Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal "Dream Workshop" offers  implementation of a model aimed at creating favorable conditions for  lasting results in educational integration of students of Roma origin. The model includes targeted measures to assist the process of successful personal, social and creative realization of the students. According to the identified needs of the target group planned activities in four main directions.First -model for prevention of early school leaving "Pay It Forward" with main activities: preparing the file of students with unexcused absences; Corrections conducting individual and group work with students and parents; monthly motivational trainings in all classes for the development of personal and social skills of students; conducting the initiative "All of time and in an hour!" - race class without absence.Second -model for improving reading literacy of students, "I love to read!" With main activities: the establishment of two readers club "Friends of the book"; conducting weekly hours for the development of reading equipment in all classes; conducting competition in reading in all grades and school level; conducting Book Day - April 23 . Third - the construction of parental club "School for parents" with main activities: the establishment of parental club and conducting monthly training for the inclusion of parents; conducting joint events with the participation of students and parents / making survachki, martenitsi and painting Easter eggs and organizing exhibitions; holding two sports holiday "Mom, Dad and I" - one at school and one at the municipal level /.Fourth -clubs for extracurricular activities: theatrical studio, vocal, dance and instrumental formation workshops "Arts" and "Ceramics and Glass." Will be held 5 representative appearances in front of the local community: Christmas holiday, musical theater performance May 24, three exhibitions in the gallery "At the Mayor" in the building of the municipality of Pernik and showroom in ODK.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Организация и управление на проекта: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта, който включва: ръководител, координатор, счетоводител и администратор. Дейността е от значение за осигуряването на успешно управление и изпълнение на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансовите ресурси и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане целите на проекта. Екипът е отговорен за цялостното управление и организация на осъществяването на проекта и изпълнява следните функции: определя участниците в проекта и техните роли; децентрализирано управление; обсъждане и оценяване на резултатите от изпълнението на проекта; изготвяне на технически и финансови доклади, следене на изпълнението на отделните дейности по проекта. Екипът за организация и управление осъществява дейностите по планиране, изпълнение и отчитане на проекта съобразно Ръководство за изпълнение на договори/заповеди за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по приоритетни оси 2 и 3 на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020“. При изпълнение на дейностите по организация и управление екипът задължително спазва: Изисквания за избягване на конфликт на интереси по смисъла на чл. 57 от Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета; Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.; Указания за прилагане принципа на екологична устойчивост в контекста на ОП НОИР; Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП НОИР. Конкретни дейности, които екипът за организация изпълнява: 1. Назначава човешки ресурси за управление и изпълнение на проекта чрез сключване на допълнителни споразумения, с които се възлагат функции по управление или изпълнение на проекта. 2. Утвърждава длъжностна характеристика за всяка позиция, с която се определят задълженията на служителите, назначени да изпълняват функции по управление или изпълнение на проекта. 3. Приема вътрешни правила за възлагане на обществени поръчки, които съдържат реда за планиране и организация на провеждането на процедурите и за контрол на изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. 4. Подготвя, осъществява и контролира процедури по избор на изпълнители съгласно българското и Европейско законодателство в областта на обществените поръчки. Предоставя на УО цялата тръжна документация по проекта. 5. Следи стриктно за изпълнението на индикаторите по проекта и отчита пред УО данните образеца на статистическа справка за отчитане на индикатори (Приложение VIII) и унифицирания документ за метаданните в съответствие със структурата за справочни метаданни на Евростат (ESMS). 