, техники и ще общуват помежду си с езика на изкуството. Ще бъдат закупени материали, с които децата да рисуват, апликират и моделират. Ежемесечно ще се прави изложба от ученически творби във фоайето на съответното учебно заведение. - Ателие "Музикално и танцово изкуство " - сформиране на 10 клуба, в които деца от различни етноси ще пеят и/или танцуват в мултикултурна среда. Чрез музиката и танците децата общуват най-лесно помежду си. В музикалното ателие децата ще разучават песни и танци от българският и ромски фолклор. Дейността ще бъде обезпечена с музикални инструменти, микрофони и костюми с които учениците да могат да се изявяват както в училищата, така и на сцената. - Ателие "Театрално изкуство" - сформиране на 6 клуба, в които децата ще проявят творческа активност и пресъздават мечтите си в театрални постановки. Включването на децата в театрални клубове ще обогати развитието на свързаната реч, творческата активности богатството от разнообразни изразни средства в драматизацията. Децата-артисти ще развият въображението и фантазията си при пресъздаването на образи на героите. Материали: настолен куклен театър, кукли за ръка, цветни картони, костюми на приказни герои. Ателие "Виртуално изкуство" - сформиране на 5 клуба в които децата в интеркутурна среда ще се научат да работят с различни програмни продукти, ще се обучават да търсят информация с цел самоподготовка и изработване на презентация по различни теми, ще общуват в интернет пространството. Дейността ще бъде обезпечена с лаптопи. - Ателие "Етнография " – сформиране на 4 клуба, в които децата в мултикултурна среда ще се запознават с обичайте, фолклора и традициите на различните етноси в община Лом. Познавайки културата на другия децата ще се научат да зачитат и уважават личността на различните етноси. Провеждането на празници обогатява преживяванията на децата, тяхната словесно-изразителна реч, влияе за цялостното оформяне на детската личност.Те ще имат възможност да пресъздадат обичай като: Коледуване, Лазаруване, Василица, Великден, Гергьовден и др. Дейността ще бъде обезпечена с материали и традиционни за региона национални носии. - Ателие "Спорт" - сформиране на 12 клуба, в които ученици в мултикултурна среда ще развиват спортни умения в различни области на спорта и ще бъдат възпитавани в спортен дух и екипност. На клубовете ще бъдат закупени спортни уреди и материали, в т.ч. топки, обръчи, въжета, ракети за бадминтон, велосипеди и др. спортни принадлежности, съобразно вида на съответния спорт; - Ателие "Здравно и екологично възпитание"- сформиране на 7 клуба в които децата ще получават адекватни знания за ранните бракове, хигиената и здравословно хранене, екология и опазване на околната среда. Два от клубовете ще изпълняват ролята на вело-еко клубове и еко-потрули, като дейността им ще бъде обезпечена с велосипеди. За останалите 5 клуба ще бъдат закупени посадъчни материали за озеленяване, тревни смески, учебна литература и др. материали необходими за дейността им. Чрез участието си в създадените 54 клуба по интереси, като във всеки клуб ще се включат 12-15 деца. Около 700 деца / в т.ч. 200 от ромски произход/ ще имат условия да развият своите таланти, креативност и увереност в мултикултурна среда, съхранявайки своята културна идентичност. Общуването помежду им е предпоставка за възпитание в толерантност и уважаване на различието. 242 856.94 238 049.82
Изяви на децата от ателиетата по интереси в инициативи, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеркултурна среда. : Дейността включва комплекс от инициативи, насочени към насърчаване участието на ученици от клубните форми в училищни, общински и национални инициативи, в които да се изявяват в мултикултурна среда. 1. Организиране на междуучилищните изяви и състезания ще се проведат под мотото: Ден на изкуството, Ден на спорта, Ден на музиката и танца, Ден на екологията и здравното образование, Ден на театъра, Ден на етнографията и Ден на ИТ-технологиите за периода на изпълнение на проекта. Предвижда се награден фонд. 2. Организиране и провеждане на общоградски изяви: - Коледа - конкурс за най- красива коледна картичка и сурвачка; - 1 март – конкурс за мартеници. Изработване на мартеници и даряването им на деца и възрастни, ползващи социални услуги на тетриторията на община Лом. - Часът на Земята - организиране на факелно шествие и концерт на участници от клубните форми. - Великден – боядисване на яйца на централният площад в град Лом. - 8 април - Международен ден на ромите; - спортни турнири и велопоходи. В инициативите ще вземат участие деца, участници в