Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at addressing the need to adapt the pedagogical and management personnel in 19 educational institutions from mostly small settlements or compact communities, in accordance with the realities of the modern multicultural society.
 
The target groups of the project are 327 professionals, of which 308 are pedagogical specialists and 19 are educational mediators.
 
The main goal of the project is to improve the professional skills of 308 pedagogical specialists and 19 educational mediators from 21 educational institutions based in small settlements or compact communities in four districts to work in a multicultural environment and to transmit knowledge and skills to children and students to encourage ethnocultural diversity.
 
Expected results from the project:
- 21 developed or updated strategic documents of the partners for educational integration of children and students from ethnic minorities with emphasis on the capacity of pedagogical specialists and specialized educational mediators;
- Developed and tested system for monitoring and evaluation of the implementation of the strategic documents;
- 308 pedagogical specialists and 19 educational mediators involved in training for work in a multicultural environment;
- 308 pedagogical specialized qualified for work in a multicultural environment.
The main activities of the project are:
- "Development and updating of strategies, plans, programs, analyzes, recommendations, current profiles, etc. in educational institutions for work in a multicultural environment, and the respectively identified needs";
- "Providing short-term training to teachers, principals and other pedagogical specialists for work in a multicultural educational environment, with acquisition of qualification credits";
- "Providing short-term training to teachers, principals and other pedagogical specialists for work in a multicultural educational environment, without acquisition of qualification credits"
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. "РАЗРАБОТВАНЕ И АКТУАЛИЗИРАНЕ НА СТРАТЕГИИ, ПЛАНОВЕ, ПРОГРАМИ, АНАЛИЗИ, ПРЕПОРЪКИ, КОМПЕТЕНТНОСТНИ ПРОФИЛИ И ДР. НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА, СПОРЕД ИДЕНТИФИЦИРАНИТЕ НУЖДИ": ЦЕЛ: - Да се разработи, приложи и тества за всяка партньорска образователна институция стратегия за квалификация на учители и административен персонал в областта на образованието за работа в мултиетническа среда; - Да се утвърди моделът на интеркултурното образование като стратегия за образователна дейност в мултикултурна среда на всеки един партньор; ОПИСАНИЕ: Дейността включва: - 2-ма експерти, психолог и експерт образователни дейности на кандидата/партньорите, ще извършат системен анализ и оценка на средата, в която работят образ. институции - местна власт, доставчици на социални услуги, НПО, настоятелства, местни общности, медии и др. Първоначално те ще изготвят Методика за анализ и оценка на средата и на тази база ще реализират анализа и изготвят Доклад с оценка и препоръки към партньорите; - 2-ма експерти, един старши експерт психолог и един експерт психолог с опит областта на социологията на кандидата/партньорите, ще извършат оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата. Ще реализират изследване на мнението и отношението на учениците към начина на работа в мултикултурната среда. Първоначално ще изготвят Методика за оценка на работата на педагогическите специалисти и дизайн за изследване на мнението на учениците. На тази база ще реализират изследванията и ще изготвят Доклад с анализ, оценка и препоръки; - 2-ма експерти, психолог и експерт образователни дейности на кандидата/партньорите, ще идентифицират потребностите на педагогич. специалисти от обучения за работа в мултикултурна среда. За тази цел първоначално ще се изготви Методика за идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти. На база методиката двамата експерти ще извършват проучването и ще изготвят Доклад с оценка на потребностите от обучения за работа в мултикултурна среда. Накрая с помощта на екипа на проекта и партньорите ще се извърши анализ и ще се изготви План-програма за провеждане на обученията на педагогическите специалисти и образ. медиатори, като се актуализират доколкото е възможно заложените в проекта теми на обученията и сроковете за тяхното провеждане. - Един експерт образ. дейности на кандидата/партньорите ще изследва необходимостта от образ. медиатори за всички партниращи образователни институции, включително и там, където няма такива. Той ще извърши анализ на дейността и приноса на образ. медиатори към работата в мултикултурна среда в образ. институции, в които те работят. Експерт образование ще изготви два продукта от тази дейност - Доклад с анализ и препоръки за необходимостта от образ. медиатори и Доклад с анализ, оценка и препоръки за работата на образователните медиатори. - 3-ма експерти - психолог, експерт образователни дейности и експерт