6. Изпълнява дейностите по проекта съобразно описанието, съдържащо се в Приложение II към Договора и с оглед изпълнение на предвидените в него цели. Подава мотивирано искане за допустими промени при обективна невъзможност за изпълнение на описаните в детайли дейности. 7. Отразява извършените плащания в счетоводната документация на бенефициента чрез отделна счетоводна аналитична сметка. 8. Съхранява и надлежно води Досие на проекта, съдържащо всички оригинални документи в съответствие с европейското и националното законодателство. 9. Отговаря за спазването на европейските и националните правила за публичност и комуникация. 10. Отчита извършените дейности пред УО чрез подаване на междинни технически и финансови отчети /м. октомври 2016, м.януари 2017г.1, м. април 2017г./ и Окончателен отчет – м. август 2017 г. 15 122.10 14 718.09
2. Училищен модел за превенция на ранно отпадане от училище „Предай нататък!”: Основен проблем в училище е допускането на неизвинени отсъствия. С разрешаването му са натоварени предимно класните ръководители: ежемесечно отчитат броя на неизвинените отсъствия, уведомяват родителите, спират детските надбавки, провеждат индивидуални разговори с учениците и техните родители. Тези мерки обаче рядко дават резултат. Ето защо е наложително разработването и прилагането на по-успешен модел за превенция на ранното отпадане на учениците от образователната система.Проектното предложение планира организиране и прилагане на училищен модел за превенция на ранно отпадане от училище „Предай нататък!”. Основните принципи в реализирането на дейността са три: от една страна - мотивиране на добрия пример чрез организиране на образователни екскурзии за учениците, които не допускат неизвинени отсъствия, от друга – идентифициране на ученици, застрашени от отпадане и извършване на корекционна дейност, от трета - предприемане на система от мерки за превенция сред всички ученици в училище. Тъй като опитът ни доказва, че ресурсът, с който училището разполага, не е достатъчен, в дейността ще се включи НПО с квалифициран екип от психолози и социални работници.Подготвителният етап на дейността включва изготвяне на картотека на ученици с неизвинени отсъствия и застрашените от отпадане. Тъй като основна причина за нередовното посещение в училище е социално-икономическа – голяма част от нашите ученици са поставени в неравностойно положение спрямо своите връстници, защото са лишени от елементарни условия от битов характер, проектното предложение предвижда осигуряване на раници, учебни помагала и пособия за ученици от социално слаби семейства. След регистрирането на учениците, допуснали най-много отсъствия, планираме групови срещи, водени от психолог, с учениците под формата на фокус- групи за изследване на причините, довели до отсъствията, и корекционна дейност. Групите ще бъдат от по 10-15 човека и ще се провеждат занимания веднъж седмично по 2 часа.В случаите, в които има налице домашно насилие или друг проблем, за който е необходима индивидуална работа, родители и деца ще бъдат насочени към консултанти за специализирана работа. Съпътстваща дейност ще бъде провеждането на мотивационни тренинги, провеждани от квалифицирани психолози от НПО във всички паралелки от 1-ви до 9-ти клас включително. Срещите ще бъдат веднъж месечно по два часа във всеки клас. Методът на работа ще бъде както следва: В класовете от 1-ви до 4 клас с учениците предвиждаме да се обсъждат теми, свързани с общуването в семейна и училищна среда. Работата ще бъде насочена основно в разпознаване на лични граници и себерефлективност. Целта ще бъде придобиване на умения за справяне в различни ситуации, както в училище, така и в приятелски и семеен кръг.В класовете от 5-ти до 9-ти клас предвиждаме работата с учениците да се състои в три етапа. Първият етап на работа ще бъде в изследване на „явлението Училището-нежелано място”.Вторият етап ще бъде планиране на промяна в нагласите. Третият етап от работата с учениците ще бъде как те ще участват в промяната, реализация.По време на срещите ще се използват психодраматични техники за работа, разиграване по казуси и др. Педагогическият съветник в училището ще изготвя ежеседмична справка за допуснатите неизвинени отсъствия по класове, като статистиката ще бъде изложена на табло в централното фоайе на училището. Инициативата има състезателен и мотивиращ характер. Всяка седмица ще се излъчва клас победител, който получава грамота и отличителен плакет „Всички и навреме в час“, който съхранява една седмица и после го предава на следващия седмичен победител. Всеки месец ще се излъчва клас-победител, който получава за награда образователна екскурзия. 44 747.60 43 431.21
