Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project proposal is worked out in compliance with the main objectives and principles set in Science and Education for Smart Growth Operational Programme and more specifically in conformity with the objectives of Investment priority No. 10ii Improving the quality and efficiency of, and access to, tertiary and equivalent education with a view to increasing participation and attainment levels, especially for disadvantaged groups,  Specific objective 4 to IP10ii: Increasing the qualification of research staff and participation of young doctorates in research .
The main actions for the centre to provide support include developing a training program “Key competencies for successful academic and research career”; Conducting group trainings for all members of the target group in a series of seminars in the programme “Key competencies for successful academic and research career”; Organizing practical training for all members of the target group in the programme “Experimental science”; Support to the members of the target group for individual career development plan; Establishing and maintaining contacts with research and business organizations in the area of medicine and health care system as a favourable environment for a successful professional development of the target group participants in an academic or research career; Promotion of target group members to employers and partners in future joint projects for support of their professional realization and dissemination of the research results obtained by them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на учебна програма и провеждане на курс по “Ключови компетенции за успешна научна кариера”: Факултет "Медицина" разполага с разработена програма и методика за обучение на целевата група за придобиване на ключови компетенции за изграждането на успешна научна кариера. Програмата ще бъде осъществена чрез провеждането на основни осем курса за повишаване на квалификацията на участниците от целевата група за придобиване на ключови компетенции за успешна научна кариера. Дейността е в съответствие с Дейност 3 от насоките за кандидатстване „Квалификация, продължаващо обучение и кариерно развитие на заетите в сферата на науката чрез: осигуряване на обучения за придобиване на умения и компетенции в сферата на академичното писане, проектната дейност и други необходими на младите изследователи, вкл. Преподаватели във висши училища; семинари, курсове, стаж в научни организации в България и чужбина“ и свързаните с дейността допустими разходи. Високо квалифицирани преподаватели и лектори ще предложат програма и методика за обучение по придобиване на ключови умения за успешна научна кариера, чрез провеждане на специализирани курсове към създаденият център за обучение на докторанти, постдокторанти, специализанти и млади учени. Целта е да бъдат мотивирани и подпомогнати лицата от целевата група при развитието на тяхната научна и академична кариера, като бъде повишена тяхната квалификация при изпълнението на следните дейности: - писане на научен текст; оформяне на съдържанието и структура на научния труд - работа със систематизирана научна информация - бази данни, научни библиотеки - подържане на контакти и сътрудничество в научните среди - работа в екип и лидерски умения в академична среда и извън нея - планиране на кариерата с отчитане на собствените уникални способности и интереси - външно финансиране - управление на научноизследователски проекти - чуждоезиково обучение - терминологични речници и специализирана научна лексика - комуникационни и презентационни умения в академичен контекст - придобиванена компетентност за работа в многонационални научни колективи с фокус върху културните различия - добра научна практика - управление на данни; собственост на данни и материали; авторство; конфликт на интереси; измами в науката По време на изпълнението на тази дейност, ще бъдат представени основните етапи, касаещи обучението на докторанти чрез методи, които са залегнали в Закона за развитие на академичния състав в Р България и Правилника за развитие на академичния състав в МУ-Плевен. Конкурсна процедура. Зачисляване. Изготвяне на индивидуален учебен план. Отчет за извършените дейности и отчет за изпълнение на индивидуалния учебен план. Атестиране на база на отчет за извършените дейности. Права и задължения на докторантите. Възможности за включване в учебно-преподавателска и диагностично-лечебната дейност на съответното лечебно звено. Изисквания за допускане до предзащита. Подготовка на дисертационния труд за защита. Апробация и отчисляване. Научно жури. Провеждане на публична защита. Приложение на изследователските методи към конкретни научни проблеми. Критична оценка и обсъждане на постановката и валидността на проведените проучвания. Класически и съвременни статистически методи за компютърна обработка и анализ на резултати от научни проучвания и други. 7 981.70 6 225.57
