Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Objective: To improve access to quality education, to promote the social and educational integration of students from marginalized groups at secondary school V. Levski; to reduce the share of early school leavers and to increase the educational status as a sustainable tendency on the territory of the community in Glavinitsa Municipality.
Innovative integration activities are envisaged, and by implementing an integrated prevention approach, over 50% of the students and their parents are included in the project incl. students from marginalized groups. The results of the activities represent a new sustainable model of social inclusion and integration through engagement of students, teachers, parents and the community that will continue after the project.
A coalition was formed by sec. school V. LEVSKI and the Municipality of Glavinitsa, in accordance with the Agreement.
Target groups - 100 students and their parents from the marginalized groups. 120 classmates are included.
The project:
- Develop services to integrate students from marginalized groups into the educational process, in order to reduce the dropout rate and increase educational status as a sustainable trend;
- Prevents aggressive behavior through school resources and develops new extracurricular activities.
- Develops additional knowledge and skills in teachers for the prevention of aggression and dropping out of education through innovative extracurricular activities in interest clubs, additional training sessions, implementation of good practices for working in a multicultural environment.
- Provides services for the prevention of early school leaving by actively working with students from marginalized groups and their families; through joint activities with children and parents from marginalized groups and their classmates to overcome the negative stereotypes.
- Engages the entire community through joint activities for tolerance and support instead of social exclusion.
Duration - 24 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Нови форми за пълноценна социализация в начален етап.: Цел: Включване на ученици от маргинализирани групи в начален етап и на техни съученици в съвместни иновативни форми за пълноценна социализация, както и приобщаване на родителите в съвместни дейности за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи. Изграждане култура на търпимост, толерантност и позитивни нагласи при учене в мултикултурна среда. Привличане на родителите за съмишленици, съюзници, помощници и активни участници в образователния процес и извънучилищните дейности, с оглед превенция на ранното отпадане от образование. С дейността ще се въведат иновативни извънкласни форми за възпитаване на толерантност, взаимопомощ и разбирателство между учениците от различните етноси и култури в училището, в т.ч. от ромската и турската етническа общност. В клубните и интеграционни мероприятия ще вземат участие: 30 ученици от целевата група (ЦГ) в начална образователна степен и 40 техни съученици; 30 родители/настойници на учениците от ЦГ. Обучението в клубовете и мероприятията ще се извършва от учители с допълнително споразумение към трудовия договор. Дейността отговаря на идентифицираните нужди на целевите групи, а именно: необходимост от равен достъп и самочувствие в рамките на образователната система и от създаване на предпоставки за успешна социализация на учениците от етническите малцинства и превенция на агресията и отпадането от училище като въвежда и утвърждава мерки за съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците от етническите малцинства; за приобщаване на родителите към учебния процес и извънкласната дейност; за възпитание на толерантност и съпричастност във всички ученици и техните родители; за превръщане на културното многообразие в източник и фактор за взаимно опознаване и духовно развитие на подрастващите и за създаване на атмосфера на взаимно уважение, толерантност и разбирателство, както и за формиране на подходящ социално-психологически климат, който да благоприятства реализацията на настоящия проект. Под дейности: 1. Провеждане на учебен час в автентична българска, ромска и турска среда, в дома на деца, изявили желание - Уроци ще се проведат в 3 семейства – по 1 от всяка етническа група, представена в училище. Учителят работи в сътрудничество с родителите. 2. Открити уроци "Аз уча моите родители" - 3 бр. - Уроците се подготвят от децата и учителите в рамките на 5 часа, а родителите са "ученици". Темите са за бита, традициите и празниците на различни етноси и религии. 