Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Wellness and health innovation decisions cluster is established as a result of the identified need for a link between innovation, high technology and health and wellness services. The integration of software companies, innovative startups and medical expertise will deliver conceptually new products and services. Improving customer and public access to health services in general will be at the heart of a new product line developed by cluster members.

The main objective of the project proposal is to support the development and enhance the capacity and co-operation of the Wellness and health innovation decisions cluster Ltd as a model for boosting competitiveness and business development.
Specific project objectives are:
- Building and supporting organizational and administrative strengthening of the cluster by creating an administrative body and increasing the administrative and managerial capacity.
- Creating cooperation and collaboration and internationalization through cluster development support activities and promoting cluster marketing.
The objectives of the project will be achieved through a series of activities, including capacity building activities and promotion of cluster marketing. An administrative body of the cluster will be set up and a series of measures will be implemented to attract new members and promote cluster services and products.
Through the implementation of the project, the cluster will contribute to enhancing the degree of integration and cooperation of local companies towards the maximum utilization of their capacity to develop competitive business products and services and to promote the active
presence on the regional, national and foreign markets=
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера (чрез наемане на квалифициран персонал, наемане на работни помещения и закупуване на компютърно оборудване): Дейността представлява елемент от компонент 1 и има за цел изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на клъстера. Дейността се състои от следното: 1. Назначаване на административно тяло на клъстера Ще бъдат назначени квалифицирани кадри на длъжностите Ръководител на клъстера, Ръководител направление "Развойна дейност", Ръководител направление "Маркетинг и пазари" и административен сътрудник. Подробно описание на изискуемите квалификация и опит на персонала се съдържат в т. 9 Екип. Предвидено е всички членове на екипа на клъстера да бъдат назначени на пълен работен ден за период от 18 месеца с цел изграждане на ефективни сътрудничества на клъстера и устойчиво развитие на продуктите и услугите на новосъздадения клъстер. 2.Наемане на работни помещения - тъй като клъстерът е в начален етап на развитие, необходимо е осигуряване на работно пространство, в което административното тяло ще осъществява дейността си. Работните помещения ще осигурят пространство за провеждане на регулярни работни срещи между членовете на клъстера, както и срещи с други клъстерни обединения и нови членове. 3. Закупуване на компютърно оборудване За нуждите на административното тяло ще бъдат закупени 4 преносими компютъра и два таблета, които ще обезпечат работата на персонала по организационно и административно укрепване и развитие на клъстера. Дейността е основополагаща, както за проекта така и за самия клъстер като чрез ресурсното обезпечаване ще бъде осигурен старт на развитието на клъстера и ще се гарантира устойчивостта му. Основните ресурси, необходими за развитието на клъстера са именно човешките ресурси на този начален етап, поради което основна тежест от проекта се отнася именно към тази първа проектна дейност за създаване на квалифициран и мотивиран екип. В рамките на дейността ще бъде създадена организационно-управленска структура на клъстера като ще бъдат разработени и конкретни процедури за работа. Ще бъдат разработени стратегически документи с оглед визията за развитие на клъстерното обединение и ще бъде създадена административно-управленската програма въз основа на която клъстерът ще гради капацитет и ще се развива. 244 736.00 190 930.03
Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера (чрез участие на административното тяло на клъстера в обучение): Дейността е част от Компонент 1 и има цел изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на клъстера. В рамките на дейността, административното тяло на клъстера ще участва в обучение на тема "Добри практики за развитие на клъстерно обединение - управление, стандарти, практики". Обучението ще бъде за 4мата членове на административното тяло, ще се проведе в рамките на 5 учебни дни, а съдържанието на обучението ще се фокусира върху: 1. Добри практики - обучаемите ще се запознаят с добри практики за развитието на клъстерите, както от Европа, така и в България. Добри практики на европейски иновативни къстери. 2. Европейски инструменти за подкрепа и развитие на клъстерите - Европейската иновационна платформа за клъстери и др. 3. Клъстерни подходи за развитие на бизнеса - клъстерът като подход и инструмент за развитие, развитие на клъстера чрез и в полза на членовете. 4. Управление - стандарти и добри практики за управление - международни стандарти и добри практики в управлението в подкрепа на развитието на клъстерно обединение. 5. Практики за управление на непрекъсваемостта на бизнеса като фактор за развитие на клъстера - процеси, дейности и контрол в полза на успешна координация и развитие на клъстера. Обучението има за цел да повиши капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на самия клъстер. Придобиването на специфични знания и умения за управление и развитие на клъстера, въз основа на изучаване на добри практики е ключов фактор за устойчивостта на клъстера, както и за неговото развитие не само на българския, но и на европейския пазар. Административното тяло, макар и притежаващо управленски и специфичен опит, ще повиши капацитета именно в посока прилагане на клъстерни подходи в развитието на обединението като по този начин ще се установи компетентен и подготвен за предизвикателствата на клъстера екип. 9 600.00 10 273.65
Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове (чрез специализирани обучения за създаване на сътрудничества и интернационализация - 2 бр.): Дейността е част от Компонент 2 и има за цел подпомагане на развитието на клъстера за коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация. Дейността ще бъде реализирана чрез участие на административното тяло и представители на членовете на клъстера в две специализирани обучения. 1. Обучение ""Business modeling, DesignThinking and DesignService - иновативен модел за създаване на устойчиви сътрудничества" В обучението ще вземат участие 20 обучаеми лица, които ще са представители както на самия клъстер, така и на неговите членове. Обучението ще е с продължителност 5 дни, като ще се проведе в 1 или 2 групи по преценка на обучителната организация и в съответствие със съдържанието и ефективността на обучението. Обучението ще се фокусира върху съвременни техники за коопериране и създаване на сътрудничества. Инструментариумът на Business modeling, DesignThinking and DesignService, както и техники от типа на Stakeholder Mapping ще бъдат предмет на обучението и ще бъдат приложени с цел идентифициране и развитие на мрежата на сътрудничество на клъстера. Цитираните техники са част от комплекса на дизайн мисленето - широкоспектърна методология и радикален подход към иновациите, който поставя в центъра си потребителските опит и преживяване (human-centered design). Методът може да бъде дефиниран като комбинация от емпатия към човека и контекста на проблема, креативен творчески подход при търсенето на идеи и рационалност при анализа, и подбора на решения. Методът ще бъде използван като структуриран процес за генериране на иновативни решения със свои принципи и инструменти. Целта на обучението е методологията да бъде изучена от страна на участниците като подход за създаване на сътрудничества и коопериране, както между членовете на клъстера, така и между клъстера и външни организации. 2. Обучение "Social Media Internationalisation - социални медии като инструмент за интернационализация и сътрудничество" В обучението ще вземат участие 20 обучаеми лица, които ще са представители както на самия клъстер, така и на неговите членове. Обучението ще е с продължителност 5 дни, като ще се проведе в 1 или 2 групи по преценка на обучителната организация и в съответствие със съдържанието и ефективността на обучението. Обучението ще се фокусира върху съвременни техники за управление на социалните медии и информационен поток с цел разширяване на сътрудничеството и интернационализацията. Social Media Internationalisation е съвкупност от техники и методи приложими във всяка обществена дейност - обучението ще се фокусира върху използването на методологията за генериране на информационен поток целящ разширяване на сътрудничеството на клъстера с външни организации, както и на сътрудничеството между членовете вътре в клъстерното обединение. Социалните медии и тяхното управление са предмет на обучението с оглед използване на възможностите за бърза, ефективна и устойчива интернационализация. 96 000.00 96 000.00
