Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project was initiated to address some of the issues identified in the National Strategy for Promoting and Improving Literacy (2014 - 2020). Literacy is a key factor for both personal and social prosperity. It is crucial for the development of the personality and the increase of the ability to learn throughout life, which should make every one occupied participant in public life. Literacy is a factor for increasing the productivity of the working population, which leads on the one hand to economic growth and on the other to the improvement of socio-economic factors. This project proposal focuses on overcoming the negative effects of low literacy levels, which effects in limited employment opportunities, poverty, health inequalities, and partial social and political participation.
In response to the stated problems of the target group, which are also directly related to the specific objectives of this scheme, the project envisages on the one hand identifying the needs of the target groups of illiterate adults and adults over 16 years of age who have already acquired skills and competencies in the initial educational stage and are motivated to acquire such in the next junior high school stage, and on the other hand conducting adult literacy courses and courses for acquiring competencies for the junior high school stage. As experience shows and according to our identification results among the target groups there are more and more people who have acquired competencies through non-formal or informal learning and also this project will give them the opportunity to validate their skills to obtain a certificate of completion of a class or educational stage. As a result of the project activities, the set indicators will be achieved.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация.: Поддейност 1.1. (1 м.) Идентифициране на целевите групи (ЦГ) чрез проучвания на терен, обработка на налични данни вкл. Бюра по труда гр. Стара Загора, комуникация с тях, обработване на данни от местната община и кметството. За идентифицирането и мотивирането на ЦГ ще бъде използван външен изпълнител, като местните образователни медиатори ще подпомагат неговата дейност. Ще участват и местните ромски медиатори (6 бр.). Екипът по проекта ще разработи план за комуникация с кметството, община Ст. Загора, бюрата по труда и и съседните села, в чиито мрежи влизат целевите обучаеми групи на училището. Целта е да се съберат и обработят данните за лицата от визираната ЦГ и те да послужат за следващата поддейност за мотивация за включването им в курсове за ограмотяване. Поддейност 1.2. (1 м.) Мотивация на лица от ЦГ по поддейност 1.1. за включването им в курсове за ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на осн. обр. (1-4 кл., 5-7 кл.). Мотивацията на ЦГ ще се извърши, както следва: посещения по домовете, разговори на медиаторите за включване в образ. курсове, разговори със семействата на учениците от училището, където са идентифицирани потенциални участници в курсовете по ограмотяване и усвояване на образ. съдържание от прогимназиален етап. Целенасочени родителски срещи за мотивация на неграмотни и слабограмотни родители на ученици и на такива, които имат средна степен на грамотност и могат да участват не само в курсове за ограмотяване, повишаване на уменията, но и в изпити за валидиране на умения и компетентности. На тези срещи ще се разяснят стратегическите цели на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността (2014 - 2020) и разясняване на ползите от провежданите политики на държавата и фин. подкрепа на ОП НОИР и на ЕСФ за целите на ограмотяването и последваща реализация на пазара на труда. Тази поддейност е разделена на: мотивация за участие в курсовете по ограмотяване и курсове за надграждане на уменията и усвояване на компетентности от прогимназиален етап. Поддейност 1.3. (1 м.) Мотивация на идентифицираните лица от ЦГ за продължаване на образованието в по-горна образователна степен 8–10 кл. (1-ви гимназиален етап). След успешно завършване на курса по придобиване на компетентности и усвояване на учебното съдържание на класовете от прогимназиален етап и получаването на свидетелство за завършен клас и/или основно образование ще се проведат отново лични и общи срещи, беседи с ЦГ, участвали в дейност 2 и дейност 3. Целта ще е да получат информация за ползите за личностното и професионалното им развитие, ако продължат образованието си в класовете от първи гимназиален етап. Това ще им осигури по-добра грамотност и ще разшири спектъра на професиите, които могат да упражняват чрез придобиването на този етап. На срещите ще поканим служители на бюрата по труда, представители на кметството, земеделски производители, по-големи сдружения на земеделци и животновъди, представители на фирми в сферата на услугите, туризма и производството на територията на общината, които ще могат в личен разговор да дадат информация на целевата група за изискванията за степента на образование и квалификация, за да могат да заемат някои от длъжностите в тези сфери. Поддейност 1.4. (4 м.) Организиране на събития за популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред ЦГ и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността като предпоставка за бъдеща заетост: В рамките на проекта ще се организират 2 кариерни борси с помощта на бюрата по труда от община Стара Загора. Това ще бъдат полудневни събития под формата на уъркшоп с работодатели. На тези уъркшопове ще бъдат привлечени фирми от земеделския сектор и фирми в сферата на услугите, транспорта и производството, на които чрез неформални методи ще се представят възможностите за хора, завършили първи гимназиален етап. 16 011.00 14 375.00
Организиране на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица навършили 16 години.: Поддейност 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: 1, 2, 3 и 4 клас. За организацията и провеждането на курсовете за ограмотяване на лица, навършили 16 години ще се сформират общо 2 групи от по 22 човека и 2 групи от 23, както следва: За 1 клас – 1 група от по 22 човека (22) За 2 клас - 1 група от по 22 човека (22) За 3 клас - 1 група от по 23 човека (23) За 4 клас - 1 група от по 23 човека (23) Общият брой на лицата, които ще преминат през курсовете за ограмотяване ще е 90. Поддейност 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап. Тази поддейност включва организирането и провеждането на курсове за придобиване на компетентности от 5, 6, 7 клас. Тук ще бъдат включени За 5 клас – 2 група от по 22 човека (44) За 6 клас - 2 групи от по 22 човека (44) За 7 клас - 1 група от 20 човека и 1 група от 22 човека (42) Общият брой на лицата, които ще придобият компетентности и ще завършат класовете от прогимназиалния етап ще е 130. Поддейност 2.3. Оценяване и сертифициране: Целта на тази поддейност е сертифициране на резултатите от проведените курсове под формата на изпити за всеки клас от курсовете за ограмотяване и от курсовете за усвояване на учебното съдържание от прогимназиалния етап. За завършването на всеки курс и допускането до изпит на участниците, завършилите горните поддейности 2.1. и 2.2. ще бъдат изготвени списъци за допускане до съответния изпит. Явяването на изпити също ще бъде удостоверявано чрез подписи на участниците и на квесторите и на изпитващите. Броят на издадените удостоверения за успешно завършен клас съответно ще бъде доказателството за броя на успешно явилите се на изпит. По програмата ще бъдат отпуснати стипендии на всички участници, които са се записали в горните курсове, като на отпадналите след 1 месец ще бъде прекратено изплащането на стипендия. 305 129.00 22 937.60
Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието: Дейност 3 ще бъде проведена под формата на изпити за валидиране на умения и компетентности за придобиване на образователна степен / етап на основно образование, вследствие на идентифицираните и мотивирани лица по Дейност 1 в съответствие с прилагания от проекта механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи. Валидирането на компетентностите се допуска при предоставяне на удостоверение за завършен предходен клас или етап на образование. Валидирането се извършва от изпитните комисии, назначени по проекта в рамките на тази дейност. Необходимите за дейността средства са заложени в бюджета на проекта и помощната таблица, съгласно Приложение XIV към условията за кандидатстване. На тези лица също ще бъдат предоставени стипендии за успех, които също са отразени в бюджета на проекта. В тази дейност ще се извършва само валидиране на компетентности, придобити по неформален и/или информален начин след представяне на съответния документ. Целевата група от 40 човека ще се яви на изпити за валидиране на компетенциите, придобити при предходни неформални и/или формални обучения. 2 560.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).