административни дейности на кандидата/партньорите - ще работят по изготвяне или актуализиране на стратегически документи на училището/детската градина за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства с акцент върху повишаване капацитета на педагогическите специалисти и образователните медиатори. Те ще извършат анализ на съществуващите документи в партньорските образователни институции и съвместно с техните екипи ще изготвят или актуализират стратегически документи за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. - 2-ма експерти психолог и експерт образователни дейности на кандидата/партньорите ще разработят система за наблюдение и оценка за реализация на стратегическите документи и ще тестват системата при провеждане на всички видове обучение в рамките на проекта. ЕТАПИ: - Системен анализ и оценка на средата - 1- ви - 3-ти м.; - Оценка на работата на педагогическите специалисти - 1-ви - 4-ти м.; - Идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти - 3-ти - 6-ти м.; - Изследване на необходимостта от образователни медиатори - 3-ти-6-ти м.; - Изготвяне/актуализиране на стратегически документи - 5-ти- 8-ми м. - Изготвяне и прилагане на система за мониторинг - 7-ми - 34-ти м. 33 290.00 32 938.00
2. "ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ ОБУЧЕНИЯ НА УЧИТЕЛИ, ДИРЕКТОРИ И ДРУГИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА, КОИТО ЗАВЪРШВАТ С ПРИСЪЖДАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ" : ЦЕЛ: - Да се повиши квалификацията на 308 педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда с оглед равноправно участие на всички ученици в българската образователна система, повишаване на мотивацията за учене, включително за изучаване на майчиния език, и подкрепа на културната идентичност на децата и учениците; ОПИСАНИЕ: В рамките тази дейност ще бъдат проведени краткосрочни обучения на 308 педагогически специалисти, които ще завършат с присъждане 1, 2 и 3 квалификационни кредита, съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. : "УПРАВЛЕНИЕ НА МУЛТИКУЛТУРНОТО УЧИЛИЩЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ИНОВАЦИИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 3 кредита; - 24 акад. часа, с 3 нощувки; - 308 педаг. специалисти - 30 гр.и Х 10 обуч. и 1 гр. х 8 обуч. = 1 модул: Представяне на основните ромски групи в България с акцент върху образователните нагласи; Запознаване с елементи от законовата и нормативната уредба: иновативни и обединени училища, ДОС, обществени съвети, анти-сегрегационни текстове в ЗПУО и др.; = 2 модул: Представяне на успешни и иновативни практики за управление на мултикултурното училище от България и чужбина; Подготовка на конкретен план за въвеждане на иновации в училище - приемаща и насърчаваща среда; = 3 модул: Финансови възможности за подкрепа на проекти за образ. интеграция; Подготовката на проектни предложения; Насоки за разработване на предложение за проект – елементи, фази, изисквания, работа с ИСУН; Бюджет на проекта; Оценка на проекти; Организация на управлението на проект, подбор и формиране на екип, външни възлагания; Отчитане на проекти. "ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ МЕДИАТОР" - 2 кредита; - 16 акад. часа, без нощувки; - 308 педагог. специалисти - 30 гр. Х 10 обуч. и 1 гр. х 8 обуч. = Създаване на длъжностна характеристика; = Взаимоотношения му с педагогическия колектив; = Практическа работа с пакета документи и бланки; = Представяне на отделните дейности на образ. медиатор: Създаване на база-данни за семействата на учениците: чрез анкетиране „от врата на врата”; Създаване на Родителски клуб във всяко училище; Провеждане на родителски лектории; Индивидуална работа с родители; Развитие на форми на родителски мониторинг на качеството на образование и други форми на родителско участие; Подсигурява включването и ефективното участие на местната ромска общност; Организиране на кампании за: превенция на отпадането от училище; превенция на ранните и насилствените бракове; превенция на изоставянето на деца в институции; повишаване на образователното ниво и др.; Работа на терен – откриване на случаи, установяване на първоначален контакт, поддържане на връзка, информиране, ориентиране, посредничество. "ПОДОБРЯВАНЕ НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО СЕМЕЙСТВО-УЧИЛИЩЕ В МУЛТИКУЛТУРАЛНА СРЕДА“ - 1 кредит; - 8 акад. часа; - 308 педагог. специалисти - 30 гр. Х 10 обуч. и 1 гр. х 8 обуч. Програмата е разработена на базата на основни теории в областта на общностната психология, възрастовата психология, управление на доверието и управление на групов процес. Участниците ще бъдат запознати със задачите на развитието в различните възрасти и тяхната връзка с отговорностите на училището и родителите, с принципите на взаимодействие в общностите, разпределението на ролите в това взаимодействие и основните правила при работа с възрастни. Програмата подготвя педагогическите специалисти да взаимодействат ефективно с ромските родители под разнообразни форми, съобразени с местната специфика. Специално внимание е отделено на конституирането на работещ Родителски клуб и на Обществен съвет. Основният акцент се поставя върху развиване на уменията за работа с родители чрез представянето на добри практики в тази насока. ЕТАПИ: 1. "УПРАВЛЕНИЕ НА МУЛТИКУЛТУРНОТО УЧИЛИЩЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ИНОВАЦИИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 9 - 34 м.; 2. "ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ МЕДИАТОР" - 14-34 м.; 3. "ПОДОБРЯВАНЕ НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО СЕМЕЙСТВО-УЧИЛИЩЕ В МУЛТИКУЛТУРАЛНА СРЕДА“ - 12-34 м. 197 428.00 197 428.00