клубните форми на различните ателието с цел създаване условия за изява и насърчаване общуването им в среда извън училището. Предвижда се инициативите да имат повтаряемост в рамките на двете учебни години през които ще се реализира проекта, а след това те да вземат място в културния календар на града, с което да се създадат условия за устойчивост на проекта. За провеждането на инициативите ще бъдат осигурени материали и закупени, като награден фонд, луксозни енциклопедии и книги за изявилите се участници, отговарящи тематично на таланта им. 3. Участие в национални конкурси и фестивали: 3.1. Тридневен фолклорен конкурс "Дай бабо огънче" , с. Мещица, общ. Перник - 24 ученика 3.2. Двудневен фолклорен фестивал с. Чупрене - 48 участника 3.3. Тридневен Международен фестивал "Приятели на България" , Албена - 48 ученика 3.4. Двудневен преглед на духовите оркестри, Свищов - 30 ученика; 3.5. Двудневен преглед на духовите оркестри, Вършец - 30 ученика; 3.6. Участие на най-добрите ученици от ателие "Виртуално изкуство" в национално състезание "ИТ Знайко" - тридневно - 60 ученика 4. Организиране на екскурзии с познавателна цел, пленери и спортни лагери 4.1.Ателие "Изобразително и приложно изкуство" - Организиране на тридневен пленер – Трявна – 1 година - 96 ученика - Организиране на тридневен пленер Габрово, Етъра – 2 година - 96 ученика 4.2. Ателие "Спорт" Спортен лагер – Леденика – 3 дни – 1 година - 96 ученика Спортен лагер – Велинград 3 дни – 2 година - 96 ученика Добридолски манастир – 2 колопохода за двете години 4.3. Ателие „Здравно и екологично възпитание“ - Пловдив – природо научен музей /2дни/ - 48 ученика - Посещение на пречиствателна станция – с. Кубратово , София и Природо научен музей София - 48 ученика - Еко-школа около Троян - 4 дни - 96 ученика 4.4.Ателие „Етнография“ - Етъра, Габрово, Боженци, Трявна – 2 дни - 48 ученика - Мелник, Рупите, Рилски манастир – 3 дни - 48 ученика 4.5. Ателие „Театрално изкуство“ и ателие "Музикално и танцово изкуство - екскурзия Габрово/Музей на сатирата/- В. Търново /- 2 дни - 96 ученика - София – народен театър – посещение на постановка - /2 дни/ - 96 ученика - София – музикален театър – посещение на опера/оперета - 144 ученика - София - музикален театър - балет - /2 дни/ - 96 ученика - посещение на театрални постановки в Лом - 4 постановки 4.6. Ателие "Виртуално изкуство" - Интеактивен музей „Музейко“ - София - 1 ден - 60 ученика - Посещение на “София Тех Пар“ и Изложение „Инфо-тех“ - 1 ден - 60 ученика - Пловдив – панаир – изложение на нови технологии - 2 дни - 48 ученика Реализирането на дейността ще създаде условия за пълноценна социализация на учениците от етническите малцинства и развитие на техните таланти в мултикултурна среда. 171 734.49 182 112.95
Осигуряване на психологическа подкрепа за учениците от етническите малцинства и за учениците, търсещи или получили международна закрила: Дейността е насочена към индивидуална и групова работа с ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила. В община Лом има работещ един психолог/педагогически съветник, който по график обслужва нуждите на осем основни училища на територията на Община Лом. Това е крайно недостатъчно и много проблеми, свързани с ученици от етническите малцинства остават нерешени и неглижирани. За нуждите на проекта ще бъде назначен психолог /педагогически съветник на четири часов работен ден,който ще работи с деца и ученици от етническите малцинства и ученици, търсещи или получили международна закрила, обучаващи се в ОУ "Христо Ботев" - Лом и ОУ "Кирил и Методии" , с. Замфир. В двете училища се обучават предимно деца от малцинствата за които образованието не е ценност, имат проблеми със социализацията и адаптацията в училище и е необходима психологическа подкрепа. Психологът/педагогически съветник ще осъществява подкрепа на учениците, като извършва индивидуална и групова консултативна дейност в две насоки: • работа с ученици – по проблеми, свързани с тяхното поведение; проблеми във взаимоотношенията с връстници, родители, учители; проблеми свързани с тяхната адаптация и социализация; • работа с родители на учениците на които се оказва психологическа подкрепа – по проблеми на взаимоотношенията с техните деца и подкрепа на тяхната социализация и по-ефективна адаптация; взаимоотношенията с училището като институция – училищно ръководство, учители, училищно настоятелство, както и мотивирането им децата да посещават редовно училище и да продължават образованието си по-горен курс. Психологът/ педагогически съветник ще има за задача да идентифицира деца в риск в двете основни училища с цел оказване на психологическа подкрепа и работа с тях за развитие на социални умения и активното им включване в училищния живот с цел по-успешна образователна интеграция и осъзнаване на образованието, като ценност и предпоставка за успешен старт в живота им. Психологът/педагогическия съветник ще работи по график в ОУ "Христо Ботев" - Лом и ОУ "Кирил и Методии" , с. Замфир е при необходимост, когато учениците не посещават училище и има съществена опасност от тяхното отпадане ще работата си на терен, като посещава семействата в домовете им. Ще бъдат осигурени материали за индивидуалната и групова работа, като: постери, маркери, бяла и цветна хартия и цветни моливи. 