3.Училищен модел за повишаване на функционалната грамотност на учениците „Аз обичам да чета!”: Основната оценявана област в Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) е грамотността по четене, определяна като способността да се разбира, използва и осмисля писмен текст за постигане на определени цели, за задълбочаване на познанията и за активно участие в обществения живот. България се нарежда на 46-а позиция сред 65-те участници в Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) PISA 2009 (през 2000 г. - на 33-та от общо 41 страни). Факт е, че функционалната грамотност на учениците е под средното ниво. Ето защо е от изключителна важност в българското училище да се акцентира върху развитие на уменията на учениците за четене с разбиране. Това е и основната цел в НАЦИОНАЛНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА НАСЪРЧАВАНЕ И ПОВИШАВАНЕ НА ГРАМОТНОСТТА (2014 – 2020). На изпитите за НВО в ІV и VІІ клас в ІХ ОУ „Темелко Ненков” – град Перник учениците традиционно показват ниски резултати. Причините за това са комплексни и неминуемо свързани със спецификата на ромския етнос. Учениците ни имат нужда от повече време и допълнителни дейности, насочени към мотивиране на четенето и развитието на функционалната грамотност. Това е и основната цел на Училищния модел за повишаване на четивната грамотност на учениците „Аз обичам да чета!”. Проектното предложение планира изграждане на читателски клубове „Приятели на книгата” в две секции – начален І-ІV клас и прогимназиален – V-ІХ клас. Всяка секция на клуба ще се състои от по 15 ученици. Клубовете ще провеждат занятия веднъж седмично по 2 часа. Основната цел на занятията ще бъде запознаване с живота и творчеството но видни български и световни творци на детска литература, четене и обсъждане на художествена литература, водене на читателски дневник, провеждане на дискусии, свързани с четенето на любими книги, провеждане на час по четене във всички класове, обособяване на кът за размяна на книги. Клубовете ще проведат и две представителни изяви на училищно ниво, на което ще популяризират процеса на четене сред всички ученици в училището. Паралелно с дейността на клубовете „Приятели на книгата”във всички паралелки ще се провежда веднъж седмично час по четене. В начален курс този час ще се провежда от 2 начални учители, а в прогимназиален етап – от двама учители по БЕЛ. За осъществяване на тази част от дейността на учениците ще бъдат осигурени учебни помагала „Четене с разбиране” с примерни текстове, упражнения и тестови задачи за развитие на уменията за аналитично четене. Третата дейност от училищния модел е провеждане на състезание по четене в два етапа – по класове и на училищно ниво. В състезанието по четене по класове ще се включат всички ученици. Форматът е четене на непознат текст с обем около 300 думи и 3 въпроса, проверяващи уменията за разбиране и осмисляне на текста. Жури, включващо класен ръководител, учител по БЕЛ и библиотекар, ще оценява от една страна четивната техника по критерии: бързина, точност и изразителност; от друга страна – верни отговори за разбиране на текста. Във всеки клас ще се излъчат победители, като отличените на І, ІІ и ІІІ място ще получат награди. Победителите от състезанието по класове ще участват в училищно състезание по четене. То ще се проведе в два етапа - начален /І-ІV клас/ и прогимназиален /V-ІХ клас/. Инструментариумът за провеждането му е идентичен с етапа по класове. За начален и прогимназиален етап ще бъдат излъчени победители на ниво училище, които ще бъдат наградени. Четвъртата дейност е организиране и провеждане на Ден на книгата - 23 април на общинско ниво с партньорското участие на община Перник. Празник на книгата ще се проведе на градския площад с участието на още минимум пет училища. За общинския празник се планират разнообразни дейности, посветени на четенето и книгите – размяна на книги, литературно четене, викторина, забавни игри. Предвиждат се грамоти и награди за участниците. 28 393.00 24 191.74
