Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project is aimed at increasing the resource efficiency in the enterprise by introducing a pilot for Bulgaria method for fully automated production of dry air fresheners. By investing in more resource efficient and more productive capacities, as well as through the implementation of resource efficiency measures, modernization, automation and optimization of the technologies and production processes in order to achieve the sustainable growth and competitiveness of the company. For this purpose, the company has prepared a resource efficiency audit The report focuses on the weaknesses of the raw materials and resources that lead to low productivity. There are also activities that will lead both to the optimization of the raw materials and the use of OIL and will lead to prevention the occurrence of waste from the main production.
In order to improve its resource efficiency and after conducting procedures for the selection of contractors, in accordance with the requirements of ZUSESEF and CMC № 160, the company will invest in the activities envisaged under the project 6:
- Perform a Resource Efficiency Audit by model;
- Acquisition of new resource-efficient production equipment: Robotic system for individual assembly of dry scents - 1pc;
- Organizing and conducting events to multiply project results;
- Project preview

After the installation of the machines and the implementation of the innovative process, events will be carried out to multiply the results of the project. The activities will be implemented in compliance with the visualization requirements. In this way, the company will increase its competitiveness by reducing the quantities of raw materials used in the production of dry flavorings and will increase its production capacity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на одит за ресурсна ефективност (по образец) : Проектът се основава на препоръки от извършен одит за ресурна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Е). Дейността по изготвяне на одит за ресурна ефективност е извършена преди подаване на настоящето проектно предложение и след обявяване на процедурата. За целта „Виктори 2000“ ЕООД използва услугите на фирма „Евро Консултинг Груп“ ЕООД. С оглед гарантиране спазването на принципите за добро стопанско управление, определяне реалистичността на разходите и осигуряване на ефективност, ефикасност и икономичност при разходването на средствата по ОПИК, както и спазването на принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност и недопускане на дискриминация, изборът на одитор беше извършен, съгласно изменението на Постановление № 160 на Министерския съвет от 2016 г. и актуализираното Ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, на база събрани поне 2 (две) съпоставими оферти от различни лица. Предварително бяха подготвени покани за предоставяне на оферти включващи описание на услугата, начини на плащане и всички други необходими реквизити спрямо ръководството за изпълнение на ДБФП. Беше определен краен срок за събирането на предложения до 08.03.2018 г. като след това беше извършено класиране спрямо зададения в поканата критерии" Най-ниска цена". С определения изпълнител „Евро Консултинг Груп“ ЕООД бе сключен договор за извършване на услуги с дата 12.03.2018 г. На 10.04.2018 г. беше предаден одитът за ресурсна ефективност и беше подписан приемо-предавателен протокол за услуги. 14 900.00 14 900.00
Придобиване на ново ресурсно ефективно оборудване: Роботизирана система за поединично асемблиране на сухи ароматизатори - 1бр. : Компанията е разработила концепция за цялостна механизация и оптимизация на операциите по сглобяване сухи ароматизатори. За целта ще бъде закупена и пусната в експлоатация Роботизирана система за поединично асемблиране на сухи ароматизатори - 1бр. Тя ще бъде интегрирана към производствената верига и ще бъде свързана с транспортна операция, в рамките на работната зона, към внедрената през 2017г. автоматична Линия за производство на сухи ароматизатори-1 бр. Имплементирането на машината във веригата на дружеството ще позволи дейностите по копмлектоване на заготовки, телбодиране и загъване на картона да се извършват напълно автоматизирано. Ще отпаднат продължителните и ресурсоемки ръчни операции, а свързаното с тях образуване на отпадъци с кодове: 15 01 01- хартиени и картонени опаковки и 15 01 02- пластмасови опаковки ще бъде предотвратено поради елиминирането на брака от ръчната дейност и наличието на човешки фактор. Роботизирана система за поединично асемблиране на сухи ароматизатори-1бр. ще има точност на телбодиране - ±0,5мм. което и позволява да закрепва pack-ове към картонени корпуси без отклонения от желаната позиция на удара. Това ще даде възможност на компанията да влага в крайните продукти бракувани до сега пакети с редуциран размер на защитната зона в следствие на повторно термоформоване на опаковката. Компанията