Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project proposal was developed jointly by the V. Levski National Military University of Veliko Tarnovo, as Leading Organization, in partnership with the St. Kliment Ohridski University of Sofia and the associated partner the Military Technical Academy, Bucharest.
The project activities planned are aimed at the 5.3 Communication and Computer Technology professional field and are based on the self-assessment results of the two partner universities using the HEInnovat tool.
Within the project, the partners will develop a total of 5 joint programs, of which 4 master's and one PhD. All newly developed programs will be digitized. In addition, three of them will be developed in English for training with the associated partner. A virtual university will be created with online teaching and methodological kits, incl. online GIS educational platform, and the equipment and software necessary to enter the digital educational content will be purchased, and thus achieving effective use of innovative information technologies in the educational process.
The project aims at providing trainings to improve the foreign language and digital skills of teachers, incl. skills to work with innovative ICT-based educational technologies, as well as outward mobility and short-term specializations with the associated partner, the results of which will be multiplied by sharing teachers between NMU and St. Kliment Ohridski University of Sofia.
To create an effective connection between the higher education schools and the labor market and to achieve an adequate correspondence between the supply and demand of specialists with a higher education degree, the project partners will build a career center and a system for monitoring the career development of graduates. It is also planned to organize career exchanges and accelerators, as well as additional courses for students aimed at acquiring entrepreneurial skills and social competencies.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ МЕЖДУ НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“, С ИЗДАВАНЕ НА ОБЩИ ДИПЛОМИ, КАКТО И РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ С АСОЦИИРАНИЯ ПАРТНЬОР (1.1 и 1.2): Дейността е насочена към създаването и въвеждането на съвместни уч.програми между НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“ в ПН 5.3. Комуникационна и компютърна техника. Предвижда се създаването на следните нови учебни програми: •КИБЕРСИГУРНОСТ–ДОКТОРСКА ПРОГРАМА Докторската програма има за цел да задоволи нарастващите потребности на обществото, образователните институции и бизнеса от високо квалифицирани специалисти от областта на инж. и компютърни науки, по-специално в областта на киберсигурността. Обучението на докторантите ще бъде ориентирано към подготовка на висококвалифицирани специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват технологична и предприемаческа дейност в областта на киберсигурността, информационните технологиите, иновациите и модерното инженерство. •ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ–МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА Магистърската програма има за цел да задоволи нарастващите потребности на обществото, образователните институции и бизнеса от високо квалифицирани специалисти от областта на инженерните и компютърни науки, по-специално на развитието и приложението на теорията и принципите на изкуствения интелект във всички сфери на социалния и икономически живот. Завършилите магистърската програма по специалност „Изкуствен интелект“ студенти ще получат възможност да се реализират като: •компютърни инженери в областта на ИКТ, електрониката, мехатрониката, биониката и др. •приложни програмисти за разработване и развитие на софтуерни продукти с използване на теорията, принципите и методите на изкуствения интелект •експерти в областта на изкуствения интелект, информационните и комуникационни технологии •ГЕОИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ ПРИ УПРАВЛЕНИЕ НА КРИЗИ–МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА Обучението в магистърската програма ще бъде интердисциплинарно и насочено към всички, които се интересуват от критичен анализ на ключови концепции в теорията за управление на бедствия, изследвания, политика и практика, включително уязвимост, управление, намаляване на риска от бедствия и повишаване устойчивостта към бедствия чрез предотвратяване, готовност, реакция и усилия за възстановяване чрез използване на богатия инструментариум на геоинформационните технологии. Магистърската програма ще бъде уникална по своя характер, тъй като ще включва голямо разнообразие от дисциплини, включително география, политика, геоинформатика, методи за добиване и анализ на пространствена информация, теория на управлението и вземането на решение, изследвания за развитие, компютърни технологии. •ГЕОИНФОРМАЦИОНЕН МЕНИДЖМЪНТ И ПРИЛОЖЕНИЯ–МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА Магистърската програма ще предостави на студентите, интересуващи се от географски информационни науки (GISc), геопространствени науки, геовизуализация и география, възможност да се научат да решават пространствени проблеми, използвайки най-новите технологии, да проектират бази данни за функциите на ГИС и в непространствена среда и да управляват ГИС проекти от стартирането до изпълнението и оценката им. •КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ В СИГУРНОСТТА-МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА Магистърската програма има за цел да подготвя квалифицирани специалисти в областта на