Насърчаване на клъстерния маркетинг (чрез разработване на маркетингова стратегия, изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги, популяризиране на името на клъстера и назначаване на експерт): Дейността се реализира в рамките на Компонент 2 и има за цел подпомагане на развитието на клъстера за коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация. Дейността ще се състои от следните основни елементи: 1. Разработване на маркетинг стратегия - разработването на такава стратегия е от изключително значение за развитието на клъстера. Клъстер за иновативни решения за уелнес и здраве разработи самостоятелно стратегия за интернационализация, но клъстерът ще възложи на специализиран външен изпълнител разработването на изрична маркетинг стратегия съдържаща следните основни елементи: а) целеви пазар; б) пазарна позиция; в) сравнителни конкурентни предимства; г) основни цели; д) маркетинг микс; е) основни идеи за реализиране; ж) разпределение на ресурсите. Маркетинг стратегията като класически инструмент ще изведе ключовите за развитието на клъстера подходи и мерки, които да подпомогнат пазарното позициониране на клъстерните продукти/услуги. 2. Изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги за стъпването на друг пазар Като втори маркетинг етап ще бъде направено изследване на дефинираните в предходния елемент целеви пазари и ще бъдат използвани специализирани консултантски услуги за подобряване на достъпа на клъстера до тези пазари. Елементът ще съдържа: - Изследване на размера и характера на пазара, географско местоположение на потенциалните потребители, структурата на пласментната мрежа, анализ на тенденциите, влияещи върху структурата на пазара. - Продуктово проучване на таргетирания пазар - Рекламно проучване - анализ на ефективността на рекламата и други комуникационни средства върху таргетираните пазари. Консултантските услуги и изследвания ще бъдат реализирани от външен изпълнител притежаващ съответните опит и компетентности. 3.Популяризиране на името на клъстера и на неговите продукти/услуги - Клъстер за иновативни решения за уелнес и здраве вече е разработил собствен бранд, чието популяризиране ще бъде осъществено чрез: - Информационна брошура на клъстерните продукти - разработените от клъстера продукти/услуги ще бъдат популяризирани чрез брошура издадена в тираж от 1500 бр. (първоначално). - информационна бази-данни за дейността на клъстера ще бъде създадена онлайн като допълнение към интернет страницата на къстера. Базата данни ще служи за популяризиране на бранда сред потенциални нови членове и партньори, както и сред широката общественост и клиентска маса. 4. Осигуряване на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация Експертът ще има ключова роля и ще участва във всички елементи от дейността отнасящи се до интернационализацията и създаване на сътрудничества. Експертът ще разработи заданията на обученията, уебинарите, заданията за маркетинг дейностите. Експертът ще предостави съдържателна и експертна подкрепа с цел осъществяване на синергия между нуждите на клъстера и изпълнението от страна на външни организации. Експертът има ключова роля при дефиниране на конкретните и специфични цели на дейността и ще следи за постигането им в следствие на предвидените елементи. Експертът ще осигури приемственост и устойчивост на резултатите от сътрудничеството и интернационализацията като реализира конкретни мерки за набиране на нови членове и създаване на партньорства. Основна задача на експерта е да осигури свързаност между отделните елементи (маркетинг, сътрудничество и интернационализация) и между отделните дейности като следи за цялостната визия на клъстера и неговото международно презентиране. 50 000.00 86 427.49
Публичност и визуализация на проекта: Дейността включва мерки от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, които за конкретния проект на Клъстер за иновативни решения за уелнес и здраве ще включват следните елементи за визуализация и публичност: 1. Поставяне на информационна табела на видимо място в наетите за проекта работни помещения 2. Публикации в електронни и/или печатни издания/медии - 5 бр. - публикации относно реализацията на проекта ще бъдат осъществени в електронни и/или печатни медии и издания. 3. Визуализация на оборудването - съгласно изискванията на програмата доставеното по проекта оборудване ще бъде обозначено със стикери съдържащи информация за проекта и полученото финансиране. 4. Визуализация на документи - всички изготвени документи в рамките на проекта ще съдържат необходимите текстове за популяризиране на получената подкрепа по линия на Оперативна програма Иновации и Конкурентоспособност. Всички дейности за визуализация ще бъдат съобразени с конкретните изисквания на Управляващия орган и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).