20 710.00 20 655.88
Работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия: Дейността предвижда комплекс от мерки, насочени към засилване на мотивацията на родители, предимно от етническите малцинства за записване на техните деца в основно училище "Христо Ботев" - Лом и осигуряване на редовното им посещение. В училището се обучават 150 ученика, предимно от ромски произход. Процентът на редовно отсъстващите е най-голям на територията на общината. За родителите образованието не е ценност и липсва мотивация, децата им да посещават редовно учебните занятия. Дейността ще се осъществи в няколко направления: 1. Работа на терен от насочена към: - Идентифицирани на семейства, които възпрепятстват децата си да посещават редовно училище; - Оценка на дефицити в семейството (образователно ниво, отношение към образованието и др.) и разработване на индивидуален модел на намеса с цел подобряване на семейната среда . - Включване на семейството в различен тип интервенция ( индивидуални и групови консултации, организиране на училище за родители, съвместни срещи между учители и родители и др. ) според идентифицираните дефицити с цел подобряване на семейната среда. - Периодични домашни посещения за оценка на напредъка на всяко семейство и корекции при нужда. 2. Училище за родители, насочено към: - осигуряване на индивидуални и групови консултация; - организиране на групова работа за подобряване на родителските умения; - организиране на съвместни срещу между родители и учители свързани с обсъждане на родителските страхове, възпрепятстващи социализацията на децата в училище. - организиране на срещи с учители от по-горен курс с цел мотивиране на продължаване образованието на децата им в гимназиален клас и успешно завършване на средното образование. В училището ще бъде обособена стая на Родителя за нуждите на която ще бъдат закупени конферентна маса, 15 посетителски стола, три дивана /триместни/, етажерка за книги, бяла дъска и флипчарт. В нея ще се провеждат консултации, прожекции на образователни филми, презентации по теми, свързани с възпитанието и образованието на децата. Ще бъде закупена специализирана литература за родители с цел създаване на библиотечен фонд с възможност родителите да имат постоянен достъп до литература, касаеща развитието на децата им и подобряваща уменията им за общуване с децата и училището. Реализирането на комплекса от дейности ще допринесе за мотивиране на родители от етническите малцинства за редовно посещение на децата им в училище, както и за осъзнаването на образованието, като ценност и предпоставка за успешен старт в живота на техните деца. 18 501.43 19 838.36
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието: Дейността е насочена към ефективна работа с родителите, относно осъзнаване на ползите от образователната интеграция и приемане на различието. Проблем при осъществяване на образователната интеграция е ниската степен на образование на възрастните роми - родители и близки на учениците. Честата липса на мотивация и отговорно отношение от тяхна страна към обучението на децата им е предпоставка за нередовното посещение на учебни занятия от учениците, което води до отпадане от училище. Наред с това съществува силно негативно отношение на българското население към ромската общност поради непознаване или неразбиране на тяхната същност. Дейността предвижда изграждане на Клуб "Партньорство" в който да членуват 20 активни родители, представители на четири училища на територията на град Лом : ОУ “Никола Първанов“, ОУ “Константин Фотинов“, ОУ “ Христо Ботев“ и СОУ “Димитър Маринов“. Клубът ще има за задача: - Идентифициране на основните подходи за привличане на родителите без разлика от етническа принадлежност като партньори в процесите на образованието за преодоляване на съществуващите предразсъдъци и разясняване на ползата от образователна интеграция и приемане на различията; - Стимулиране