4.Създаване на клубове за извънкласна и извънучилищна дейност: Дългогодишният опит на училищния ни екип доказва, че развитието на извънкласни дейности оказва позитивно въздействие върху учениците, застрашени от отпадане, и е една от най-успешните мерки за привличане и задържане на децата в училище. Учениците ни притежават много таланти и обичат да се занимават с изкуство, а често родителите им нямат възможност да задоволят техните потребности. Така училището остава единственият им шанс за свободна творческа изява на личността. С включването на учениците в различни извънкласни дейности повишаваме тяхната самооценка, мотивацията им за оставане в училище и развитие на творческия им потенциал. Основна цел на дейността е утвърждаването на извънкласните занимания като възможност за преодоляване на усещането за изключеност при учениците от ромски произход чрез на развитие на творческия потенциал на личността и осигуряване на възможност за изява. В рамките на проекта ще се развие клубна дейност, съобразена с интересите на децата и учениците, отчитаща техните таланти, възможности и дарби: 1. Театрално студио – 15 участници 2. Вокална формация – 15 участници 3. Танцова формация – 18 участници 4. Инструментален състав – 10 участници 5. Ателие „Приложни изкуства” – 12 участници 6. Ателие „Керамика и стъкло” – 10 участници Ръководители на дейността ще бъдат 6 преподаватели от училището, които имат дългогодишен опит в работата в извънкласни форми. За всеки клуб ще бъде изработен план-график за провеждане на занятията. Те ще се провеждат 2 пъти седмично по 2 часа в продължение на 32 учебни седмици от м. октомври 2016 до м. май 2017 г. – по 128 часа за всеки клуб, общо 768 часа извънкласни занимания. Клубовете по извънкласни дейности ще популяризират дейността си чрез следните публични изяви: 1. Коледен празник – м. декември 2016г. – съвместна изява на театрално студио, вокална, танцова и инструментална формация 2. Музикално-театрален спектакъл по случай 24 май – м. май 2017 г. - съвместна изява на театрално студио, вокална, танцова и инструментална формация 3. Изложби на ателиетата „Приложни изкуства” и „Керамика и стъкло” в галерия “При Кмета” в сградата на община Перник и изложбена зала в ОДК: 3.1. Сурва – международен фестивал на маскарадните игри 2017 3.2. Великден - април 2017 3.3. 24 май – май 2017 Етапи при изпълнението на дейността: 1. Сключване на допълнителни споразумения с 6 преподаватели, които ще ръководят клубовете по интереси 2. Изготвяне на план-графици за провеждане на занимания в клубовете по интереси 3. Сформиране на групи от участници в клубовете на базата на подадени заявления за участие от учениците и техните родители: Театрално студио – 15 участници, Вокална формация – 15, Танцова формация – 18, Инструментален състав – 10, Ателие „Приложни изкуства” – 12, Ателие „Керамика и стъкло” – 10 /общо 80/= 4. Провеждане на занимания в клубовете по интереси – 2 пъти седмично по 2 часа, в продължение на 32 учебни седмици от м. октомври 2016 до м. май 2017 г. – по 128 часа за всеки клуб, общо 768 часа извънкласни занимания. 5. Провеждане на 5 представителни изяви: 5.1. Коледен празник – м. декември 2016г. – съвместна изява на театрално студио, вокална, танцова и инструментална формация 5.2. Музикално-театрален спектакъл по случай 24 май – м. май 2017 г. - съвместна изява на театрално студио, вокална, танцова и инструментална формация 5.3. 3 изложби на ателиетата „Приложни изкуства” и „Керамика и стъкло” в галерия “При Кмета” в сградата на община Перник и изложбена зала в ОДК: Сурва – международен фестивал на маскарадните игри 2017; Великден - април 2017; 24 май – май 2017 47 138.00 38 961.48
5. Изграждане на родителски клуб „Училище за родители”: Един от основните проблеми при осъществяването на образователната интеграция на ученици от ромски произход е липсата на родителския фактор като активна страна в процеса на обучение и възпитание. Причината за това се корени в ниската степен на грамотност, ниският социален статус и проява на незаинтересованост по отношение на образованието и възпитанието на децата. На последната проведена родителска среща присъстват едва 32% от родителите. На практика това означава, че 68% от тях не възприемат образованието като ценност и не се интересуват от процеса на учене като гарант за успешно интегриране на децата им в обществото. Често родителите се чувстват неуверени, объркани и затруднени в своята роля и се нуждаят от подкрепа, за да се справят успешно с всички свои отговорности Належаща е нуждата от предприемане на мерки по посока на оказване на подкрепа и привличане на родителите като активен партньор в училищния живот. Основна цел на дейността е да се разработи и приложи модел за работа с родители от ромски произход, работещ в две посоки: от една страна - подпомагане на семейната среда и родителите чрез дейности, насочени към формиране на умения за успешно справяне с предизвикателствата на родителството; а от друга – успешно приобщаване на родителите към образователния процес и мотивиране за активно участие в училищния живот. Основните насоки в работа на родителския клуб са: привличане на родителите и ангажирането им с училищния живот; ангажиране