Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project is aimed at students from marginalized groups, incl. Roma, who are about 90% of the students in the primary school "Neofit Rilski" in the village of Dermantsi, and to their parents. The school will work with partners - Lukovit Municipality and the comunity center in the village of Dermantsi.
The project will include the introduction of interesting and innovative educational activities and also activities during the summer months -together with parents. Six main activities in the project will take place after school. The activities will continue two school years and will cover 136 students from the school, over 80% are Roma.The activities are "Film Studio for the Development of Social and Emotional Skills", "Dance Magic" Club, "Chemistry is fun" Club, "Colorful World" Art Studio, Sports Club "Champion"and "Ecotourism and Environmental Protection" Club. Excursions, summer camps and a green school are planned for the students, during which there will also be classes. Club leaders will be teachers from the school. Some activities will be conducted by a Comunity center expert.
It is planned to purchase materials for the activities, equipment for the movie club, sports equipment for the club, drawing equipment, chemicals for chemistry exercises. Two classrooms will be equipped - a film studio and a chemistry classroom, which will be used for the needs of the educational process in the future. Folk costumes will be purchased and accessories will be used in the future with the participation of students in various school and village celebrations. Each school year will end with final events involving students and parents.
Some of the activities are for the first time, while others have an upgrading effect. The ecotourism activity will be implemented for the first time in the school and will aim at awareness of new models of behavior regarding the environment. All activities will contribute to overcoming educational difficulties.
The project is 24 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Киноателие за развиване на социални и емоционални умения : Един от основните елементи на приобщаването на учениците към образователния процес е училището да организира дейности, които да отговарят на интересите и нуждите на децата от самоизразяване. Мотото ни е „При нас е интересно!“ Чрез предложения на Вашето внимание кинообразователен проект смятаме, че учениците ще развият знанията и уменията си, необходими за успешната им реализация в съвременното общество. Нашият екип цели да задържа учениците в училищната институция, без да има отпаднали от нея. В този контекст, заниманията с кино предлагат повишаване на мотивацията и усъвършенстване на емоционалните и социалните умения на децата, както и усвояване на практически умения. Иновативността и ефективността на преподаване са елементи, които са заложени в стратегията на училището ни. Най-сериозната необходимост, към която настоящата дейност е адресирана, е дефицитът на мотивация за учене - в училищен и извънучилищен контекст, както и през целия по-нататъшен живот. Киното вълнува и ангажира младите хора. Чрез тази дейност учениците ще имат възможност да участват в творчески дейности, който те не познават добре заради липса на образователна политика в тази насока. Чрез киноателиетата ще бъде дадено и решение на липсата на общуване на културно ниво между различните социални и етнически групи. Киноателието ще обхваща 24 ученици за двете учебни години. Заниманията ще се провеждат по предварително утвърден график в рамките на продължителността на проекта. Ще се провеждат съответно по два часа в блок, за да може дейността да се случва във възможно най-пълноценният за учениците контекст.Това е обвързано и с дължината на филмите, както и с необходимостта за повече време, когато учениците работят с техниката и реализират определена практическа задача. Предвидено е в киноателиетата да има теоретична и практическа част, като за целта има разработена конкретна тематична програма. Тя ще включва прожекции на филми и откъси от платформата Cined. Cined е европейска програма за сътрудничество, посветена на кинообразованието. Целта й е да разпространява европейското кино сред широк кръг деца и младежи на възраст от 6 до 19 години в Европа. Достъпът до нея е напълно безплатен, повече информация можете да намерите тук: https://www.cined.eu/bg. Преди и след прожекциите на учениците се възлагат различни педагогически задачи, свързани с работа с фотограми (кадри) от филмите, анализ на откъси, анализ на операторската работа, както и на режисьорските решения, актьорската игра, декорите, цветовете, звука и т.