„Персонализиран подход в предоперативната подготовка и оперативното лечение на пациенти чрез минимално инвазивна хирургия, базиран на образни реконструкции, 3D визуализация и виртуална симулация“: В България обучението по Обща Хирургия на младите кандитат хирурзи е свързано много често с липса на възможности за практично обучение изнесено от операционната зала. Липсват предпоставки за интердисциплинарни срещи и дискусии. Младите хирурзи нямат възможност за задълбочено познаване на образните изследвания и тяхната съвременна диагностична стойност. В нормалния хрорариум на обучение по Обща хирургия липсва модул по образна диагностика. В западноевропейските школи това е повече от задължително, като в изискванията към специализантите фигурират задължителни по брой осъществени ехографии на различни анатомични области, ендоскопии и др. В съвременното обучение на младите хирурзи трябва да се изграждат умения за критичност, анализ и познания базирани на доказателства, а не на империчен опит. „Широкия интердисциплинарен и клиничен поглед“ е повече от задължителен за осъществяването на критичен и индивидуален подход на подготовка и успешно оперативно лечение. Минимално инвазивната хирургия (МИХ) се развива с високи темпове. Достига се до ситуации, в които младият хирург може да вижда операции само с минимално инвазивен достъп, а конвенционалната хирургия е отдавна извън стандарта. Ето защо интегрирания, практичен и съвременен подход на обучение е повече от задължителен. Ще бъде организиран интерактивен и интегриран курс за обучение и допълнителна квалификаци на младите учени от хирургичните специалности. Темата на курса ще бъде „Персонализиран подход в предоперативната подготовка и оперативното лечение на пациенти чрез минимално инвазивна хирургия, базиран на образни реконструкции, 3D визуализация и виртуална симулация“ В курсът на обучение ще се осъшествят интердисциплинарни лекции и дискусии в областите хирургия, образна диагностика, телемедицина, гастрентерология, патоанатомия и др. Обучаващите ще посетят 6 модула на обучение. С тях ще се цели придобиване на аналитични умения за успешна научна кариера, усъвършенстване на програмата и методиката за обучение. Дейността е в съответствие с Дейност 3 от насоките за кандидатстване и свързаните „Квалификация, продължаващо обучение и кариерно развитие на заетите в сферата на науката чрез: осигуряване на обучения за придобиване на умения и компетенции в сферата на академичното писане, проектната дейност и други необходими на младите изследователи, вкл. Преподаватели във висши училища; семинари, курсове, стаж в научни организации в България и чужбина“. По време на курса ще бъдат обучени общо 40 лица специализанти от целевата група. В изпълнението на обучителен модул 6 "Минимално инвазивна хирургия и работа в експериментална операзионна зала" в проекта е предвидено да бъдат наети зали в отделение по образна диагностика в МБАЛ с налични PACS системи, станция за пост процесинг, HIS система. Провеждането на учебните занятия в реална среда с подходящото научно оборудване ще допринесат за придобиване на изключителни умения при специализантите в практическата им подготовка, както и възможност за в бъдеще използват постигнатите практически резултати за научни разработки. Провежда се 5-14 пр. месец и 17-18 пр. месец 109 711.70 91 961.68
Провеждане на обучение за участие и подготовка на научноизследователски проекти, актуални предложения, трансфер на технологии и управление на интелектуалната собственост.: Изпълнението на дейността, ще има за цел, да постави участниците от целевата група в неформалана среда, където да имат достатъчно време в продължение на два дни да придобият компетенции в областта на възможностите за финансиране на научноизследователски проекти, трансфера на технологии и управлението на интелектуалната собственост, да имат възможността неограничено да споделят и дискутират идеи със свои колеги и преподаватели, както и да генерират идеи за нови научноизследователски проекти и трансфер на технологии. На обучението ще присъстват и представители на ръководството на университета, което съшо ще даде ‚възможност на участниците не само чуят лекциите на водещи в научната област учени и поканените специалисти по управление на интелектуалната собственост, но