Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The overall goal of the project is to improve social inclusion and ensure lasting integration by piloting a model for socio-economic integration of the Roma community in the municipality of Bratsigovo, village of Isperihovo.The project focuses on education and most activities on both programs will take place at the Hristo Botev Primary School. The parents of the children will be attracted through the Center for Community Development and an innovative social service Consultative Social-Health Center placed in the same building.
Within the framework of OPHRD is envisaged: planning and managing the model through 3 management units;preparation and implementation of individual plans of the target group by case managers; labor mediators and psychologists to activate economically inactive individuals (individually and through motivational training),to mediate for employment (individually, in groups and through consultation with employers);to qualify 20 persons as landscapers and builders and to provide them with employment mainly at Hr. Botev Primary School;48 people to learn key competences;to set up and apply an early warning system for risk of dropping out;to create an innovative social service and Community Development Center.
A total of 120 Roma will be included in the OPHRD.
Within the framework of the OPSESG is envisaged: to improve the educational environment in school by setting up a planning and management mechanism; providing additional activities, psychological support, club activities for successful completion and continuing education; encouraging parents to take active part via various forms; to overcome the negative public attitudes based on ethnic origin by a series of public events, incl. two large-scale demonstrations of the model.
A total of 100 Roma children will be included in the OPSESG.
Independent monitoring and evaluation of the model is planned, as well as local community involvment in the implementation and monitoring of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. „СЪЗДАВАНЕ НА МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МОДЕЛА И ПОДОБРЯВАНЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СРЕДА в ОУ „ХРИСТО БОТЕВ”: ЦЕЛ: Да се създаде и пилотира механизъм, който да се координира с общия модел; Да се изгради подходяща визия на училището, като базово място за изграждане на модела. СЪДЪРЖАНИЕ: „МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МОДЕЛА” Eксперт човешки ресурси, подпомогнат от Екипът за упр. на пр-та ще създаде механизъм за осигуряване на координация и взаимодействие на д-тите по ОПНОИР с екипите по ОПРЧР. Той ще участва в общото упр-ние на модела и ще има задача да координира и управлява развитието на модела на територията на уч-то. За позицията ще се изисква висше образ.-магистър, да притежава профес. опит и квалиф. в дадената сфера над 6 години; Пилотният модел ще се реализира основно в ОУ "Христо Ботев", с. Исперихово. Част от д-тите ще се реализират в НУ "Васил Петлешков" в Брацигово; Ще се създаде екип от 4-ма образ. медиатори. Те ще бъдат подбрани приоритетно от родители и близки на децата и учениците от целевата група. Ще бъдат обучени по програма, прилагана от Фонд "ИГА". За позицията ще се изисква основно или средно образование, комуникативност, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера до 1 година. Образ. медиатори ще работят с учениците и техните близки през целия проект. Ще посещават домовете при необходимост; ще разговарят с възрастния авторитет в семейството; ще съдействат за редовното посещаване на занятията от учениците; ще мотивират техните родители; ще откриват причините за нередовното посещаване на децата и отпадането от училище и ще работят по тяхното преодоляване; ще мотивират децата от етническите малцинства за продължаване на средното си образование след 7-ми клас; На територията на училището ще се провеждат различни дейности по ОПРЧР, които ще подпомогнат изграждането на модела: начална двудневна среща на екипите, 3 еднодневни срещи за координация, които подробно са разписани в т.10 