участието на родители, без разлика от етническия им произход в училищния живот; - Създаване на атмосфера на толерантност и уважение между ученици, родители, педагози и представители на по-широка общественост от различен етничен произход. Клубът ще изработи и приеме програма за своята дейност, като ще се събира 12 пъти за срока на реализиране на проекта. Негова основна задача ще бъде да подпомага работата на родители и учители в основните училища в гр. Лом в посока подобряване на образователната интеграция и приемане на различията. На работните срещи на клуб "Партньорство" ще се дискутират и възможности за създаването на условия за достъп до качествено образование на всеки ученик с акцент върху ромските деца – формиране на приобщаваща училищна среда; промяна на стратегиите за учене; включване на родителите, като партньори в училищния живот. Ще се проведат три еднодневни обучения в четири основни училища по следните теми: - “Роля, място и функции на родителя за успешна образователна интеграция и приемането на различието"; - “Ролята на семейството за приобщаване и активизиране на ромските деца в образователния процес” - "Що е толерантност. Философия на образованието без предразсъдъци” По време на обученията, родителите ще имат възможност за придобиване на практически умения за ефективното партньорство между семейството и училището, обмяна на идеи и личен социален опит, както и ще се повишат социалните им компетенции за преодоляване на негативни нагласи на етническа основа. Обученията и работните срещи ще се водят от двама експерти образователни дейности. Те ще имат едновременно обучителен и дискусионен характер. Училищата, участващи в дейността ще осигурят зали за провеждане на обученията и работните срещи на клуба. По проекта ще бъдат закупени материали за обученията и осигурен кетъринг, осигуряващ топла напитка / кафе, чай/, вода и дребни сладки. Клубът на родителите "Партньорство" ще бъде инициатор и на две инициативи, които ще се реализират в партньорство с община Лом и активното участие на родители от четирите основни училища. - кулинарна изложба, с характерни ястия на българската и ромска кухня; - викторина - съвместно деца и родители, по въпроси от учебния материал на децата в училище. За инициативите се предвижда награден фонд: готварски книги за родителите, участвали в кулинарната изложба и флаш-памет и стерео слушалки за участващите родители и ученици във викторината. Реализирането на дейността ще доведе до постигане на устойчиви резултати в сферата на образователната интеграция в град Лом и преодоляване на негативните нагласи, основани на етнически произход. 8 564.00 8 413.76
Насърчаване участието на родителите в процеса на образователна интеграция и преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност.: Дейността е насочена към създаване на условия за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на културна идентичност, чрез включване на родители, като активни партньори в процеса на образователната интеграция и чрез провеждане на информационни кампании насочени към етническа толерантност и приемане на различието. Дейността ще се изпълнява в партньорство между трите партньорски организации с цел включване на възможно повече участници и родители, представители на етносите в Лом в комплекса от инициативи и създаване на услови за приемане на различието, като богатство, чрез: 1. Участие на родителите, като доброволци в подготвителните дейности, свързани с организирането на участието на децата им в различните училищни и общински инициативи, подреждане на изложби. Родителите ще бъдат и активна публика в организираните концерти, мероприятия и инициативи. 2. Участие на родителите, като доброволци в клубните дейности, където да споделят опита си в областта на спорта, музиката, танците, театралното и изобразително изкуство, да участват в изработването на коледна украса, мартеници и боядисването на великденски яйца, както и да разкажат за обичайте и традициите при честването на различни празници в българския и ромския етнос. 