и да представят пред ръководството своите идеи и да се търсят варианти за тяхното приложение. Дейността е в съответствие с Дейност 12 от насоките за кандидатстване „Провеждане на обучения, свързани с трансфер на технологии и управление на интелектуалната собственост“ Участниците в семинара, ще бъдат запознати с основни правила, закони и полезни документи в областта на трансфера на технологии и управлението на интелектуалната собственост, като например: Формуляр за предварителна информация към Фонд за технологични инвестиции Наръчник за провеждане на обучение по интелектуална собственост Препоръка на комисията относно управлението на интелектуалната собственост в дейностите по трансфер на знания и Кодекс на добрите практики за университетите и другите публични научно-изследователски организации Модел за оценка, защита и управление на интелектуалната собственост при трансфер на технологии – практически стъпки Massachusetts Institute of Technology, SOFTWARE CODE DISCLOSURE Massachusetts Institute of Technology, MATERIAL TRANSFER Провежда се 6-7 пр. месец и 11-12 пр. месец 15 512.50 13 132.32
Практическо обучение по програма “Експериментална наука”: Дейността е в съответствие с Дейност 3 от насоките за кандидатстване и свързаните „Квалификация, продължаващо обучение и кариерно развитие на заетите в сферата на науката чрез: осигуряване на обучения за придобиване на умения и компетенции в сферата на академичното писане, проектната дейност и други необходими на младите изследователи, вкл. Преподаватели във висши училища; семинари, курсове, стаж в научни организации в България и чужбина“ и има за цел придобиване на специални умения от страна на лицата от целевата група за работа в лаборатория, боравене с оборудване и реактиви, регистриране и анализиране на резултати от научни изследвания. Уменията за работа в модерно оборудвана лаборатория за молекулярно- биологични изследвания са от ключово значение при провеждане на научните експерименти и получаването на надеждни, достоверни и възпроизводими резултати.Участниците от целевата група ще се запознаят със съвременни теоретично-приложни постижения на молекулярната биология и генетиката в научните области на медицината, в която те работят, разширяване и обогатяване на практическите и приложни умения , и избор на релевантна методология за конкретната научна задача. Молекулярно-генетичното изследване на човешка ДНК и РНК има за цел откриване на изменения, свързани с проявата на генетични заболявания или генетични предразположения. Извършването на ДНK-анализ ще позволи доказване на специфични генетични аномалии,мутации в онкогени, тумор-супресорни гени и специфични хромозомни преустройства, и доказване на ДНК-полиморфизми при наследствени предразположения, генетични и социално-значими заболявания. Провеждането на генетични тестове и проучвания ще позволят определяне честотата и взаимодействието на значимите генетични варианти на таргетните генетични маркери, както и анализ на връзката между установенния генотип, терапевтичния отговор и хода на заболяването в изследваната популация пациенти, което е стъпка към осъществяването на персонализираната медицина. Това ще осигури възможност за самостоятелна експериментална работа, а така също възможности за включване в разработването на мултидисциплинарни научни проекти с участието на изследователи от различни области на биомедицинските науки в страната и чужбина. Получените резултати на базата на научния експеримент в лабораторни услови са основа за разработване на дисертационни трудове и на научни разработки , които да бъдат представени на престижни научни форуми в страната и чужбина и да бъдат публикувани в научни статии в реферирани списания и списания с импакт фактор. Всички разходи необходими за успешното изпълнение на дейността са описани в детайлната разбивка на бюджета. 23 429.70 22 272.75
Подкрепа за индивидуалното научно и кариерно развитие на лицата от целевата група: Дейността за подкрепа на индивидуалното научно и кариерно развитие на лицата от целевата група е насочена към оптимизиране на условията за работа на докторантите и младите учени в МУ -Плевен и осигуряване на възможности за пълноценно развитие на научния им потенциал. За целта ще им бъде осигурена необходимата подкрепа от страна на хабилитираните лица в университета. Ще бъдат предоставени възможности за академична мобилност, която да позволи обогатяване на научния профил и повишаване на професионалната квалификация на лицата от целевата група, както и за обмяна на опит с колеги от други институции в страната и чужбина. Ще бъде осигурено техническо и финансово подпомагане