възнамерява да извършва тази дейност с наличната в предприятието вертикална пакетираща машина (VFFS). Така компанията ще оползотвори складирания отпадък и ще има възможност да влага повторно в производството всички отпадащи крайни продукти. Внедряването на системата ще допринесе за минимизиране на бракуваните изделия, което ще доведе до предотвратяване на образуването на отпадъци на единица продукция и представлява предотвратяване съгласно йерархията на управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците. Високата точност на телбодиране - ±0,5мм. ще позволи на компнаията да влага в крайните продукти, пакети с размер на шева от 0,5см. Тази големина на термоформованата затваряща лента е напълно достатъчна за обезпечаване на механичните и бариерни характеристики на пакета. Тъй като ще бъдат обхванати и двете страни на пакета, компанията ще реализира икономия от общо 1 линеен см. фолио за всеки един сух ароматизатор. Внедряване на автоматизирано решение при полагането на телбод ще позволи на компанията да извършва тази операция със идентична сила при 100% повтаряемост. Това ще доведе до отпадане на необходимостта от извършване на допълнително полагане на телени скрепители, като телбода ще бъде поставян само в центъра на термолинията, а не от двете страни, което ще доведе до намаляване с 50% на използваните ресурси за телбод. Отпадането на ръчните операции във фазата за асемблиране на крайния продукт ще позволи всички дейности свързани с нея да се извършват механично и без наличие на интензивни външни механични влияния, като прегъване и мачкане. Това ще даде възможност на компанията да усвои в производствения процес на сухи ароматизатори фолиа с метализирано покритие. Фирмата предвижда да използва фолиа с метализиран вътрешен слой и наличие на светъл отвор за демонстрация на съдържанието (ароматизатор). Те ще имат коефициент на пропускливост на въздух, газове и аромати (ОRТ) – около 80 cm3/м2 за 24 часа при 23°C и средно ниво на водопропускливост (WVTR) от 0,7g/m2 за 24 час до 38°C. Използването на фолиа с такива параметри ще позволи на компанията да запази настоящата 45 дневна продължителност на отделяне на аромата след разопаковане, като вложи с 35% по-малко парфюмни композиции за единица продукт. С внедряването на новозакупената система, процесът по производство на сухи ароматизатори ще бъде напълно автоматизиран, което води до производствена синергия и се отразява положително на производителността при изработването на крайни продукти,като се очаква тя да нарасне поне с 40%. 900 000.00 900 000.00
Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта: В рамките на дейността ВИКТОРИ 2000 ЕООД предвижда да организира и проведе изцяло за собствена сметка общо 3 събития, както следва: - Презентационна пресконференция на която ще бъде представен пред медиите внедрения по проекта иновативен процес. - Кръгла маса, на която ще бъдат поканени партньори, клиенти, контрагенти, браншови, работодателски организации и конкретни предприятия, за които внедрявания по проекта процес и технология биха представлявали интерес. - Информационна пресконференция в края на проекта, в рамките на която да бъдат представени постигнатите резултати пред представители на медиите. Събитията ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин, чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масова информация. Информацията за събитията ще бъде изпратена до УО и най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра. Целевата група към която е насочена дейността включва служителите на фирмата, партньори, клиенти, контрагенти, браншови, работодателски организации и конкретни предприятия от Сектор С20- производство на сапун, миещи и почистващи препарати, за които внедряваната по проекта технология би представлявала интерес. Извън дейността по организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта, ВИКТОРИ 2000 ЕООД има ангажимент да направи и публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта. 0.00 0.00
Визуализация на проекта: В рамките на дейността, ще бъдат спазени всички изисквания, свързани с визуализация на проекта спрямо „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020. Фирмата предвижда да изработи и постави изцяло за своя сметка общо 1бр. стикер, 1бр. плакат,3бр. банери ,1бр. временен билборд с информация за проекта и 1бр. информационна табела, отговарящи на всички правила за визуализация по процедурата. Стикерите ще бъдат поставени на видно място върху предвидените за закупуване ДМА. Предвижда се плаката да бъде поставен в производствената база на кандидата, а 3-те броя банери ще обезпечат визуализацията на всички планирани събития,свързани с мултиплициране на резултатите от проекта. Временния билборд ще бъде поставен на видно място на входа на производствената база на ВИКТОРИ 2000 ЕООД, а преди приключване на проекта ще бъде поставена и 1бр. информационна табела. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).