3. "ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ ОБУЧЕНИЯ НА УЧИТЕЛИ, ДИРЕКТОРИ И ДРУГИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА, КОИТО НЕ ЗАВЪРШВАТ С ПРИСЪЖДАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ": ЦЕЛ: - Да се повишат професионалните компетентности на 308 педагогически специалисти, от които 21 образователни институции и 19 образователни медиатори за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания и формиране на умения у децата и учениците за възприемане на етнокултурните различия. - Да се създаде подходящ социално-психологически климат в училището и обществото. ОПИСАНИЕ: В рамките тази дейност ще бъдат проведени 2-ве обучения, в които ще се включи цялата целева група на проекта 308 педагогически специалисти и 19 образователни медиатори: "ОБРАЗОВАНИЕ БЕЗ ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ И РАЗВИТИЕ НА ТОЛЕРАНТНОСТ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 24 акад. часа; тридневно изнесено обучение с нощувки на обучаемите; - 308 педаг. специалисти и 19 образ. медиатори. - 30 групи Х 10 обучаеми + 3 групи х 9 обучаеми Обучението съдържа поредица от дейности и техники, предизвикващи осъзнаване същността на предразсъдъците, дискриминацията и стереотипите и тяхната взаимосвързаност при работа в мултикултурна среда. Анализират се примери за въздействието и влиянието на предразсъдъците върху основата на реални ситуации от ежедневието и от училищния живот. Разглеждат се видовете предразсъдъци, причините за възникването им, както и прякото им въздействие върху учениците, техните семейства и участниците. Дават се теоретични модели в помощ на разбирането за влиянието на отделните видове предразсъдъци. Генерират се идеи и планове за преодоляване на предразсъдъците в училищния живот и обществото. Възпитават се чувства на толерантност и зачитане на човешките права и свободи. - Участниците в тренинга осмислят философията на образованието без предразсъдъци и придобиват практически умения за работа в мултикултурна среда, свързани с ученето и преподаването в класната стая и в общуването със семейството и общността. - Вследствие осъзнаване на собствените предразсъдъци, участниците формират собствен стил и гражданска позиция, насочени към социална справедливост. - Въз основа на образователния модел “Философия на образованието без предразсъдъци” курсът ще завърши като участниците генерират идеи и планове, които да приложат в пряката си работа в мултикултурна среда. "ПРИЛАГАНЕ НА СЪВРЕМЕННИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПОДХОДИ И ИНТЕРАКТИВНИ МЕТОДИ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 16 акад. часа; двудневно обучение без нощувки на обучаемите; - 308 педаг. специалисти и 19 образ. медиатори. - 30 групи Х 10 обучаеми + 3 групи х 9 обучаеми Обучението цели: да запознае участниците със съвременни педагогически подходи и основни интерактивни методи; да покаже практическото им приложение при работа в мултикултурна среда; да допринесе за положителна промяна и желание у участниците за приложение в практическата педагогическа дейност. В резултат на тренинга очакваме участниците: 1) да осмислят предложените подходи и интерактивни методи; 2) да планират практическото им приложение в своята педагогическа дейност; 3) да обмислят кои от тях биха могли да приложат при работа със семействата. Основни компоненти на обучението: • Въведение – съвременни педагогически подходи и интерактивни методи. • Представяне на методологията „Компас“ на Съвета на Европа – изключително подходяща за обучение в многокултурна среда. • Представяне и практика на интерактивни методи; • Практическа работа - участниците разработват конкретни начини за приложение на интерактивните методи в своята работа и ги споделят със своите колеги. В края на обучението всички педагогически разработки ще бъдат събрани в кратък сборник на електронен носител. ЕТАПИ: 1. "ОБРАЗОВАНИЕ БЕЗ ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ И РАЗВИТИЕ НА ТОЛЕРАНТНОСТ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 9-34 м.; 2. "ПРИЛАГАНЕ НА СЪВРЕМЕННИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПОДХОДИ И ИНТЕРАКТИВНИ МЕТОДИ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 12-34 м. 127 203.00 127 203.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).