технологиите, свързани със сигурността, които да бъдат конкурентноспособни в съвременната високотехнологична среда. Специалността „Комуникационни технологии в сигурността“ ще бъде ориентирана към подготовка на инженери, способни да анализират, да прогнозират, както и да осъществяват и управляват дейности в областта на комуникационните технологии и иновациите с акцент върху развитието и приложението на дигиталните технологии в сферата на сигурността. В допълнение, в рамките на дейността, съвместно с асоц. партньори – Военно-техническата академия в Букурещ и Академията за Авиация и Противовъздушна Отбрана „Хенри Коанда“- Брашов, ще бъдат разработени следните специалности на англ. език: Киберсигурност–докторска, Изкуствен интелект –магистърска, Геоинформационен мениджмънт и приложения–магистърска, Геоинформационни технологии при управление на кризи–магистърска. 40 269.85 60 822.74
РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ПРОГРАМИ С ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ВКЛ. ЗА ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ (1.3): Дигитализацията на висшето образование е от съществено значение за изграждането на цифрова екосистема, която да се подобри и подпомогне взаимодействието между студенти и преподаватели. Дигиталната екосистема ще позволи на организации-партньори да съсредоточат енергията си върху улесняване на работата за всички участници в образователния процес, включително и предоставяне на редица нови образователните модели. Програмите с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, ще подобрят съществено ефективността на учебния процес в двете ВУ партньори по проекта. В рамките на дейността се предвижда разработване на общо 5 нови програми с дигитално образователно садържание в професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника, както следва: • Киберсигурност– докторска програма Основна цел на дигиталната програма е подготовката на висококвалифицирани специалисти, притежаващи висока степен на компетентност в областта на киберсигурността. В рамките на програмата ще се акцентира върху научно-изследователската работа в областта на актуалните проблеми на киберсигурността, позволяваща гъвкава адаптация на докторантите към изменящите се потребности на съвременния свят. • Изкуствен интелект– магистърска програма Дигитална специалност „Изкуствен интелект“ ще бъде ориентирана към подготовка на специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват технологична и предприемаческа дейност в областта на информационните технологиите, иновациите, модерното инженерство, с акцент върху развитието и приложението на изкуствения интелект. • Геоинформационни технологии при управление на кризи – магистърска програма Основната цел на програмата е осигуряване на обучаемите на знания, умения, компетенции, които да им позволят да анализират и оценяват извънредни ситуации на основата на опозната картина на геопространството, да оценяват риска и да планират и координират дейността на единната спасителна система, да извършват ситуационен анализ и да решават комплексни проблеми в областта на управлението при кризи и защита от бедствия, с помощта на съвременните компютърни технологии и резултатите от новаторска дейност. • Геоинформационен мениджмънт и приложения– магистърска програма Целта на дигиталната програма е завършилите студенти да могат: да проектират и внедряват модели на геопространствени бази данни; да проектират и прилагат подходи и да използват усъвършенствани методи за събиране или извличане на геопространствени данни за ГИС проекти; да провеждат геоинформационни работни задачи; да оценяват качеството на данните за пространствения анализ и резултатите от вземането на решения и да планират, проектират и изпълняват поредица от съвременни проекти, свързани с науката и политиката, базирани на ГИС. • Комуникационни технологии в сигурността- магистърска програма Целта на дигиталната програма е да формира умения у студентите за анализиране и изпълнение на перспективни комуникационни проекти; умения и компетенции за подобряване възможностите за анализ и прогнозиране на приложението на комуникационните технологии в сигурността. Разработените нови дигитални учебни програми за дистанционно обучение предвиждат въвеждане на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност. Те ще бъдат насочени към постигане на баланс между различните видове компетентности, към въвеждане на хибридни дисциплини, чрез включване на преподаватели от различни области и професионални направления, вкл. от практиката, които ще бъдат привлечени към екипа на висшите училища- партньори по проекта. В допълнение, програмите ще насърчават профилната специализация, свързаността и ефективното използване на споделени ресурси между партниращите висши училища. Предвижда се също така програмите да съдържат система за актуализация и адекватно съответствие с конкретните нужди и изисквания на пазара на труда, както и възможност за планиране приема на студенти и докторанти, както и провеждането на студентски практики и стажове. 177 000.00 132 840.09
РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ЕЛЕКТРОННИ РЕСУРСИ И ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС (1.4 и 1.5): Дейността е насочена към създаване на дигитална среда, осигуряваща непрекъсната интелектуална стимулация и възможности за електронно дистанционно обучение. В рамките на дейността ще се разработи и внедри дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии за целите на въвеждането на разработените в рамките на проекта нови учебни програми с дигитално образователно съдържание и за дистанционно обучение. Внедряването на дигитално образователно съдържание в НВУ „Васил Левски“ ще се осъществи чрез Изграждането на оптична инфраструктура и Модернизиране на системата за електронно дистанционно обучение. Чрез модернизиране на системата за електронно обучение ще бъде създаден виртуален университет с онлайн учебно-методически комплекти, които включват електронни учебници, електронни тестове и други електронни материали по дадената дисциплина, със среда за онлайн комуникация и сътрудничество, с възможност за аудио и видео конференции и групова онлайн работа на студенти за целите на образователния процес. На всеки обучаем ще бъде направен личен акаунт и ще може да посещава онлайн занятията, които са планирани. Ще могат да се правят записи на лекциите и впоследствие да се гледат от тези, които не са имали възможност да наблюдават. Това ще позволи симулация на всички компоненти на аудиторното обучение в единна онлайн система за дистанционно обучение, включително и онлайн видеоконферентни лекции в реално време. По този начин ще се постигне ефективно използване на съвременните информационни и мрежови технологии в сферата на образованието и ще се осигури подходяща и за хора със специфични образователни потребности и лица в неравностойно положение. Внедряването на дигитално образователно съдържание в СУ ''Св. Климент Охридски'' ще се осъществи чрез Изграждането на онлайн ГИС образователна платформа: ОНЛАЙН ГИС ОБРАЗОВАТЕЛНА ПЛАТФОРМА Въпреки, че ГИС технологията постигна значителен напредък през последното десетилетие, университетските учебни програми за ГИС често не са в състояние да следят тези развития. Съществува фундаментална необходимост от създаване на нови дигитални учебните материали по ГИС, които да отразяват нововъведенията на Web GIS и да популяризират Web GIS в рамките на новоразработените учебни програми. Онлайн платформата ще се състои от ядро и добавки. Ядрото осигурява функционалността на системата и обслужва всички добавки. Главната цел на Софтуера е да подпомага създаването и ползването на образователни курсове. Курсовете се групират йерархично в категории и подкатегории, които обикновено може да се видят на началната страница на сайта. Един курс се състои от секции, в които преподавателите създават ресурси и различни дейности. Ресурсите представят учебно съдържание. Те могат да бъдат: папки и файлове, страници, текст и др. Дейностите могат да бъдат: задания, тестове, форуми и др. - неща които изискват от обучаваните да изпълняват действия, с цел да придобиват нови знания и умения, или да общуват помежду си, и с преподавателите. Различните видове ресурси и дейности ще се създават и обслужват чрез съответни добавки. За обслужване на потребителите в софтуера ще има добавки за: създаване на потребителски регистрации; записване в курсове; влизане в сайта; разпределяне на права и т.н. Софтуерът ще бъде отворена система, за нея ще може да се създават нови добави, представящи нови ресурси или нови дейности. Онлайн платформата ще предлага уеб форуми за дискусии, където студентите ще могат да коментират темите на курсовете помежду си, както и с преподавателите. Ще има възможност за събирания на живо за учене по групи. Тя ще бъде изградена в облачна среда и ще представлява облак за споделени образователни ресурси. Ще се разработи дигитално образователно съдържание като електронни учебници и е-помагала по учебни предмети, интерактивни и мултимедийни уроци, образователни приложения и игри, тестове и др. 45 400.00 3 501.60
ЗАКУПУВАНЕ НА СОФТУЕР И/ИЛИ ИКТ ОБОРУДВАНЕ, НЕОБХОДИМИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ И ПРОГРАМИ И ЗА ВНЕДРЯВАНЕТО НА ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС В НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ‘‘ (1.6): Дейността е насочена към закупуването на софтуер и оборудване, необходими за разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и програми в рамките на настоящия проект. ЗА ВОДЕЩИЯ ПАРТНЬОР За целите на разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и програми в образователния процес в НВУ „Васил Левски“, в рамките на дейността ще бъде изградена оптична инфраструктура във факултет "Артилерия, противовъздушна отбрана и КИС", Шумен и във факултет „Общовойскови“ В. Търново За целите на изграждането на оптичната инфраструктура са предвидени следните поддейности: • ИЗГРАЖДАНЕ НА НОВА ОПОРНА МРЕЖОВА ИНФРАСТРУКТУРА МЕЖДУ СГРАДИТЕ НА БАЗАТА НА ОПТИЧНИ ВЛАКНА Кабелната мрежова инфраструктура в сградите, изградена на базата UTP кабел ще осигури привързване на потребителите към мрежата, за да се използват услуги, предоставяни в облачна среда и материали с дигитално учебно съдържание. • ИЗГРАЖДАНЕ НА КАБЕЛНА МРЕЖОВА ИНФРАСТРУКТУРА В СГРАДИТЕ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ДОСТЪП ДО ИНФОРМАЦИОННИТЕ РЕСУРСИ НА БАЗАТА НА UTP КАБЕЛ. Мрежовата инфраструктура между сградите, изградена на базата на оптични влакна ще осигури необходимия капацитет на мрежовия обмен между потребителите, за да се използват услуги, предоставяни в облачна среда и материали с дигитално учебно съдържание. В допълнение ще бъде модернизирана системата на НВУ за дистанционно обучение. Модернизирането на системата за дистанционно обучение е неделима част от цялостното изпълнение на проекта. За модернизирането, в софтуерно отношение е необходимо да се осъществи обновяване на софтуера за управление на учебния процес, за управление на учебното съдържание и електронния дневник, изграждане на Модул за антиплагиатство, закупуване на лиценз за софтуер за създаване и възстановяване на резервни копия на сървърни системи и закупуване на лиценз за