3. Родителите-учители - Провеждане на 3 открити урока, по учебен предмет от културно-образователна област, подготвени от родители с помощта на учителите и учениците. 4. Клуб "Пеем и танцуваме заедно": Ще се формират 2 танцови групи от ЦГ и техните съученици, които ще проведат 108 тренировки по 1 час с учител в рамките на проекта, както и ще имат своите публични изяви като участват в състезанията и мероприятията в другите дейности по проекта. 5. Клуб "Добър четец" за начинаещи - Включват се 2 групи ученици, със затруднения при овладяване на знанията по БЕЛ, които заедно със свои съученици се обучават на изразително четене на приказки и произведения, извън задължителната литература. Ще се провеждат уроци по изразително четене, презентации и обучителни филми по правоговор и правопис, ролеви игри по приказки и др. Участниците ще се включат в „Ден на грамотността” и състезание "Най-добър четец", на които ще присъстват и ученици от другите 3 училища в общината. На класираните на първите три места ще се раздадат награди. В рамките на клуба ще се изгради училищна библиотека, за която ще се закупят книги по проекта, а родители и ученици ще я допълват с дарения. Залата ще работи и като читалня за всички ученици. Клубът ще работи помещение, което към момента няма отопление и мебели, което налага да се оборудва по проекта. Дейността надгражда без да дублира дейностите по проекти BG05M2OP001-2.011-0001 "Подкрепа за успех", BG05M2OP001-2.012-0001 ”Образование за утрешния ден” и BG05M20P001-2.004 "Твоят час". 23 260.47 25 554.05
Нови форми за пълноценна социализация в прогимназиален и гимназиален етап.: Цел: Да се изгради култура на търпимост, толерантност и позитивни нагласи при учене в мултикултурна среда сред учениците от маргинализирани групи в прогимназиален и гимназиален етап и на техни съученици, чрез включване в съвместни иновативни форми за пълноценна социализация, както и приобщаване на родителите в дейности за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи. Да се получат трайни познания, опит и мотивация за продължаване в средно образование и успешното му завършване, за правилен избор на професия и бъдеща реализация на трудовия пазар. В дейността участват: 70 ученици от ЦГ в прогимназиална и гимназиална степен и 80 техни съученици; 70 родители/настойници на учениците от ЦГ. Обучението в клубовете ще се извършва от учители с допълнително споразумение към трудовия договор, а обучението на активистите ще се възложи на изпълнител. Предизвикателство пред ръководството на училището е, че в предходната учебна година са отпаднали 5 ученици роми. Висок е броя на отсъствията от училище сред ромите - 98 ученика са направили 4500 неизвинени отсъствия, а ученици от турското малцинство имат 1000 неизвинени отсъствия. Това се обяснява с липсата на образование, безработица, бедност и социално изключване на родителите. Друг проблем е, че училището няма възможност да финансира извънучилищни форми на учене чрез забавление, с интеграционен характер; за професионално ориентиране и мотивиране, които да привличат и задържат учениците. Под дейности: 1. Дискусия "Уча се, за да сполуча" в края на всяка от двете учебни години. Ще участват ученици, родители и учители, представители на партньора. Изпълнител ще осигури професионален консултант, който е лектор-модератор и презентация на дискусията. Ще се представят най-търсените професии на трудовия пазар и възможностите за придобиване на актуална професия, както и успели в бизнеса, културата или спорта жители от различните етноси. 2. Фолклорна и театрална школа "Приятели". Ще се сформират 2 танцови групи и 1 драматична, които ще изучават танците на различните етноси; ще правят възстановки на традиционни празници и спектакли по изучавани произведения. Те ще участват в обществените мероприятия по проекта. 3. Клуб "Родолюбие" - 2 гр. ученици, ще добият нови знания за природното разнообразие на страната, защитата на растителни и животински видове, политиките по опазване на околната среда. Ще се изготвят презентации и фото-изложби за любими места, животни, природни забележителности, теми по опазване на околната среда, добри примери за превенция насилието срещу животни и грижата за тях, прекратяване на замърсяването на нашия дом, улица и природа, които ще участват в конкурс "Бъдещето на Земята е в нашите ръце". 4. Клуб ”Единни в многообразието” - Провеждане на занятия за културата, общественото развитие и философията на отделните исторически периоди за 2 гр., с акцент на добрите примери за етническа солидарност и обществена активност. Клубът ще се създаде в помещение, което ще се оборудва по проекта. В него със съдействието на родителите ще се направи и кът „Традициите на етносите”, като се изложат традиционни носии и предмети от бита и културата. Участниците ще се включат в конкурс за есе с презентация "Единни в многообразието". 