3. Участие на родителите в инициативите на децата от клубните дейности: - спортно състезание "Мама, татко и аз", посветено на Деня на спорта с участието на деца от ателие "Спорт" и родители. Инициативата ще се проведе в споретн комплекс "Дунавски юнак" - Лом. - еко-инициатива за почистване коритото на р. Дунав и Дунавския парк, посветена на Деня на Земята 22 април с участие на учениците от еко-клубовете. Инициативата отговаря на принципа на екологична устойчивост в контекста на Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж” , чрез създаване на условия за насърчаване на дейности, които позитивно допринасят за защита и подобряване на околната среда, а участието на родители, представители от разилчни етноси е предпоставка за създаване на условия за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Община Лом ще осигури ръкавици и чували за отпадъците. - фолклорно надпяване и надиграване с участие на деца от ателие "Музикално и танцово изкуство" и родители, занимаващи се танцово и певческо изкуство. - организиране на щафетно четене на любими детски книги в библиотеките към училищата и общинската библиотека при НЧ "Постоянство" от родители и деца. Инициативата е предпоставка за повишаване на интереса на децата към четене и насърчаване на родителите към активност в образователния процес. За децата, участници в щафетното четене ще бъдат осигурени книги от любими детски автори. 4. Организиране на информационна кампания, посветена на 16 ноември - ден на толерантността. Ученици от клуб "виртуално изкукство" ще разработят информационни материали и плакати за организираните инициативи. Родителите и ученици, подкрепили или участващи в инициативите ще получат магнити и значки с надпис: "Аз съм толерантен" Реализирането на комплекса от дейности и инициативи ще допринесе за промяна нагласите сред родителите и деца по отношение на етническата толерантност и приемане на различието и ще стимулира родителската активност за съвместни дейности и инициативи. 4 550.00 4 957.90
Разработване и приемане на общински годишни планове за действие, в съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите или общински програми за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства : Планът за действие на Община Лом за подкрепа на интеграционнните политики (2014-2020), е неразделна част от Областната стратегия на област Монтана за интегриране на ромите (2012-2020) и в изпълнение на Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите (2012-2020). Планът е приет с Решение № 602 на 22.12.2014 г. от Общинския съвет на Община Лом. Ефективното изпълнение на националната политика за интегриране на ромите, на местно ниво предполага специфични и конкретни мерки и активно участие на местните институции и заинтересовани страни. Планът за действие има за цел да систематизира и планира работата на общината в изпълнение на интеграционната политика, насочена към български граждани от ромски произход и други уязвими етнически групи, живеещи в сходна ситуация и с това да подпомогне развитието на Община Лом.Планът за действие е отворен документ и подлежи на допълнение и актуализиране. Основните приоритети на плана са : - Образование; - Здравеопазване ; - Жилищни условия; - Трудова заетост; - Върховенство на закона и недискриминация; - Култура и медии; - Създаване на необходими предпоставки за изпълнение на Общинския план за подкрепа на интеграционните политики. За постигането на заложените цели в сферата на образованието в Плана за действие на Община Лом, ежегодно ще бъдат разработвани годишни планове, за всяка година от реализиране на дейностите по проекта, с цел постигане на максимално съответствие и създаване на условия за по-ефективна интеграция в областта на образованието. Заложените дейности в настоящия проект, допринасят за постигане на всяка от Стратегическите цели, определени в Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020 година, а именно: - Пълноценна социализация на децата и учениците от етническите малцинства; - Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства; - Утвърждаване на интеркултурното образование, като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система; - Съхраняване и развитие на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. В разработените ежегодни планове ще бъдат включени комплекс от дейности и инициативи, допринасящи за ефективното изпълнение на националната интеграционна политика на местно ниво с активно участие на образователни институции, неправителствени организации, местните институции и заинтересовани страни. Фондация "Рома-Лом" ще организира 1 публично обсъждане на разработения План за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства, приет на сесия на Общински съвет през 2017 г., сред заинтересованите страни и популяризира заложените цели и дейности за тяхното постигане. 0.00 0.00