при оформлението на дисертационни трудове и автореферати, както и при представяне на на научните резултати на научни форуми в страната и чужбина и публикуването им в реферирани списания и списания с импакт фактор . Дейността се изпълнява в съответствие със следните допустими дейности, съгласно насоките за кандидатстване. В съответствие с Дейност 4 „Развитие на капацитета и мотивиране на млади специалисти“, за всяко лице от целевата група ще бъдат осигурени часове за консултации с хабилитирани лица. Оценката от последната институционална акредитация на МУ- Плевен е 8,49, което дaва право на Факултет „Медицина“, като основно звено да заложи за изпълнение тази дейност. В съответствие с Дейност 9 „Осигуряване на достъп до научни съоръжения, специализирана апаратура и оборудване, бази данни и научна информация, както и прилагане на специализиран софтуер в дейността на младите учени“, на лицата от целевата група ще бъде осигурен достъп до специализирана апаратура и оборудване - осигуряване на възможност за обучения и специализации в научноизследователски центрове в страната и чужбина, разполагащи с уникална научна апаратура и методология, както и достъп до бази данни , научна информация и др. В съответствие с Дейност 1 от насоките за кандидатстване на лицата от целевата група, ще се осигури индивидуална и групова академична мобилност. В съответствие с Дейност 8 от насоките за кандидатстване , за лицата от целевата група ще бъде осигурена подкрепа за публикации в международно признати списания. Индивидуалната подкрепа на лицата от целевата група предвижда действия, които представляват огромен интерес за младите учени, докторанти, пост докторанти и специализанти, включително и за младите преподаватели към факултет "Медицина" на МУ-Плевен. Предвидените в дейността действия за подкрепа водят до повишаване на тяхната научна и професионална квалификация, получаване на техническа и финансова подкрепа, като предпечат и печат на дисертациите и авторефератите, консултации с хабилитирани лица, статистици и др. при изготвянето и защитата на дисертационните трудове, както и за публикуване на научните им резултати в статии в международни научни издания. 462 891.54 314 226.07
Активна промоция на докторантите, специализантите и младите учени пред потенциални работодатели и партньори в бъдещи съвместни проекти: С изпълнението на дейността ще бъдат създадени условия за успешна професионална реализация на лицата от целевата група в тяхната академична или научноизследователска кариера. Чрез популяризиране на постиженията им ще бъдат привлечени потенциални работодатели. Дейността ще се осъществява в съответствие с Дейност 2 от насоките за кандидатстване „Популяризиране на науката и научните изследвания, чрез провеждане на информационни кампании, кръгли маси, демонстрационни дни, излъчване на телевизионни клипове и репортажи“, както и в съответствие с Дейност7 „Разпространение на научните резултати, вкл. Организиране на национални и международни научни форуми (конференции, семинари, симпозиуми, конгреси, летни училища, състезания) Създадените възможности за развитие и реализация и в професионален и в научен и академичен аспект, ще стимулират младите хора да продължат своите усилия в избраното от тях направление. По време на организираните форуми, ще бъде дадена възможност за представяне на кандидатите с техният професионален и научен профил, ще бъдат представени техните научни постижения, както и проектите по които работят. Ще бъдат представени съвместни научно изследователски проекти по които работят лица от целевата група; ще бъдат представени и възможности за включване в научно изследователски екипи за разработване на научно изследователски проекти. Ще бъдат представени и специализантите с отлични професионални постижения и възможностите за кариерно развитие.Ще бъдат създадени контакти с научноизследователски и бизнес организации ,благоприятстващи научното и професионално развитие на лицата от целевата група. 3 923.00 3 431.60