софтуер за създаване и администриране на виртуални машини. ЗА СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“ За разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми и за внедряване на облачни технологии в образователния процес в СУ „Св. Климент Охридски“ в рамките на дейността е предвидено: 1. СЪЗДАВАНЕ НА ОНЛАЙН ОБРАЗОВАТЕЛНА ПЛАТФОРМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ОБУЧЕНИЕТО ПО GIS В ДИГИТАЛНА СРЕДА. Тя ще се използва от образователните институции в проекта за организиране, проследяване и предоставяне на цифрови курсове и програми за обучение онлайн. Това ще спомогне за ефективното управление на съдържанието и курсовете за електронно обучение на едно единно място. Основната цел на този инструмент за дигитално образование, ще бъде да даде автономия на студента, да подобри администрирането на академичните процеси, да се насърчи сътрудничеството и да се улесни комуникацията между преподаватели и учащи. Разликата с конвенционалните онлайн образователни платформи е в интегрирането на Web GIS решение. Web GIS улеснява провеждането на научни изследвания и преподаване във виртуална (и не само) аудитория, тъй като огромните ресурси в Интернет, са по-лесно достъпни. Web GIS предоставя нова инфраструктура за преподаване и изследвания. 2. ИЗГРАЖДАНЕ НА ДИГИТАЛЕН КАРИЕРЕН ЦЕНТЪР Дигиталният кариерен център ще предлага на студентите онлайн платформа, която ще им помага да се подготвят и да открият работа, като същевременно ще се използват връзките между работодатели и преподаватели за насърчаване на партньорствата и подобряване на учебните планове и програми. Платформата ще предлага инструменти, които да насърчават комуникация и сътрудничество, подобряват информираността относно възможностите за кариерата и качествените възможности за работа. Студентите ще могат да управляват кариерното си развитие с подкрепата и напътствията на заинтересованите страни в общността. 412 448.48 346 742.74
ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ОТ НВУ ''ВАСИЛ ЛЕВСКИ'' И СУ ''СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ'' В БЪЛГАРИЯ (2.1): Дейността предвижда обучения за преподавателите от НВУ ''Васил Левски'' и СУ ''Св. Климент Охридски'' с цел придобиване и усъвършенстване на чуждоезиковите умения, в т.ч. професионална терминология и придобиване и усъвършенстване на дигитални умения, вкл. използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и Географски информационни системи. Обученията по чужд език ще спомогнат за включването на по-голям брой преподаватели в краткосрочни специализации в асоциираните партньори, както и в изходящите мобилности с цел обучение, преподаване и научноизследователска дейност. Уменията по чужд език са от изключително значение за процеса на разработване на съвместни учебни програми с асоциираните партньори. За да бъдат по-гъвкави в методите си на преподаване и предвид нуждата от смесени форми на обучение – присъствена и онлайн, предвиждаме обучения, както за повишаване на дигиталните умения на преподавателите, така и за работа с уеб-базирани образователни технологии. Тези обучения също ще допринесат за повишаване на оценката на двете ВУ в област „Дигитална трансформация и способност“ на инструмента HEInnovate. Изпълнението на дейността ще се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта, който е подробно описан в секция 11 на формуляра за кандидатстване. За преподавателите в НВУ „Васил Левски“ са предвидени следните обучения: 1. ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ: - Базисен курс по английски език I-во ниво (продължаващо обучение 160 ч.) - Базисен курс по английски език II-ро ниво (продължаващо обучение 80 часа) - Курсове по професионална терминология на английски език (интензивно обучение 24 часа).Те ще включват следните модули: o професионална терминология на английски език в областта на информационните и комуникационни технологии o професионална терминология на английски език в областта на геоинформационно осигуряване и спътникови измервания 2. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 ЧАСА) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ, включващи модули за Придобиване и/или усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии: - курсове по използване на съвременни дидактически средства - курсове по подготовка на материали в електронен формат - курсове по използване на облачни технологии в обучението - курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение - курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми - курсове по работа с географски информационни системи За преподавателите в СУ „Св. Климент Охридски“ са предвидени следните обучения: 1. ЕЗИКОВ КУРС ПО АНГЛИЙСКИ ЕЗИК - интензивно обучение 24 часа; 2. ИНТЕНЗИВЕН КУРС ПО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО - обучение 24 часа; 3. КУРСОВЕ ПО ГИС: o Курс по GIS - интензивно обучение 24 часа; o Курс по GIS – с продължителност 80 уч. часа; o Курс по Web GIS – с продължителност 80 уч. часа; o Курс по GIS – с продължителност 160 уч. часа; o Курс по Web GIS – с продължителност 160 уч. часа; 163 440.00 43 200.00
ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ В АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ (2.2): Дейността предвижда провеждането на краткосрочни специализации на преподаватели на НВУ «Васил Левски» и СУ «Св. Климент Охридски» в асоциираните партньори - Военно-техническата академия в Букурещ и Академията за Авиация и Противовъздушна Отбрана „Хенри Коанда“- Брашов. Целта на специализациите е придобиване и усъвършенстване от страна на преподавателите на дидактически знания и умения; чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и умения за „проблемно базирано“ преподаване. Това ще даде възможност с помощта на придобитите компетентности, преподавателите да въведат в ежедневната си работа иновативни методи на преподаване. Краткосрочните специализации в асоциираните партньори ще представляват мобилност с цел преподаване на преподаватели от участващите в проекта български висши училища (кандидат и партньор) в чуждестранните асоциирани партньори, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“.“ Изходящата мобилност на преподаватели ще да бъде с продължителност две седмици и един месец. В двуседмичните специализации ще се включат 35 преподаватели от страна на водещата организация и 8 преподаватели от партньора. В едномесечните ще се включат 2 преподаватели от страна на СУ „Св. Климент Охридски“. Предвидените специализации са в областта на Информационните и комуникационни технологии и Геоинформационните технологии. Преподавателската дейност в рамките на мобилността ще включва минимум 4 часа преподаване седмично (вкл. съвместно преподаване). Минималният брой на учебните часове за непълна седмица ще бъде пропорционален на продължителността на тази седмица. Участието в краткосрочни специализации ще подпомогне преподавателите от двете ВУ – партньори по проекта да актуализират и усъвършенстват знанията, уменията, компетентностите си, да се запознават с иновативни образователни модели на преподаване на европейско и световно ниво. Краткосрочните специализации ще доведат до повишаване качеството на работата със студентите и ще мотивират преподавателския състав за въвеждане на иновации и професионално изпълнение на задачите. 202 829.00 187 953.00
МУЛТИПЛИЦИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРОВЕДЕНИТЕ КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ ЧРЕЗ СПОДЕЛЯНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ МЕЖДУ БЪЛГАРСКИТЕ ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА, УЧАСТВАЩИ В ПРОЕКТА (2.3): Дейността предвижда обучението на студентите от ВУ кандидат, от преподаватели на партньора, и обратно. В изпълнението на дейността ще бъдат включени единствено преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване) в асоциираните партньори. Дейността ще включва осъществяване на преподавателска дейност на студенти в рамките на обучението им по учебни дисциплини от учебната програма на съответната специалност от включеното в проектното предложение професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника, като преподавателите ще бъдат от висшето училище, различно от това, в което се обучават студентите. Преподавателската дейност ще представлява еднодневни обучения по 4 часа. Предвижда се прилагането на иновативни методи на преподаване, както и ИКТ-базирани иновационни образователни технологии, усвоени по време на специализациите. Темите ще бъдат свързани с развиването на предприемачески умения у студентите, като ще се използва метода на проблемно-базирано обучение. По този начин студентите ще имат възможността да изучават даден въпрос или тема в контекста на комплексни, многостранни и съществуващи практически проблеми от реалния живот. За целта ще бъдат осигурени различни източници на информация, насоки и инструкции към студентите, така че те да овладеят знания и да развият умения за самостоятелно анализиране и решаване на проблемно-базирани казуси. В рамките на дейността е предвидено да вземат участие студентите от специалност „Изкуствен интелект“, „Геоинформационни технологии при управление на кризи“ и „Комуникационни технологии в сигурността“. 34 789.85 0.00
КАРИЕРНО КОНСУЛТИРАНЕ И ОРИЕНТИРАНЕ НА СТУДЕНТИ (3.1): Дейността е насочена към организирането на кариерни борси, съвместно между партниращите си български висши училища. Предвидено е изграждане на системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти във Факултет "Артилерия, ПВО и КИС" на НВУ „Васил Левски“ и Геолого-географския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ в първата година след дипломирането им. Целта на дейността е подпомагане на професионалното ориентиране на студентите чрез организирането и провеждането на кариерни борси и други съвместни събития между кариерните центрове на партниращите висши училища и работодатели, както и да се осигурят механизми за проследяване на реализацията на дипломираните студенти. В рамките на дейността водещото висше училище и проектният партньор предвиждат организирането на 6 кариерни борси, както следва: 3 кариерни борси в НВУ „Васил Левски“- Факултет „А, ПВО и КИС“, и 3 кариерни борси в Геолого-географския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“. В допълнение, в рамките на новоизградената система за проследяване на реализацията на завършилите студенти ще бъде създаден регистър и система за идентифициране и проследяване на бившите възпитаници, във връзка с тяхната реализация. От изключителна полза ще бъде създаването на механизъм за контакт с бившите възпитаници за подпомагане на обучението в практически аспект – чрез технически средства и личен контакт. Проследяването на професионалната реализация на висшисти, включително в случаите, когато те намират работа в друга държава, е комплексен проблем, като в рамките на настоящата дейност организациите-партньори имат за цел да се оцени до каква степен висшето образование отговаря на изискванията на пазара на труда, което да послужи като инструмент за подобряване качеството на висшето образование. Данните от системите за проследяване реализацията на студентите ще се използват и с цел управление на политиките по образование, а също и за