Дейности по информиране и публичност: Дейността има за цел да популяризира дейностите по проекта, целите и финансиращият орган пред обществеността и осигуряване на възможност за разпространяване на информацията до възможно по-голям кръг от граждани и представители на целевата група. Ще бъдат реализирани следните дейности: 1. Организиране и провеждане на две пресконференции - встъпителна и заключителна. 2. Изработване на 3 броя плакати/табели в които се споменава финансовата подкрепа на Европейския съюз и и Европейски структурни инвестиционни фондове/ . Плакатите ще се поставят в сградите на община Лом и сградите на двете партньорски организации; 3. Изработване на 2 броя банери, които да се използват за обучения и инициативи по проекта. 4. Изработване и разпространение на брошури /дипляни/ за популяризиране на дейностите по проекта. Брошурите ще бъдат три вида по 1000 от всеки вид. 5. Осигуряване на публикации в местни медии. 6. Включване на материал на уеб-сайта на Община Лом - кратко описание на проекта, цели и очаквани резултати, финансовата подкрепа на Европейския съюз. 7. Текущо публикуване на интернет страницата на Община Лом информация за напредъка на проекта. Всички дейности за информиране и публичност ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 година. При всички мерки за информация и комуникация ще бъде упоменато, съфинансирането на Европейски структурни инвестиционни фондове на Европейския съюз и поставени: - емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменат Европейски структурни инвестиционни фондове; - общото лого на програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. Отговорни за мерките по информираност и публичност са водещата организация и партньорите. 6 340.00 6 340.00
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е създаване на организация за ефективно управление на Проекта, чрез планиране, организиране, контролиране, координиране и отчитане на заложените резултати и индикатори при спазване изискванията на Управляващият орган. Дейността ще се осъществява в съответствие с методическите указания за организация и управление на проекта, разработени от Управляващият орган, като всички разработени документи необходими за управление и отчитане на дейностите ще се създават и съхраняват, съгласно българското законодателство. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие с изискванията на Схемата и съобразно Единния наръчник на бенифициента за прилагане на правилата за информираност и комуникация 2014-2020 г. За качествено, експертно и ефективно изпълнение на дейностите по доставка на материали и външни услуги ще се проведат процедури за избор на изпълнители и доставчици в съответствие със Закон за обществени поръчки и изискванията на програмата и българското законодателство. Цялостният процес по провеждане на тръжните процедури ще бъде проведен в изпълнение на специфичните изисквания и в съответствие с принципите на безпристрастност, конфиденциалност, прозрачност. Архивирането и съхранението на финансовите документи ще се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 140 от Регламент (ЕО) №1303/2013. Ще бъде нает външен специалист по ЗОП, с който ще се сключи договор за услуга, както и експерт „Организиране на дейности по логистика във връзка с реализацията на Дейност 5 и мероприятия от календара на проекта“ – с него ще бъде сключен трудов договор за определен брой часове. След подписване на договора с Управляващия орган със заповед на Кмета на община Лом ще бъде сформиран екип за управление на проекта: ръководител, координатори дейности /асистенти по проекта от двете партнорски организации/, администратор и финансов експерт. Сформираният екип ще изпълнява следните основни дейности: 1. Създава организация за управление и изпълнение на проекта. - планира и организира дейностите по проекта; - следи и отговаря за изпълнението на договорените срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и за резултат; - отговаря за отчитане на проекта и поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на УО. - периодично изготвя искания за верифициране на разходи и плащания към Управляващият орган на база на действително извършени дейности и представяне на първични разходооправдателни документи; - провеждане на регулярни екипни срещи. 2. Ефективно управлява процеса на реализация. - създава и съхранява всички документи, необходими за управлението и отчитането на дейностите по проекта; - координира цялостната си дейност в съответствие с изискванията на Договарящия орган и българското законодателство. 3. Извършва вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от партньорите и ръководителите на съответните дейности. - извършване проверки на място; - при констатирани пропуски или проблеми предприема необходимите действия за отстраняването им. 58 100.00 52 777.24

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).