План за изпълнение в д-ст 2 на ОП РЧР. СЪЗДАВАНЕ НА РАЗЛИЧНА ВИЗИЯ ЗА УЧИЛИЩЕТО: Основен акцент в това направление ще бъде екологичен. Ще се създадат три обособени пространства - "Цветна градина", "Овощна градина" и "Дървесна екзотика". Това ще стане чрез създаване и развиване на клуб "ГРАДИНА". Той ще бъде основен в пилотния модел. В клуба ще се включат ученици от ОУ "Христо Ботев" и родители, които са преминали обучение и са заети, като работник по озеленяването в училището, както е предвидено в т.10 План за изпълнение в д-ст 8 на ОП РЧР. Съвместното участие на родители и деца в създаването на една по-добра визия на училището ще увеличи ефекта от пилотния модел. От тук идва и нуждата от позицията на Водещ на клуба, който да мотивира и въвлече ученици и родители към зелената идея и промяна на уч. среда. За позицията ще се изисква висше образование, да притежава профес. опит и квалиф. в дадената сфера между 5 и 7 години; Изграждане и оборудване на клубни пространства в ОУ "Христо Ботев". В НУ "Васил Петлешков" ще се използва съществуващата база. Изграждане и оборудване на пространство за активно използване на спорт в училище чрез оборудване на футболно игрище и физкултурен салон. Тук също ще участват родители, които са преминали обучение и са наети като строителни работници в училището по дейности от ОПРЧР. Ще бъдат създадени спортен клуб "Футбол"; "Тенис на маса" и "Баскетбол"; Оборудване на клубно пространство за "Клуб Мажоретки", "Ромски и български танци" и "Театър"; Оборудване на "Виртуална класна стая" за провеждане на клуб "Киберпространство". Клубното пространство ще бъде използвано за всички други дейности по ОПНОИР и част от дейностите по ОПРЧР; Оборудване на клуб "Нашия оркестър" - в него ще се провеждат репетиции на оркестър от деца/ученици от ОУ "Христо Ботев". ЕТАПИ: 1. Създаване на механизъм за коорд-ция на д-тите по ОПНОИР с екипите от ОПРЧР - 1-3 месец; 2. Създаване и работа на екип от образ. медиатори - 4-33 месец; 3. Създаване на екологична визия на училището и д-ст на клуб "Градина" - 4-33 месец; 4. Изграждане и оборудване на клубни пространства - 1-9 месец. 149 940.00 143 750.91
2. "КЛУБНА ДЕЙНОСТ - ПОДОБРЯВАНЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СРЕДА" : ЦЕЛ: - Да се създаде атмосфера в училище, която удовлетворява желанията на учениците да участват активно в образователния процес; - Да се идентифицират и развият силните страни на децата/учениците от целевата група, които да повишат тяхното самочувствие и увереност, че могат да се реализират успешно в живота. СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще се реализира с провеждането на различни по своя характер клубове: - В обособеното пространство „Мажоретки” ще се провеждат: = Клуб „Мажоретки“ – за 3 - 7-ти клас. Ще бъде създадена една група от 25 ученици. Клубът е традиционен за училището. Ще бъде развит с цел публичност и представителност на модела; = Клуб „Български и ромски танци“ – за деца от 4-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. В рамките на клубните дейности ще се представят традиции и обичаи на българския и ромския етнос, традиционни и съвременни танци. Ще се подготвят и отбелязват традиционни празници като Международен ден на ромите, Банго Васил (ромската Нова година), Гергьовден, Великден; = Клуб „Театър“ – театрален клуб за ученици от 4 до 7 клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. Предвижда се в рамките на клуба да се разучават и играят различни литературни произведения. За тази цел ще се търсят специалисти по различните направления на клубовете. Необходимостта от позицията Ръководител на клуб, е продиктувана от идеите на проекта за създаване на привлекателна училищна среда за учениците, тяхното задържане и връщане в училище, за постигане на описаните по-горе цели на дейността. За позицията ще се изисква висше образование, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера над 7 години; - В обособените пространства за спорт ще се провеждат: = Клуб „Футбол“- деца, за ученици от 1-ти до 4-ти клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици; = Клуб „Футбол“- деца, за ученици