Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Ansa Borima Ltd. is specialized in the production of plastic parts for electromechanical products for the needs of machine building and electrical engineering. To date, the company has a strong need to improve the quality of production and optimize business processes in the enterprise. For this purpose, three main activities are foreseen within the project:
1) Support for enterprise growth through quality improvement (to be achieved by purchasing and deploying: Dynamometer-1pc)
2) Supporting Enterprise Growth by Encouraging the Use of ICT and Services (through implementation and implementation of Integrated Business Process Management Software - 1pc)
3) Awareness and publicity activity;
The implementation of the activities will have a positive impact on the achievement of the project objectives: increasing the quality of production, optimizing business processes in the enterprise and increasing the export potential of the company. At the same time, the company will increase its productivity in plastic molding, increase its average export earnings, exploit its market potential, and launch a new own end product that will advertise the LAG territory. The company will improve the efficiency of its production costs, resulting in optimal return on investment. All requirements related to the visualization of the project will be met during implementation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството (ще бъде изпълнена чрез закупуване и внедряване на: Динамометър-1бр.): През 2016г. компанията е произвела общо 705 700кг.пластмасови изделия (563 000кг.Термореактивна пластмаса и 142 700кг.Термопластична пластмаса) Работния цикъл включва следните етапи: -Получаване на заявка; -Формоване на изделие от термореактивна или термопластична пластмаса в шприцова или запресоваща машина; -Отстраняване на технологичен отпадък; -Качествен контрол на детайлите посредством якостни изпитвания за сила на опън и натиск; -Реализация на продукцията. С оглед на оптимизация на дейността си,компанията е анализирала текущия работен цикъл от поръчката до реализацията на крайния продукт. Спрямо анализът, формоването е съпроводено с отклонения в еднаквостта на качеството на опън и натиск при отделни детайли от всяка партида изделия.При наличие на такива изделия,цялата партида се бракува и ако е от термопластичната група, подлежи на рециклиране, като общия обем на брака за 2016г. е в размер на ≈4%. Това води до загуби на енергия и суровини от невъзобновяеми източници,а причините за това не се регистрират систематично,което води до повтаряемост на грешките. Липсата на систематизация на този процес е в резултат на технологичната невъзможност на предприятието да извършва собствени якостни изпитвания на готовата продукция със сила на опън и натиск до 30 kN . Към днешна дата качествените свойства на продукцията за опън и натиск се верифицира от външен изпълнител,притежаващ съответното оборудване ,като 5% от всяка партида детайли подлежи на измерване.Липсата на измерване на 95% от производите, води до невъзможност да се разработят, установят и прилагат процедури за регистриране на отклонения и подобряване на ефективността при разходването на ресурсите. Наличието на външен подизпълнител за осъществяване на качествен контрол е съпроводено с транспорт на детайлите от базата на АНСА БОРИМА до площадката за измерване и е свързано със загуба на ≈ 25% производствено време при израбоване и сглобяване на крайни продукти,тъй като дружеството влага в тях само верифицирани детайли. В резултат на продължителния процес на контрол,компанията не може да реализира напълно наличния си производствения капацитет, възлизащ на ≈790 000 кг./год. Липасата на собствени мощности за якостни изпитвания и редуцирания капацицитет за формоване на детайли,не позволява на компанията да пусне на пазара нов краен продукт- електрически ключ предназначен за нуждите на местното машиностроене (ЕЛПРОМ ТРОЯН) и населението от територията на МИГ. Същевременно гръцкият клон на фирма Raycap S.A., с която Анса Борима ООД има дългосрочни взаимоотношения, е отправил запитване за ежегодна доставка средно на поне 80 000кг. изделия от Термореактивна и Термопластична пластмаса за период от минимум 3 години,като условие за сключване на договора е възможността на предприятието да гарантира с протоколи от изпитвания на опън и натиск ,100% от доставената продукция. С оглед на настоящето състояние на измервателното оборудване, компанията не може да отговори на тези изисквания. Поради тези причини,Анса Борима ООД ще закупи и пусне в експлоатация Динамометър-1бр. Наличието му, ще позволи на дружеството да извършва и протоколира самостоятелно изпитания на всички произвеждани от фирмата изделия със сила на опън и натиск до 30 kN. Ще отпадне нуждата от външен подизпълнител за осъществяване на качествен контрол и свързаните с това разходи и загуба на време за ансемблиране на крайни продукти. Това ще позволи да бъде оползотворен наличния капацитет на машинния парк за формоване на пластмасови детайли.Той ще бъде натоварен с изработката на нов краен продукт- електрически ключ. Наличието му ще позволи на компанията да отговори на изискванията на гръцкия клон на фирма Raycap S.A. за ежегодна доставка средно на поне 80 000кг. изделия от Термореактивна и Термопластична пластмаса за период от минимум 3 години, при наличие на протоколи за измерване на 100% от продукцията. 98 800.00 98 700.00