5. Обучения на ученици-наставници за организиране на дейности по повишаване на мотивацията за продължаване на образованието, подпомагане на застрашени съученици, обществени изяви. 6. Индивидуално консултиране на ученици в риск и изготвяне на профил с техните дефицити и нужди, както и план за подкрепа на учениците ще се извърши от изпълнител. Дейността ще се обезпечи с оборудване по проекта на 2 свободни помещения, които са без отопление и мебели, тъй като учебните кабинети са ангажирани и не са подходящи за тези дейности. Ще бъдат осигурени: специализирани помагала "Техники за учене" и Професионален справочник, с представяне на ключови за трудовия пазар професии, раздадени на целевата група и за училищната библиотека. 108 592.61 101 615.95
Работа с родителите в полза на образователната интеграция, приемането на различието и преодоляване на негативните стереотипи.: Дейността е насочена както към ромските родители/родителите от етническите малцинства, така и към родителите от мнозинството. Ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Целта е привличане на родителите/настойниците от маргинализирани семейства и включване на повече родители от всички етноси за съмишленици, съюзници, помощници и активни участници в образователния процес и извънучилищните дейности, с оглед превенция на ранното отпадане от образование. Акцентира се на повишаване капацитета на родителите, мотивирането и активизирането им за участие в училищния живот, овластяване на родителите в подкрепа на училищните политики за образователната интеграция на децата и учениците от целевата група. Част от тези родители са с незавършено основно и дори начално образование, участват рядко в образователния процес и възприемат обучението и училището като "чужда" територия. Образованието и социализирането не е сред водещите ценности и приоритети на общността. В резултат в училището няма подкрепа от някои родители, защото те изпитват недоверие към него и към учителите. С цел активизиране на етническите малцинства и ромите ще бъде формиран Родителски клуб и инициативи за съвместно участие в празници и в мероприятията, организирани по проекта. За минимализиране на родителите, които възпрепятстват децата си от редовно посещения на учебни занятия ще бъде проведена индивидуална и групова мотивационна работа с родителите, която цели образователна интеграция на техните деца, чрез развитие на местната общност и толерантност към интеркултурната образователна среда. Ще се създаде Родителски клуб в училището: медиаторите (подпомогнати от класните ръководители) ще стимулират обединяването на активни родители в клуба. Медиаторите са 2 лица, назначени по проекта от партньора Община Главиница. Ще се проведат родителски лектории: за повишаване на информираността на родителите и тяхното активизиране, като се организира цикъл от родителски лектории, включващ лектории на общинско ниво - веднъж на учебен срок, с участието на родители на ученици от маргинализираните групи и активни родители. Необходима е и индивидуална работа с родители, които възпрепятстват децата си от редовна посещаемост на училище: ще бъде осъществявана перманентно от медиаторите на партньора и от членовете на Родителския клуб. Членовете на Родителския клуб и медиаторите ще мотивират за включване в дейностите по проекта родителите от целевата група. Ще се развият форми на родителски мониторинг, по методика разработена от външен изпълнител, за качеството на образование в училището и други форми на родителско участие: в края на всеки срок Родителския клуб ще провежда стандартизирана анкета с извадка от родители и фокус-групи за удовлетвореността от учебния процес и предложения за подобряването му. Резултатите ще бъдат споделяни с училищното ръководство и ще се търсят начини за съвместно разрешаване на проблемите. Със съдействието на партньора Община Главиница ще се организират 2 съвместни срещи с медиатори и Родителски клубове от община Ситово с участие на образователните медиатори и ръководителите на клубовете, за да подпомогнем обменът на успешен опит и подкрепата между съмишленици от различни общини. Едното от мероприятията ще е изнесено на територията на Ситово. Партньорът ще организира и проведе информационни кампании за преодоляване на негативните стереотипи по повод традиционни и национални празници и конференция с участието на учители, ученици, родители, представители на образователните и социалните институции, на общината, на НПО, медиите и други заинтересовани страни. 45 798.75 35 892.59

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).