от 4-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици; = Клуб „Баскетбол“- юноши, за ученици от 5-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици; = Клуб "Тенис на маса" – ще бъде създадена една група от 10 деца от 3 до 7 клас. - Във виртуалната класна стая ще се провежда: - клуб "Киберпространство" – ще участват 10 деца от 3 до 7 клас. - Клуб "Нашия оркестър" ще включва 10 деца с музикални наклонности. При провеждането на клубовете активно участие ще вземат образователните медиатори и водещите клубове. Освен това дейността на клубовете ще бъде синхронизирана с реализацията на част от дейностите по ОПРЧР. Предвид философията на интеграционния модел ще бъдат изградени паралелни клубове „Футбол” за 1-4 клас и „Театър” за 1-4 клас с по 10 участника във всяка група в ОУ „Васил Петлешков“ в Брацигово. Така ще се постигне участие на деца от другия етнос в общата визия на модела: чрез срещи и състезания между паралелните клубове; чрез участие на клубовете в общите презентации на продуктите от клубната дейност. Предвижда се продуктите от клубната дейност да бъдет презентирани в рамките на дейност 7. ЕТАПИ: 1. Изграждане на клубовете – 1-3 месец; 2. Дейност на клубовете – 3-33 месец; 3. Участие на клубовете в презентацията на своите продукти – 12-33 месец. 59 500.00 49 607.67
3. „ДОПЪЛНИТЕЛНИ ЗАНИМАНИЯ СЪС ЗАСТРАШЕНИ ОТ ОТПАДАНЕ ОТ УЧИЛИЩЕ УЧЕНИЦИ”: ЦЕЛ: - Да се повишат знанията и уменията на учениците; - Да се създадат необходимите предпоставки за задържане, успешното завършване на образованието и продължаването им в по горно ниво. СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще се реализира в две основни направления: + ИНДИВИДУАЛНИ/ГРУПОВИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НАВАКСВАНЕ НА ПРОПУСНАТИ ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ: = Разработване и/или адаптирането на индивидуални/групови учебни програми, насочени към наваксване на пропуснати знания и умения по английски език, география и икономика, история и цивилизация, природни науки (човекът и природата, биология и здравно образование, човек и общество) и други необходими предмети за успешното интегриране в образователния процес и намаляване риска от отпадане. Предвижда се разработване и/или адаптиране на индивидуални програми за учебната 2018/2019 година, както и разработване и/или адаптиране на индивидуални програми за учебната 2019/2020 година, съобразно промяната на потребностите на учениците; = Ще бъдат проведени индивидуални/групови програми за запълване на пропуските в учебното съдържание. Графика на програмите ще бъде разработен съвместно с образователните медиатори и съобразен с индивидуалните потребности на всеки ученик. + ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ, ЗА КОИТО БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК НЕ Е МАЙЧИН Дейността е ключова за усвояване и надграждане на знанията и уменията, в началното и основно образование и цели да се преодолеят пропуските в използването на езика за децата и младежите, чийто български не е майчин, поради което се затрудняват с усвояването на учебния материал. Тъй като проектът ще обхване две пълни учебни години, необходимостта на включените в проектните дейности ученици ще бъде различна. Предвижда се адаптиране/разработване на учебни програми по български език за учебната 2018/2019 година и за учебната 2019/2020 учебна година. = В рамките на дейността ще бъдат адаптирани/разработени учебни програми по български език – за не повече от 100 часа на ученик за първата учебна година и за не повече от 70 часа за втората учебна година на проекта. = Ще бъдат сформирани малки групи (5-8 деца) от подготвителна група и всеки клас, съобразно необходимостта от допълнителни занимания по конкретните предмети на учениците. Ще бъдат включени общо 100 ученици в рамките на проекта. = По български език ще бъдат съставени общо 8 групи: 2 с деца от подготвителната група; 3 с деца от 1-ви до 5-ти клас и 3 групи от 6-ти до 7-и клас. Програмата ще се провежда 2 пъти седмично по един час. Общо ще бъдат включени 70 ученици в рамките на двете учебни години. За тази цел