Организация и управление: Проектът ще бъде реализиран в съответствие с принципите за добро финансово управление. Спазването на европейското законодателство в областта на доброто финансово управление на средствата от ЕСИФ, гарантира успешното планиране и контрол на всички аспекти на проекта, както и мотивация на включените в проекта участници за постигане на поставените цели в рамките на предвидените срокове, бюджет и качество. Особено важно за управлението на проекта ще бъде и задълбоченият анализ на резултатите от проекта и споделяне на добрите практики в организацията и управлението. Екипът за организация и управление ще се състои от представители на МУ-Плевен и допълнителна външна експертна помощ. От страна на МУ -Плевен , ще бъдат излъчени експерти с дългогодишен опит в управлението и изпълнението на проекти финансирани със средства от ЕСИФ, а именно Ръководител екип – Ръководи цялостната дейност по и координира връзката с академичното ръководство а МУ-Плевен, МОН, УО на ОПНОИР, широката общественост и целевата група. Ръководи изпълнението на дейностите по проекта. Отговаря за спазването на сроковете по проекта.. Отговаря за разработването и спазването на вътрешни правила, имащи отновение към управлението и изпълнението на проекта. Отговаря за спазване на графика за изпълнение на проекта и др. Координатор – Подпомага ръководителя в управлението на проекта и координира дейността по изпълнение и отчитане на проекта. Координира дейността на екипа за управление на проекта. Подготвя и организира срещите на проектния екип. Координира и отговаря за навремената подготовка и изпълнение на отделните дейности по проекта. Подготвя и организира планираните мероприятия и събития, съгласно планирания календарен план график. Координира изготвянето на междинните и краен отчети за обсъждане и приемане от екипа на проекта и ръководството. Счетоводител – Води счетоводно отчитане на проекта и подпомага координатора при изготвянето на междинни и краен отчети. Юрист – отговаря за провеждане на тръжни процедури за предвидени по проекта дейности, подготовка на договорите, които предстои да се сключват по проекта , допълнителни споразумения, координация и отговор на одитни проверки и проверки на място, юридическо оформление на цялостната документация по проекта, архивиране и съхранение на юридическата документация по проекта и други дейности, касаещи юридическа компетентност, възникнали в процеса на изпълнение на проектните дейности експерт връзки с обществеността - Координира дейностите по информираност, публичност на проекта и PR кампаниите. Изготвя статии за проведени събития, анонси за предстоящи мероприятия и съобщения за пресата; Съдейства на външния екип по изпълнение на дейностите по информация и публичност при разработването на плакати, брошури и др. информационни материали; планирането на медийни изяви, прес конференции и интервюта, публикации и социологически проучвания и др. администратор научноизследователска дейност- Подпомага логистично, техниически и информационно целевите групи при участието им в международни конференции и специализации; администрира заявките за подпомагане на дисертационни трудове и научни публикации в международни издания; изследва целевите групи и подържа ржа регистър за научно изследователската дейност на целевите групи и води статистика за постигането на заложените в проектното предложение индикатори. Технически сътрудник – Подпомага технически и информационно дейността на членовете на екипа при изпълнение на проекта. Води личните досиета и цялостната документация по изпълнението на проекта. Подпомага ръководителя и координатора при изпълнението на проекта и изготвянето на междинните и краен отчети. Подпомага ръководителя на проекта при одити и проверки на място. Осигурява достъп на членовете на екипа до документацията по проекта, с цел изпълнение на задълженията им и др. Ще бъде нает и външен изпълнител, който да извършва наблюдение и независима оценка при изпълнението на дейностите. 65 298.70 45 071.77
Информация и публичност: Дейностите по информация и публичност ще бъдат провеждани, както на ниво организация, така и сред широката общественост. Ще бъдат правени редовни публикации на сайта на университета и сайта на проекта. При реализирането на дейностите по информация и публичност ще бъдат спазени изискванията за визуална идентификация на проекти, финансирани от ЕСФ. Популяризиране на проекта и финансиращата програма сред широката общественост: дейности, добри практики, цели и резултати. Ще се изпълнят изискванията за информиране и публичност, заложени в Насоките за кандидатстване и ще се осигури широка публичност на проекта пред местната общественост. Ще бъдат изработени и разпространени рекламни материали за популяризацията на проекта, ще бъдат организирани пресконференции и кръгли маси, ше бъде създаден специализиран уебсайт на проекта, който ще осигурява възможност за публикуване на повече информация за проекта, популяризиране на дейностите, ще има възможност за комуникация между ръководството на проекта и целевата група, ще има специален профил за публикуване на материали от страна на участниците от целевата група и форум за дискусии. 6 882.50 6 882.48

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).