н. Предложенията за педагогическа работа включват още писане на писмо до автора на филма или до основен персонаж/актьор, работа с плакатите на филма, работа с предварително разработени работни листове, пресъздаване на диалог от филм, заснемане на определена сцена от филма, писане на история, вдъхновена от филма и реализирането й, практически задачи, свързани със звук и музика. Всеки продукт, който децата реализират ще бъде представян пред останалите от групата и пред техните родители. Основната цел е чрез предложената дейност, учениците да развиват знания и умения на 21 век чрез кинообразование, а именно креативност, четивна грамотност (подобряване на езиковите умения), емоционална интелигентност, работа в екип, умение да планират и управляват времето, критическо мислене, презентационни и комуникационни умения и др. Овладявайки подобни меки компетенции, децата ще имат възможността да разширят житейските си хоризонти. Ще видят, че училището е интересно място, което може да формира у тях интерактивни възможности да се реализират на пазара на труда. На прожекциите и дискусиите ще бъдат поканени родителите на децата, които също ще се включат в дебатите, за да споделят тяхното активно участие в училищния живот. Община Луковит, в качеството си на партньор, се ангажира с организиране и провеждане на прожекция и дискусия в гр. Луковит, на която ще бъдат поканени ученици от училища в града, с цел популяризиране на дейността за образователна мотивация. 18 597.47 18 660.52
Клуб "Магията на танца": Богатството и силата на мултикултурната общ-ст е в разнообразието, при което всички участници, обединени от общи цели и ценности, запазват своята идентичност. Нуждите и проблемите на образованието в Община Луковит са отразени в разработения Общински план за развитие 2014-2020 г. Част от учениците в общината живеят в условия на бедност и неграмотност и това ги лишава от равен старт с техните връстници, които растат в по-благоприятна среда. Те оцеляват чисто физически, а образованието в семейството остава на по-заден план. Неграмотни родители отглеждат деца, за които примерът в семейството не е градивен. Безработицата в малкото село или град, липсата на перспектива, трудното ежедневие отнемат желанието на тези хора да се образоват - те не виждат смисъл в това, защото животът не им предлага нищо, което да ги мотивира. Извънкласните дейности в училище доказват, че когато децата са включени в различни форми, времето, което прекарват заедно, се удължава и се запълва със занимания, които не само им носят естетическа наслада, но и развиват у тях различни качества и умения и влияят върху самочувствието им. Kлуб "Магията на танца" бе създаден преди няколко години по Проект "Твоят час" с цел да създаде ефикасен модел за възпитаване на етническа толерантност, гордост и приятелство, както и за привличане и задържане на децата в училище чрез изучаването на български хора,танци и обичаи. През учебната 2019/2020 г. Клубът продължи своята дейност с нови ученици по Проект, финансиран от ЦОИДУЕМ. С включването на дейността в настоящия Проект целим надграждане на вече придобитите знания и умения на учениците и включването на съвсем нови занимания за развиване на други умения. По-голямата част от децата от ромската етническа група имат интерес към българските народни песни и танци. По задълбоченото запознаване с българския фолклор, най-характерните образци и български традиции ще даде възможност на тези деца да докажат пред съучениците си, родителите и общността, че всички ние можем да сме заедно в традициите и културата, въпреки създадените в обществото нагласи. Основната дейност на клуба ще бъде разучаването на хора и танци от различните български фолклорни области. Освен това в част от предвидените часове участниците ще се запознаят с българските празнични обичаи; с български народни песни от различните фолклорни области; с образци на българското словесно творчество; ще изработят сами "диамантени" гоблени с фолклорни теми и мотиви. В Клуба ще бъдат обхванати общо за проекта 24 преки участници - ученици от Об.У с. Дерманци. Дейността на клуба има допирни точки с културно-образователните области:Изкуства, Биология и здравно образование, Гражданско образование, Български език и литература. Като партньор по проекта Народно читалище "Христо Ботев" с. Дерманци ще участва в дейността на клуба. Секретарят на читалището Надка Атанасова ще проведе част от часовете с учениците в клуба. В тези часове участниците ще работят по теми, свързани с образци на българското словесно творчество и с разучаване на традиционни обичаи. 13 984.76 13 984.73