ще се търсят специалисти/учители по различните предмети. Необходимостта от позицията Преподавател/Учител, е продиктувана от идеите на проекта за подобряване социалното включване и осигуряване трайна интеграция на деца и ученици от ромската общност, чрез осигуряване на достъп до образование, за постигане на описаните по-горе цели на дейността. За позицията ще се изисква Преподавателите/Учителите да бъдат с висше образование, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера между 3 и 7 години; Всички програми ще се случват на територията на ОУ "Христо Ботев", като част оттях и в НУ "Васил Петлешков", Брацигово. ЕТАПИ: 1. Разработване на индивидуални/групови учебни програми учебни програми, на програми по български език, 2 - 4 м. 2. Сформиране на групите, 2-4 м. 3. Изработване на график на програмите, 3-4 м. 4. Прилагане на програмите и провеждане на допълните занимания, 4-33 м. 65 562.75 46 272.51
4. „ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА”: ЦЕЛ: - Да се повиши самооценка на децата и мотивацията за участие в учебния процес. - Да се подобри груповата атмосфера в клас. - Да се намалят деструктивните форми на поведение сред учениците. - Да се повиши желанието за успех по академични показатели и повиши готовността на ромските деца за изява в училище и продължаване на образованието си. СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще бъде реализира в следните направления: - ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА: = В рамките на тази дейност ще бъде нает психолог с подходящ опит и образование. Той ще работи ежеседмично с деца, които имат нужда от такава подкрепа. Работата на психолога ще бъде в координация с учителите и образователните медиатори. В рамките на задълженията на психолога ще се включва освен индивидуалната работа и групова работа, насочена към превенция на агресията, асоциалните прояви и други подобни форми на поведение. Съществено в подхода на психолога е работа с идентичността на ромските деца – кой съм аз, какви сме ние, как се изгражда интегритет на личността на детето. В силна степен психологичните проблеми са свързани и с този важен аспект на ромския етнос. Психологът ще окаже подкрепа на общо 100 деца от ОУ „Христо Ботев“, с. Исперихово и НУ „Васил Петлешков“, Брацигово. До момента в двете училища няма нает психолог, затова се очаква работата на психолога да подпомогне значително изпълнението на пилотния модел; = Координация на психолога с екипите по ОПРЧР - психологът ще координира своята работа с всички звена на модела. Особен акцент ще се постави на неговата работа с мениджърите на случай, Консултативния социално-здравен център и с Ръководителя на ЦРО/Инициативната група за подкрепа на модела; - АДАПТИРАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА МОТИВАЦИОННА ПРОГРАМА: = Към конкретните условия ще бъде адаптирана мотивационна програма, използвана от Фонд ИГА при реализация на предишни и настоящи проекти; = Мотивационната програма ще бъде приложена в рамките на 24 часа на група. Ще бъде насочена към намаляване нариска от отпадане сред най-застрашените ученици. Съвместно с образователните медиатори ще се избират учениците, при които съществува най-голям такъв риск. Ще се работи с 40 ученици, разделени по 5-ма в 8 малки групи. Всяка група преминава заложените в Мотивационната програма сесии в рамките на 24 часа. Необходимостта от позицията Психолог е продиктувана от идентифицираните нужди на децата/учениците от ромската общност, за постигане на описаните по-горе цели на дейността. Изискването за позицията Психолог за психологическа подкрепа за учениците от етническите малцинства е висше образование, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера между 3 и 7 години. Изискването за позицията Психолог за разработване, адаптиране и провеждане на Мотивационна програма е висше образование, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера над 7 години. ЕТАПИ: 1. Наемане на психолог, индивидуална и групова работа с децата, 3-33 месец; 2. Координация на психолога с екипите по ОПРЧР, 4-33 месец; 3. Адаптиране и прилагане на мотивационна програма, 4-33 месец. 34 800.00 38 803.40