на родителите в решаването на проблеми, свързани с деца, застрашени от отпадане от образователната система; създаване на активна връзка между училището и родителската общност; включване на родителите в дейности, насочени към обучението и възпитанието на децата и тяхната бъдеща социална и трудова реализация. При стартиране на проекта ще бъде проведена обща родителска среща, на която всички родители ще бъдат запознати с целите и основните дейности по проекта и ще получат покана за включване в „Училище за родители”. Клубът ще се формира на базата на подадени от родителите заявления за участие. Планираме клубът да се състои от 45 родители /3 фокус-групи от по 15 човека/ постоянни членове, като в дейностите му имат право да се вкючват всички желаещи. При формирането на клуба ще бъдат спазени принципите за равнопоставеност между полове и социален статус, ще участват родители на ученици, които не допускат неизвинени отсъствия, и такива, чиито деца не посещават редовно училище. „Училище за родители” ще провежда занимания веднъж седмично с продължителност два часа. С всяка отделна фокус-група в „Училище за родители” ще работи екип от двама ръководители - психолог от НПО и учител. Заниманията ще включват дискусионни срещи, ролеви игри, тренинги на актуални теми, свързани с проблемите на възпитанието, взаимодействието родител- ученик- училище, превенция на агресивно поведение и отпадане от училище. Всяка група ще има портфолио с материали, доказващи дейността й. В края на дейността всички родители ще получат награди и грамоти за успешно завършване на „Училище за родители”. Втората част от модела за работа с родители ще е свързана с привличане на родителите като активен участник в училищния живот чрез организиране на съвместни мероприятия с участието на ученици, родители и учители: почистване на училището и училищното пространство; изработване на суровачки; изработване на мартеници; боядисване на великденски яйца; 2 спортни празника „Мама, татко и аз” – един месец октомври на училищно ниво, един – на общинско ниво с участието на отбори от 4 други училища на стадиона или Спортна зала „Б. Гюдеров”. Като краен продукт на съвместните дейности ще бъдат експонирани изложби. За участието в спортните празници ще бъдат осигурени грамоти и награди. 19 330.80 17 640.05
6. Осигуряване на информираност и публичност: От стартирането на проекта до окончателното му финализиране екипът за организация и управление на проекта ще осъществява дейности по информиране и публичност, съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Стриктно ще бъдат спазвани изискванията за информация и комуникация, които са разписани в Приложение XII “Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете“ от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При изпълнението на всяка конкретна дейност по осигуряване на публичност и информация ще бъдат спазвани основните отговорности в процеса по информация и комуникация със задължителен характер: • Поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия с упоменаване на Европейския съюз; • Упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта; • Поставяне на общото лого за програмен период 2014 – 2020 г. с наименованието на финансиращата оперативна програма: „Наука и образование за интелигентен растеж“; • Изписване на номера и наименованието на проекта. За информиране и публичност на проекта ще бъдат реализирани следните дейности : 1. Периодични публикации във вестници и електронни медии /в началото на проекта, 5 в хода на изпълнение на дейностите и в края на проекта/ 2. Популяризиране на проекта сред местната общност и регионалните медии чрез репортажи по Кабелна телевизия „Кракра” – 2 броя 3. Провеждане на 3 пресконференции- в началото на проекта, междинна и финална. 4. Поставяне на външни рекламни информационни табели – на входа на училищната сграда и в централното фоайе. 5. Осигуряване на транспарант /изработен от винил с отпечатан пълноцветен надпис с UV устойчивост и капси за лесен монтаж, с размер 1,0х3,0м / при провеждане на публичните мероприятия на открити обществени места 6. Разпространение на рекламни плакати. 7. Разпространение сред местната общественост на рекламни дипляни 8. Разпространение на рекламни фланелки с логото на проекта сред целевата група и лицата, приобщени към проектните дейности 10. Осигуряване на рекламни папки с логото на проекта за лицата, участващи в пресконференциите и публичните мероприятия 11. Осигуряване на рекламни химикали с логото на проекта за лицата, участващи в пресконференциите и публичните мероприятия. 3 153.00 1 795.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).