Спортен клуб "Шампион": Децата на ОбУ „Неофит Рилски“ са уникални и неповторими личности с равни права. По-голямата част от тях попадат в т.нар. уязвими групи, живеят при тежки битови условия и са социално ограничени по много причини-бедност на семействата,ниски доходи на родителите,липса или недостатъчни социални умения и предразсъдъци на средата,в която се интегрират. Създаването на спортен клуб „Шампион“ цели приобщаването на децата от уязвимите групи и тяхната социализация чрез спорт,като стимулатор,съдействащ за неутрализиране на различията между етносите в училище,за създаването на приятелства и за възпитаването им в дух на уважение един към друг,за формиране на умения, с които да станат успешни граждани на 21 век.Спортните дейности ще помогнат на учениците да развиват физическите си умения,да намират нови приятели,да се забавляват,да се учат как да бъдат част от екип,да подобряват самочувствието си без разлика на етнос. Основната дейност ще бъде фокусирана към тренировъчни занимания за усвояване на различни похвати от техниката на леката атлетика, волейбола и футбола, за комплексно развиване на физическите качества – бързина, сила, ловкост, издръжливост. Всички ученици и през двете години ще придобиват знания и умения и в трите спорта.За приобщаването и интегритета на учениците от целевата група ще се организират групови спортно-занимателни и щафетни игри.Когато атмосферните условия и времето позволяват часовете ще се провеждат на открито в училищния двор и сред природата.Ще се разглеждат теми относно ползата от спорт за здравето, в какви дози да се практикува спорта, как влияе за укрепване на имунната система,сърдечната дейност,опорно-двигателната система и на самочувствието.Ще се дискутират теми за превенция на агресията,вредните зависимости,енергийните напитки и хранителните добавки.По този начин учениците ще развиват комуникативни компетентности и умения насочени към опазване на личното и общесвеното здраве.Ще гледат филми по теми свързани с успехите на българските спортисти за развиване чувство на патриотизъм.В клуба ще се разучават приобщаващи игри за взаимна подкрепа, създаване на приятелства и за развиване на усещането, че децата са част от общността.Чрез спорта ще се решават три вида задачи – образователни, оздравителни и възпитателни. Чрез образователните задачи ще се усвояват не само двигателни умения, но ще се разширяват компетентностите от области като български език,биология,гражданско образование.Оздравителните задачи целят постигане на здравен ефект от изпълнението на физическите упражнения, а възпитателните задачи ще представят добри възможности за възпитаване на нравствени и етични качества-лидерство, другарство, взаимопомощ,подкрепа,екипност, колективизъм,отговорност към екипа и стремеж за изява на собствените възможности, умения важни за успешно включване на учениците във всички сфери на живота. През целия период на обучение в клуба ще бъдат обхванати общо 28 участници.Така ще се намали риска от отпадане на учениците от образователната система и ще им се осигури равен старт за по-високо образование. За интеграция чрез заключителни масови спортни прояви в края на всяка година ще бъдат включени учениците от целевата група,ученици от училището и техните родители в щафетни състезания,футбол и волейбол. Масовите спортни прояви ще се провеждат в двора на училището. Клубът ще се ръководи от учител по физическо възпитание и спорт. Дейността ще се извърши по предварително утвърден график. 5 354.32 5 354.31
Арт ателие "Пъстър свят": Чрез участие в Арт ателие” Пъстър свят”, учениците от етническите малцинства и техните връстници ще развият способностите и заложбите си като се изгради у тях, траен интерес към различните жанрове в изобразителното изкуство. Основна цел е задържане на учениците в училищната институция, без да има отпаднали от нея. В този контекст, заниманията с изобразително изкуство предлагат повишаване на мотивацията и усъвършенстване на емоционалните и социалните умения на децата, както и усвояване на практически умения. Иновативността и ефективността на преподаване са елементи, които са заложени в стратегията на училището ни. Тази дейност позволява на децата да изразят своята креативност и да се забавляват. Освен приятното изживяване и релаксация, рисуването помага да разберем какво се крие в детската душа. С помощта на рисунките си децата изливат своите емоции, своята душа, своя начин да разберат света около себе си. Творчеството ще им помогне да се чувстват уверени, спокойни и щастливи. Рисуването осигурява убежище за децата. Когато те са стресирани, могат да се обърнат към четката и боичките и да попаднат в своя собствен свят. Това може да бъде като вид терапия, която помага на децата да изразят чувствата си чрез картините. Изкуството рисуване действа успокояващо на детето и осигурява лесен път за освобождаване от чувството на тъга, отхвърляне, болка, гняв, и страх. Като се научат да рисуват, децата придобиват умения, с които могат да се гордеят. Това им дава основание да гледат на света с увереността, че могат да постигнат дадена цел. В отговор те получават от другите одобрение или възхита по отношение на тяхното творчество и това повишава самочувствието им. Защото в областта на изкуството учениците, които творят, могат да се гордеят със своята уникалност и художествен стил. Децата имат нужда да работят с други деца и възрастни, като в същото време те се учат да рисуват. Родители