5. „ПОДКРЕПА НА УЧЕНИЦИ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА ЗА ПРОДЪЛЖАВАНЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО В ГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ”: ЦЕЛ -Да повиши мотивацията и решимостта на учениците да продължат образованието си -Да осигури възможности на учениците за опознаване на професиите -Да улесни процеса на себепознание (силни страни, интереси, потребности) -Да подпомогне информирания и осъзнат образователен избор след VII кл. -Да насърчи родителите да подкрепят своите деца за продължаване на образованието СЪДЪРЖАНИЕ Д-стта ще се изпълнява от Експерти образов. дейности. Необходимостта от позицията е продиктувана от идентифицираните нужди на децата/учениците от ромската общност, за постигане на описаните по-горе цели на дейността. Изискването за позицията е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера между 5 и 7 г. Ще бъдат подкрепени 30 уч. от 6 и 7 клас в ОУ „Христо Ботев” Исперихово, също и в НУ „Васил Петлешков" Брацигово. Предвидени са 4 компон. за осъществяване на д-стта: -Мотив. кампания за продължаване на образованието -Индив. и групови занимания за проф. насочване и кариерно развитие -Практически дейности за кариерно насочване -Работа с родителите МОТИВ. КАМПАНИЯ Организирана съвместно от експертите и у-щата с помощта на сектор образ. в общината и заинтерес. гимназии от областта. Кампанията включва: дискусии за значението на гимназиалното/профес. образов. и възможностите, които дава; представяне на средни училища в областта и посещения в тях; срещи с ученици и студенти от ромски произход, които вече учат в средни и висши училища; срещи с преподаватели от ромски произход; срещи с роми стипендианти на Ромски образователен фонд (РОФ); срещи с успели личности-роми или дискусия за причините за техния успех. Възможности и форми за осъществяване на връзка с пазара на труда: гостуване на кариерни говорители в училище; дни на отворени врати в профилирани и проф. гимназии; панорами на професиите и училищата; информ.търсеща система в Националния портал за кариерно ориентиране; ИНДИВ. И ГРУПОВИ ЗАНИМАНИЯ ЗА ПРОФЕС. НАСОЧВАНЕ И КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ Оценка на готовността за продължаване на образованието и определяне на риска от напускане. Ще бъде изготвен въпросник и заедно с индив. интервю ще бъде определен потенциалния риск за всеки ученик. Данните от оценката ще се използват в индив. и групова работа с децата. Индив. и групови занимания са насочени към: изразяване на силните страни и способностите на учениците; откриване на своите интереси; формирането на адекватната самооценка; обогатяване и задълбочаване на познанията за различни професии и възможностите за образов. и кариера; формиране на ключови преносими умения за учене и организация на времето, ефективно междуличностно взаимодействие, проучване и оценка на възможности, стратегии за вземане на решение; Предвидени са по 64 часа групова работа в две групи по 15 участника (общо 128 ч. и 30ученика) и 90 часа индивидуални консултации. ПРАКТИЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ ЗА КАРИЕРНО НАСОЧВАНЕ Предвидените в д-ст 4 занимания в клубовете повишават мотивацията за участие в образователния процес и допринасят за развиване на знания, умения и компетентности. Възлагане на отговорни индивидуални задачи на учениците, за да се почувстват значими в собствените си очи и в очите на околните, за да се мотивират и успяват; Използване на часа на класа: провеждане на дискусии с учениците по предложени от тях теми; изработване на ученическо портфолио; посещение от представители на ЦПО – обучение по предприемачество; Покриване на р-дите за пътуване с общ. траспорт на 14 ученици, продължаващи образованието си след 7 клас в гимназиите в Брацигово, Пещера, Пазарджик, Пловдив и др. РАБОТА С РОДИТЕЛИТЕ Индив./групови консултации за насърчаване на родителите да подкрепят образованието на децата си; запознаване с възможностите за кариера и образование, общо 20 часа. Информ. семинари за седмокласници и техните родители; 4 семинара по 2 часа. ЕТАПИ 1. Мотив. кампания, 5-33 м. 2. Индив. и групови занимания, 4-33 м. 3. Практически дейности за кариерно насочване, 4-33 м. 4. Работа с родителите, 6-33 м. 11 200.00 7 596.61