Подкрепа за растеж на предприятието чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги (чрез ще бъде изпълнена чрез разработване и въвеждане на Интегрирана софтуернa система за управление на бизнес процесите-1бр.): Към днешна основните проблеми на компанията са свързани с необходимостта от оптимизация на бизнес процесите в предприятието. Фирмата е изготвила вътрешен анализ и е идентифицирала основни слабости свързани с: - Морално остаряла система за управление на документи и документооборот. Липса на систематизация и архивиране.Документооборотът се отразява в главна книга,като се наблюдават и пропуски в отразяването му. -Подобряване на финансово-счетоводната дейност- поради факта,че компанията допуска забавяне при текущата отчетност, това води до грешки в отчетните документи, последващи корекции и административни санкции. -Дълга продължителност при подготовка на справки и доклади поради остарялата система за управление на документи. -Не достатъчно ефективна система за работа с клиенти и реализация на продукцията- продажбите се осъществяват от международни и регионални клиенти на база направени заявки,като няма установена практика за регистрация на индивидулните заявки на всеки клиент. -Липсата на систематизирана електронна база данни отразяваща историята на заявките, бъдещи търговски намерения и комуникацията с клиентите не позволява въвеждането на диференцирани маркетингови подходи за насърчаване на продажбите. -Оптимизиране за материалните запаси и складовите наличности-при обичайната си практика дружеството прави инвентаризация на складовите наличности на материали веднъж на тримесечие.В периода между две инвентаризации в склада се натрупват излишни суровини и материали,което понижава финансовата ефективност на компанията.Ефекта от този процес е ясно изразен в баланса на фирмата,където е видно че в последните години суровините и материалите от групата на материалните запаси постоянно нарастват,като за 2016г. те са 259 000лв. - Нужда от използване на системен подход за организация на персонала при изпълнение на бизнес цели и/или проекти-към момента за изпълнение на бизнес цели и/или производствени проекти, компанията използва стандартни модели на устно поставяне на средносрочни (една седмица) и оперативни производствени задачи.Вербалното поставяне на задачи, в условието на динамиката на производствения процес, води до пропуски в изпълнението и забавя реализацията им. - Оптимизация и проследяемост на производствения процес- В предприятието има 2 индивидуални едновременни производствени потока спрямо продуктовата група,като артикулите влизащи в състава им се различават по конструктивната си структура в зависимост от влагания материал и поставената матрица (шприц форма) в шприц машината.Поради необходимостта от извършване на сложни изчисления свързани с време,охлаждане,количество при един цикъл и т.н. в компанията няма практика за планиране на последователно зареждане на матрици спрямо съвпадение на машинните настройки.Тъй като всеки един детайл, се формова в индивидулна матрица се налага честата смяна на множество различни шприц форми за изделия от термореактивна и термопластична пластмаса с различни размери.Това изисква спиране на процеса, подмяна на използванта шприц-форма, настройка на машината, последващо повторно стартиране на работния цикъл за новото изделие, което удължава допълнително времето за формоване на всички изделия с ≈ 5-6%. За преодоляване на тези слабости дружеството ще инвестира в разработване и въвеждане на ИССУБП.Системата ще е проектирана специално за нуждите на предприятието и ще отразява специфичните бизнес процеси, към чиято оптимизация компанията се стреми.По отношение на предприятието, въвеждането на системата се явява цялостно иновативно решение на горепосочените проблеми. По своята същност, ИКТ софтуерът ще представлява BPM (Business Process Management)система с интегрирани ERP функционалности,позволяващи управлението на всички ключови за компанията ресурси доставки,производствени дейности, маркетинг и продажби, финанси, счетоводство, документооборот достигайки до всички специфични аспекти от фирмената дейност.Функционалостта на Системата е подробно описана в т.11.5 от формуляра. 290 000.00 289 780.00
Дейност по информираност и публичност (съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020): Предвижда се АНСА БОРИМА ООД да изработи и постави за изцяло за собствена сметка: - Информационна табела-1бр. - 2бр. стикери; - Информационен билборд-1бр. Дейността по информираност и публичност ще бъде изпълнена изцяло в условията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).