ще се включват като участници и помощници за техните произведения и изложби с рисунки. Това взаимодействие ще засили доверието им и ще им даде социални умения, увереност, които да им помогнат в други аспекти на живота. Така те ще преодолеят етническите и културните различия между учениците. В ателието ще бъдат обхванати през целия период 20 ученици, от които 16 от маргинализирани групи. Като партньор по проекта НЧ „Христо Ботев‘‘ ще участва в дейността на ателието, секретарят на читалището г-жа Надка Атанасова . Тя ще проведе 50 часа с ученици в ателието. В тези часове учениците ще се запознаят с живота и дейността на местни художници, скулптури и каменоделци. Ще изработват различни пана и картички за местни и традиционни празници. Дейността ще се извърши по предварително разработен седмичен график. 12 919.88 13 012.71
Клуб „Забавна химия“ : Един от най-ефективните подходи за приобщаването на децата от етническите малцинства е подобряването на образователната среда, чрез която ще се повиши мотивацията за учене на учениците от маргинализираните групи и ще се формират умения за качествен живот. Работеща форма в ОбУ „Неофит Рилски“, която добре изпълнява подобни функции е извънкласната дейност. Чрез нея учениците са ангажирани с дейности, които развиват у тях умения, за да прекъснат порочния кръг на бедността. Създаването на клуб „Забавна химия“ цели приобщаване и задържане на учениците от етническите малцинства и преодоляване на преждевременното отпадане от училище, стимулиране на положителни мотиви за учене, формиране на чувство за успешност, колективизъм и създаване на приятелства, като в крайна сметка ще се стимулира успеваемостта в училище. Дейността е изцяло иновативна, която ще се организира за първи път в училището и ще се фокусира върху природните науки за формиране на умения за активно учене на учениците чрез практически дейности. Това е особено важно, защото с приобщаването на учениците към природните науки ще се осъществи така необходимия преход от любопитството към любознателността до създаването на трайни познавателни интереси и опазване на околната среда. В часовете ще се насърчава взаимодействието ученик-ученик, ще се цени сътрудничеството и работата в екип. Учениците ще могат свободно да следват своите идеи и избори и така ще придобият по-високо самочувствие и увереност в собствените сили. Основната дейност на клуба ще бъде свързана с формиране на знания за обекти, процеси и явления, за развиване на наблюдателност, любознателност и положително отношение към околната среда. Работата в часовете ще дава възможност на учениците да решават задачи и проблеми в реален контекст, да извършват експериментална работа, да правят изследвания, да приемат предизвикателства и отговорности, непосредствено да наблюдават резултатите от своите собствени усилия и действия. Учениците ще се запознаят и работят с по-важни стъклени и мерителни прибори, ще прилагат основни химически операции и правила за безопасна експериментална работа.За запознаване с методи за пречистване на замърсени промишлени и битови води, ще се използват електронни учебни ресурси. Учениците самостоятелно ще търсят и придобиват знания от подходящи източници,ще вземат решения по екологични проблеми,ще съставят модели,таблици,ще изграждат умения за обобщение и сравнение.Прилагането на изследователската самостоятелна работа и лабораторните упражнения в часовете ще формира у учениците познавателни мотиви и потребности, които ще влияят на самучувствието им. В часовете ще залегне работата по проекти по екологични теми,чрез които у учениците ще се изградят умения за оценка и подкрепа на дейности,насочени към опазване на природните води в родния край,за пестене на питейната вода вкъщи, за разделно събиране на отпадъци и тяхното рециклиране. Чрез тях ще се формират лидерски умения, отговорност приизпълняване на поставените задачи, планиране във времето, самооценяване на собствената роля в групата. В дейността на клуба ще залегнат основно знания по химия, но ще се осъществяват и междепредметни връзки с биология и български език, ще доминират положителните емоции и ще се създава благоприятен емоционален климат,който ще осигурява изпълнението на задачите по един непринуден и занимателен за децата начин. През целия курс на обучение по проекта ще бъдат обхванати 16 ученици, от които 12 от маргинализирани групи. Ръководител на клуба ще бъде Маргарита Калчева, която е учител по химия с дългогодишен опит в урочната и извънкласната дейност.Има опит в разработването и реализирането на проект по националната кампания „Чиста околна среда“. По непринуден начин в дейността ще бъдат обхванати и родителите, които ще присъстват на представителните изяви на учениците. 22 025.60 21 905.45