6. „НАСЪРЧАВАНЕ УЧАСТИЕТО НА РОДИТЕЛИТЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС”: ЦЕЛ -Да се създадат подходящи условия за привличане на родителите и повишаване на тяхното участие в образов. процес; -Да се мотивират родителите да бъдат част от пилотния модел, който се изгражда. СЪДЪРЖАНИЕ Д-стта допълва и развива различните дейности по ОПРЧР, където е заложено родители и близки на децата/учениците да участват в пилотния модел. Д-стта ще се реализира в три основни направления: -Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия; +Образов. медиатори ще работят активно с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на детска градина или училище. Предвижда се образов. медиатори да посещават домовете на учениците за провеждане на мотив. срещи с родителите, срещи за решаване на конкретен проблем, свързан с нередовното посещение на училище. Когато е необходимо, те ще използват всички подходящи ресурси на заложените структури по ОПРЧР. +Моделът „На кафе” - двучасова среща на родители, техните деца, образо. медиатори и учители за провеждане на свободен и непринуден разговор, насочен към преодоляване на пречките за посещаване на училище. Участниците в една среща са около 6, с цел по-ефективна работа. -Насърчаване участието на родителите в образователния процес: +"Информационни дни" – ще се канят родители на децата от етническите малцинства и други родители на специално организиран ден, в който ще се правят презентации, ще се представят кратки филми, ще се раздават информ. материали. В тези дни ще участват медиаторите, учителите, експерти от различни области; +"Малки работни форуми" с родителите и представители на институции и организации. Формата ще се провежда освен в училище и в залите на други институции и организации. На форумите ще се представят различни гледни точки за образ., културното развитие, възпитанието на децата, интеркултурните проблеми и решения, въпроси за превенция на престъпността и сигурността на гражданите; +"Семейни конференции" – ще се канят родители на децата от етническите малцинства и други родители на специално организиран ден, в който ще се правят презентации, ще се раздават информационни материали по конкретни въпроси. В тези дни ще участват и образователните медиатори, учителите, експерти от различни области. Предвижда се във всеки Информационен ден да участват до 15 участници. - Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието; +„Граждански университет за родители” – ще се провежда под формата на лекции и интерактивни сесии, обединени от различни теми на гражданското образование с акцент на обучение в методите на интеркултурното общуване. Ще се подберат теми, свързани с общо приемливи въпроси като биологичното развитие на личността и психосоциалната среда; родителствуването като общо понятие; въпроси за трудовата реализация и професионалното развитие. +„Ателие за родители” – ще се реализира чрез създаване на малки групи от родители, които чрез посредничеството на медиаторите и другите участници в проекта, да участват доброволно в тази форма. Идеята на ателието е да се решават конкретни проблеми и казуси от живота на училището, децата и родителите; да се изработват арт продукти и други подходящи изделия. Необходимостта от позициите е продиктувана от предвидените за изпълнение дейности за постигане на описаните по-горе цели на дейност 6. Изискването за позициите: Експерт психолог е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера над 7 години; Експерт образователни дейности е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера между 3 и 7 години; Преподавател/Учител е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера над 7 години. ЕТАПИ: 1.Дейност на образов. медиатори 3-33 м.; 2.6-те форми на работа ще се реализират 3-33 м. 15 216.00 10 530.96