професионално ориентиране на кандидат студентите. Кариерните борси ще дадат възможност на студентите, които търсят кариерно развитие в областта на информационните технологии и телекомуникациите да се срещнат с компаниите - лидери в секторите ИТ, комуникации и аутсорсинг и да открият своето ново работно място или възможност за стажантска програма. В рамките на кариерните борси ще се проведат интерактивни сесии за успешна кариера на студентите, включващи вдъхновяващи и полезни лекции, дискусии и активности. Студентите ще могат да се срещнат с потенциални работодатели, ще получат подробна информация за кариерните възможности в различни сектори и ще участват в пробни интервюта и уъркшопи за подготовка на автобиография и мотивационно писмо и подготовка за интервю за работа. В допълнение, студентите ще бъдат запознати и с тенденциите на пазара на труда у нас и на международно ниво, както и с перспективите за професионална реализация. 152 000.00 98 880.00
СЪЗДАВАНЕ НА МРЕЖИ ОТ КАРИЕРНИ ЦЕНТРОВЕ В ПАРТНИРАЩИТЕ БЪЛГАРСКИ ВИСШИ УЧИЛИЩА (3.2): В рамките на дейността ще бъде изградена обща информационна мрежа, на основата на информационна платформа на новоизградените кариерни центрове на НВУ „Васил Левски“ и Геолого-географския факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски“, която ще включва база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или конкретни задания и други. Дейността ще се осъществи съвместно от партниращите си висши училища (кандидат и партньор) и ще обхваща студенти от включените в проекта висши училища. Организациите-партньори ще изградят единна онлайн платформа, която ще помага на студентите да се подготвят и да открият работа, като същевременно ще се използват връзките между работодатели и преподаватели за насърчаване на партньорствата и подобряване на учебните планове и програми. От там ще има и подобряване на резултатите от заетостта на студентите. Платформата ще предлага инструменти, които да насърчават комуникация и сътрудничество, подобряват информираността относно възможностите за кариерата и качествените възможности за работа. Студентите могат да управляват кариерното си развитие с подкрепата и напътствията на заинтересованите страни в общността. Предвидено е да бъде създаден електронен регистър на студентите, потърсили и получили подкрепа от кариерния център. На по-късен етап ще бъде проведено анкетно проучване сред работодателите, с които двата университета имат партньорски отношения, изследващо удовлетвореността им от услугите на кариерния център. По подобен начин ще се проведе и анкетно проучване сред студентите за тяхната удовлетвореност. Ще бъде проведено и проучване за реализацията на студентите в приоритетното по проекта професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника. В общата информационна мрежа на кариерните центрове ще се предоставят услуги на студентите, свързани с: - осигуряване на свободен достъп за самоинформиране до специализирани информационни материали за професионално ориентиране; - професионално информиране, ориентиране и консултиране; - информиране за тенденциите на пазара на труда и възможностите за кариерно ориентиране; - усвояване на стратегии за търсене на работа и идентифициране на очакванията на работодателите; - планиране на професионалното развитие. Чрез изпълнението на дейността организациите-партньори предвиждат: -Възможност за Бизнеса и Работодателите да осъществяват контакт със студентите още по време на следването им и има възможност след един успешен стаж да привлекат най-добрите от тях на постоянна работа; -Възможност за студентите за достъп до съвети и помощ при избора на бъдещата си професия, както и възможност за придобиване на практически умения при провеждането на стажове; Възможност за студентите да получават обучение, знание и умения относно това как да изготвят своя автобиография, как да се държат по време на интервю и при първите си стъпки в избраната професия и т.н.; това са едни изключително важни умения, които те не получават нито в училище, нито в университета. Основните цели на мрежата от кариерни центрове към двата университета са предоставянето на ефективни услуги, свързани с кариерното ориентиране и развитие, съдействието за успешна професионална реализация на студентите и завършилите университетите, както и създаване на система за комуникации с възпитаниците на ВУ, която да работи за утвърждаване репутацията и повишаването на рейтинга им в Рейтинговата система на МОН. В допълнение, единната информационна мрежата на кариерните центрове ще предоставя система от дейности по информиране (за пътища на образование, за пазара на професии и за обществото), консултиране (за избор на училище, професия, кариера) и обучение (за формиране на умения за управление на кариерата) на студентите, извършвани от професионално подготвени специалисти (кариерни консултанти, учители, психолози и/или обучители по кариерно образование). 160 000.00 142 560.00
