Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal is focused on a realization of entrepreneurial service for creating of architectural three-dimensional models of spatial environment by laser scanning method and 3D modelling and for their use as its management tools, as a response of the real needs of architectural practice for innovation technologies implementation. ARCHITECTURAL STUDIO D and K Ltd. identifies the current entrepreneurial idea based on its estimated market potential, the expertise and education of the staff to carry out it and the value added of the service.
These architectural activities are widely used in: Geodetic recording and mapping; architecture, urbanism, building and installation construction; planning, analysis and control of disasters and accidents; identifying causes of traffic accidents as well as possibilities of their prevention; archeology and objects of cultural heritage and many other.
The main market advantage of this service is that after project completion the innovative practice developed will find a broad practical application in the urban management and mainly in working with spatial environments including separate groups of buildings, neighborhoods, architectural monuments and cultural-historical heritage, difficult to access terrain and so on. For the above described entrepreneurial idea there is currently an open market niche in Bulgaria. The architectural activities have a high added value and are in a process of sustainable economic development. 
To be able to implement its entrepreneurial idea, the company needs to hire qualified personnel of 4 (four) persons on labor contracts who will implement the architectural activities; purchase of Long-term tangible assets – 4 items – different type and functionality of measuring and copying equipment and making of website. All this will have a cumulative effect on enabling the company to offer long-term niche services of good quality in the market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез: Назначаване на квалифициран персонал - 4 бр.; Закупуване на ново оборудване - ДМА - 4 бр.; разходи за изработване на интернет страница - 1 бр., закупуване на материали и консумативи, наем на работно помещение): В рамките на тази дейност се предвижда наемане на квалифициран персонал - 4 човека, закупуване на ДМА - 4 бр., които са необходими предпоставки за реализиране на предприемаческата идея.Така планираната дейност е необходима за постигане на заложените цели. В рамките на дейността се предвижда сформирането на екип за реализацията на предприемаческата идея, подробно описан в т.9 от настоящия формуляр.В екипа ще участват 4 специалисти- квалифициран персонал, 3 от тях са обект на оценка, като всички те, включително и предприемачът, ще бъдат наети на трудови договори, като разходите за възнагражденията им са включени в бюджета на проекта.Бройката, квалификацията, професионалния опит и компетенции са съобразени със спецификата на предприемаческата идея и са пряко свързани с нейния предмет.В тази връзка са идентифицирани следните експертни длъжности, необходими за реализирането на предприемаческата идея: архитект - 2 бр.; технически сътрудник и чертожник. Наетите 4 лица, вкл. предприемачът, ще бъдат на половин работен ден - 4 ч. за различен период, съобразно ангажиментите по проекта, със следното възнаграждение: трудово възнаграждение за позиция Архитекти с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 950 лв. по 18 м. за 2 човека = 34 200 лв. трудово възнаграждение за позиция Техн. сътрудник с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 500 лв. по 6 м. за 1 човек = 3 000 лв трудово възнаграждение за позиция Чертожник с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 500 лв. по 18 м. за 1 човек = 9 000 лв Предприемачът - Мария Дакова е на 27 години и е дипломиран магистър - архитект, възпитаник на ВСУ "Любен Каравелов", като има над 3 год. проф. опит в областта на предприемаческата идея, който е описан подробно в т.9 Екип. Мария Дакова ще осъществява цялостното извършване на специализираните услуги, както и ще отговаря за пазарната им реализация. Заедно с нея ще работят: - Калин Костадинов Чакъров - дипломиран магистър - архитект, възпитаник на ВСУ "Любен Каравелов"" и над 3 год. проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността, която ще заема е архитект; - Георги Петров - дипломиран магистър - архитект, възпитаник на УАСГ и над 12год. проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността, която ще заема е технически сътрудник; - Чертожник - тази позиция се предвижда да бъде заета от лице с трайни увреждания, което не е обект на предварителна оценка, но следва да притежава проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността е необходима за реализиране на проектните дейности и е в пряка връзка с останалите позиции от екипа на проекта. Всички горепосочени длъжности са определени след задълбочен анализ на дейностите, които ще се реализират в новосъздаденото архитектурно предприятие, свързани с предоставяне на услугите по проектиране и разработване на архитектурни проекти, индивидуално съобразени с нуждите и целите на клиентите и при внедряване на иновационни технологии за постигане на оптимални резултати при значителна икономия на вложените средства.„АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД не само смята да привлече, но и да задържи специалистите в областта на предприемаческата идея, осигурявайки качествена работна среда и устойчива заетост. В допълнение на това, с цел интегриране на лицата в неравностойно положение, предприятието ще назначи един служител с намалена трудоспособност- на позицията "Чертожник". „АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД не разполага със собствено помещение за реализиране на дейността си в гр.Ловеч.Офис пространството е необходимо за осигуряване на качествена и устойчива работна заетост на предвидените за назначаване 4 служители и ще бъде съобразено с евентуалните потребности на лицето с трайни увреждания, което ще се присъедини към екипа на проекта.Затова предвиждаме наемането на помещение за 18м.- 12 600 лв., т.е по 700 лв на м. 189 421.60 184 745.40
Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез: Назначаване на квалифициран персонал - 4 бр.; Закупуване на ново оборудване - ДМА - 4 бр.; разходи за изработване на интернет страница - 1 бр.) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Заедно с наемането на персонал, за да реализира предприемаческата си идея, дружеството предвижда да закупи и внедри в експлоатация следните ДМА: - Пълна сканираща система- 1бр- необходима за 3Д лазерно сканиране на пространствената среда - Настолна работна станция -1бр- необходима за обработка на събраните от сканиращата система данни и изработка на архитектурни проекти и 3Д пространсвени виртуални модели; - Мастилоструен плотер -1бр- необходим за разпечатване на готови архитектурни проекти и чертежи; - Лаптоп- 1бр- необходим за обработка на терен на събраните от сканиращата система данни и демонстрация на изработени арх. проекти на клиенти извън офиса на студиото. ДМА не са определени самоцелно, а след внимателно обследване на потенциалните нужди на архитектурното студио по изработване на архитектурни проекти и тяхното визуализиране за нуждите на пазара. Системата за пълно 3Д сканиране е иновационна за българския пазар, но с изключително висока функционалност и широко поле за приложение. За обработката на получените от нея данни и тяхното визуализиране е необходимо и закупуването на останалите ДМА. Всички те са ядрото на самата концепция за развитие на конкретния бизнес модел, за да бъде икономически обоснован и ефикасен. За закупуване на ДМА са приложени оферти от производител или първи доставчик на обща стойност от 107 121,60лв. За функционирането на закупеното оборудване по проекта и разпечатването на готовите архитектурни проекти, за цялостното функциониране на архитектурното студио, с цел удовлетворяване на потребностите на крайните клиенти и визуализиране на изработените архитектурни проекти ще е необходимо и закупуване на материали и консумативи. Общата стойност, която предвиждаме за този разход е в размер на 13 500лв. Освен чисто техническата част по закупуването на ДМА и наемането на квалифициран персонал, за реализирането на предприемаческата идея е от ключово значение атрактивното й представяне в адекватна среда, пряко свързана с определените потенциални клиенти. За младите дружества, които са напълно непознати на пазара, маркетингът е едно от най-скъпо струващите пера, особено, ако конкретните маркетингови инициативи са ниско ефективни и без принадена стойност. При разполагане с богат набор от маркетингови мерки, от които "АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД може да използва, като най-целесъобразно и с най-голям ефект е идентифицирано създаването на интернет страница на дружеството с потенциално висок индекс от Google, с лесен за навигация интерфейс, достъпна с IP адреса си в целия свят. Тя ще съдържа информация за фирмата, информация за предлаганите услуги, форма за заявка за предоставяне на услуги, форма за оставяне на обратна връзка. В днешно време всеки втори потребител проверява за дадена стока и услуга първо онлайн и чак след това пристъпва към търсенето й във физически вариант. Ако едно дружество, предлагащо нови услуги, не съществува в интернет пространството, шансовете му за успешно пазарно навлизане и реализация са нищожни. Нововъзникващите дружества базират повече от 85% от маркетинговата си стратегия върху интернет представянето в различни форми. Справки онлайн по ключови думи правят широка гама от потребители - от физически лица, които имат имоти, нуждаещи се от преустройство или намерения за ново строителство, през общ. институции, които са разполагат с бюджет за извършване на дейности по преустройство на градската среда, архитектурното и културно-историческо наследство, до големи проекти на национ. или чуждестранни инвеститори. Тази богата палитра от заинтересовани лица, прави разработката и активирането на такава интернет страница най-логичното и най-рационалното действие от гледна точка на "инвестирани средства - постигнат резултат". В тази връзка "АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД е идентифицирала създаването на собствена интернет страница като ключова за успешната реализация на предприемаческата идея. Общата стойност, която предвиждаме за този разход е в размер на 10 000 лв 0.00 0.00
Дейност за визуализация на проекта: Дейността цели осигуряване на прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите, дейностите и резултатите на проекта и настоящата схема за безвъзмездно финансиране. Дейността предвижда изпълнение на мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от ОПИК чрез ЕФРР в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация и с Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите по ОПИК. В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ОПИК за развитие на предприемачеството чрез реализиране на идеята на проекта. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. и Задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност. Дейностите за визуализация и популяризиране на проекта включват: 1.Изработване на информационни материали под формата на: • Информационна табела 2 бр. - поставена на мястото на изпълнение на проекта с минимални размери 50х70 см, с отбелязан приносът на Европейския съюз и ОПИК- 2 табела х 200 лв.=400 лв.; Табелата ще съдържа минимум следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС (в съответствие с графичните стандарти, определени в приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията) и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; като емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз" и наименованието на финансиращия фонд ще заемат минимум 25% от площта. 2. Визуализационни стикери – 4 бр. - Върху закупените по проекта ДМА ще бъдат поставени визуализиращи стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 - ще бъдат изработени за сметка на бенефициента. 3. Публикуване на актуална информация на интернет страницата на компанията – целта е популяризиране на проекта и публикуване на постигнатите резултати на всеки етап от изпълнение на отделните дейности; 400.00 400.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).