7. „ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА НЕГАТИВНИ ОБЩЕСТВЕНИ НАГЛАСИ, ОСНОВАНИ НА ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД И КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ”: ЦЕЛ - Да се популяризира модела и неговите резултати в община Брацигово, на регионално и национално ниво; - Да се създадат условия за намаляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход, чрез поредица от публични прояви, показващи продуктите на клубната дейност и успешните практики на целия модел. СЪДЪРЖАНИЕ Дейността ще се организира в три основни направления: -ОБЩИ МЕРОПРИЯТИЯ НА ЦЕЛЕВАТА ГРУПА (РОДИТЕЛИ И УЧЕНИЦИ) С ДЕЦА ОТ ДРУГИТЕ ЕТНИЧЕСКИ ГРУПИ, другите участници в модела и представители на обществеността: +Две срещи в читалището на село Исперихово – ще бъдат проучени и поканени известни лица, успели в своя живот и придобили положителна популярност сред обществото: журналист, спортист, актьор, музикант, представител на бизнеса или други подходящи фигури от ромски произход; +Ще бъдат организирани в читалищата на Исперихово и Брацигово две подходящи театрални постановки, в които ще участват целевата група (деца/ученици и техните родители) и представители на другите етнически групи, участници в модели и други лица; ПУБЛИЧНО ПРЕДСТАВЯНЕ НА МОДЕЛА Ще бъде организирана в две публични събития, които ще бъдат проведени след продължителна подготовка. Ще бъдат организирани в края на първата и края на втората/последна година от проекта. Като територия ще се използва ОУ "Христо Ботев" и читалището в село Исперихово. Тържествата ще преминат при следната организация: +Подготвителен период - в рамките на клубната дейности ще се поставят конкретни срокове и ще се проведат интензивни репетиции; +Подготовка на програма на събитията от експерт на Партньор 1; +Провеждане на двете събития в две части: училищна програма през деня и вечерна тържествена програма в съответното читалище. В училището основно ще бъдат представени новата визия на ОУ "Христо Ботев", спортни състезания между отделните клубове и кратка презентация на целия пилотен модел. В читалището програмата ще бъде с концертен характер като всеки клуб ще се представи с подготвената програма. Ще бъдат поканени хора на изкуството за участие в общата програма; +По време на всяко тържество ще бъдат връчени от кмета на общината специални сертификати на успешно приключили деца/ученици. ПРОВЕЖДАНЕ НА СИМУЛАЦИЯ НА СЕСИЯ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ПО ТЕМАТА ЗА ИНТЕГРАЦИЯТА Ще се организира през втората година. Общо 20 ромски и български деца от 6 и 7 клас ще бъдат в ролята на общински съветници и представители на секторните политики (образование, социално-здравни услуги, заетост, култура). Ще се разисква постигането на междукултурната интеграция. Участниците в симулацията ще дискутират и приемат „Визия за междукултурното развитие и разбирателство” От името на ромските деца ще бъде представен „Манифест на ромското дете” – гледната точка на ромските деца за тях самите, живота, бъдещите възможности - какво да се направи. Българските деца ще представят гледна точка по темата „Заедно можем повече” – за нещата, които ни обединяват и ни правят съюзници и как да се възползваме. „Общинските съветници” ще приемат приоритетни политики и мерки за междукултурно разбирателство и интеграция. На сесията ще присъстват действащите общински съветници, родители на децата, представители на училищата, местната власт, секторните политики, общността, журналисти. Сесията ще се проведе в залата на ОС. Ще бъде нает експерт, който да подготви децата и дизайна на събитието – 80 часа. Необходимостта от позициите е продиктувана от предвидените за изпълнение дейности за постигане на описаните по-горе цели на д-ст 7. Изискването за позициите е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера над 7 г. ЕТАПИ: 1. Срещи с известни лица от ромски произход 9-21 м. 2. Театрални постановки в читалищата на селата Динката и Калугерово 14-33 м. 3. Първо публично представяне на модела – подготовка и реализация 13-33 м. 4. Второ публично представяне на модела – подготовка и реализация 19-33 м. 5. Симулация на сесия на общински съвет- подготовка и изпълнение 20-33 м. 23 480.00 23 743.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).