Клуб "Екотуризъм и опазване на околната среда" : Дейностите по групата по "Екотуризъм и опазване на околната среда" ще се разделят в две направления. Първото направление e Екотуризъм, а второто направление е опазване на околната среда. В Екотуризъм учениците ще научат повече за забележителностите в техния регион. Идеята е да се погледне с други очи на родния край, мястото, където живеят но са прекалено свикнали с него.Дейността ще се провежда по предварително изготвен график и тематично разпределение, като в топлите и подходящи за пътуване месеци, ще се пътува до избрани дестинации. Планираните пътувания са 6 за целия проект. През останалото време учениците ще работят в училище, за да се подготвят за пътуванията. Те ще извършват комплексен набор от дейности. Ще разучават дестинациите чрез сърфиране в интернет, четене на статии и книги за местата, които ще посетим и ще систематизират и синтезират ключовата информация от тях. Ще управляват страница в социалните мрежи, където ще споделят информация за местата, които ще посетим, ще качват снимки, които ще правят по време на посещенията, както и интересни истории от местностите. По време на работата в училище, учениците ще се подготвят да водят екскурзоводски беседи на терен. Опазване на околната среда – В това направление учениците ще разберат какво е околната среда и защо трябва да я опазваме. Ще научат как се замърсява тя и защо се случва това. Ще разгледаме какво можем ние като граждани да направим, за да работим за опазване на природата. Тук ще застъпим четири нива на опазване на околната среда. Първото ниво е това, което ние можем да направим с нашите ежедневни действия. Второто ниво е това, което нашето училище може да направи като малка общност в с. Дерманци. Третото е нашата държавна политика за опазване на околната среда и как действа тя. В четвъртата част ще работим на световно ниво и ще видим добри практики от света и как той се бори с опазването на околната среда и промените в климата. Ще разгледаме Парижкото споразумение между всички държави за промени в климата и други. В частта с опазването на околната среда ще наблегнем сериозно и на рециклирането, като учениците ще се включат в инициативата „Капачки за бъдеще“, като ще направим пункт в училището, в който ще събираме капачки както от ученици, така и от жители на с. Дерманци. Това ще е първият пункт за капачки в с. Дерманци. Идеята е те сами да се свържат с организаторите, да представят информацията, която е необходима и да работят проактивно за това. По този начин ще са по-ангажирани и ще е по-устойчиво. Ще използваме също и „Еко Пак“ и платформата за учители, в която има много информация за рециклирането и защо то е важно. Като партньор по проекта Народно читалище "Христо Ботев" с. Дерманци ще участва в дейността на групата. Секретарят на читалището Надка Атанасова ще проведе 50 часа с учениците в групата. В тези часове тя ще запознае учениците с повече подробности за околностите на с. Дерманци и с. Ъглен. Тя също така ще запознае учениците сместни писатели и еко любители. Много от часовете на нашите партньори ще се проведат в читалището, като една от целите на проекта е и учениците да се обръщат по-често към читалището, където има библиотека с интересни съвременни и класически книги, компютър, който може да се ползва и други удобства, които биха били от полза за учениците. Клубът ще се ръководи от специалист по човекът и природата, биология и здравно образование, химия и опазване на околната среда. 10 230.00 10 169.99
Летен лагер и зелено училище: В рамките на една от дейностите по проекта плануваме организиране на летен лагер и зелено училище с част от участниците от всички останали дейн-ти. Те ще се състоят както следва: - Два летни 5-дневни лагера на българското черноморие, планувани за август 2021 г. и 2022 г. - Планинско 3-дневно (2 нощувки) зелено училище, планувано за януари-февруари 2023 г. Еднодневна екскурзия до гр. София, планирана за април 2023 г. – посещение на следните културни институции: Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Национален филмов институт, Национален дворец на културата, Природонаучен музей, Национална художествена галерия, Стадион „Васил Левски“ и музея към него, Зоологическа градина. Основна цел на дейността е мотивиране на учениците да се включат и в бъдещи клубове за занимания по интереси, чрез изграждане на усет за сравнение между затворената общност и задружната общност. Учениците от клубовете са поставени в различна от ежедневната среда и са заедно със съучениците си цялото денонощие. Това им създава други усещания на доверие, опознаване на другия и емоционална обвързаност. Целта на творческото зелено училище е ясна и конкретна - чрез забавления и награда за положения труд през учебната година да се стимулира у учениците траен интерес към учебния процес като цяло. На творческото летни и зелено училище клубовете ще представят пред всички усвоените умения през учебната година чрез "Ателие на открито" и "Таланти под звездите". 43 790.00 45 925.18

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).