ОРГАНИЗИРАНЕ НА СТУДЕНТСКИ КЛУБОВЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА СТУДЕНТИТЕ, НАСОЧЕНИ КЪМ РАЗВИТИЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ УМЕНИЯ, ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ И ДИГИТАЛНА КРЕАТИВНОСТ (3.3.): В рамките на настоящата дейност организациите партньори по проекта предвиждат, посредством формиране на студентски клубове на територията на двете организации, да бъдат организирани и проведени разнообразни уъркшопи, дискусии, ролеви игри и други с цел разработване на лични професионални планове за реализация, усвояване на уменията, необходими в процеса за търсене на работа, умения за дебатиране, работа в екип, решаване на конфликти и реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и други, което да подпомогне студентите за адекватна реализация на пазара на труда. За изпълнение на горното, двете висши училища ще формират три броя студентски клубове, на територията на НВУ „Васил Левски“ и три на територията на партньора СУ „Св. Климент Охридски“, със следната тематична насоченост- Клуб по предприемачество, Клуб по дизайн на идеи и Клуб "Млад изследовател". В рамките студентските клубове се предвиждат следните допълнителни обучения на студенти, с продължителност - 40 часа за всяко обучение: За студентите в НВУ „Васил Левски“ са предвидени: - Обучения за предприемачески умения (40 часа; брой групи – 7; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане – Факултет „Общовойскови” (Велико Търново), и Факултет „Артилерия, противовъздушна отбрана и комуникационни и информационни системи” (Шумен) Обученията по предприемачески умения ще спомогнат за повишаване на оценката на университета в инструмента HEInnovate по отношение на област „Предприемаческо преподаване и обучение“. - Обучение за презентационни умения (40 часа; брой групи – 6; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане – Факултет „Общовойскови” (Велико Търново), и Факултет „Артилерия, противовъздушна отбрана и комуникационни и информационни системи” (Шумен) - Обучение за умения за дигитална креативност (40 часа; брой групи – 7; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане – Факултет „Общовойскови” (Велико Търново), 4 бр. и Факултет „Артилерия, противовъздушна отбрана и комуникационни и информационни системи” (Шумен) За студентите в СУ „Св. Климент Охридски“ са предвидени: - Обучителен курс по Географски информационни системи – 40 часа; 3 групи с по 10 обучаеми в група; място на провеждане Геолого-географски факултет на СУ „Св. Климент Охридски“; - Обучителен курс по Web GIS - 40 часа; 3 групи с по 10 обучаеми в група; място на провеждане Геолого-географски факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ 16 200.00 1 800.00
РАЗВИТИЕ НА МЕКИ УМЕНИЯ У СТУДЕНТИТЕ, ЧРЕЗ ОРГАНИЗИРАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ СТУДЕНТСКИ ОБУЧЕНИЯ, ПРОВЕЖДАНЕ НА КАРИЕРНИТЕ АКСЕЛЕРАТОРИ И СТУДЕНТСКИ СЪСТЕЗАНИЯ (3.4.): Настоящата дейност е насочена към създаване на уменията на студентите за намиране на работа, в т.ч. умения за дебатиране, работа в екип, решаване на реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и др., посредством провеждане на допълнителни обучения на студентите от професионално направление 5.3 на организациите-партньори по проекта. В рамките на дейността ще бъдат проведени различни събития, които подпомагат осъществяването на връзката между студенти и работодатели, като например презентационни събития, състезания, дискусии, организиране на допълнителни обучения за студентите и др. Предвижда се да бъдат организирани 3 двудневни кариерни акселератора в НВУ и 3 двудневни кариерни акселератора в ГГФ-СУ, в рамките на които ще вземат участие общо 240 студенти (по 40 студенти на всеки от акселераторите). В рамките на кариерните акселератори студентите ще се научат как да анализират силните си страни и да ги представят, как да напишат впечатляваща автобиография и как да създадат открояващ се профил в LinkedIn; как да разработят план на мечтаната кариера; как да изберат подходящата за квалификацията си работа и как да се подготвят за интервю. Ще имат възможност да направят „пробни“ интервюта с представители на различни компании, като ще получат обратна връзка и при добро представяне, могат да получат директно предложение за работа, за стажантска позиция или за участие в менторска програма. В допълнение е предвидено провеждането на 3 състезания за студентски бизнес идеи в НВУ и 3 в ГГФ-СУ, по време на които студентите ще имат възможност да демонстрират придобитите знания и умения по време на обученията по предприемачество, презентационни умения, дигитална креативност и ГИС. В рамките на дейността е предвидено провеждане на едно допълнително обучение за студентите във всяка от организациите-партньори, насочено към повишаване на уменията и квалификацията на студентите на тема „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса". Целта на обучението е студентите да изградят умения за провеждане на научни изследвания, създаване на иновации и осъществяване на технологичният им трансфер за пазарна реализация. В допълнение, студентите ще развият компетенции как да превърнат създадените иновации във възможности за партньорства с бизнеса, как да създадат нови високотехнологични предприятия и как успешно да развият предприемаческия си потенциал. В рамките на обучението са предвидени следните модули: Модул 1 - Трансфер на технологии – същност, характеристики Модул 2 – Страни, функции и цикъл на технологичния трансфер Модул 3 - Дифузия на иновациите Модул 4 - Търговски и нетърговски трансфер на технологии Модул 5- Проектен цикъл и управление на иновативни проекти Модул 6 - Партньорство с бизнеса Модул 7 – Интелектуална собственост- същност и защита 179 760.00 47 825.40
ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ НА СТУДЕНТИ, ДОКТОРАНТИ, ПОСТДОКТОРАНТИ, СПЕЦИАЛИЗАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ И УЧЕНИ, В Т.Ч. МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ И МОБИЛНОСТ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ И НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ (3.5): Настоящата дейност се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта, който е подробно описан в секция 11 на формуляра за кандидатстване. С оглед спецификата на потребностите на целевите групи, изходящата мобилност е обособена в 2 групи според нуждите на допустимите участници: А. Мобилност за обучение на студенти и докторанти; Б.Мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени. А. ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИ И ДОКТОРАНТИ Предвидено е да бъде осъществена при румънските асоциирани партньори – Техническата военна академия в Букурещ и Академията за Авиация и Противовъздушна Отбрана „Хенри Коанда“- Брашов, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. По време на мобилността, студентите и докторантите ще провеждат голяма част от обучителната си дейност в изградения център за добиване на графична информация, обработка и анализ на спътникови данни, разпознаване и анализ на цифрови данни в кампуса на асоциирания партньор. Докторантите ще могат да правят различни изследвания, да събират и анализират различни пространствени данни и информация, с които да обогатят своите дисертационни трудове и научни разработки. Студентите и докторантите от НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“ ще участват в тримесечна мобилност, като кредитите, придобити в резултат от нея, ще бъдат признати и от кандидата и от партньора по проекта. Периодът на обучение в чужбина ще бъде част от учебната програма на студентите за придобиване на образователно-квалификационна степен. Изходящата мобилност за обучение е планирано да се отнася до всяка тематична област или академична дисциплина от учебната програма на студента/докторанта. За НВУ в тримесечната изходящата мобилност с цел обучение ще участват 25 студенти. За СУ в тримесечната изходящата мобилност с цел обучение ще участват 5 студенти и 2 докторанти. Изходящата мобилност на студенти и докторанти ще бъде удостоверена от чуждестранните асоциирани партньори с документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключила мобилност, подписан от приемащата страна, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността. За начална дата на мобилността ще се счита първият ден, в който студентът/докторантът трябва да бъде в приемащата организация. Крайната дата е последният ден, в който студентът/докторантът трябва да присъства в приемащата организация. ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ, ПРЕПОДАВАНЕ И НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ НА ПОСТДОКТОРАНТИ, СПЕЦИАЛИЗАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ И УЧЕНИ. Изходящата мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени има за цел обучение и обмяна на опит, преподаване, изпълнение на научноизследователски задачи, като участие в научни конференции и други. Предвидено е 10 представители на НВУ „Васил Левски“ да вземат участие в 3 месечна мобилност, както следва: - 3 постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи или учени ще участват в мобилност с цел преподаване; - 7 постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи или учени ще участват в смесена мобилност (в т.ч 16 дни физическа и 76 дни виртуална). Виртуалната част е планирана с цел преодоляване на риска за прекъсване на мобилността поради влошена епидемиологична ситуация. Мобилността ще бъде удостоверена от чуждестранните асоциирани партньори с индивидуален сертификат за участие, подписан от приемащата организация, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността. 171 139.00 116 861.00
ВХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ: ПРИВЛИЧАНЕ НА ЧУЖДЕСТРАННИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ (3.6): Дейността предвижда входяща мобилност на чуждестранни преподаватели с цел преподаване на студенти от българските висши училища, включени в проекта. Входящата мобилност за преподаване ще бъде осъществена от преподаватели от асоциираните партньори Техническата военна академия в Букурещ и Академията за Авиация и Противовъздушна Отбрана „Хенри Коанда“- Брашов. Военно-техническата академия „Фердинанд I” разполага с висококвалифицирани учени и специалисти в сферата на техническите науки. Те ще проведат специализирани обучения в професионално направление 5.3. Комуникационна и компютърна техника, които ще бъдат съчетани с възможност за повишаване на знанията и уменията по предприемачество на българските студенти. Обученията ще бъдат с ясно изразен интердисциплинарен характер, което ще позволи изучаване едновременно на всички взаимовръзки между отделните научни области в сферата на информационните и комуникационни технологии, както и на практическата им приложимост. По време на входящата мобилност ще бъде поставен акцент и върху уменията за работа в екип на студентите, уменията им за решаване на по-сложни проблеми и способността им за колаборация, изграждане на критично мислене, инициативност, гъвкавост и други меки умения, които са така необходими в XXI век и професиите на бъдещето. Използваните методи на преподаване ще поощряват изследователския подход в обучението. Това, от своя страна, ще повиши творческите и дигиталните умения, уменията за справяне в различни ситуации на студентите. Обученията ще се проведат със студенти от специалност „Изкуствен интелект“, „Геоинформационни технологии при управление на кризи“ и „Комуникационни технологии в сигурността“. Предвижда се входяща мобилност на 5 чуждестранни преподаватели в НВУ „Васил Левски - Факултет „Общовойскови” (Велико Търново) и Факултет „Артилерия, противовъздушна отбрана и комуникационни и информационни системи” (Шумен)“ и 2 чуждестранни преподаватели в Геолого-географски факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ 29 482.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).